1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506490 inlägg · 4103 ämnen

SCA-Cupen 2008

1060595 · » Till forumet

Sv: SCA-Cupen 2008
Poffa: Ah, danke.
Kommentera

Hawerchuk: Kolla in det på st.nu. Se länk.
Kommentera

Wayne Gresky: Tack för rapporten. Hur såg Enströms mål ut?
Kommentera

MorganaLefaey: Jag var på plats i Gärdehov och kan lämna en kortare rapport. Matchen i sig kan beskrivas som en helt ok förstaperiod med strukturerat spel följd av två skräpperioder. Sista fem minuterna tog MoDo sig samman och skapade en hel del chanser. Zacke kunde inte göra mycket på baklängesmålen, Aasen och Enström åkte mycket skridsko, Tuokko och Forsberg var allmänt jobbiga för brynässpelarna. Victor slavade en del men hade några fina pass.

I första perioden då det fortfarande var någon form av karaktär på spelet så tyckte jag mig kunna se att vi jämfört med ifjol har snabbare uppspel, står kvar längre vid offensiv blå linje samt håller mittzon bättre då motståndarna tar pucken. Jag gissar att det blir mer sevärd hockey i vinter.

Molinder åkte på en smäll i första perioden men han kom tillbaka sen.

Det är svårt att säga något om Brynäs, de hade ju en sen match igår, men jag tror de får det tufft i vinter. Lindbäck i mål såg dock stabil ut.
Kommentera

Något positivt från träningsmatchandet: vi verkar vinna skotten i de flesta matcher. Vann vi skotten någon gång ifjol?
Kommentera

Martin S:Har faktiskt ingen aning. Tycker det låter knepigt om så vore fallet. Men de kanske har lite småskavanker eller så har Signal visat något på någon träning som de tycker om. Kan väl vara så också att de tycker ingen av dem håller riktigt och vill bjussa några på känslan att få spela med A-laget.

Men någon som hittat någon live rapportering från ST på den här matchen? Alla andra matcher har haft sådan, men kan inte finna någon idag.

Sen vore det roligt att få veta vad som hänt med Hedin, Svarten och varför Salle´s ljumskar drar ut på tiden fastän man hört sedan Umeå hockeyfestival att han bör kunna spela nästa match.
Kommentera

spud: vart kan man lyssna på matchen?
Kommentera

Nikki: Går Signal-Bergius före Markus Jonsson och Stefan Espeland eller är de skadade?
Kommentera

Jesse: Låter otäckt, men hur vet du det?
Kommentera

spud: Han kan tacka LIndbäck som sov temporärt..
Kommentera

MorganaLefaey: Tomas Enström tackade för att få spela i första linan direkt. 1-0
Kommentera

spud: Enligt rapporter så är han skadad. Hur vet jag inte. Men han slutförde inte förra matchen.
Kommentera

MorganaLefaey: Hållberg, varför är inte Hedin med?
Kommentera

Nikki: Ja inte blir det speciellt mycket till samspelta formationer vi får innan säsongen drar igång. Ja inte i matchsituationer i alla fall.
Som tur är kan man väl säga att spelarna är så ruskigt bra så det inte behövs.... :)

Nej, men hur många är borta egentligen nu.
Salle, Warg, Svartvadet, Steen, Yetman (Men han hade ju inte kunnat va med) och Hedin. Har man missat någon?

Ja man får hoppas man kan matcha fullt lag mot Luleå i sista matchen i alla fall och att man sen visar på en gång i serien att man hittat rätt bland formationerna.
Kommentera

Verkar som Hedin, Svartvadet och Steen inte är med, kul för Cederborg-Nilsson och Signal-Bergius som får spela.
Kommentera

NordaBoy:

Snackade till sig det Susse snackade till sig 10 min samtidigt.
Kommentera

Cyklob:
– Han (Zuccarello) är bättre med puck än utan om jag säger så. Risken är att han kommer att bli överkörd i vinter, när det finns en Mattias Timander i lag­et till exempel, säger Peter Gradin

Nån som förstår hans logik?
Kommentera

Icing-Ove: Det hela för tankarna till...
Kommentera

Mixery:
Aamodt (Kjetil André) uttalas Åmåt....
Kommentera

Cyklob: Varför fick Skröder matchstraff?
Kommentera

MorganaLefaey: förra säsongen kom väl modo två eller trea i PP? men typ 23% elelr nåt sånt ? elelr var det i slutspelet guldsäsongen ?:D
Kommentera

NordaBoy:

Ja det var det enda som var något i matchen :), får hoppas på lite bättre spel mot Brynäs i morgon.
Kommentera

Cyklob: Vilken match Aasen gjorde :D grym han va
Kommentera

Jaha då kom man nyss hem efter en heldag på Gärdehov. Om jag ska sammanfatta MoDo matchen i några kortare drag så var det väll knappast en match som går till historien. Det var mycket fel pass dålig fart ja det var väll i stort sett en riktig skitmatch faktiskt.

