1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

494274 inlägg · 4086 ämnen

Silly season - 2019

« · 2020602 · » Till forumet


Sv: Silly season - 2019
KB: Någonting jag märkt är att KB65 generellt har en väldigt speciell föräldragrupp varje år. Det finns INGA föräldrar som skriker högre, blir mer kaxiga när man vinner eller beter sig så tydligt som man tänker sig rabiata sportföräldrar som just de från Köpmanholmen/Bjästa. Så verkar det vara med varje årgång samt både i hockey och fotboll.

Kanske känner de sig lite förfördelade av Modo på ett annat sätt än ÖSK, Järved, Husum, Anundsjö osv, men jag har svårt att förstå varför just KB sticker ut bland dem. Framförallt förklarar det inte fotbollen riktigt, men där kanske man är irriterade på FV och Anundsjö?

Jag vet inte, men kanske är det den fruktansvärt kalla ishallen som får KB65s föräldrar mer sammansvetsade än andra?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter: True. Kan väl också syfta på att "det har förts samtal" eller något. Och att det inte skulle se så snyggt ut om Sundlöv gick ut med det mitt under säsongen.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Trilske:

Kan ju mena att han har förlängt och vill ge modo chansen att gå ut med det. Behöver ju inte vara negativt.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
KB:

Hoppas Sundlöv kan stå för dom orden
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
KB: Vadå "Mer än så vill jag inte säga i respekt för Modo"? Det går väl inte att vara mer respektfull...? Eller vet han något om Björns framtidsplaner som inte vi vet? Olycklig formulering? Hehe. Känns som årets hint.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Gavelo: Dammsuga ligan under är väl ngt som alla SHL klubbar gör kontinuerligt, eller?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K:

Björn är smart, han väljer inte brynäs för det är ett självmordsuppdrag. Dom är inne i en negativ spiral som vi var innan vi åkte ut, sparkar tränare på löpande band och ingen röd tråd eller långsiktig strategi. Tror det behövs rensas på andra positioner i organisationen först innan det ska vara lukrativt att ta det uppdraget för en tränare som björn.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Monno: Väldigt längesen jag spelade i KB65 nu, men det fanns helt klart en känsla av att vi var ganska ointressanta i MoDos ögon, jämfört med många andra. Conny har ju haft en utläggning om det där också.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
modomille: "Sundlöv om Hellqvist ” – Jag trivdes väldigt bra med Björn och han är en bra tränare. Men vi kommer inte att jobba ihop nästa säsong. Mer än så vill jag inte säga i respekt för Modo, svarar Sundlöv.”
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
locken: Tror inte att Hellkvist skriver på för Brynäs så länge som Sundlöv är sportchef. Sundlöv "svek" Hellkvist när han lämnade för Brynäs ett år tidigare än vad som var tänkt. Dom hade kommit överens om att göra detta tillsammans (ta Modo till SHL).
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: Mm, viktigt att ni går upp i år, tror jag.
Tror att Brynäs ser en uppsida med att annars locka över Hellqvist + ett antal lovande Modokillar för en nysatsning.
Brynäs läge kan nog också locka Hellqvist.
Kanske kanske..vi får se....
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson: Är det i praktiken verkligen närmare till Gävle än Örnsköldsvik. Jag förstår givetvis kartan, men i praktiken så lär Hellkvist ändå resa med flyg och då är det nästan bekvämare och lika snabbt att åka till Övik än Gävle om man kommer från Skåne... (Då utgår jag att han flyger från Skåne till Arlanda/Bromma).
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Gavelo:

