1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

509575 inlägg · 4107 ämnen

Sexpoängsmatchen, Färjestads BK vs. MODO Hockey 23/11

791037 · » Till forumet

Sv: Sexpoängsmatchen, Färjestads BK vs. MODO Hockey 23/11
Gidde: Jag sa inte att du sa att det inte var mål utan att man kunde se det (om än knappt) även på bilderna vi tv-tittare fick =)

Men nog om det :P
Kommentera

Deas:

Jag försöker som sagt inte alls påstå att det INTE var mål, utan att det inte gick att se på de bilder vi fick se.

Däremot har ju videodomaren som sagt mycket bättre bilder att tillgå.
Kommentera

Deas: På tal om de 4 kanonskotten fbk gjorde mål på, så kan man bara hålla med. Hårda tunga skott högt upp. Dessutom så hade de på 3 utav dem en spelare som så gott gjorde det omöjligt för Krizan att se något.
Kommentera

Deas: I så fall så måste jag säga att du har bättre syn än mig fastän man satt 2 meter från en storbildstv. Men som sagt jag försöker på intet sätt säga att det inte var mål, utan att det var en enorm rökare som måldomaren säkert dömde rätt på. De har en ganska mycket bättre vinkel än oss som såg på tv så att säga.
Kommentera

Gidde: Jag såg en sekvens filmad bakifrån målet men kunde fortfarande inte se vart pucken tog någonstans. Men att pucken var inne råder väl ingen tvekan om.....fast det är klart, kanske det var herr sportchef som ryckt in som måldomare i den matchen.
Kommentera

Gidde & Lefaey: Äh sluta. Det var svårt men även på vinkeln vi tv-tittare fick såg man till slut att den prickar målkameran.
Kommentera

MorganaLefaey:

Rätt bra sammanfattning av matchen i stort!

Angående PP's mål, så tog det nog i inre ramen i målet, men eftersom vi aldrig fick se bilder ovanifrån så kan vi inte uttala oss egentligen. Dessutom var ju sargen också röd, och det smälte ihop med ribban från den vinkel dom visade på TVn, så det var helt omöjligt att se vad som hände.

Men det är historia nu, det blev 3 härliga poäng där, och allt annat hade verkligen varit jobbigt!!!

Nu chockar vi kroppen och vinner mot DIF imorgon av bara farten! ;-)
Kommentera

MorganaLefaey: Ja, fan vilka träffar de fick på. 4 av målen var ju på skott a la Brendl.
Kommentera

Jag vet inte om jag orkar försöka mig på någon form utav sammanställning om min syn på sexpoängsmatchen, men här kommer i alla fall en början.

Modo börjar underbart och gör ett snabbt mål som utan tvekan måste kallas målvaktstavla,kalldusch ja allt möjligt sådan. Efter målet så håller man upp spelet ganska bra tills dess att Hedin skall försöka vända bort en kille bakom mål och hamnar i press och tidsnöd. Just denna händelse är starten till en enorm press från FBK. Efter en massa småduttande och försök att få ut pucken genom biljardstötar och bandyslag och bakomryggen passningar och enormt starkt arbete i att försöka se till så att FBK alltid får ha en spelare mitt framför Krizan. Om inte det här är nog att bli orolig över så var Hasse en aning för irriterad på gruffmakarpojkarna och Timmy och MickeP lyckades med Puck Out fastän de hade evigheter på sig att ta det lungt och coolt. Sen har vi ett antal bjudningar där vi börjar med Justin som helt enkelt lämnar pucken på sidan av klubban när han åker bakom eget mål. Timmy som fimlar bakom eget mål och där har vi 2st mål som man bjöd på. Att FBK sedan lyckas med konstnumret att boxa pucken i en båge över modospelare och sedan åka vidare för att göra mål.

Hade varit lite bättre om modo lyckats spela som man gjorde de första 4,5 minutrarna, så man inte bara behövde lida sig igen match 1 för att man ville se de sista 7 från bombmatchen.

Är faktiskt riktigt imponerad över att modo höll ut i den matchen. Sedan att Pelle P's skott var av en sådan kaliber som den var kan man inte göra speciellt mycket åt, fastän det på C+ såg ut som om pucken aldrig var inne utan att den tog i ribban. Men om måldomaren säger att det var mål så lär skottet säkert tagit i ställningen för kameran i målet eller något och studsat ut.

