Berka: Jag tycker att om man kallar en värvning som hjärndöd, då saknar man faktiskt ett par grå celler...
Kan vi inte vara överens om att de flesta här inne tror att Hedman är en rätt ok elitserieback som har tre stora fördelar.
1. Han är väldigt billig. (Han vill hit och är beredd att gå ned i lön för det).Berkar lär inte förstå det, men jag är helt säker på att han är riktigt billig och i en helt annan prisklass än Timander.
2. Han har tidigare visat sig vara en stabil elitserieback, även om hans förra säsong var den sämsta på länge.
3. Han kan fortfarande utvecklas.
Regehr grundserie var mer än ok. Han var riktigt bra!!! Hade vi inte haft Cumiskey skulle vi hyllat Regehr som en kanonvärvning. Han spelade smart, han vågade inte bara skjuta från blå i PP han gjorde det bra också. Han var till skillnad från Cumiskey också hygglig i egen zon också.Synd bara att han inte var lika bra i slutspelet och jag undrar om inte skadan precis innan låg honom i fatet i slutspelet.
För övrigt har jag tyvärr tappat en del respekt för Berka.
Redigerad kommentar
Dragan 2k:
Tålamod är inte Berkas starkaste sida ;-)
J F K:
Riktigt nöjd med denna värvning. Oscar är som sagt en kille med ett ovanligt stort MoDo-hjärta. Sådana spelare skall inte underskattas. Han kan vara ett kaptensämne i framtiden.
Påhlssons skada kom väldigt olycklig. Han fyller 36 år och lär ju aldrig komma upp i samma skridskoåkning igen. Klart han kommer bli ovärdelig i i defensiven, i boxplay och som kapten med all sin rutin, men att jag känner ändå att det skulle behövas två nya centrar. Det vore enligt mig rätt naivt att utgå ifrån att både Bengtsson och Gunnarsson kommer klara att prestera bra i 55 omgångar.
Berka: Jag tror ändå Hedman är bra värvning, hjärta för klubben, antagligen ok lön och en ung kille som kan vara en stomme i laget i minst 3år.
Spelmässigt är han såklart ingen Lidas. Men en stabil defensiv back som lätt går in på 6 backar. I år hade han väl inte sin bästa säsong men förra året vill jag minnas att han var riktigt bra i ett uselt Timrå. Det är svårt att avgöra en spelares prestation i ett skitlag. Beror ju mkt på vem man spelar med.
Sen bara hur Lethivuori gick från en lugn stabil tvåvägsback med Pöck till en kille som petade och aldrig lyckades rensa framför mål och allmänt osäker med Cumiskey.
InVinoVeritas: ÄNTLIGEN!!
Eller vad säger du Berka?;)
J F K: Sen är det ju faktiskt så att det finns nog en annledning att det helt plötsligt lossnade för Kempe och Ritto när dom spelade med Påhlsson. Han gör ett enormt jobb i det tysta.
Sen såg man ju vissa matcher där han glimtade till å jävlar bara dominerade i defensiven, framförallt BP. Dock var han totalt blek i slutspelet.
Sen angående Skröder och hans poäng. Visst är han ännu ett år äldre, men jag kan satsa min högra hand på att han kommer vara som absolut sämst 3a i interna poängligan.
Så länge han slipper spela med Spina. Det går lite för fort och okontrollerat för Spina för att Skröder ska kunna hänga med. Tambellini har också en jävla fart, men har han bara mer struktur i sitt spel så gör det inte så mkt att Skröder är lite segare.
Monno: Önerud - Bengtsson - Spina, menade jag naturligtvis. ;)
Vet inte hur många spetsvärvningar vi kan förvänta oss egentligen. Får vi in en center av hög klass, hyfsade ersättare till Ahnelöv och Cumiskey samt ytterligare två habila backar (Hedman + Lööv typ) ska vi nog vara ganska nöjda.
Bad_Brett:
Synd att klippet plockades bort från Youtube, det var riktigt rolig underhållning måste jag säga!
Ingen som har hittat en annan länk till det?
Monno:
Det där ser ju uruselt ut. Jag räknar med åtminstone två nya forwards (helst centrar) av toppklass. Det finns onekligen många frågetecken.
- Kommer Påhlsson vara bättre?
- Kommer Skröder fortsätta producera i samma utsträckning som tidigare?
- Kommer Ritola bli sugen på att börja utnyttja sin talang?
- Kommer Kempe lära sig att hantera tuffare bevakning?
