1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511390 inlägg · 4110 ämnen

RE-building the future 2013/2014

« · 1577909 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 2013/2014

Gustafsson:

Alla höjde ju Madsen-kedjan till skyarna, men faktum är att den producerade ruskigt dåligt på slutet och var rätt medioker defensivt. Det funkar att ha en energikedja, men Gunnarsson-kedjan producerade ju nästan ingenting heller.

Jag vill ha åtminstone tre kedjor som kan vara ett hot offensivt. Bengtsson kan säkert bli en kanonspelare med tiden, men jag förväntar mig inte att han ska göra 20-30 poäng redan den här säsongen.

Kommentera

Pettan: Givetvis, givetvis. Brett och Co vill ha in två nya centrar, om jag förstod saken rätt.
Kommentera

Gustafsson:Jo men kontentan av att ersätta Susse blir väl att vi värvar ytterligare en center?
Kommentera

Bad_Brett: Gunnarsson tycker jag allt har visat mer än tillräckligt för att ha en plats som fjärdecenter från start. På det sättet som han kom in och tog en plats under föregående säsong kan man liksom inte peta honom nedåt i hierarkin, om något så tror jag att han kommer få ta större ansvar i BP och liknande.

Bengtsson tror jag väldigt mycket på. Han har gjort det fantastiskt bra i J20 och imponerade i de få matcher han fick med A-laget, men visst fan vore han en chansning. Det måste ju jag också erkänna.

Dock är jag inte övertygad om att det verkligen vore värt att värva ytterligare en center. Vi har kvar Påhlsson, K-fop och Gunnarsson från i fjol, vi har en kille med stor potential i Bengtsson + Ritola och Önerud som har spelat center i ES tidigare. Då ser jag hellre att vi lägger allt krut på att försöka ersätta Susse, Ahnelöv och Cumiskey.
Kommentera

Berka: Jag tycker att om man kallar en värvning som hjärndöd, då saknar man faktiskt ett par grå celler...

Kan vi inte vara överens om att de flesta här inne tror att Hedman är en rätt ok elitserieback som har tre stora fördelar.

1. Han är väldigt billig. (Han vill hit och är beredd att gå ned i lön för det).Berkar lär inte förstå det, men jag är helt säker på att han är riktigt billig och i en helt annan prisklass än Timander.

2. Han har tidigare visat sig vara en stabil elitserieback, även om hans förra säsong var den sämsta på länge.

3. Han kan fortfarande utvecklas.

Regehr grundserie var mer än ok. Han var riktigt bra!!! Hade vi inte haft Cumiskey skulle vi hyllat Regehr som en kanonvärvning. Han spelade smart, han vågade inte bara skjuta från blå i PP han gjorde det bra också. Han var till skillnad från Cumiskey också hygglig i egen zon också.Synd bara att han inte var lika bra i slutspelet och jag undrar om inte skadan precis innan låg honom i fatet i slutspelet.

För övrigt har jag tyvärr tappat en del respekt för Berka.

Kommentera

Rytter: yrar du i?
Jag har ju sagt att jag accepterar att Modo har urusel ekonomi och därför tycker jag Hedman är en bra värvning ekonomiskt sett.
Hade vi haft HV71's ekonomiska muskler så hade jag tyckt att den värvningen varit fullständigt hjärndöd.

Jag tycker heller inte att Marcus och de andra ska ha brådis med värvandet, vi kommer få inrikta oss på en billig spelartrupp och en mittenplacering i bästa fall om inte våra juniorer tar stora kliv i A-truppen A'la Skellefteås dito, så jag sitter mest lugnt i båten.
Jag har hellre kvar Modo i Elitserien med ett mediokert lag och en stabil ekonomi än att bränna alla slantar och riskera att gå bankrutt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Dragan 2k:

Tålamod är inte Berkas starkaste sida ;-)

Kommentera

Berka:Avvakta och se vad Näslund hittar under sommaren. Jag hade varit mer orolig om allt var klart nu. De sista posterna kommer lite senare när förmodade spelare spelat klart -  det är jag övertygad om.
Kommentera