Kommentera

Salle: Vad som än händer har vi ju alltid en säker trepoängare att se fram emot nästa torsdag.
Kommentera

Salle:

*Ännu
*Värre
*Ju

*AIK
*Måste
*Tillbaka

*För
*Att
*Deskafunka

ZZZzzzZZZ
Kommentera

Alfred Awful: Jag kontrar ditt lustmord med:

*Jo
*Hannes
*Hov

Kommentera

Alfred Awful: Jag tog mig med nöd ut ur hörnet på egen hand.
Dessutom med svansen mellan benen...
Kommentera

Frisco: Hälsingland sägs faktiskt ha varit ett ganska självständigt landskap förr i tiden, bestående av distrikten Sunded, Nordanstig, Medelpad och Ångermanland plus Umeå och Bygdeå. Förenade under Hälsingelagen. Inte för att hjälpa Huge ur hörnet, men ändå.

I övrigt anar jag en viss munterhet i tråden över tre poäng och tänkte därför begå lustmord genom att säga:

*Djurgården
*Borta
*Nästa

Punkt.
Kommentera

Gidde: Äh, när Huge inte har nåt att komma med skarvar han friskt;-)

Huge: zzz
Kommentera

Huge:

Jupp, han är från Bollnäs.

Jättebabyn Eriksson ;-)

Men han har aldrig hållit Timmy-klass på sitt spel, trots att han själv tycker det.

En av de få proffs som blivit inkallat till VM men blivit hemskickad utan att spela en enda match, om kanske inte den helt ende som blivit det?!
Kommentera

Gidde: Nä, nu har jag kanske gjort bort mig (igen?)
Blandar ihop honom med Anders Eriksson, som jag iaf vet tillhör dom som har lätt för att plocka fram kniven ur slidan... ;-)
Kommentera

Frisco:

Tyckte det kändes mycket underligt, eftersom jag vet att han är från Sollefteå.

Men han kan ju vara född hälsing och flyttat tidigt?

;-)
Kommentera

Gidde: Alla som är från norr om Gävle verkar vara Hälsingar i en del människors värld.
Kommentera

Huge: Timander hälsing?!?!?! Du tänker nog på Anders Eriksson (Bollnäs) för Timmy är från Solatunum
Kommentera

Frisco: Ähhh...
Sjödda är ALLTID cooool.
Coolast.
Även när han gör fel.
Gonatt på dig...
Kommentera

Huge:

Är Timander hälsing?
Det var som tusan!!

Jaja, han kan ju vara en bra karl ändå ;-)
Kommentera

Huge: Det var helrätt gjort av Timander. Däremot var Sjödins lämning av pucken till en Morait bakom eget mål toootalt vansinnigt. Det var fel gjort.

God natt retrothing.typepad.com/photos/uncategorized/messerschmitt.jpg
Kommentera

scim: Ja, jag gillar Timander. Synd att han inte valde Brynäs, den hälsingen.
:-(
Kommentera

Huge: Timander är bara cool, och det hade varit hur coolt som helst även om det blivit mål...den mannen...
Kommentera

Hawerchuk: Ja, jag sa ju det också. Att det såg coolt ut när han åkte därifrån...
Kommentera

Huge: Men dra nåt gammalt över dig. Det var coolt vilket som.

ZZzzz... implementeringsteoretiskt perspektiv... zzzZZzz
Kommentera

Hawerchuk: Visst var det coolt, men kunde gått djävligt illa om inte Krizan varit vaken. Timander kollar ju bakåt i ett ganska tidigt skede av situationen, och i det läget är det inte alls säkert att Krizan var med på noterna. Mao en blandning av kyla och dumdristighet från Timanders sida.
Coorkat?
Kommentera

Poffa: Han ger en snabb blick bakåt och åker sen helt oberörd ut där därifrån i lunkande långsamma skridskoskär. Hur coolt som helst.
Kommentera

Kvällens skönaste händelse är i alla fall i "bombmatchen" då Timmy väljer att, mellan benen och "bakom rygg" slå ett bakåtpass till Krizan. Medvetet gör han det också, medans han ser helt stencool ut.

