1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 524293 inlägg · 4121 ämnen

re:Åh vad f-n håller Micke P på med ?

Sv: re:Åh vad f-n håller Micke P på med ?
Björn VII:

Tja...det finns ju vissa saker som talar för det. Härnösand, t.ex.

knaskamilla & poffa:

Jag förstår bara inte varför ni tror att en leksandsspelare helt plötsligt skulle vilja gå till MoDo? Folk trivs i Dalarna, helt enkelt.

NuMountain:

Jo, HärnösandsMicke med sina barn vill nog väldigt gärna bo i en storstad.

knaskamilla: Helt klart måste han väl få stilla sin nyfikenhet om hur man utvecklar sig i sämre lag runt om i Sverige. Sen har han ju storstadskänslans lockelser i Leksand också förstås.

NuMountain:

Han kanske vill spela resten av sin karriär i MoDo, men känner att han först vill avsluta prova på andra lag-andet?

poffa: Det är klart att han är välkommer tillbaks till Modo om han vill. Vad sägs om ett fint treårskontrakt här och nu? Nähä. Ok. Vi försäkrar oss om att han kommer tillbaks nästa år då. Vi ger honom ett erbjudande han inte kan motstå. Han får spela halva matcherna i motståndarlaget. Så. Bättre än så kan det väl inte bli?

NuMountain:

Om vi nu inte tar tillbaka Micke P då han vill, skall vi istället ta spelare som verkligen har hockeyhjärtat i MODO? Det verkar ju vara det som är kärnfrågan i det här. Micke P har bytt klubb inom Sverige, alltså skall han inte få komma tillbaka för han har inget riktigt MODO-hjärta. Jag menar, vi har ju bara fullblods-MODOiter just nu. Wilde, Milo, Lehtinen, Riksman, Hirsch, Staal, Damgaard, Green, Hedlund, Hlinka och Högardh är ju alla hockeyskolade i MODO med ett hjärta som bara klappar för MODO.

När vi nu skrev på med Jansson så var ju alla så nöjda med att "vi vet ju vad vi får". Är det inte samma sak med Micke P? Vi vet att vi får en hockeyarbetare som aldrig ger upp, som åker skridskor så det glöder om det och som sällan eller aldrig gör en dålig match. Skall då två säsonger i Leksand spela någon som helst j-a roll?

NuMountain:

Det är väl ändå onödigt, tvinga honom till lag han inte vill spela i?

knaskamilla: Varför inte lufta Micke P i MIF, DIF och PIF innan han återvänder. Ombyte förnöjer ju.

poffa:

Äh. De inser väl sitt misstag när han kommer tillbaka till MoDo och de återigen kommer på sig själva med att tänka "den där Micke P, han sliter då verkligen, till och med när alla andra gett upp matchen".

knaskamilla: Nyt namn: -Välgörenhetsmicke.

Nej nu ska väl Poffa och spela softhockey och jag och Moström till Kempis och se semifinalhockey.

Peace.

knaskamilla:

Man tackar. Nu kan du hemskt gärna få hjälpa mig i kampen mot de ofrälse här på HS som inte vill ha tillbaka honom. Bäva månde ni.

"Kristi kraft befria er, ..."

poffa:

Jag håller med dig om Micke P. Mer än en gång under match har jag kommit på mig själv med att undra hur jag kunnat glömma att Micke alltid sliter och ger sitt allt, även om alla andra i laget ligger kvar i sina sängar och sover.

Jag förstår att han ville ge Leksand en chans till, med tanke på hur säsongen blev, och jag hoppas att han återvänder till MoDo efter det året.

poffa: Micke är en av mina favoriter också. Men det duger inte att krusa någon. Jag tycker det är färdigkrusat jag.

NuMountain & Frisco:

Jag verkar ju inte få mycket medhåll så Micke P får väl bli min egen lilla Jansson. Någon som man håller på oavsett om han är bra eller inte.

Nu skall jag ut till Degerfälle och angla lite. Hej så länge.

poffa: Skit vare värt. man ska inte tvinga folk att spela i klubbar de inte vill spela i. Enligt konsekventvinkeln bör man hellre satsa pengarna på någon som vill spela med Modo.

poffa: Ja naturligtvis kan det vara så. Till och med jag fattar det.

Slitvarg, duracell, ja visst. Jag tyckte personligen att Micke P mest var en slashare i stil med Ove Molin och att han tävlade med Tommy P om att missa flest frilägen.

Frisco:

Det kan ju också vara så att det finns andra anledningar till detta än just de du syftar på, eller hur.

poffa: Finnen skrev 1-årskontrakt med Frölunda trots att han kunde skrivit på ett 3-årskontrakt. Micke P skriver hellre på ett 1-årskontrakt med Leksand än ett 3-årskontrakt med MoDo nu. Vad väntar de på? Ska nåt hända om ett år?

Frisco:

Skall jag tolka det som att om Micke P varit från Sollefteå istället för Antjärn så hade det varit okej att ge honom ett nytt kontraktsförslag nästa år?

poffa: Installera tycker jag så får du höra hela historien om SIKarna, Polar och Sollefteå Hockey.

Frisco:

Har inte lyssnat igenom det där eftersom skiten kräver Real Player vilket är ungefär som att frivilligt installera ett virus på datorn.
Men du får gärna recitera vad det är för mig.

poffa: Forza Jansson.

poffa: Micke P blev kvar i Leksand för att han tyckte att han inte hade fått gett allt förra säsongen pga 9 matchers avstägning, barnafödande och lite skador. 36 matcher tror jag han hann med. Han vill visa att han kan bättre (även om han var bra). Härlig inställning

Frisco:

Varför inte? Vi fortsätter ju i evinnerlighet med att ge Jansson kontrakt så då kan vi väl ge Micke P flera chanser också.

poffa:

Det finns bättre spelare med större MoDo-hjärtan för de pengar han kostar (hihi).

poffa: Alla lag behöver kanske en torpedslashare men vi behöver kanske inte ge de som tackar nej till 3-årskontrakt en året en ny chans året efter.

Frisco & LJ:

Kommer Micke P till MODO efter den kommande säsongen så tänker då jag välkomna honom med öppna armar. Jag kan absolut inte förstå snacket om att vi inte skulle ta tillbaka honom. Micke P är och förblir en favoritspelare och han tillför en hel del till i stort sett vilket MODO-lag som helst.

Lumber Jack: Det kan bli många billiga löner för Hedin och co att betala ut då. MoDo kan h ca 10 spelare att betala ut lön till. Resten är nån typ av volontärer.

Frisco:
Mycket troligt, enligt mig ett bra förhandlingsargument för Hedin.

Lumber Jack: Undrar om inte Micke P och Finnen kommer att stå i kö utanför Hedins kontor tillsammans med ett tjugotal andra b-spelare dagen efter att Foppa skrivit på för MoDo.

Frisco:
Billigt folk dessutom.

Lumber Jack:
Micke P säger: -Örnsköldsvik finns ju kvar även i framtiden.
Frisco kommenterar: -ÖSK behöver ju alltid folk.

« · 241858