Dragan 2k: så är det, men vi har just nu inga stjärnor på backen! Regehr var helt ok i serien men klappade ihop å var nästan sämst i slutspelet så vad kan vi vänta oss av denna nästa säsong?
Sen har vi breddspelare kvar, inga stjärnskott vare sig defensivt eller offensivt OM vi som det ser ut tappar ahnelöv och cumiskey.
Kommentera

Berka: I Hedman får man en kille som gör sitt jobb, klagar inte och kör. Var nöjd med honom när han lirade i Frölunda. Visst han kommer inte sätta några rekord i PP-mål men det finns det väl andra som kan axla den rollen.
Kommentera

Monno: Ur ekonomisk synpunkt är det en bra värvning (får man anta) men rent spelmässigt är det en ganska medioker breddspelare, att påstå att han var en av Timrås bästa backar vittnar ju bara om att man faktiskt inte har en aning.
MEN nu är han här och vi får helt enkelt hoppas att han kan tillföra något bra
Kommentera

J F K:

Riktigt nöjd med denna värvning. Oscar är som sagt en kille med ett ovanligt stort MoDo-hjärta. Sådana spelare skall inte underskattas. Han kan vara ett kaptensämne i framtiden.

Påhlssons skada kom väldigt olycklig. Han fyller 36 år och lär ju aldrig komma upp i samma skridskoåkning igen. Klart han kommer bli ovärdelig i i defensiven, i boxplay och som kapten med all sin rutin, men att jag känner ändå att det skulle behövas två nya centrar. Det vore enligt mig rätt naivt att utgå ifrån att både Bengtsson och Gunnarsson kommer klara att prestera bra i 55 omgångar.

Kommentera

Berka: Jag tror ändå Hedman är bra värvning, hjärta för klubben, antagligen ok lön och en ung kille som kan vara en stomme i laget i minst 3år.

Spelmässigt är han såklart ingen Lidas. Men en stabil defensiv back som lätt går in på 6 backar. I år hade han väl inte sin bästa säsong men förra året vill jag minnas att han var riktigt bra i ett uselt Timrå. Det är svårt att avgöra en spelares prestation i ett skitlag. Beror ju mkt på vem man spelar med.

Sen bara hur Lethivuori gick från en lugn stabil tvåvägsback med Pöck till en kille som petade och aldrig lyckades rensa framför mål och allmänt osäker med Cumiskey.

Kommentera

Monno: tsss ;-)
Kommentera

InVinoVeritas: ÄNTLIGEN!!

Eller vad säger du Berka?;)

Kommentera

InVinoVeritas: Haha då har du problem kompis
Kommentera

InVinoVeritas:
Uppladdat:

450x300-image_15.jpgimage_15.jpg

Kommentera

InVinoVeritas: ..
Kommentera

Monno: Så blev en back klar också, Välkommen hem Oscar!
Kommentera

J F K: Sen är det ju faktiskt så att det finns nog en annledning att det helt plötsligt lossnade för Kempe och Ritto när dom spelade med Påhlsson. Han gör ett enormt jobb i det tysta.

Sen såg man ju vissa matcher där han glimtade till å jävlar bara dominerade i defensiven, framförallt BP. Dock var han totalt blek i slutspelet.

Sen angående Skröder och hans poäng. Visst är han ännu ett år äldre, men jag kan satsa min högra hand på att han kommer vara som absolut sämst 3a i interna poängligan.

Så länge han slipper spela med Spina. Det går lite för fort och okontrollerat för Spina för att Skröder ska kunna hänga med. Tambellini har också en jävla fart, men har han bara mer struktur i sitt spel så gör det inte så mkt att Skröder är lite segare.

Kommentera

renen: Hasse J var inte heller bra första säsongen, utan det var de följande säsongen han förvandlades till den jätte som bland annat var med och vann SM-guldet. För vissa (dock oftare backar) kan övergången vara relativt jobbig. I Sammes fall får man heller inte glömma hur många år han varit där borta när man tycker att vissa andra är snabba att anpassa sig.
Kommentera

Monno: Samme kommer nog snäppa upp sig, skadan och att han varit i NHL så länge spelar en stor roll i hans spel den här säsongen. Minns när Timmy kom hem.! det var ingen munter syn första säsongen.
Kommentera

Gustafsson: Ja fan glömde bort Spina jag.

