1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

509048 inlägg · 4107 ämnen

RE-building the future 2011/2012

« · 1423876 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 2011/2012
Gustafsson: Då har vi dragit samma slutsats. Han är bekräftad i Modo, inte undanskuffad. Men han får gärna höja sig ytterliggare ett snäpp om han känner för det.
Kommentera

NuMo: Köper inte riktigt resonemanget kring att han inte vore nöjd med sin roll, han har väl hela tiden varit tänkt att centra tredjekedjan och har så även gjort då ordinarie manskap varit tillgängligt för spel. Att han har fått städa mellan två juniorer nu de senaste matcherna beror ju på att han (förutom Susse) är den ende som skulle klara av det. Extremt tråkigt vore det dock om han faktiskt lämnar.
Kommentera

Icing-Ove: Fredric är en av de stabilaste enligt mig, men mer osynlig än vad jag förväntade efter vad jag sett från SSK-tiden. Det har nog iofs. med hans roll att göra.

Att han skulle ogilla den rollen han har så mycket att han absolut skulle lämna har jag svårt att tro. Det är ju antagligen pga. hans möjlighet att anpassa sig att han får rollen, för lagets skull. En bra lagspelare som inte vill ha rollen som lagspelare, det går inte riktigt ihop.

Jag tror absolut inte Modo skulle gå med på att han ger upp så lätt.
Kommentera

mrpm:
Ja, vad ska man säga....
Kommentera

henkelainen: Frec är 22 år och kan bli en riktigt bra eliseriespelare. Blir riktigt besviken om han skulle lämna..
Kommentera

henkelainen: Då jublar vi högt... som man saknat gamle Svarten
Kommentera

spud: Kan även vara ett tecken på att Svarten är påväg tillbaka!!?
Kommentera

mrpm: Han sa ju i en intervju i nån periodpaus för inte så länge sen att han trivdes och att allt runt laget var riktigt bra.
Känns som att detta är 99% önskedrömar från kringlorna.
Kommentera

Lumber Jack: Vet inte vilken tråd jag ska ta upp det i men..

alltomssk.webblogg.se/2011/november/fredric-andersson-pa-vag-bort-fran-modo.html

"Fredric Andersson kan vara på väg bort från Modo"
Kommentera

Bad_Brett: Om nu agentläkandet till pressen stämmer har vi inte direkt visat något intresse för Koivisto. Innebär det att Macke har något annat på gång eller att Hannula blir kvar eller att vi inte har ekonomi att göra några nyförvärv?
Kommentera

zigge:

- Dålig attityd bland spelarna
- Taktik som inte lämpar sig på stor is
- Svajigt målvaktsspel
Kommentera

Wayne Gresky: samtidigt tycker man ju att etablerade nhlspelare bör kunna undvika dessa misstag oavsett taktik, för nu tror inte jag taktiker skiljer sig avsevärt mycket utan handlar ofta om mindre detaljer och agerande, men grunden är väl densamma, låt inte motståndarna göra mål. Frågan jag ställer mig, vad händer om Hannula nu drar vidare och axelsson är borta en tid och lär behöva nån/några veckor innan han är i bra form oxå. Usch jag är orolig
Kommentera

Wayne Gresky: Mest underligt är väl kanske svajigheten, som man sett nu sen -07: Som bäst kan MoDo slå alla lag, men när man faller ihop, finns det bara en avgrund! VARFÖR? Inget nytt, utan som sagt vart så i flera år, o ingen tränare verkar komma underfund med nåt bra motmedel. Sitter samma sak i huvet på precis varenda spelare, år efter år? Tyvärr har inte heller jag nåt svar.(En gissning bara, för dålig kontinutet, för mycket tränar o spelar-byten senaste åren)

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka: Skellefteå har släppt in näst minst mål i serien med det här gänget: Hannu Pikkarainen, Fredrik Lindgren, Jan-Axel Alavaara, Niclas Burström, Tomas Skogs, Fredrik Styrman plus några mindre meriterade juniorer som hoppat in.

