1150x200-modo-header2-kopiera.webp

RE-building the future 2010/2011

« · 1257053 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 2010/2011
shinzawai: Han får bo i Stockholm, bara att inse att vi inte kan landa de bästa utan att tömma bankboken, liten stad halvtaskigt rykte på laget.
Kommentera

Petey21: SSK brukar väl landa någon "stjärnspelare" då och då i konkurrens med andra klubbar. Tänker i främsta hand på Peter Leska som många klubbar runt om i Europa ville ha, Hannes Hyvönen som efter sin fina säsong med Kärpät också var ett jagat villebråd.

SSK är väl en klubb med många rika supportrar, är väl inte helt orimligt att tro att han är externt finansierad ala Leksand.
Kommentera

qwertas: SSK är ingen fattig klubb. Dom har helt andra förutsättningar vad gäller sponsorer tex.
Kommentera

En helsida med Freddan i dagen TÅ. Den kommer väl på nätet vad det lider. Kortfattat: det behövs en ny Zucca, målis och en hel andrafemma därtill ett halvdussin spelare.

Kommentera

renen: Nä, han får bo i Södertälje och slipper lära sig svenska, för det är det ingen som pratar där ändå.
Kommentera

Lumber Jack:

Verkar som om AIK kan blåsa er på Rosen

Kommentera

shinzawai:

Se där =)

Kommentera

Poffa: Herregud. Jag har stor respekt för hans hockeykunnande men jag tror inte att hans personlighet funkar hos oss.
Kommentera

shinzawai: Jag är rädd för att det inte finns någon tränare som är rätt för oss. Vi har ett "gammalt garde" som anser sig vara lite bättre än de övriga, samtidigt som vi siktar på att ta in unga, hungriga spelare som vill utvecklas. Att då hitta en tränare som kan hantera dessa grupperingar är inte någon lätt uppgift.

En tränare som kräver högt tempo, fullständigt fokus och att spelarna är beredda att offra tänderna i varje närkamp kommer stöta sig med de rutinerade rävarna. En tränare som kan lyfta de rutinerade genom att lirka och avväga varje situation kommer inte få ut fullt av de unga spelarna vi värvar.

Och med detta har jag alltså varken sagt bu eller bä om Challe, Aravirta eller någon annan tränare.

Kommentera

Poffa: Det tråkiga är väl att en sån som Leif Boork inte hade varit särskilt dåligt att ta in. Men samma dag som det offentligörs tappar väl Susse/svarten/timander sin motivation att spela hockey.
Kommentera

Jahaja, Aravirta har tackat nej, enligt ÖA-bloggen. Är det Challe som gäller då, trots allt?

Redigerad kommentar

Kommentera

Viskarn: Men va faan?!?!? Har Freddan dabbat sig , igen??
Iofs märkligt, man kan väl inte fundera ihop ett lag, innan man själv skrivit under som tränare?
Instämmer i att det verkar svårt hitta den tränare, som BÅDE får di gamle att jobba, och ta hand om yngre. Hårde Hardy verkar ju lyckats i DIF.
Kommentera

Tobias Krafts kommentar angående Jacob Blomqvists val:

"– Det som man är skeptisk till är att Modo inte gjort klart med en tränare, säger Kraft."
Kommentera

Slapshot:

Skulle inte förvåna mig ifall vi missar Blomqvist pga att vi inte har någon tränare klar än. Som spelare vill man nog gärna veta vem som ska leda laget man ska spela för.

Hoppas att Modo är med och bjuder på Videll skulle gärna se honom i nästa års trupp och han verkar ju ha tackat nej till HV.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/elitserien/sodertalje/article6945271.ab
Kommentera

En artikel angående Robert Rosén som egentligen inte säger någonting. Men det kan vara kul att läsa ändå, kanske?
Kommentera

Rytter:

Ja, Linus är också en spelare jag gärna skulle vilja se i det nya MoDo, speciellt som han spelat denna säsong i SSK. Tror dock tyvärr att det kan vara svårt att locka upp honom till norrland.
Kommentera

Poffa: Åh herregud. Kärleken till föreningen kommer att sättas på prov om Challe tar över, för fan vet om jag kan hålla på ett lag med honom som tränare...
Kommentera

Jag börjar bli djupt oroad över tränarfrågan. Om vi räknar bort Aravirta och kollar vad som finns på marknaden är det väl:

Challe Berglund
Joakim Fagervall
Leif Strömberg

...och Karlsson från Växjö som kan tänkas vara aktuella. Tre av dessa är de värsta tränarna vi kan värva. Karlsson har jag ingenting emot men han känns inte rätt på någon vänster.
Kommentera

Nikki Nine: Som jag skrev tidigare, en tränare som passar Modo perfekt kommer bli svårt att hitta. Förmodligen omöjligt.

