1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

494294 inlägg · 4086 ämnen

Silly season - 2019

« · 2021122 · » Till forumet


Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Känns inte så bra, har inte producerat särskilt
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Punschveranda :
Jag tror den här killen skulle kunna passa bra in hos oss.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hockey_21: låter mest som de spanar inför kommande säsong men de vill naturligtvis inte oroa truppen, undrar om Tambellini kryat på sig och ansluter idag, mest troligt blir han hemma
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Punschveranda : Har för mig att Anton Holm lirar i tps som ligger ganska fast i botten.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Steken84: Glader tillsammans med Omark ser ut att vara på spelarjakt i Finland. Finns möjligen intresse för det finska Liiga lagen att släppa spelare som är långt ifrån att nå slutspel, och dumpa lönekostnader bla. Det finns där målvakter och en del svenska spelare som kan vara intressanta för Modo att ta. Utöver stats på Elite Prospects finns det någon på forumet som har koll på den finska ligan?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: han får spela mot Modo då o LP, om han är uttagen, får spela mot Kik som han nyss spelade med...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Amitiel:
Simon Andersson från J20 till Kristianstad på lån.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tror NHL lagen som är intresserad har så bra koll på Norlinder så han skulle kunna gå från allsvenskan till NHL även om han valde ta en säsong till i allsvenskan.

Tror han är en av dom spelare som inte måste visa upp sig i SHL för att få en chans.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Gavelo: Jag skulle bli väldigt förvånad om Norlinder inte är ordinarie i SHL nästa säsong.

Men, man vet aldrig med utveckling heller. Wernblom hade väl dom flesta trott skulle vara åtminstone en poängspelare i HA vid det här laget om man går tillbaka 3-4år.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Steken84: den där snubben kanske kan va nått 👍🏻
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Monno: Vill poängtera att jag inte på något sätt vill frånta Norris hans talang och spel, jag menar bara att jag är övertygad om att han skulle utvecklas bättre i en framträdande roll i Modo om vi spelar allsvenskt till hösten än att gå till Luleå och bli 6-7:e back med begränsad speltid.

Dock tror jag att han kommer spela shl nästa säsong med eller utan Modo
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Monno: Jag ser denna säsong som hans första riktiga säsong på seniornivå, han är väldigt bra men tycker han saknar en hel del för att vara Shl mässig och då menar jag inte som 7:e back.
Det handlar mer om att inte överskatta honom än att underskatta honom.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hanzon: Yep
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky: Ja men det är väl ändå upp till Norlinder att godta erbjudanden, eller hur?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Målvakt i tyska ligan som tillhör ett lag i botten av tabellen. Verkar inte var någon upp och nerflyttning så lagen kanske är villiga att släppa spelare.

www.eliteprospects.com/player/7634/jussi-rynnäs

Jussi Rynnäs
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Gavelo: Mja efter sin första match var han väl det?
Och han draftades ifjol och hade SHL bud i för denna säsong.
Därav är detta hans bonus år till oss. Att tro att han inte spelar SHL känns att underskatta pojken.
Han spelade ändå JVM nyss.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Monno: Norlinder var väl inte given med normal speltid förra säsongen?!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Axle San: Jo, han har kontrakt. Men SHL-lagen har ändå rätt att köpa loss honom för en mindre summa.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Monno: Her inte Norlinder kontrakt med Modo nästa säsong? Klausul?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Gavelo: Norlinder gör ju sin "extra" säsong just nu?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K: Jag tror att det handlar om att Åmynne är lite av en wt-magnet 😂
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
mrpm:
Tycker också Norlinder ligger före Sellgren, Norlinder skridskoåkning ger honom mkt tid. Sen tycker jag han är bättre man - man i defensiven. Den som vi kanske kan hoppas på tar ett år till är ev Berglund.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
mrpm: Förhoppningsvis i Modo!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Gavelo: Jag påpekade bara att Sellgren var vid samma ålder som Norlinder är nu i hans sista säsong i HA. Och jag tycker Norlinder har visat betydligt finare uppsida än t.ex Sellgren. Agree to disagree helt enkelt. Jag tror definitivt han kommer få stort förtroende i SHL nästa säsong, i rätt klubb
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
mrpm: Snälla läs vad jag skriver... skrev aldrig nått om JVM.
Sellgren tog en extra säsong i Modo ist för att gå till Shl, det är det jag hoppas Norris också gör eftersom han inte är redo för Shl.