När spelare som varit ordinarie i NHL gång på gång begår nybörjarmisstag så kan man fråga sig om det är spelarna eller taktiken som är felet. Jag lutar nog åt att det senare har en ganska stor del av skulden. Om Hersley varit sjätteback så skulle jag varit för en backvärvning, men nu kan vi faktiskt spela med sex stycken som håller ok elitserieklass.

Däremot är vår centeruppsättning väldigt svag defensivt efter Sundström. Det är ingen slump att motsåndarna får härja fritt i slottet.
Kommentera

Wayne Gresky: jag delar din och arnios tankar, men oxå inte. Jag tycker inte vi har speciellt bra defensiv men heller inga riktigt bra defensiva backar, Tolle och Meyer gör ju generalmisstag och har missat i både markering och inräkning om vart annat och ahnelöv har nästan varit rejälast på slutet och de säger en hel del. Att bygga offensivt är helt okay, men utan en bra defensiv så går det inte att bygga en bra offensiv så i modos fall är det i första hand en back som måste in, sen lite beroende på kapital och Hannulas vara eller icke vara så bör gärna en center komma in så som ni säger få ut schremp på kanten. Sen kan man ju faktiskt hoppas på att svarten kan göra comeback fast de är väl föga troligt.
Kommentera

Berka: Det är inte försvarsspelarna som är det stora problemet utan försvarsspelet. MoDo har inte ekonomi att bygga hela defensiven på individuell skicklighet. De spelare vi har borde räcka gott och väl. En center till skulle absolut vara av godo. Kfop är en en ytterst medioker spelare som ytter, men som center är han direkt dålig. Även Schremp skulle som sagt var passa bättre på en kant.
Kommentera

Berka: En ledande center skulle jag föredra så att Schremp får komma ut på kanten
Kommentera

Om du fick välja en spelartyp som ska in i laget, vad väljer du? Personligen skulle jag nog välja en defensiv back, en jättestabil pjäs som är kung i markeringspelet och som kan minimera alla misstag bakåt och spela enkelt utan att sväva ut byte efter byte. Det känns som att vi har många duktiga juniorer som kommer lyfta modo i vinter samt att vi har bra kvalité på forwards i övrigt. Matchen igår är ett tydligt tecken på att vi saknar en defensiv klippa att luta sig emot när det blåser hårt ( 2:a) perioden igår
Kommentera

Vad jag saknar Svarten, bli frisk och peta kfopp nu.
Kommentera

spud:

Så pass, hoppas verkligen det.
Kommentera

yngwie:Macke är i Usa/Florida nu, men tror det är en ren semester resa. Hoppas dock att han får med sig några småväxta skandinaver hem.

För övrigt var Susse Skröder helt värdelösa idag. Det funkar inte att glida när man ska spela i första femman.
Kommentera

Nu när Luleå verkar ta Koivisto kan det ju omöjligt finnas pengar till Omark. Ring till Omark Macke/Foppa om ni inte redan gjort det.
Kommentera

Poffa: Ingen Linkan, AB fel ute, som vanligt!

Fåsenu, var det du (o din far) som kör buss, elr tar jag fel nu? Fånigt "spel" från de som ger dig vingar...
Kommentera

Läge för Macke och ge ett bud. Modo var ju hans fravoritklubb som ung. Men det är ju givetvis ett långskott.

Redigerad kommentar

Kommentera

Wayne Gresky: oj snacka om oklara regler
Kommentera

Icing-Ove:

Där ser man. Jag hoppas på Ovechkin.

Snart sätter jag mig i bilen och åker dom 20 milen för å se kvällens nagelbitare.
Kommentera

Wayne Gresky:
Foppas gamla Philly-lagkamrat Dmitri Afanasenkov har bara kontrakt i NLA till 5 nov.

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio: Efter att ha granskat Kolpak och Simutenkov lite närmare verkar det som om vi inte kan värva en ryss utan EU-pass som inte bor i EU nu. Däremot ska vi kunna värva en ryss som redan är verksam i EU även om denne saknar EU-pass. Nu finns det väl inte särskilt många sådana spelare av klass, så frågan är väl mest hypotetisk.

