1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 518947 inlägg · 4121 ämnen

Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven

Sv:Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Heyerdal: det höll ju två minuter iallafall

mattias - 74: Haha , jag är en god sambo, men jag har en upp på henne nu 😅

Fyfan vad dåliga jävla sopor alltså.

Gavelo:

Du får sätta ner foten och visa vem som bestämmer över fjärrkontrollen ;)

Gavelo: Rätt takter det! vi har lite problem i våran match xd

J F K: släpper vi 1-3 inom 1minut nu tro

J F K: Viktigt, men målet missade jag för gumman vill se på Frölunda - Luleå

{9233}: kan man inte bänka Ingman?

{9233}: Fan vad viktigt! Nu kör vi för 2-2 pucken

Ojojoj! Den fick in.

Man blir ju galen på pass alltid pass. Saknar Markus Näslund emellanåt-

Gavelo: Jo, jättekört.

{9233}:

Bernhadt :)

Frontschwein: Vad glad du verkar. Kanske är bäst att vi åker ur så du får lugna ner nerverna lite?

Trevlig kväll.

Filiphm: Ingman är en helt ok back men vad som hänt i slutspelet vet i tusan. Inget stämmer just nu. Tar konstiga beslut. Tror och hoppas att ingman är kvar och visar vad han kan.

digitalbath: Jag tror tyvärr Löven gör 3-0 sen kommer Modo ge upp lite granna, denna match kändes så körd innan den startade så jag vet inte vad.

Alfa337: Skulle gärna sett det på isen bara, istället för att skada vår bäste spelare.

Windom Earle: Om löven nu vinner idag hoppas jag ni går upp. Vi har inte råd att tappa ännu ett derby till shl ;)

Alfa337: Ja mycket bra snack från Lindgren. Inga bortförklaringar

Gavelo: jag känner så här. Får vi vittring och kommer ikapp i den här matchen så vinner vi. Löven har allt att förlora nu. Vi har hemmaplan, Riley, Hasa och Dansken nätar.

Mardröm att ha 18-5 i skott och 0-2. Jag lider med Modo och framförallt Tex.

Jåkkinen: Haha händer det så ska hoppbacken grävas bort och Ingman ska förevigt stå i mitten av rondellen i polerad guldstaty med honörspose!

Gavelo: Det är i försvarsspelet det blir katastrof totalt hjärnsläpp över hela serien mot Löven. Framåt skapar ni mera och är bättre än dom

Jesper Lindgren är ändå en class act. Respektfull trots allt som hänt.

{297}: nästa går stolpe in haha
Vi har minst 25 skott i stolpen och bara 1 har gått in, det var ett mål i matchens sista sekund när löven ledde med några puckar så matchen var ändå körd.

Modo har inte flytet, och jag vet inte om vi ens förtjänar det heller.

Robin Ztorken L: Nä det är MoDo !!! Enkelt svar

{7639}: Sjukt trist med Sams skada men vi hade hela säsongen på oss att förstärka och har ju haft många diskussioner om hur sköra vi är utan honom.

Frontschwein: Om vi nu skulle åka ur idag bör man ändå vara nöjd med en semifinalplats med tanke på vars vi låg förra säsongen. Från botten till toppen på en säsong.

Gavelo:
Ja Modos dåliga psyke kommer sänka dem, bara hoppas HV sänker björklöven

Gavelo: Ingman avgör i overtime

Gavelo: Äh! Ni för ju spelet, det här vänder ni. Nästa går stolpe in istället för ut och sen är det match igen. Men det checkas lite väl hårt och högt från Modohåll, löven har hittat utgångarna.

{297}: Jesper skötte intervjun exemplariskt.

Dundee: Borde lägga till hjärnskakningen på Sam i Lindgrens CV, 1 mål och 3 assist bleknar i jämförelse.

atomragnar: En sak vi har varit bra på iallafall denna säsong är att vänta underlägen. Vi får hoppas det händer idag. Match 6 mot kik hade vi också ett 0-2 underläge efter första.

Frontschwein: Ja, vi kan ju älta i all oändlighet hur det sett ut om Sam varit med, men vi saknar bredden.

Skotten speglar inte matchen. Vi skjuter ju på allt löven skjuter i bättre lägen. Sedan är såklart 2-0 målet flyt men så är det ibland. Men vi är orkeslösa framåt skadan på Sam samt att vi ej breddade laget börjar ta ut sin rätt nu.

Löven har ej imponerat spelmässigt men dom har mer ork en vad vi har pga bredare trupp. Och ork är nog så viktigt. Tycker det känns ganska uppenbart fokus är inte där pga man är trött.

{297}: Detta är kört, löven kommer vinna detta rätt enkelt, det är precis som det brukar vara med Modo.

0-3 kommer komma några minuter in i 3:e sen ger Modo upp, 1-6 blir slutresultatet.

{7639}: Skönt ändå att det är över vi är ju helt chanslösa ändå mot HV...

Keriksson: Det känns som nästa mål kommer vara 0-3 haha, har oerhört svårt att få tro på att Modo ska vända på steken. Men det är väl inte konstigt med tanke på hur det sett ut de senaste åren.

J F K: Jag skrev att de haft vassare lägen. Det är inte löjligt, det är sanningen.

Bad_Brett: Löven kontrollerar matchen i fem mot fem spelet. Modo har svårt att komma med samlade anfall. Man såg redan från sista halvan från förra matchen vars det var på väg. Enda som kan bjuda in oss är Löven nerver..

Filiphm: tack för den här säsongen! Sämst när det gäller! Hoppas ni får herpes Kentää och Stråhle!!

Köp riktiga backar och vettiga centrar redan imorgon hinken. Apgården har redan börjat bygga!!!

Hata Löven!!!!!

{7639}: Ni kommer jobba er tillbaka i den här matchen men det ser lite ut som att löven till slut insett att det är spelvändningarna som är deras medicin. Spela lite mer safe i mittzon och kötta på i anfallszon. Löven kommer lite för enkelt ur egen zon.

Dundee:Slarv är det inte när det upprepas gång på gång på gång, då är det för att man inte håller måttet.
Vi har tyvärr tre backar som inte riktigt håller måttet, och det är nog två för många om man vill gå långt i ett slutspel.

Nu blir nästa mål helt avgörande, 0-3 är det godnatt. 1-2 är det match igen.
Bänka Ingman helt nu resten av denna match.

Filiphm: Kontrakt tills 23/24.

Ingen Modo intervju?

J F K: 0-2 är inte mycket att säga om. Slumppuck och en kanonträff.

Men ska vi vinna detta måste vi gå ned på 4 backar. Ingman är en katastrof och även Hugo är gränsfall.
Sen är vi inte nog resolut mot mål.

Nåväl, 40min kvar. Bara köra på!

Robin Ztorken L:

Herr Ingman är extraback idag men likt förbannat lyckas han stå framför eget mål och är inte med när Löven gör 1-0
Är man skicklig får man turen med sig och lyckas rensa bort pucken innan den trycks in i målet…

Fattar inte att Ingman spelat i SHL

Bad_Brett: Stämmer vi får noll och åter noll tryck i offensiv zon, helt ofarliga trots skottstatistiken.
Dessutom har vi haft två pp och Löven inget.
Styfs agerande vid 0-1 borde rendera bänken direkt, ihop med Ingman.
Inga fler minuter på dom tack!

{9233}:
Nej, mot Leksand dominerade vi. Skotten i all ära, men vi har inte varit jättefarliga direkt med några undantag.

« · 2335056 · »