Nä, man kanske inte ska måla f-n på väggen än, men man blir klart frustrerad, arg och allt när man läser vad som kan vara på gång.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Brynäs ville väl ha Norlinder också, måste vara jobbigt som SHL klubb med alla extramiljoner att inte kunna fylla på sin egen trupp med kompetent personal från egna led utan ist måste man dammsuga ligan under för att ha spelare inom organisationen.
Norlinder är inte färdig för SHL spel nästa säsong!
Och ang Hellkvist så är detta hans utvecklingsplan som han stod och förklarade i höstas, att alla spelare måste vara ombord på resan och att varje match varje träning är en pusselbit mot målet som är SHL, har väldigt svårt att tro att han skall lämna allt det han påbörjat i förtid bara för att coacha i shl, karln lär inte sakna anbud oavsett om han stannar i AS 1 eller 3 säsonger till.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson:
Jag utgår ifrån att han villa bygga vidare på det han har byggt upp.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
greykarn:

Det som känns lite jävligt är att Hellkvist sitter väl på ”bollen”
Vad värdesätter han mest?
Fortsätta bygga med Modo till ev SHL,
eller närmare hem till Skåne till familjen med betydligt högre lön
Den här frågan lär stötas,blötas framöver, och kommer nog upp i nån intervju med Hellkvist framöver.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky: erbjud Hellkvist monsterkkontrakt nu
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
locken: Tror Hellkvist blir kvar ifall man kommer satsa även nästa år(HA)
Om vi däremot måste ta ett uppbyggnadsår lär han inte vara så intresserad.
Om vi skulle gå upp till SHL lär han också stanna, förutsatt att samarbetet med Glader fungerar.

Hellkvist och Sundlöv kom ju väldigt bra överens i Modo, så det samarbetet vet dom ju fungerar.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson: Går ut i vår + 1 optionsår.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
locken:

Nån som är lite insatt i Hellkvist kontrakt?
Går det ut nu eller har han 1 år till?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky: Det hade suttit gått med en nyhet om förlängning på Hellqvist just nu. O en eller två topp värvningar av Glader så vi verkligen kan utmana i år. I stället för det här!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
locken: Tänkt på det tidigare, att risken lär vara överhängande med Sundlöv i Brynäs.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: Så är det. Det är bara att hoppas att det blir Nyman istället! Men han brukar ju inte ha fel höken.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
locken: Brynäs behöver föryngra, passar bra att dränera Modo på de lovande juniorerna då, ja finns inte mycket göra åt då verkligheten ser ut så här idag
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky: läste det nyss i Expressen
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky: mhawk expressen.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
locken: Var har du sett det?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Monno: Det var väl detta man befarade. Brynäs ute efter Hellqvist........
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Monno: Elmer Söderblom ska vi ha till MoDo. Apropå KB65 och långsur på MoDo, Conny Knäck går bra i Surahammar 3+18 på 22 matcher.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Monno: På tal om Frölunda. Fick lov å kolla lite statistik. Theodor är 2a i poängligan där.
Leder gör en rätt spännande kille. Elmer Söderblom. 38p på 23 matcher. 19mål 19 ass.
Men spännande hur då? Jo pojken är 2m lång och 103kg!
Inte supervanligt med någon så storväxt som producerar dom poängen som ung.

Spelat några SHL matcher också.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Costanza: Får jag spekulera lite (jätte mkt) så är ett intryck jag fått att MoDo inte stått så högt i kurs hos KB65 ledare och föräldrar. (Kanske med all rätt iaf förr om åren?)
Och sådant kan säkert påverka. Framförallt om SHL lag hör av sig och är intresserade.

Nu har jag dålig koll på bröderna. Men Theodors statistik talar ju nästan för att han får pröva på SHL snart? Än om det är hård konkurrens där i Frölunda.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson: " Istället sägs Wesslau ögna en återkomst till SHL."
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Costanza:
Faktiskt ingen aning, hört lite lösa rykten men inget bekräftat.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson: Tveksamt. Toppmålvakter i DEL har bra betalt. Sen känns han som en storstadskille. Minns du vad vi fick betala i månaden för att Tellqvist skulle flytta upp? Karln bad ju sen på sina knän att MoDo skulle förlänga. Tror fan det, med den lönen :-) Det var billiga tider då vi gick till SHL-final med Tobias Lundström.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Costanza:

