J F K:Men hur får ni bort lönekostnaden när han står under kontrakt? Sälja till Djurgården eller Örebro kanske?
J F K:
Ja det blir viktigt att sköta ekonomin i år samt att hålla sig kvar. Nästa år får vi nog lös Påhlssons lön, hans plats i tredje kanske t.ex Bengtsson kan ta ifall han utvecklas ytterligare av speltiden i AIK. Pengarna som frigörs kan sedan läggas på spets till förstakedjorna.
Det är ju först nu och säsongerna framåt vi ska skörda frukten av juniorsatsningen. Billigare spelare in i truppen som gör att vi kan lägga pengar på spets.
J F K:
Huvudet på spiken! Jag försökte mig inte ens på att jämföra spelarna, utan reagerar på dessa experter som får sitta i studion och snacka massor med skit. De som inte är insatta tar ju detta som sanning "för det har ju expterten sagt".
Har missat detta efter LHC matchen, men här är lite info till dom som tycker/tror att modo inte försöker ändra på något utan tänkt fortsätta med samma försvarsspel.
Ni har ändrat försvarsspelet, kommentar?
– Vi började för några matcher sedan att ändra och vi kan inte kräva att det ska sitta på en gång. Vi har tagit det stegvis och har fått korrigera och det här var vår bästa insats. Nu var vi tillbaka till det vi gjorde i fjol och prioriterade defensiven och då blir det tätare.
Känns det som ett nederlag att ändra spelidé?
– Nej, men jag måste korrigera en del saker. Jag kan inte bara "dum-hålla fast" vid någonting. Gruppen är med på det här eftersom det är så pass små korrigeringar, säger Anders Forsberg.
McFire:
Påhlsson är inte förstecenter. Bara för att hans lina startade matchen, så betyder inte det att han är förstecenter. Han centrar tredjekedjan.
Påhlsson tjänar mer än vad han förtjänar. Med den förmodade lönen på 200k/mån, så ska han producera mer framåt. 0,5 pÅ/match i snitt hade man kunnat krävt.
När han återvände från NHL, så var det en rimlig lön han skrev på för. Men han lever inte upp för lönen.
Just nu är det bara Ullmark som förtjänar att få en utbetald lön den 25:e.
OBS. Jag söker efter en hederlig vuxen Öviksbo, som vill MoDo gott. PM:a mig, om du känner dig manad.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Monno:
Vi måste få tillbaka Flanagan snart. Måste ha kreativitet i en andra kedja också. Hoppas nu inte det är allvarligt med Nylander för då är det riktigt jobbigt.
Nättinen verkar ha kommit igång mer och mer, bra mot LHC och bra idag, ser snabbare ut när han trampar på jämfört med tidigare på säsongen.
Fan Tisdagens match mot Brynäs blir viktig, vinst och vi har bra kontakt uppåt, förlust och det är väldigt tungt.
McFire:
Återigen förstår du inte vad jag menar. Det jag emotsätter mig är att Nyström kallar Påhlsson för vår första center. Jag har överhuvudtaget inte försökt mig på någon jämförelse mellan spelarna.
Ifall man ska kalla sig expert så borde man kunna kräva att man har bättre koll på sporten man bevakar.
Men helvete Nyström din jälva tomte. Jämför Påhlsson och Forsell och pekar på att Påhlsson endast gjort 1p som första center jämfört med Forsells 12p. Kan man inte kräva att expeter iaf ska vara lite insatta i sporten dom bevakar?
Monno:
Ja ja var ändå inte i 6 mot 4 och 6 mot 5 vi förlorade matchen. Det är första perioden som ställer till det och vi kommer aldrig tillbaka efter det trots att vi får 1-1.
Det vi får ta med oss är Ullmarks spel, ser ut som han är på väg tillbaka i form. Sedan börjar vi bli bättre i försvarsspelet, ser inte alls ut som mot Växjö och det är positivt.
Sedan saknas ju Nylander enormt i en sådan här match, han kan ju kontra på egen hand och ge oss övertaget trots att vi knappt har någon puck. Måste få tillbaka Torp, Roche och Flanagan i spel snart för utan dom ser det tunt ut.
Grundström är en favorit, han går in och kör och smäller på. Han kommer vi ha nytta av.
Redigerad kommentar
Rytter:
Fan tänk er Foppa komma fri och skjuta en meter utanför i det läget...............................................................................................
Nä, precis. Det gick inte att föreställa sig.
McFire:
Är det bra jag eller ser inte Oscar Sundqvist ut som en rumpnisse i ronja rövardotter?
NuMo:
Arto tycker inte det är utvisning på Grundström, då måste den varit helt feldömd.
Redigerad kommentar
McFire:
Nej nu med underläge 3-1 finns det inget annat än att ösa framåt. Skit samma om vi förlorar med 4-1 eller 5-1.
McFire:
Säger inte något om att vi gör en bra match eller ens att jag är nöjd. Säger bara att det ser betydligt bättre ut än jämfört mot Växjö samt att man inte behöver skämmas för att förlora borta mot SAIK-
Du kanske har missat att vi är indragna i en kamp på liv och död i botten och då måste man ju kunna se det positiva och att vi tag steg framåt. Hade vi spelat som mot Växjö hade det varit tvåsiffrigt nu.
ULTIMAVICI:
Visst att förlora borta är inget att skämas för. Det finns ändå ljusglimtar, Ullmark fortsatt bra, kan ha hittat formen, sedan är det betydligt bättre arbetsinsatts och försvar än mot t.ex Växjö.
McFire:Jag missupfattade helt enkelt.