1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508421 inlägg · 4106 ämnen

SAIK - MODO 080819

« · 1056531 Till forumet

Sv: SAIK - MODO 080819
Poffa: Två av de där kedjorna ser föresten exakt ut som dem jag tippat i min "season preview". Ingra jätteskrällar dock, och mycket kan ju hända än :)
Kommentera

Deas: Och när vi får våra sedvanliga 5-6 skador har vi ett riktigt skitlag. VÄRVA!
Kommentera

Deas:

Hoppas bara att Harri inte fortsätter envisas med Svarten som ytter. Han är i mina ögon den bäste och mest naturlige center vi har, i konkurrens med Susse. Nog för att vi har överskott av kapabla centrar i förhållande till ytterforwards men nog tycker jag att både Steen, Molinder och Warg är vettigare alternativ att köra på kanten.

Jag skulle nog helst prova dessa formationer:

Skröder
Sundström
Aasen

Salomonsson
Svartvadet
Yetman

Tuokko
Steen
Snellman

Molinder
Warg
Wernblom

Salle och Yetman tycker jag tveklöst ska lira ihop, de visade prov på bra samarbete redan ifjol. Frågan är väl om Aasen håller då, förmodligen gör han inte det i en förstalina i ES, iaf inte från början. Tråkigt också att Warg hamnar i en konkurrenssituation som placerar honom i en tredje- eller till och med fjärdekedja om han ska lira center. Tror risken är att han faller tillbaka i den situation han var i innan han drog till TIK om han inte får fötroende.

Werner är helt enkelt inte bra nog i 5-5 för att lira i annat än fjärdelina med det lag vi har på papperet idag.
Kommentera

Vallin: Är tveksam till om Aasen håller för spel i första femman.Sedan så Känns Molinder mer naturlig som ytter än vad svarten gör.en sak som slår mig är att det vimlar inte av naturliga målskyttar i laget Salle kan göra bra många mål om han får vara skadefri och är på humör.Men det är nästan bara salle och skröder som har dom kvaliteterna att göra mycket mål. men båda är rätt så ojämna och om dom båda inte får det att stämma så kan det bli jobbigt med målskyttet är jag rädd för
Kommentera

Vallin: Jag håller helt och hållet med om de två första kedjorna (om Aasen håller för det) och vi är nästan överens om de andra kedjorna med (se min presentation).

Salle och Yetman ska lira ihop, och inte bara i PP. Med lite tid blir de fina ihop även i fem mot fem och Svarten känns som den perfekt centern mellan de lirarna.

Warg borde användas mer dock...men det är å andra sidan ännu ett argument att han blir centern som får lira ytter. Tredjeytter och PP är ok med istid, och skador lär ju tyvärr inträffa.
Kommentera

Modoante: Tuokko hade gärna fått vara Hyvönen istället :)
Kommentera

Deas:

Håller med om att Warg skulle kunna lira ytter i en tredjeformation, tanken har slagit mig med. Väntar mig dock mer av Steen än av Warg i år och skulle kunna vara intressant att testa honom mellan finnarna. Dock finns det ju inget som säger att de absolut måste lira ihop bara för att det är finnar. :)
Kommentera

Vallin: Jag håller inte med om Warg som ytter, tycker hans spelstil är som gjort för att vara center och han försvinner helt när han hamnar på en kant.
Kommentera

spud: Problemet är att det nog också, och till en högre grad, är sant angående Svarten. Ska han spela i tredjekedjan är centerplatsen iof ledig, och jag flyttar hellre ut Steen i en friare, mer offensiv roll.

Ja, så får det bli såklart :)
Kommentera

Deas:Då klubbar vi det.
Kommentera

Deas: Jag skulle kunna tänka mig att spela Steen med Sundström och Skröder.
Kommentera

Wayne Gresky: Varför inte med Staanley? ;)
Kommentera

Paddan: Tror du inte han skulle vara ännu orörligare än Wernblom?
Kommentera

Wayne Gresky: Äh, med rätt valla så tror jag han är snabbare än Victor Hedman.
Kommentera

Paddan: Någon som vet om man kan följa matchen mot finnarna på ett lika intressant sätt som NV hade i matchen mot Skellefteå? Är lite roligare än att bara följa den på swehockey.
Sen kan man ju också fråga om någon kommer vara där och kan lämna någon rapport eller posta lite bilder.
Kommentera

« · 1056531