Lägg till att importer alltid är ett osäkert kort. Som jag ser det finns det en stor floppvarning på detta lag om inte några rejäla spetsvärvningar görs. Förhoppningsvis finns det utrymme i budgeten för detta. Nagy och Cumiskey lär ju knappast ha varit gratis.
Gustafsson:
Skröder - X - Tambellini
Ritola - Påhlsson - Kempe
Önerud - Bengtsson - X(Hallin?)
K-fop - Gunnarsson - Öberg
Regehr - X
Lehtivuori - Hedman
Lööv - X(alt. klass back nr.2)
Torp - Hägg
Sen snackar Näslund om större trupp. Så blir säkert en klass FW utöver detta sen lär vi ska värva två klassbackar istället för Cumiskey och Ahnelöv. hur vi ska ha råd med det vette fan, men jag tror det behövs.
Gustafsson: Jobbigt för Önerud att dubblera bara...
Sen kan du nog lägga in Hedman på backen, så många som är säker på det så det borde stämma.
För att byta inriktning. Nu är det ju bittert att konkurenter får behålla bra spelare. Men det är inte utan att jag tycker det är väldigt roligt att Bud Holloway vill stanna. Att det kommer in en jänkare och trivs så bra, att han väljer bort mega pengarna i Ryssland bara för att han trivs och gillar klubben. Det finns för få sånna spelare i dagens värld! Nu tjänar han ju säkert rätt bra i SAIK ändå, men några Rysspengar är det inte. Samt att han kan lämna för NHL iofs.
http://www.hockeysverige.se/article/14369035/bekraftat-bud-holloway-stannar
Ingen som var på sponsorträffen igår som Modo hade ??
Hade varit kul att få lite info om vad som sades där när det gäller truppen !
Redigerad kommentar
Bad_Brett: Kan såklart hålla med om en eventuellt inhalad storfisk.
I övrigt så är twitter svårbegripligt för mig. Det kräver en ständig "inloggning" för att vara med i den sk. debatten.
Bad_Brett:
Du summerar det perfekt. Blir tyvärr oftast mest irriterad när jag läser igenom flödet. Åh vad jag önskar att de kunde ta tillbaka det officiella forumet.
NuMo:
Måste medge att det var skojigt att tjaffsa med Helber, Boork och övriga gänget, men jag har också tappat suget helt.
Jag börjar förstå varför det är så populärt dock. Alla är på samma nivå. De personer som på traditionella forum aldrig har tid, ork eller kunnande att skriva längre, välformulerade inlägg, är helt plötsligt kungar. Nu kan de skriva "Starkbaum 4 prezzzident" och få mängder av re-tweets på det.
Och trots att jag nästan bara följer MoDoiter, begravs mycket av det intressanta som skrivs i skrytskräp:
"Chillar på playan med metal i lurarna! #livsnjutare"
eller
"min stiliga karl" (och sedan en bild på en ful hund).
Då har jag inte ens nämnt hela den här följarkarusellen. Personligen trodde jag att det gick ut på att skriva intelligenta saker, så skulle fler personer upptäcka en. Fel. Antalet följare används för att bestämma hierarkin på Twitter och därför gäller det att till varje pris ragga upp fler. Bästa sättet?
"Om du följer mig, så följer jag dig".
För att göra det lite mer diskret, hittade något sänke på #ff (följarfredag). Varje fredag gör man reklam för andra twittrar, för på så sätt skapa goodwill så att de senare skall returnera tjänsten. Tillåt mig att kräkas.
Helt off-topic får vi liva upp det hela med lite Bieber, utifall att någon har missat detta fantastiska klipp:
NuMo:Böjd att hålla med. Inga fantastiska utlägg av Björn W, Hellge eller vår "tik-vänn" Bundy heller.
bj21: Twitter kvittrade en fågel till mig.
För mig är det en nästan meningslös tillställning för inbördes beundran. Ingen debatt, inga motståndare. Urk!
Gustafsson:
Alla höjde ju Madsen-kedjan till skyarna, men faktum är att den producerade ruskigt dåligt på slutet och var rätt medioker defensivt. Det funkar att ha en energikedja, men Gunnarsson-kedjan producerade ju nästan ingenting heller.
Jag vill ha åtminstone tre kedjor som kan vara ett hot offensivt. Bengtsson kan säkert bli en kanonspelare med tiden, men jag förväntar mig inte att han ska göra 20-30 poäng redan den här säsongen.