knaskamilla: Åfan, jag har nog inte tänkt på hur det hela var formulerat, kanske mest för att jag är osäker på om jag ska ha ett säsongskort kommande säsong.
Salle: I det förra systemet betalade seriekortsinnehavare för det antal matcher det blev. Blev Modo utslagna i kvarten betalade vi för de hemmamatcher som faktiskt spelades.
Tänk att vi ser ytterligare en säsong liknande den vi nyss avslutat. Vill du sitta på din plats får du betala 2 200:- senast 2/2. Skulle Modo då placera sig på nionde eller tionde plats har du betalt 2 200:- utan att få ett skit för det.
Med andra ord, vill du ha din plats i slutspelet får du betala för ett fullt slutspel och du får betala, även om vi inte går till slutspel. Alla tvingas till VIP-kort, helt enkelt.
Frisco: Jag säger inte emot. Modo är inga stjärnor när det gäller att hantera sina besökare. De är förmodligen så långt ifrån stjärnor som man kan komma.
Just nu finns det väl tyvärr bara tre vägar att gå.
1. Acceptera och betala
2. Gnäll järnet genom att skicka mail, ringa och besöka kansliet
3. Köp inget kort nästa säsong
Frisco: Jag tycker heller inte om det här systemet. Däremot finns det en tanke i det hela, som man tyvärr lyckas förstöra.
Jag tycker att man ska premiera de som beställer sina biljetter tidigt. Här blir det dock helt fel, då man riskerar att betala in pengar för något som kanske inte blir av.
Jag hade hellre sett att man hade följande upplägg (sett till våra platser):
Grundseriekortet har tre prisnivåer. De som beställer innan 1/5 betalar 5400:-. Beställer du innan 15/6 betalar du 5600:- och beställer du innan 30/7 betalar du 5800:-.
Sedan kan man även premiera de som beställer slutspelsbiljetter tidigt, på liknande sätt.