1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 519159 inlägg · 4121 ämnen

Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven

Sv:Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
J F K: Varför överröstar Lövens klack vår? Orkar inte med den där skitsången.

Smånervös.

När Löven äntligen råkade etablera ett halvanfall så kände jag att: Jaha! Nu börjar skiten.

Efter det så skrek jag Red-line offside helt plötsligt.

Bad_Brett: Nja, kikar på skotteffektivitet är vi överlägsna.

Heyerdal: Vi är sjukt ovassa samtidigt som vi ger bort mål. Det håller tyvärr inte.

mattias - 74: Endre blir nog ett spöke för Modo , fyra mm i pp synd vi inte utnyttjade det, löven dumpar väl in nån studpuck

J F K:

Rahimi är på dekis

mattias - 74: Rahimi börjar köra hög klubba på egna.

Hakning-Henrik:

Jösses vad bra Bernhardt är. Hoppas verkligen han stannar hos er, han lär va rejält eftertraktad av SHL klubbar inför kommande säsong

{8179}: Cmore abonnemanget är uppsagt, går ut 24 april. Är redo för semester.

Nu hoppas jag att modo överraskar positivt.

J F K: NU JÄVLAR ANAMMA VISAR NI HJÄRTA O VILJA FÖR VARANDRA OCH MÄRKET PÅ BRÖSTET!!!!!!!!!💪💪👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

J F K:

Kört ett spel på x efter 60 min på er match samt seger för Frölunda.

Hoppas Modo vinner men bra odds på x. Håller tummarna för er

{9386}: Näää ja kallar de fiika!!!😇😇

Färdkost: du menar Burkmat🤔😋

hanzon:
Donald B. Alltid älskad, roligaste som hände det året!

Lycka till nu!

{8839}: Nej, den där idioten har en egen regelbok. Blev förvånad över att han ens fick utvisning när han överföll Hartmann.

Inte helt såld på Difs-bygge ändå. De här spelarna har garanterat kostat multum, men ingen har presterat i HA. Hur länge sen var det Krüger gjorde poäng? Visst, han är säkert bra men inte 175 000 bra?

Då tror jag mer på att satsa på etablerade HA-spelare (läs. Marenis, Sissons, Vesel, Powell etc.), tror ett sånt här bygge kan gå i baklås rejält när spetsen inte är spets, o då står de där utan bredd.

{8839}: Önskar att vi haft Donald Brashear och satt skräck i Rahimi

Håkkybåkky: Se upp ikväll när Rahimi ”spelar” hockey .. hockey var det !
Uppladdat:

500x0-2069734e-48ea-40a6-9b7d-8bac1697b250.jpeg

Gavelo: Det får se ut hur det vill med spelare på isen men jag vill inte se ett enda felskär från någon, då exploderar jag.
Utan vårt slarvade hade denna matchserie redan varit avslutad! Ingman/Sylwander, typ🥶🥶🥶

Windom Earle: Mycket möjligt! Kanske ett klumpigt ordval, där jag saknar närmare insikt. Min ansats vara snarare att jag hellre vill se Modo ta klivet upp. Hyser inget agg mot HV (förutom era satans plastklappor).

Helt klart fördel HV i en eventuell matchserie mot Modo, men pucken är rund osv osv

Gavelo: Jag ser detta bara positivt. Något jag förövrigt aldrig tro jag skulle säga från förra säsongen men Styf har faktiskt höjt sig och har på senaste varit stabil. Ingman däremot har nog slarvat 10+ matcher i rad nu.

Gavelo:
Kanske inte är så konstig?
Han fick ju ett slag på handen i förra matchen och satt kvar i båset och hade ont ett tag?

Håkkybåkky: vill bara kommentera. HV togs ned ordentligt av förra säsongens trupp och ledarstab (Lillis Lundh är ursäktad, kom in i ett redan kantrande skepp). Om det finns oödmjukhet i HV71 nu står inte nuvarande trupp och ledarskap för den. Inte heller klubbledningen. Hur fansen upplevs kan jag inte svara på men även många av oss är nere på jorden och var det redan efter den nedgång som påbörjades 2017.

Nu ser utgångsläget bra ut för HV, om man bortser från oron att Modo och Löven är inne i tempot, vilket lätt kan ge en fördel i match 1. Men utöver att HV sett starka ut i serieepilogen och kvart + semi så är inget vunnet eller taget för givet. Det är grymt nervöst.

Heyerdal: Styf och Hasa kan bli fruktansvärda problem, dock lär väl Styf få tydlig roll att hålla defensiven, men jag hade aldrig satt våra 2 kanske sämsta backar tsm.
Jag tycker att Ingman är en kanonback på alla sätt just förutom slarvet som kommer ett par gånger per match.

Men iaf bra att Karlin försöker 👍🏼

Heyerdal: Theo in o Max 13e

Gavelo: Ingman sjundeback o Styf med Hasa

Good luck mina Banjobröder från norr! Håller både tummar och tår för Modo ikväll.
Se till att drämma till Burkölen ordentligt (akta knän och huvuden) och ta därefter ner HV på jorden.