Om MoDo däremot värvat en ryss först så skulle man ha kunnat värva två nordamerikanska spelare efter det.

Sidorna 24-26 för den intresserade.
Kommentera

Poffa: Ryssar går som icke EU spelare eftersom att Ryssland inte är med i EES.
Kommentera

Icing-Ove: Finns det någon som helst seriös källa till det här ryktet? Sedan utgår jag ifrån att Simutenkov-domen kan användas även inom hockeyn.
Kommentera

yngwie:
Jag läste senare att Bykov verkar ha kontrakt till 2014. Fantastiskt dock hur lite det behövs för att få ett litet rykte att börja snabbt växa till hoppfull sanning. Hursomhelst måste vi ju förstärka truppen inom kort....Freddan, du kan väl värva nån, jag får paaaaniik!!!
Kommentera

Icing-Ove:

Intressant spelare helt klart. Tycker även Bykov som du nämde känns spännande.
Kommentera

yngwie:
Viktor Tikhonov har spelat med Uffe i Phoenix. Är född i Riga (vad det nu betyder för dubbelpass). Har bara spelat 7 matcher för sitt KHL-lag....3 mål 1 ass.
Kommentera

Poffa:

Bra fråga faktist, minns att det var en diskusstion om det där. Det kanske rent av är så att dom inte tar upp en plats. Det är ju så sällan Ryssar spelar i ES nuförtiden så det är väl därför ingen vet säkert. Det hände ju faktist rätt ofta före KHL:s tid.
Kommentera

yngwie: Behöver det verkligen vara en dubbelpassare? Jag ställde frågan tidigare, både här och på Twitter och fick aldrig något säkert svar. Vissa trodde si, andra så.
Kommentera

SH3IN:

Läste det på LJ, "En ryss kommer komma! Trott eller ej"
Kommentera

yngwie: Vart kommer det ryktet ifrån?
Kommentera

Undrar just om det stämmer att det är en Ryss på g hit? Det måste ju isf vara en med dubblapass. Om nu vi inte ska skeppa iväg någon då. Men det låter ju lite spännande iaf.
Kommentera

"På väg till övik igen! Allt gick bra! #trött #högpågrejjer"
Kommentera

Poffa: Ska inte dom köpa lillpicken av honhundarna?
Kommentera

InVinoVeritas: Hörde jag Växjö?
Kommentera

Toni Koivisto lämnar Frölunda, med tanke på den tunna marknaden borde han vara högaktuell för Modo.
Kommentera

Gustafsson: Jo, men det tål att upprepas.
Kommentera

Anton Forsberg uttagen i U20 som ska spela fyra-nationers i Vasa 7-13 december. Enda Modoit i truppen.
Kommentera

Det är jag emot är att kalla Schremp ett fiasko. Visst hade jag väntat mig mer, men jämför med Reddox, Abbott i Luleå (som är förstecenter med färre poäng) eller Oscar Möller som många ville ha. Möller har poäng i EN(!) av de elva senaste matcherna enligt Canal Plus. Schremp har plus i plus/minus och han har inte lika bra kedjekamrater som Sundström har med Skröder och Danielsson. Jag tycker helt enkelt att benämningen flopp och fiasko tyder på dåligt verklighetsförankring...
Kommentera

Förövrigt tycker jag det lät som en bra deal som någon Nisse skrivit på LJ om det nu stämmer. Ett byte, där Hannula går till Lev och Nagy i utbyte. Vilken Deal säger jag! Sen att dom arbetar på Zucca låter ju inte heller dumt.
Kommentera

En matchotränad Bremberg i Modo?

I sådna fall blir vi tvungna att ha tålamod med honom fram till februari skulle jag tro.

Nä, satsa på något annat gammalt ök.
Kommentera

Är väl sedan länge känt att den killen inte kan bo och spela utanför huvudstan.
Kommentera

« · 1423876 · »