För att Norris ska få bästa möjliga utveckling så skall han spela där han får vara offensiv, spela PP och få förtroende och mentorskap från tex Enström, det får han i Modo men det kommer han aldrig få i ett shl lag om han inte blir utvecklas övernaturligt fort i vår och över sommaren
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Gavelo: Sellgren drog till Luleå säsongen efter hans JVM.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Gavelo: Philip Broberg var sjundeback i gnaget förra säsongen, Saik värvade honom och tog plats på 6 backar i SHL denna säsong. Underskatta inte en säsongs rutin och ännu en bra sommarträning med a-lagen för dessa unga killar. Talangen för att spela högre har de redan.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
mrpm: Jag skrev aldrig att han inte kommer spela i en shl klubb nästa säsong, jag skrev att han inte är redo.
Sellgren var väldigt väldigt mycket jämnare och bättre överlag än vad Norris är, Sellgren tog en extra säsong och byggde vidare och fick stort förtroende och hoppas Norris gör likadant för han kommer inte få en liknande roll i shl.

Som sagt, lite för höga tankar om våra egna juniorer!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Gavelo: Han har varit en av Modos genomgående bästa backar denna säsong, och i sina bästa stunder en toppback i serien, lägg där till att han är Junior. Svårt att vara fläckfri då. Finns en anledning till att ALLA SHL-lag suktar efter hans namnteckning inför nästa säsong, heller inte omöjligt att Montreal vill ha honom i AHL. Sellgren t.ex blev toppback i SHL och landslagsback när han gick till Luleå. Det går väldigt fort i denna ålder. Tar vi inte steget upp ska vi vara VÄLDIGT glada om Norlinder stannar kvar.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Punschveranda : Säger nej på den. Källgren är inte så mycket bättre än Lundin. Om vi ska ta in en ny målvakt så ska det vara en målvakt av klass.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Punschveranda : Inte jätteövertygande stats, men har för mig han var riktigt bra i AIK ifjol.
I en intervju med Weigel säger han att han är övertygad om att de tagit steget upp ifjol ifall Källgren vaktat målet mot IKO.

Hur osannolik vore en värvning av Anton Forsberg?
www.eliteprospects.com/player/15830/anton-forsberg

Han har inte fått chansen i NHL på två år, och årets stats är inte svinbra. Nu vet jag inte hur försvaret varit osv men iallafall.
Kommer ihåg honom som väldigt ambitiös och noggrann.
Tror själv inte han tar en jättestor risk att spela med oss ett par månader, även om klivet ner till HA kanske inte är så lockande.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
mrpm: Given i shl, skämtar du?
Killen har väldigt svårt att ens hålla en jämn nivå i allsvenskan så vad får dig att tro att han är given i shl med den konkurrensen som finns där?!

Norris har alla verktyg att spela i NHL på sikt men först är det väldigt mycket han behöver jobba på innan han ens är aktuell för att vara ”given” i shl.

