Jag vet inte om jag orkar försöka mig på någon form utav sammanställning om min syn på sexpoängsmatchen, men här kommer i alla fall en början.
Modo börjar underbart och gör ett snabbt mål som utan tvekan måste kallas målvaktstavla,kalldusch ja allt möjligt sådan. Efter målet så håller man upp spelet ganska bra tills dess att Hedin skall försöka vända bort en kille bakom mål och hamnar i press och tidsnöd. Just denna händelse är starten till en enorm press från FBK. Efter en massa småduttande och försök att få ut pucken genom biljardstötar och bandyslag och bakomryggen passningar och enormt starkt arbete i att försöka se till så att FBK alltid får ha en spelare mitt framför Krizan. Om inte det här är nog att bli orolig över så var Hasse en aning för irriterad på gruffmakarpojkarna och Timmy och MickeP lyckades med Puck Out fastän de hade evigheter på sig att ta det lungt och coolt. Sen har vi ett antal bjudningar där vi börjar med Justin som helt enkelt lämnar pucken på sidan av klubban när han åker bakom eget mål. Timmy som fimlar bakom eget mål och där har vi 2st mål som man bjöd på. Att FBK sedan lyckas med konstnumret att boxa pucken i en båge över modospelare och sedan åka vidare för att göra mål.
Hade varit lite bättre om modo lyckats spela som man gjorde de första 4,5 minutrarna, så man inte bara behövde lida sig igen match 1 för att man ville se de sista 7 från bombmatchen.
Är faktiskt riktigt imponerad över att modo höll ut i den matchen. Sedan att Pelle P's skott var av en sådan kaliber som den var kan man inte göra speciellt mycket åt, fastän det på C+ såg ut som om pucken aldrig var inne utan att den tog i ribban. Men om måldomaren säger att det var mål så lär skottet säkert tagit i ställningen för kameran i målet eller något och studsat ut.
Alfred Awful: Jag kontrar ditt lustmord med:
*Jo
*Hannes
*Hov
Kvällens skönaste händelse är i alla fall i "bombmatchen" då Timmy väljer att, mellan benen och "bakom rygg" slå ett bakåtpass till Krizan. Medvetet gör han det också, medans han ser helt stencool ut.
Vilken hjälte han är, ES bäste back.
Hawerchuk: ...och eftersom Hockeyligan är så klockrena i sin statistik så var det ju givetvis Erlander och Alexander Hermansson som stod hela bombmatchen. Jag förstår inte varför man kan få statistik som från NHL där man får istid mm kontinuerligt uppdaterat under matchen.
Hedin ser då svettig ut i varje fall... eller om han bara stått ivägen när Hasse Jonsson torkade av sig svetten.
Hawerchuk: Fuckingjävlababianrövshelvetesjävlakukflyt FBK har i dagens match. Verkar som om hela laget drabbats av någon form av magsjuka... eller vad man ska kalla det för. Viklund är tamefan det sämsta jag sett, slår indianare efter indianare.
5-3 i "bombmatchen" när man har sån jävla medgång bör innebära att vi kommer att plocka exakt noll av sex möjliga poäng idag och dessutom lär vi väl hamna på minusmålskillnad igen. Aaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrggggggggghhhhhhhhh
Men nog om det :P