shinzawai: Nepp, LHC har fem vinster av fem möjliga på hemmaplan och fina 22-9 i målskillnad, jämfört med MoDos bortafacit som är 2 vunna och 1 oavgjord på fem matcher och 11-16 i målskillnad.
Jag är faktiskt riktigt skeptisk och tippar att LHC vinner med 6-1, men självklart hoppas jag alltid på att vi ska vinna våra matcher. LHC:s egen Chocolate Jesus, Magnus Johansson, ångar ju på riktigt ordentligt.
Dessvärre var det ett sargat Modo som tränade dagens efter förlusten mot Timrå. Flera spelare vilade och försökte rehabilitera sig så gott det gick:
– Därför vet vi inte vilket lag vi har med oss till Linköping förrän vid matchvärmningen hemma mitt på dagen, säger Lückner.
Oscar Steen utgick efter två perioder mot Timrå på grund av en fotskada. Det är fifty/fifty om han kan spela och Andreas Salomonsson ådrog sig en lårkaka och där är det också ovisst. Däremot är Robert Döme klar för spel och han behövs.
– Just Döme i den roll han har är viktig för oss. Han gjorde ju också enda målet i matchen mot LHC senast.
Mycket talar också för att Modotränaren slänger in en ny junior mot Linköping och det är Andreas Molinder som äntligen får chansen att visa upp sina kvalitéer i årets serie.
– Han har sett bra ut ett tag på träning och är värd en chans nu, medger Lückner.
Då är man på väg in till relaxen på paradiset. Undra om de har matchen så man kan bubbla och se hockey. Det är något jag måste framföra om så inte är fallet. Annars är det bara att blunda och be att bomben lever än när man kommer ut därifrån. Måste gå bättre än förra gången man spela i alla fall. Stressad som attan på macken och spela inte ett enda resultat lägre än 3mål och när man slår sig ner framför tvn så ser man att arsenal ska förlora mot wigan med 3-5 eller 4-5 och de andra matcherna var inte bättre