Som vanligt har Modoiter liiiite för höga tankar om våra spelare
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hanzon:

Fortsatt fundersam på vem MoDos nästa målvakt är om det inte nu heller bli Wesslau, tror fortsatt målvakten är nyckeln för att kunna ens överväga ett positivt kval i mars/april. Lyssnade på Mr Madhawk senast podavsnitt och där nämner man Erik Källgren som en lösning, billigt samt win-win för bägge parter. Frågan om det är tillräckligt stabilt och säkert, men bättre än nuvarande par lär det vara åtminstone.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Gavelo: vänta, va? Norlinder är given i SHL nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson: Så Linus Pettersson är åter i laget och går in i förstakedjan.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky:

Tambellini maginfluensa, osäker inför KIK.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hockey_21: Ingman, Danielsson och Emil blir helt till sig, slänger hjälm och klubba och hoppar upp på den röda högen. De hade skrivit på dagen innan. Ove lägger in en rekordsnus och inser att det är över.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Costanza: Dessutom börjar han jubla innan han gör mål
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky: ja ska man tro på Hellkvist i intervjun nyss så trivs han jättebra med Modo och att det är det största uppdrag han haft, större än i Mif o Rögle, han anser att organisationen är proffsigare i Modo och ämnar fullfölja sitt uppdrag, sen blir det litet svävande då han nämner att han ska träna Modo i Shl nästa säsong
Låst ämne


Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: ..och tårarna kommer att rinna ner hos Ove Molin när Tambellini åker mot öppet mål. 21 år senare.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson: känns som en raffinerad situation OM Hellkvist lämnar för Brynäs, inofficiellt kommit överens inför nästa säsong, sen råkar det bli så att Bif halkar ned på kvalplats och får möta Modo ...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Gavelo: Ok, missförstod dig lite. Där håller jag med dig, lite sjukt hur det blivit. Lite som i fotbollen.
Vi får tex se hur det går med nye svensken i Juventus. Tror ju inte han platsar.
Men samtidigt så måste det ju vara fantastiskt bra för en klubb som tex Frölunda som kan fylla på med nya talanger, från de "egna leden" varje år. Sen kan man lägga de stora pengarna på toppar från utland mm.

Men jag antar att alla SHL klubbar vill ha det så egentligen. jag antar att Timrå och Modo inte skulle säga nej till det heller.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Aha okej tack för upplysningen 👍🏽😊
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
KB: Nu finns det ett ställe dit föräldrarna kan gå före eller efter ungarnas match.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
kulltorp: Såklart att det sker, det är ju en naturlig utveckling för unga spelare att ta nästa kliv i karriärerna, det jag menar med dammsuga är shl klubbar som tar spelar från andra klubbar och sätter dom i j20 eller lånar ut dom direkt för att det inte kostar dom mer än småpengar att kontraktera dom, vissa klubbar gör detta mer frekvent än andra.
Frölunda är väl kanske värst när det handlar om att rekrytera talanger och utlåningar, Luleå är extremt bra på detta med.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K: Kan inte förklara det där med föräldrarna, men jag känner helt klart igen det...

Man kanske måste vara en gnutta rabiat för att inte frysa ihjäl i Bjästa Ishall. :)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K:
En skåning ser i princip ingen mental skillnad i det avståndet ;)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Gavelo:
Det där med Norlinder och Brynäs var mest allehanda som lyckades framställa sundlöv på fel. Alla SHL-klubbar är sannolikt ute efter Norlinder, men Sundlöv hoppades att Norlinder skulle lira SHL med Modo.

Sen misstänker jag att detta också är en journalistgrej, koppling mellan Sundlöv-Hellkvist alltså intresse...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Som Brynäsare kan jag tycka att det vore tjänstefel av MS att inte försöka få över Björn till nästa säsong men jag tror inte att det blir så.
Brynäs hade en riktigt bra grogrund i sommras men man panikförlängde med magnus när huvudspåret valde annat. Där är största orsaken till vårt förfall i närtid. Den läxan måste man ha lärt sig. Jag tror brynäs försöker hitta en långsiktig lösning som skriver på redan nu. Man har inte råd att eventuellt vänta på en tränare. Mitt tips är att björn sitter säkert.
Låst ämne

« · 2021122 · »