Vad det gäller Aravirta och den påstådda anledningen till varför han tackade nej så anser jag det vara enbart Aravirtas fel. Han kan inte tro att han skall få vara med och bestämma vilka värvningar som skall göras om han inte kan bestämma sig för vilka han skall träna nästa år.

Hade Aravirta skrivit på för Modo för tre veckor sedan skulle han självklart varit delaktig. Min inställning till Aravirta blev helt plötsligt: "Men dra så långt peppar'n växer, velande sur-finne!"

Kommentera

Får ni challe så får man gratuler de tränare ni haft har ju varit mesar som knappt kan prata. Finns igen med sån vinnar skalle som han lyckas inte han så lyckas ingen med era egon till spelare.
Kommentera

Poffa:

Du tycker inte att det är lite märkligt att TRE tränare på raken blir osams med sportchefen? Själv tycker jag att det säger en hel del om attityden i dagens MoDo och även andra delar i Örnsköldsviksområdet. Utomstående skall veta sin plats och inte tro att de är något. Antingen accepterar man detta eller så är det bara att sticka. Kvar finns; I princip ingenting, förutom några inkompetenta godagspiltar som har kramkalas på kansliet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett: Dale Clark, var det inte han som Freddan nämnde som högintressant back i dagens Allehanda? I varje fall så har han tydligen gjort klart med Brynäs.
Kommentera

Paddan: Det är börjar ju se ut som det brukar göra. De spelare vi jagar går till motståndarna. Vi landar väl någon 34 årig slovak snart som beskrivs med gott spelsinne och mycket bra på rören och ett rappt skott.
Kommentera

MODOJohan: Mycket tror jag också hänger på det som tidigare skribenter sagt, att MoDo velat alldeles för länge med tränarfrågan.
Kommentera

Paddan: Det som svider mest att andra lag får signaturer på papper medans det är hörbarhet nolla från Framnäsudden.

Och Aravirta som var sur för att han inte fick vara delaktig i värvningsprocessen.
Det är banne mig dagens skämt. Och ett sånt man skrattar åt i nån sekund innan man känner hur illa det luktar.
Kommentera

Bad_Brett: Jo, det är lite märkligt. Men just i det här fallet tror jag inte det har något med saken att göra. Aravirta har dragit sitt beslut i långbänk och då måste vi som klubb agera. Klubben har en filosofi och så länge vi inte har en tränare på kontrakt måste det vara klubben som bestämmer vilka vi ska jaga.

Freddan jagar spelare och ledare och av det lilla som läckt ut så är det inga stora felsatsningar det pratats om. Tittar man dessutom på det som skrevs i dagens ÖA så får jag känslan av att Freddan faktiskt läst situationen precis som vi. Han vill ha in en helt ny andrafemma, ersätta Malek med en stormålis och signa Svedberg, hitta en ersättare för MZA, han placerar Svarten och Madsen i tredje, han söker två backar till tredjefemman och han söker komplementspelare till fjärdekedjan.

Kan vi bara värva rätt spelare så börjar det likna det vi här på HS efterfrågat i snart ett år.

Kommentera

Poffa: Jag säger bara lycka till... Och jag menar det!
Kommentera

Poffa:

Jag tror snarare det handlar om att Aravirta blev sur när det dröjde så pass länge innan man värvade en högerskjutande back och har krävt att få vara med delaktig i lagbygget inför nästa säsong för att undvika att liknande misstag görs. Jag tror inte en sekund på att han skulle ha blivit sur för att han inte får vara med och bestämma när han inte har kontrakt.

Angående Freddan så har jag egentligen ingenting emot hans "filosofi" och de flesta av hans värvningar har varit helt okej. Däremot har jag stora problem med hans attityd och sätter han framstår i media. Han har en tendens att börja med pajkastning istället för att pudla. I höstas var det ju till exempel Molinders fel att det gick så dåligt.

Freddan sågs lite som ett skämt av många redan när han fick jobbet och den senaste säsongen har knappast suddat ut den stämpeln. Han har haft ett omöjligt jobb hela tiden, men det fungerar inte att halva hockeysverige har MoDo som skrattobjekt. Givetvis skrämmer denna soppa bort spelare.
Kommentera

Nikki Nine: Det som är bra med det är väl främst att RR går sannolikare till oss.
Kommentera

Bad_Brett: Stämmer inte den orsak som ÖA skrev, då faller hela mitt resonemang. Min åsikt byggde bara på att den var sann.