Ja, det här har vi tagit upp förut, men ändå.
Har Modo råd med Gustaf?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Gavelo: Frölunda har fortfarande svårt att släppa det där med Alexander Steen till MoDo. Skrattar varje gång när jag tänker på det.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Gavelo: Ja, skulle svida ännu mer om övikstalanger börjar lånas ut till Frölundas farmarklubb Timrå..
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Costanza: Jag vill minnas att scouter från Köplunda var och hälsade på och ska man vara lite ärlig så smäller det nog högre för 2 ungdomar att bli lovade guld och gröna skogar från en storklubb som Frölunda kontra spel hos Modo som spelar i allsvenskan, tråkigt absolut och speciellt med tanke på att Frölunda redan har ett så stort upptagningsområde.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Har MoDo ens varit aktuellt för KB65-grabbarna? Berätta gärna lite om vad det var som gjorde att de drog söderut. Ville väl till en storstad/SHL-klubb?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Costanza: Han har ju satt sig själv i en jävla sits efter Tambellini-värvningen, om det är den nivån på värvningarna han tänkt hålla!😆

Skämt åsido, lär nog komma in något snart. Men han verkar väldigt mån om att det blir rätt person vilket såklart är bra.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Costanza:
Kanon. Fö tycker jag man skall försöka få tillbaka Niederbach från FHC, det har ett band av forwardstalanger där. Vi har inte fullt så många, så det blir närmre till vårt A-lag.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Fredrik svarade efter 4 min kl.20.20 (Det ser jag som ett VooDoo-tecken) och man vet att vår sportchef inte direkt ligger på latsidan!

"Tack för tipset! Han är inte ledig just nu som jag vet men finns endel andra som är tillgängliga men vi vill inte springa iväg utan att ha scoutat dem plus fått referenser om dem. Än en gång tack för ett fint engagemang. "
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hockey_21: Jag gjorde det nyss, det är sant de´. Sa att jag satt in 500 kr till fonden. Tar för givet att externa finansiärer ordnar resten.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Costanza: Släng iväg ett mail till Glader 😉
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Ser ut att vara rapp. Tryout beror på rehab av knäskada. Finns alltid en MoDo-koppling. Gjorde 1 NHL-match med Sedinarna (15.08 min of Fame) samt mer poäng än Dalle i Utica Comets den säsongen.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Costanza:
Bra ålder, fin stats har han skridskoåkningen är det bara att köra
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Kikar lite på AHL-backar för att bredda laget. Evan McEneny gjorde 58m 8m 23a 31p så sent som 18/19 i AHL. Har nu tryoutkontrakt i annat AHL-lag.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Får vi värva hur sent som helst framåt våren? Smacka upp lite rejäla sedelbuntar till en toppback och ett radarpar, kanske två trötta tjecker som typ Bartecko och Pardavy en gång i tiden? De kom in och bara körde i första matchen...Pang! Pang! Var på plats då...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov:
Såg att jag glömde skriva att kulturkrocken låg mellan Skåne-Norrland..
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter:

"Du frågar vilka som ska producera ifall Tambellini och JJ blir skadade, och svaret är inte är det Wahlgren, LP, Werner eller Åhström eller annan junior iaf, utan då måste man ut och värva spets till laget."

Det är ju precis det som är min poäng. Nu har man bränt mycket pengar på brunkare och då blir det knepigt att värva spets.

Jag menar att vi hade klarat oss med 2-3 brunkare mindre, gett exempelvis Åhström chansen med Olofsson och Rosdahl och haft en tredjekedja med Björklund, Jellvert och From eller något i den stilen. Om det sedan visade sig att Åhström inte klarade av att producera på den nivån finns det pengar kvar att landa ett spetsnyförvärv och det blir ju dessutom billigare ju längre man väntar.

Som det ser ut nu missar vi ändå de två topplaceringarna så då blir det ju en fråga om att komma på tredje eller fjärde plats ungefär. Då tar jag hellre fjärdeplatsen, har glada talanger samt möjlighet att värva in en Meyer eller två lagom till deadline.
Låst ämne

« · 2020602 · »