Men höjdpunkten man kan glädjas år i alla fall våran nya trollgubbe som ägde isen fullständigt när han var inne det är bara hoppas att det håller i sig i serien med. Dom övriga nyförvärven utmärkte sig inte särksillt mycket Tuokko satt väll in nån fin tackling annars var det inte så mycket.

Kommentera

Mixery: Å skrivs ofta som AA i norska, prins Haakon ett ex.
Kommentera

Icing-Ove: Uttalar man Aasen som Åsen?
Kommentera

MorganaLefaey: Ja det är oroväckande att vi har en målvakt med sån inställning. Förstår inte att han inte har större vilja att alltid prestera sitt bästa.
Kommentera

spud:
Ja vad skall man säga. I korta ordalag så kan man väl sammanfatta det på detta sätt.

1-0 skämmes Krizan
1-1 snygg straff, men farligt nära just innan då Hasse och Hedman dragit ner en sundsvallare.
1-2 är klockren också
1-3 hur vill de att man skall se något på de reprisbilder de lagt ut på nätet. Självklart var pucken inne.
1-4 werner i slottet
2-4 den skall Krizan också ta.
2-5 självmål
3-5 Sundström vill inte åka grillor
Kommentera

Icing-Ove: Såg dem just, MZA verkar ju ha bra driv. Kanske kan bli nåt i vinter.
Kommentera

Matchbilder...
Kommentera

Domaren verkar i alla fall vara het på att ge 20min för snack i dag. Sundsvalls tur att få en borta för resten av matchen.

Kommentera

Poffa: Mål igen och igen. Kanske blir bättre spel, när några av slöfockarna sitter utvisade. Känns i alla fall skönt att laget verkar vilja göra lite mål även om det bara är mot Sundsvall.
Kommentera

Poffa: Vet faktiskt inte vilket procent vi hade förra säsongen, men det kändes ändå som om vi gjorde en hel del mål i PP. Men mest med hjälp av Werner då spelet sög i helhet. Men jag kanske har helt fel i minnet.
Kommentera

Snoop:
Heja Red Eagles!
Kommentera

73Sjöbba: Det tycks som om samtalet fick önskad effekt. pp mål igen.. norsken igen.
Kommentera

Grabbar, försäsong... det är väl bara massa onödig dynga egentligen. :p
Ta´t lugnt, ta´n toy!
Kommentera

spud: han verkar trivas i sundsvall.
Kommentera

MorganaLefaey: Nu en mening man inte är så van att skriva:

MODO gör mål i PP.
Kommentera

första pp och mål direkt. steen
Kommentera

spud:
24.29 10 min MODO 24. SUNDSTRÖM, Niklas ABUSE
24.29 20 min MODO 10. SKRÖDER, Per-åge GA-MI

Ser ut som vilken match som helst med dom här herrarna.
Kommentera

MorganaLefaey: Om det var patrik sjöberg som dömde kanske han hade inspirerats av ryska höjdhoppare, men så var det ju inte.
Kommentera

Poffa: Ja man kan ju fundera på hur det kan gå till som. Men om man läser ST så verkar det ju stämma.

" 07.45 STRAFF Sundsvall!
    07.45 Nicklas Johansson skjuter i stolpen!
    07.45 Niklas Bröms hade förstaläget men slashas.
    07.53 STRAFF Modo!
    07.53 Mats Zucarello-Aasen kvitterar, med en snygg dragning som lurar Lundström"
Kommentera

spud: Blev det verkligen två straffslag inom 8 sekunder?

27.53 0 min IFSuT. Team IFSuP-SHOT
27.531 - 1 PS MODO36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats 
27.45 0 min MODOT. Team MODOP-SHOT
Kommentera

spud: Nej andra...
Kommentera

spud: 27.53 0 min IFSu T. Team IFSu P-SHOT
27.53 1 - 1 PS MODO 36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats

Hans första eller?
Kommentera

spud: 24.29 10 min MODO 24. SUNDSTRÖM, Niklas ABUSE
24.29 20 min MODO 10. SKRÖDER, Per-åge GA-MI

Tror itne lirarna är så nöjd med domarn.
Kommentera

spud: Ja man har ju inte så många spelare kvar så det blir nog torsk ska du se. Salle skadad, Warg på landslagsuppdrag, Sundström 10minuter för snack. Skröder 20minuter och ut resten av matchen för snack.
Imponerande. Man blir nästan imponerad över hur de uppträder.
Kommentera

MorganaLefaey: Imponerande att ett es lag tar 4 raka utv mot ett bottenlag i AS. Men jag håller tummarna att det blir torsk, det luktar guld.
Kommentera

Icing-Ove: Borde inte det korrekta vara att de skrek Ssssssssssssschte hockey.
Kommentera

Snoop:
Minns du hur det var att heja på S/T Hockey? Skrek ni SUNDSVALL!...TIMRÅ! klapp, klapp, klapp :-)
Kommentera

1060595 · »