Att Freddan inte klarar media är dock inget nytt och där håller jag med dig.

Kommentera

spud: Jag tror att Anton Hedman kommer att göra stor nytta i MODO kommande säsong, om han nu är klar. I honom får vi äntligen en spelare som kan parkera framför mål i PP, har saknats sedan Werner la av.

Att han är en jävel på att tacklas gör inte saken sämre, tror att han snabbt kan bli en favorit bland fansen.

En aning tveksam till farten hos honom bara, annars tycker jag att det är en riktigt bra värvning till fjärdelinan.
Kommentera

Nikki Nine: Ska vi gissa på att han tar en plats i fjärdekedjan med Häggström och K Forsberg? Dessa två var ju de som var uppsatta i fjärdekedjan enligt ÖA och Freddan.
Kommentera

Nikki Nine:

Humor. In med Challe och Strumpan i båset också!
Kommentera

Poffa: Nog dags att du tar och citerar hela den där artikeln för oss utsocknes. :-)
Kommentera

Nikki Nine: Hmpf, tidningen är på jobbet. Men jag kan väl visa den uppställning som de ritat upp.

Målvakter:
Roman Malek (ev på väg till Tjeckien)
NY

Förstafemman:
Timander - Pikkarainen (ev KHL)
Skröder - Sundström - NY

Andrafemman:
NY - NY
NY - NY - NY

Tredjefemman:
NY - NY
Madsen - Svartvadet - NY

Fjärdefemman:
Bonsaksen - Westin
Häggström - K Forsberg - NY

Sedan kan säkert Paddan eller någon annan citera det som stod i texten.

Kommentera

Ett tillägg: Hållberg hade tackat nej till det första budet, men han skulle få ytterligare ett. Och Hasse var inte helt borträknad.

Det första i det har jag inga problem med, Hållbergs första bud var patetiskt lågt och även om de ger ett bra mycket bättre bud än det som han nu tackat nej till kommer han gå ner rätt mycket i lön.

Att Hasse fortfarande finns med i bilden är dock skrämmande.

Kommentera

Poffa: Hasse var "Kasse" i början av säsongen men det var väl rätt väntat med tanke på att han knappt spelat på över en ssong men han tog sig mer och mer för att på slutet av säsongen vara rätt ok.
Så Jag kan tänka mig att behålla Hasse i laget om man gör om hans kontrakt till nåt mer prestationsbaserat. En lägre grundlön+bonus vid x antal matcher eller nåt.

För Hasse lämnar inte stan för nåt äventyr utomrikes då han har barn i skolan och övrig familj här hemma. Då har vi en stabil reserv om nåt skulle hända. Och OM han platsar så ok rå.
Kommentera

Salle: Som jag skrev på officiella tycker jag att Hasses karaktär behövs nu när det ska in nya lirare. Vi kan inte bara ha träningsskygga individer som hellre skojjar än tränar som det äldre gardet i laget. Det behövs någon som visar att hårt arbete kan leda till en lång karriär, trots att talangen aldrig varit hans vän.
Kommentera

Men den här MrMadhawk, säger han att Anton Hedman är klar... Hur länge dröjer det tills att han är klar i praktiken? Är han en ryktenas man som spottar ut rykten eller är det han säger faktiskt sant?
Kommentera

MODOJohan: Han brukar ha bra koll.

Han släppte en skaplig bomb alldeles nyss. Andreas Johansson, just nu expert på Viasat, är Leksands nya sportchef om hans källor har rätt.

Kommentera

MODOJohan: Säger han att det är klart så är det klart. :)
Kommentera

Poffa:

Intressant, hoppas på Wikegård som tränare nu då :)

Kommentera

T T: Har inte Ulf alltid haft ett gott öga till Modo (kanske till och med hans favoritlag...?), eller har jag fantiserat ihop det?

Hur som haver tar jag hellre honom än Challe, Fagervall och Strumpan. Därmed inte sagt att han är sådär jättehet.
Kommentera

Nikki Nine: Jämten Dahlén med sin erfarenhet skulle nog få MoDos "gubbar" att lyssna. Men frågan är vad han har att säga.
För nåt år sedan, innan VF, så skulle jag jublande trycka på "gilla"-knappen men man kan ju inte annat än undra nu.
Men spontant känns det bättre än Challe.

Kommentera

« · 1257053 · »