Vilken hjälte han är, ES bäste back.

Kommentera

Paddan: Jag chansar och slänger 80 spänn till i sjön på lördag. Klart vi vinner... *host*
Kommentera

Hawerchuk: Äh, även Timander kostade ju på sig att vara frikostig mot FBKare. Nä, nu är det bara att hoppas att vi för en gångs skull ska kunna segra på Hovet... men det kanske är för mycket att hoppas på, vi skulle nog inte ens klara det om så DIF-spelarna skulle stå still i egen zon utan klubba.
Kommentera

Paddan: Ja, han blir väl bänkad nu framöver när Hedin får mer speltid. Inte för att vi kommer att få se så mycket mindre indianare från "klassbacken" och "kanske Elitseriens bästa back" som tomtarna på Canal+ tyckte han var.

Skönast var hur glad Krizan blev när andra bombmatchen slutade.
Kommentera

Hawerchuk: ...och eftersom Hockeyligan är så klockrena i sin statistik så var det ju givetvis Erlander och Alexander Hermansson som stod hela bombmatchen. Jag förstår inte varför man kan få statistik som från NHL där man får istid mm kontinuerligt uppdaterat under matchen.

Hedin ser då svettig ut i varje fall... eller om han bara stått ivägen när Hasse Jonsson torkade av sig svetten.

Kommentera

Hawerchuk: Tja, det är klart när MoDospelarna slog knut på sig själva för att servera smörpass till FBKare så blir man väl kanske inte direkt inspirerad i målet. Bänka Viklund för faan...
Kommentera

Paddan: Han behövde en time-out där, både för sin skull och för backarnas. Annars hade han väl kapat skallen på allihopa efter det bedrövlig försvarsspelet i första.
Kommentera

Lumber Jack: På så sätt. Det var nästan som vi spekulerade i då... innan jag gick efter två perioder... att Krizan skulle komma in i tredje perioden.
Kommentera

Paddan: Krizan klev in i tredje igen.
Kommentera

Modoante: Fick Erlander stå även i "bombmatchen" eller stod Krizan i den matchen?
Kommentera

Hawerchuk: skönt slut på en konstig matchkväll för modo.
Kommentera

Skönt att dom tog sig i kragen och avslutade på ett bra sätt.
Kommentera

Paddan: Målkamera på Prestbergs skott.
Kommentera

mattias - 74: Åfan, då är det nog bäst att jag gör som kompisen skrev, i det sms jag nyss fick. Stannar hemma med andra ord och låter bli att se "bombmatchen".
Kommentera

Paddan:

6 - 3 nu av den bättre av de 2 :-)
Kommentera

Albert Hall: Själv vet jag inte om jag orkar ta mig det knappa hundratalet meter till kompisen för att se "bombmatchen". Med det flyt FBK haft idag och så stillastående som MoDo stundtals varit så kan FBK lika gärna vinna med 4-2.
Kommentera

Paddan: Det ska bli kul att följa dom sista dryga 7 minuterna av förra matchen. Som det känns nu kan FBK mycket väl sno åt sig nån poäng även där. Jag gissar i alla fall att Krizan är tillbaka då, det märks att Erlander är lite orutinerad och att ge honom ansvaret de där minuterna vore inte rättvist mot honom. Allt att förlora och inget att vinna liksom.
Kommentera

Hawerchuk: Fuckingjävlababianrövshelvetesjävlakukflyt FBK har i dagens match. Verkar som om hela laget drabbats av någon form av magsjuka... eller vad man ska kalla det för. Viklund är tamefan det sämsta jag sett, slår indianare efter indianare.

5-3 i "bombmatchen" när man har sån jävla medgång bör innebära att vi kommer att plocka exakt noll av sex möjliga poäng idag och dessutom lär vi väl hamna på minusmålskillnad igen. Aaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrggggggggghhhhhhhhh

Kommentera

Hawerchuk: Hur många mål var det Karlstatösera låg under med i den avbrutna matchen?
Kommentera

Jobbigt med match efteråt, då måste man ju se klart skiten.
Kommentera

791037 · »