Känns som att vi skulle behöva en klass fw också men. Det är ju det med pengarna. Men en bra kille från AHL behöver inte vara snuskigt dyr om han har funderat ett tag på att testa utomlands. Dom tjänar inte så bra för faktiskt. Eller ja dom tjänar bra. Men inte i jämförelse med stjärnor i es.

Men framförallt behöver vi en klass center som absolut inte for floppa. Han måste verkligen vara bra.
Har inte i år var ett perfekt år för Lord Byron och Nicke D att komma tillbaka? Lr bara ske i mina drömmar dock.

Nä det blir till att hoppas Vancouver vinner Lord Stanley i år och att tvillingarna är less på bo i bergen. :-)
Kommentera

Bad_Brett: Med risk för att få Westboro Baptist Church efter mig - men Jesus Fucking Christ.
Kommentera

Monno: Önerud - Bengtsson - Spina, menade jag naturligtvis. ;)

Vet inte hur många spetsvärvningar vi kan förvänta oss egentligen. Får vi in en center av hög klass, hyfsade ersättare till Ahnelöv och Cumiskey samt ytterligare två habila backar (Hedman + Lööv typ) ska vi nog vara ganska nöjda. 

Kommentera

Bad_Brett:

Synd att klippet plockades bort från Youtube, det var riktigt rolig underhållning måste jag säga!

Ingen som har hittat en annan länk till det?

Kommentera

Bad_Brett: Ja du har helt rätt.
En stor jävligt viktig fråga är faktiskt om Påhlsson kommer vara bättre. Han behöver inte spruta in poäng då han funkar bra som komplement till Ritto och Kempe. Men nog måste han göra en 30p och iaf 10 mål MINST.
Annars är vi jävligt illa ute tror jag. För han lär inte va gratis. Än hur mkt hemvändare han är.
Kommentera

Ser gärna:

Tambellini-Hensick-tedenby
Kempe-ritola-önerud
Skröder-Påhlsson-spina
Öberg-Gunnarsson-Forsberg

Cumiskey-ny tung back
Regher-hägg
Hedman-Lehtivouri
Lööv-torp
Kommentera

Monno: Återupplivning av plantskolan, "Örnen", Kempe och Forsberg .. Jag börjar se ett mönster!
Kommentera

Monno:

Det där ser ju uruselt ut. Jag räknar med åtminstone två nya forwards (helst centrar) av toppklass. Det finns onekligen många frågetecken.

- Kommer Påhlsson vara bättre?
- Kommer Skröder fortsätta producera i samma utsträckning som tidigare?
- Kommer Ritola bli sugen på att börja utnyttja sin talang?
- Kommer Kempe lära sig att hantera tuffare bevakning?

Lägg till att importer alltid är ett osäkert kort. Som jag ser det finns det en stor floppvarning på detta lag om inte några rejäla spetsvärvningar görs. Förhoppningsvis finns det utrymme i budgeten för detta. Nagy och Cumiskey lär ju knappast ha varit gratis.

Kommentera

Gustafsson:

Skröder - X - Tambellini 
Ritola - Påhlsson - Kempe
Önerud - Bengtsson - X(Hallin?)
K-fop - Gunnarsson - Öberg

Regehr - X
Lehtivuori - Hedman
Lööv - X(alt. klass back nr.2)
Torp - Hägg

Sen snackar Näslund om större trupp. Så blir säkert en klass FW utöver detta sen lär vi ska värva två klassbackar istället för Cumiskey och Ahnelöv. hur vi ska ha råd med det vette fan, men jag tror det behövs.

Kommentera

Gustafsson: Jobbigt för Önerud att dubblera bara...

Sen kan du nog lägga in Hedman på backen, så många som är säker på det så det borde stämma.

