1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 520117 inlägg · 4122 ämnen

real Sjukan

Sv: real Sjukan
Lumber Jack: Jag tror inte att det skulle vara speciellt svårt att få en sponsor som går in med två millar och sponsrar Näslunds återkomst. Kanske redan nu läge att börja föra förhandlingar med folksam, trygghansa, if med flera försäkringsbolag om de har lust att sponsra med typ gratis försäkringar i höst.

Dock ska man ta för vana att aldrig lita på något som står i aftonbladet.

Lumber Jack: Ah, det var så du menade. Det var väl tal om att det fanns eventuellt ett sätt att gå runt försäkringarna som Frölunda jobbade på, för att få Alfredsson.

Martin S: Vad bertäffar Todd Bertuzzi så kan han gärna stanna på sidan av isen även i fortsättningen, sett till hans avrättning av Moore (hette han så?). Visst, han har varit avstängd och fått ett "straff". Jo, eller hur....(???)

AudibleGiraffe: Aftonbladet lade igår fram en lista över hur dyra försäkringarna blir för de spelare som har kontrakt i NHL om de spelar i ES. Macke skulle kosta 2 millar i försäkringspremie att ta med i truppen, och det har inte MoDo råd med på långa vägar. Alltså kan det öppnas en plats där.

Lumber Jack: Vad har AB med vad jag skrev att göra???

AudibleGiraffe: Frågan är ju hur pass hög sanningshalten är i AB superfantastiska hemliga försäkringslista. Men om Macke kostar 2 millar i bara försäkringspremie mot Sammes kaffepengar så kommer saken i ett annat läge.

Poffa: Sedins blir restricted free agents och free agents är en röra i NHL. Om jag har fattat det hela rätt så behöver bara Vancouver höja lönen med 10% för att behålla dom, stämmer detta? Daniel och Henrik tjänar i dagsläget bara strax över 1M$ vilket är ganska billigt om man tänker på att de att producerar som spelare som huserar i andra femman.

Brian Burke har som alla vet fått sparken från Vancouver och Marc Crawford är väl inte twinsen största fan direkt.

Till slut så tror jag att MODO inte alls skulle tveka på att ta in fler än fyra spelare vid en eventuell stängd nhl till hösten. Om tex Bertuzzi ringer upp Hedin och frågar om han får spela så har jag svårt att se att de ska tacka nej.

Intressant förresten att ett kanadensiskt tvbolag funderar på att sända en match per omgång. Detta borde ju kunna öka MODOs sponsormarknad då jag kallt räknar med att MODO kommer att få mest publicitet i den kanalen.

Poffa: Varför har du svårt att tro att vissa lag kommer göra spelarbyten där fler än en spelare involveras? Sedins skulle nog inte vara alltför dyra. Varför skulle ett lag vilja ha bara en om de är som tillsammans?

Poffa: Lite tungt ändå för Sedinarna att dom på ett sätt är en börda för varann. Det begränsar dom ju en hel del om det är som du säger, att dom inte kan tänka att dela på sig...

AudibleGiraffe:

Om man tar ditt scenario så kan jag inte tänka mig att MODO är så dumma att de säger stopp vid fyra spelare, utan då tullar man nog lite på vad man tänkt och tar med fem spelare i truppen.

Jag tror dock att Sedinarna kommer avvakta in i det längsta med att skriva kontrakt med någon NHL-klubb. De är mycket tveksamma till att fortsätta i Canucks och jag har svårt att se att någon annan klubb kan tänka sig att betala vad det kostar för att få båda två. Att de skulle gå till olika klubbar tror jag heller inte på.

Mano: Det handlar om ta in 3-4 spelare som har NHL-kontrakt.

Om Sedinarna signar kontrakt för Canucks eller annat NHL-lag, ja då kommer nog troligtvis Sedinarna att tas som två av dessa eventuellt 3-4 spelarna. Sen är det väl rätt logiskt att Näslund tar en plats också. Sen fjärde platsen är väl emellan Weinhandl och Påhlsson. Weinhandl passade ju så perfekt med Sedinarna, så jag tror Påhlsson får gå.. Defensiv center i tredje har vi redan i Svartvadet. Även om jag gärna hade sett Samme också.

Mano: Kan du berätta var nånstans Samuel Påhlsson räknas som säker i TIK´s lag till hösten??

Spud: Är det bara jag som tycker att det är märkligt att Samuel Påhlsson numera verkar räknas som säker i TIKs uppställning vid en eventuell lockout?
Inte bara för att jag personligen ser det som ett verk av djävulen om så skulle ske - utan för att Samuel själv uttalat sig inför VM om att han gärna lirar i Modo i höst om det blir konflikt, samt att Hedin mycket väl kan tänka sig 3-4 gnuggare som inte står under kontrakt för hela säsongen.
Jag har liksom alltid tänkt att Näslund och Påhlsson är två av de lirarna.

65Selander:

Det är ju det jag säger - Real MODO funkar inte. Korkade journalister.

För övrigt vet jag var Malmö ligger. Det räcker.

knaskamilla: Real kallas det för att dom köper in stjärnspelare mm

Örebro, du vet ju knappt vart det ligger ;-)

65Selander:

Vad jag menade var: varför kallar de MoDo för Real MoDo? Är det för att kvällstidningsjournalister i allmänhet inte är så smarta?

PS. Heja Örebro!

knaskamilla: Ral namnet för också med sig ont bråd och död också ;-)

Se bara på Madrid, ingen seger i ligan trots sina stjärnor.
Mitt kära MFF fick namnet utav Aftonbladet inför seriestarten och nu går vi kräftgång i AS. Åkte ur SC i dag mot Örebro!

Kontentan är att bli kallad Real för inget gott med sig!

Spud:

Jag tycker att man ska få kalla MODO för MoDo. För övrigt är jag förvisso inte särskilt insatt i Real Madrid, men handlar inte det om ett lag som har råd att köpa ihop stjärnor från lite överallt? Det lag MoDo kommer att få kommer ju ändå till stor del att bestå av spelare som fostrats i laget... Kanske fler än på länge, till och med?

real Sjukan
Har med skräck i blick sett att pressen döpt om mitt kära MODO till real MODO efter alla rykten. Om man ser till vilka lag som fått det intill sig så behöver man inte vara en medlem i the reds för att fatta att det inte medför tur.

Så jag tycker vi ska motverka detta namn förvrängeri i möjligaste mån genom att helt enkelt inför ett förbud mot att kalla MODO något helt annat än MODO.

« · 396896