En helsida med Freddan i dagen TÅ. Den kommer väl på nätet vad det lider. Kortfattat: det behövs en ny Zucca, målis och en hel andrafemma därtill ett halvdussin spelare.
Lumber Jack:
Verkar som om AIK kan blåsa er på Rosen
shinzawai: Jag är rädd för att det inte finns någon tränare som är rätt för oss. Vi har ett "gammalt garde" som anser sig vara lite bättre än de övriga, samtidigt som vi siktar på att ta in unga, hungriga spelare som vill utvecklas. Att då hitta en tränare som kan hantera dessa grupperingar är inte någon lätt uppgift.
En tränare som kräver högt tempo, fullständigt fokus och att spelarna är beredda att offra tänderna i varje närkamp kommer stöta sig med de rutinerade rävarna. En tränare som kan lyfta de rutinerade genom att lirka och avväga varje situation kommer inte få ut fullt av de unga spelarna vi värvar.
Och med detta har jag alltså varken sagt bu eller bä om Challe, Aravirta eller någon annan tränare.
Redigerad kommentar
Nikki Nine: Som jag skrev tidigare, en tränare som passar Modo perfekt kommer bli svårt att hitta. Förmodligen omöjligt.
Vad det gäller Aravirta och den påstådda anledningen till varför han tackade nej så anser jag det vara enbart Aravirtas fel. Han kan inte tro att han skall få vara med och bestämma vilka värvningar som skall göras om han inte kan bestämma sig för vilka han skall träna nästa år.
Hade Aravirta skrivit på för Modo för tre veckor sedan skulle han självklart varit delaktig. Min inställning till Aravirta blev helt plötsligt: "Men dra så långt peppar'n växer, velande sur-finne!"
Redigerad kommentar
Bad_Brett: Jo, det är lite märkligt. Men just i det här fallet tror jag inte det har något med saken att göra. Aravirta har dragit sitt beslut i långbänk och då måste vi som klubb agera. Klubben har en filosofi och så länge vi inte har en tränare på kontrakt måste det vara klubben som bestämmer vilka vi ska jaga.
Freddan jagar spelare och ledare och av det lilla som läckt ut så är det inga stora felsatsningar det pratats om. Tittar man dessutom på det som skrevs i dagens ÖA så får jag känslan av att Freddan faktiskt läst situationen precis som vi. Han vill ha in en helt ny andrafemma, ersätta Malek med en stormålis och signa Svedberg, hitta en ersättare för MZA, han placerar Svarten och Madsen i tredje, han söker två backar till tredjefemman och han söker komplementspelare till fjärdekedjan.
Kan vi bara värva rätt spelare så börjar det likna det vi här på HS efterfrågat i snart ett år.
Bad_Brett: Stämmer inte den orsak som ÖA skrev, då faller hela mitt resonemang. Min åsikt byggde bara på att den var sann.
Att Freddan inte klarar media är dock inget nytt och där håller jag med dig.
Nikki Nine: Hmpf, tidningen är på jobbet. Men jag kan väl visa den uppställning som de ritat upp.
Målvakter:
Roman Malek (ev på väg till Tjeckien)
NY
Förstafemman:
Timander - Pikkarainen (ev KHL)
Skröder - Sundström - NY
Andrafemman:
NY - NY
NY - NY - NY
Tredjefemman:
NY - NY
Madsen - Svartvadet - NY
Fjärdefemman:
Bonsaksen - Westin
Häggström - K Forsberg - NY
Sedan kan säkert Paddan eller någon annan citera det som stod i texten.
Ett tillägg: Hållberg hade tackat nej till det första budet, men han skulle få ytterligare ett. Och Hasse var inte helt borträknad.
Det första i det har jag inga problem med, Hållbergs första bud var patetiskt lågt och även om de ger ett bra mycket bättre bud än det som han nu tackat nej till kommer han gå ner rätt mycket i lön.
Att Hasse fortfarande finns med i bilden är dock skrämmande.
MODOJohan: Han brukar ha bra koll.
Han släppte en skaplig bomb alldeles nyss. Andreas Johansson, just nu expert på Viasat, är Leksands nya sportchef om hans källor har rätt.
Poffa:
Intressant, hoppas på Wikegård som tränare nu då :)
Nikki Nine: Jämten Dahlén med sin erfarenhet skulle nog få MoDos "gubbar" att lyssna. Men frågan är vad han har att säga.
För nåt år sedan, innan VF, så skulle jag jublande trycka på "gilla"-knappen men man kan ju inte annat än undra nu.
Men spontant känns det bättre än Challe.