För att byta inriktning. Nu är det ju bittert att konkurenter får behålla bra spelare. Men det är inte utan att jag tycker det är väldigt roligt att Bud Holloway vill stanna. Att det kommer in en jänkare och trivs så bra, att han väljer bort mega pengarna i Ryssland bara för att han trivs och gillar klubben. Det finns för få sånna spelare i dagens värld! Nu tjänar han ju säkert rätt bra i SAIK ändå, men några Rysspengar är det inte. Samt att han kan lämna för NHL iofs.

http://www.hockeysverige.se/article/14369035/bekraftat-bud-holloway-stannar

Kommentera

Hur ser det ut nu då tror ni? Kanske:

Skröder - X - Tambellini 
Ritola - Påhlsson - Kempe
Önerud - Bengtsson - Önerud
K-fop - Gunnarsson - Öberg

Regehr - X
Lehtivuori - X
X - X
Torp - Hägg

Kommentera

Monno: Timråtattarn får de bli ;-)
Hähä nämen ruda , kort och koncist!
Uppladdat:

450x300-image_14.jpgimage_14.jpg

Kommentera

Berka: Örnen? Örna? Sim? Rud? Timråtattare? Ja nä du får nog välja själv ;)
Kommentera

Ingen som var på sponsorträffen igår som Modo hade ??

Hade varit kul att få lite info om vad som sades där när det gäller truppen !

Kommentera

Elitserieklubb är intresserade av att starta ett samarbete med Björklöven, hoppas verkligen att den klubben är Modo.
Kommentera

Gustafsson: En fråga: vad kallas han, har han nått smeeeeknamn?
Kommentera

Monno: Skönt med någon som skriver kontrakt på längre än ett år, det mesta har väl redan sagts men Simn känns som en mycket bra ersättare till Madsen.
Kommentera

CHOCKVÄRVNINGEN!!

Önerud klar för 2 säsonger.

http://modohockey.se/artikel/35815/

Kommentera

NuMo:

Om en eventuellt inhalad storfisk? :)

Kommentera

Äh, ge er! Twitter är grymt. Men jag skulle älska att ha det officiella-forumet som kompliment.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett: Det jag stör mig mest på när det gäller Twitter är att folk endast väljer att följa personer med exakt samma åsikter.
Kommentera

Bad_Brett: Kan såklart hålla med om en eventuellt inhalad storfisk. 

I övrigt så är twitter svårbegripligt för mig. Det kräver en ständig "inloggning" för att vara med i den sk. debatten.

Kommentera

Bad_Brett:

Du summerar det perfekt. Blir tyvärr oftast mest irriterad när jag läser igenom flödet. Åh vad jag önskar att de kunde ta tillbaka det officiella forumet. 

Kommentera

NuMo:

Måste medge att det var skojigt att tjaffsa med Helber, Boork och övriga gänget, men jag har också tappat suget helt.

Jag börjar förstå varför det är så populärt dock. Alla är på samma nivå. De personer som på traditionella forum aldrig har tid, ork eller kunnande att skriva längre, välformulerade inlägg, är helt plötsligt kungar. Nu kan de skriva "Starkbaum 4 prezzzident" och få mängder av re-tweets på det.

Och trots att jag nästan bara följer MoDoiter, begravs mycket av det intressanta som skrivs i skrytskräp:

"Chillar på playan med metal i lurarna! #livsnjutare"

eller

"min stiliga karl" (och sedan en bild på en ful hund).

Då har jag inte ens nämnt hela den här följarkarusellen. Personligen trodde jag att det gick ut på att skriva intelligenta saker, så skulle fler personer upptäcka en. Fel. Antalet följare används för att bestämma hierarkin på Twitter och därför gäller det att till varje pris ragga upp fler. Bästa sättet?

"Om du följer mig, så följer jag dig".

För att göra det lite mer diskret, hittade något sänke på #ff (följarfredag). Varje fredag gör man reklam för andra twittrar, för på så sätt skapa goodwill så att de senare skall returnera tjänsten. Tillåt mig att kräkas.

Helt off-topic får vi liva upp det hela med lite Bieber, utifall att någon har missat detta fantastiska klipp:

Kommentera

NuMo:Böjd att hålla med. Inga fantastiska utlägg av Björn W, Hellge eller vår "tik-vänn" Bundy heller.

Kommentera

bj21: Twitter kvittrade en fågel till mig. 

För mig är det en nästan meningslös tillställning för inbördes beundran. Ingen debatt, inga motståndare. Urk! 

Kommentera

« · 1577909 · »