Hade varit magiskt med derbyn i SHL igen, samt att beskåda HVs och DIFS arms race i HA

{9315}: börjar bli dags nu, vi hörs ikväll eller i helgen beroende på resultat :)

{9315}: Olala, jag som påtalade detta igår, både att Ingman och Hasa måste splittas och att Lindewall eller Jacobsson bör gå in i laget ist för Tjernström.

Dock är det väl lite otippat att Ingman är utanför laget och inte Hasa, men men

ganska stora nyheter i laget idag, hasa och ingman splittrade med ingman utanför laget, kommer såklart få spela,, theo jacobsson in med sylwander som centrar honom och pettersson

Tarasov: Jag med fler gör detta ikväll …
( Håller tummen)
Uppladdat:

500x0-0a885ff6-6da5-4065-96b1-7ad5c83882b2.jpeg

Nu börjar tåget rulla från Umeå, ångesten stiger…
Blir en öl i sportbaren innan, efter och i varje periodpaus däremellan!

{9315}: Det är ju med kort varsel och även påsklov där folk kanske är bortresta. Vi kommer förmodligen bli över 6000 iaf.

{9315}: Vet inte om det är en anledning men det är långt ifrån lön för de flesta och biljetterna är uppemot 400kr styck, kanske skulle räcka ändå för att fylla arenan men kan vara en orsak absolut, vill man ta med hela familjen så landar man runt 2000kr.
Klagar inte över priset dock, förstår att modo tar chansen att håva in pengar man inte kunnat få under två års restriktioner.

verkar tråkigt nog inte bli fullsatt ikväll

finns massor av olika orsaker till det men jag tror en av anledningarna för en del är just det vi pratade om igår, att man tror att det är kört och man inte vill vara på plats vid ännu en smärtsam förlust

hoppas som sagt att modo över tid kan jobba bort det, vilket bättre steg än att vinna ikväll :)

Gavelo: Jag håller tummarna plus tårna för er ikväll så ni spelar ut filmlöven!!!!!!🇺🇦🇺🇦🇺🇦

Micke Magic: Haha, jag ser att du inte håller med er tränare :) För efter hans uttalanden om hur mycket bättre Björklöven är än modo och hur ni varit bättre i alla matcher bara ni vill spela hockey så tänker jag att Björklöven är stooooora favoriter ;)

Välkommen hit

malkin: Kul att Malkin kommer! Rob Blake återfinns på ståplats. Episkt!

malkin:

All heder till dig verkligen!
65 mil i bil och hotellövernattning för att se MoDo vinna i den 4:e perioden,

Du kan få ett fint minne för all framtid där! (y)

Gavelo:

Jag tror också att jag får det svårt med Ingman i MoDo till hösten om han fortsätter leverera assist poäng till motståndarna i kväll som han gjort innan,

Har jag läst någonstans att Hasa spelar någon annanstans till hösten eller har jag läst fel…?

***MoDo vinner i kväll i den 4:e perioden***

J F K: 👍🏼
Sen måste man väga in fler saker i spelarbudgeten som sådan.
Skriver du ett flerårskontrakt som Timrå gjort med några hemvändare nu så blir årsbudgeten normalt avsevärt lägre än vid signande av kortare kontrakt.
Sen har vi det är med bonusar, Patrik Karlqvist bytte till SHL men stod kvar på samma lön (isch) men hade ett avtal där han vid X antal mål/poäng erhöll en rejäl bonus.
Sen finns det spelare som har bil/bostad eller andra förmåner via klubbens sponsorer och kan då erhålla en lägre månadslön.

Min gissning är att Löven och Modo ligger relativt lika, skulle inte förvåna mig om vi ligger lite lägre med tanke på att vi har ett gäng juniorer i truppen.

Werner: En av fördelarna med att man som kontorsråtta oftast bara behöver en laptop för att kunna jobba. Du får heja hemifrån!

Micke Magic: Just budgeten har diskuterats många gånger här inne och baserat på uttalanden frän andra klubbledare och det faktum att Kenttä i branschen är känd för att alltid underdriva den biten tror vi att lagen har likvärdiga budgetar.

Förmodligen har vi en del kvar då vi hade pengar för mer än en värvning vid deadline. Hinken har också varit tydlig med att vi erbjudits många spelare vi haft råd med pengamässigt, men där vi avstått om vi inte tyckt denne passat in.

Tarasov: Tack för välkomnandet förresten! Hoppas kunna tillföra relevanta åsikter från ett Löven men också allmänt hockeyperspektiv.

KB: Ja, just åldern på publiken är också något jag tänkt på. Väldigt mycket yngre publik vilket är väldigt kul att se.

Man gillar ju Karlin, det gör man:
Annars, var det någon som var kass i Björklöven?
– (Skratt) Det var det säkert, men jag måste kolla på matchvideon först.

Nucky:
Jag vet inte vad uppehållet kostade, men rätt säker på att det blir iaf 5+ men skulle inte blir förvånad om det blir 10+.

Nucky: Jag hoppas att det här är början på en vändning uppåt när det gäller publiksnittet också. Undantaget första kvarten så har det varit riktigt bra med folk hela slutspelet.

Det har ju gått stadigt neråt sen SM-guldet för att göra en lite vändning 19/20 som sedan haltade och dog av lättförklarliga skäl. Nu känns det som att vi är på rätt väg igen, speciellt med många kids som har fått se flera matcher i positiv bemärkelse också.

« · 2334903 · »