1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508367 inlägg · 4106 ämnen

Silly season - 2019

« · 1961956 · » Till forumet

Sv: Silly season - 2019
Monno: Plus locktoner från SHL klubbar.
Låst ämne

Axle San: Ja då han hade juniorkontrakt innan så vore det ju konstigt om han inte fick mer betalt...
Låst ämne

atomragnar:
Nej det tror jag inte heller, framförallt kan de nog inte garantera en plats i laget åt honom.
Låst ämne

Axle San: Vet i fasen om han är så attraktiv för shl. Känns som han inte riktigt har den nivån än.
Låst ämne

hockey_21: Wernblom kan bli en utmaning att signa, han kan locka SHL klubbar kan jag tänka och lär bli dyrare om han stannar. Övriga bör gå att signa relativt billigt.
Låst ämne

Axle San: Oscar Pettersson, Åhström
Låst ämne

hockey_21: Karlström
Låst ämne

Axle San: Jellvert, Hedberg, Wernblom, Berglund
Låst ämne

J F K: Där blev det nog en rejäl löneförhöjning. Är det fler som sitter på utgående som ni vill ha kvar tro?
Låst ämne

Bad_Brett: I teorin har du rätt, men det är ett ganska tydligt statement att skriva på för Modo så pass tidigt och dessutom förmedla att det är Modo som gäller.
Dvs, jag tror att han kan gå till SHL, men att risken är väldigt väldigt liten med tanke på vad som hittills kommunicerats.
Låst ämne

Smurfen:

Spelar detta någon roll? Han kan väg gå till SHL ändå, bara det att de får betala en liten slant för honom. Eller har jag missuppfattat det hela?
Låst ämne

Gäsp: Han bekräftar själv i Allehanda att han har skrivit på för ett år !!!
Låst ämne

En ung talang är ju inte direkt svårt att gissa att 2 av lagen är Skellefteå och Frölunda, sen säkert Brynäs och Malmö.
Låst ämne

Tarasov: Frölunda ;)
Låst ämne

Gavelo:
Köplusten är det Växjö el FHC?
Låst ämne

Gäsp: Skulle vara spännande att veta vilka shl klubbar som var på jakt efter honom.
Mitt tips är Brynäs, Saik, Luleå, Köplustan
Låst ämne

Gäsp: Jarååå ❤️
Låst ämne

Gäsp: Låter bra.
Låst ämne

Gäsp: Weehoo!!😎
Låst ämne

Gäsp: Så där ja! Klok kramforspojk det där.
Låst ämne

bisterfinnen:

För passiva, du minns att vi spelar i HA va ? inte förvånande på något sätt att SHL lag har lättare övertala spelare.
Låst ämne

Tarasov: Får även känslan att MoDo kommer att ha lättare att locka till sig bra spelare med Hellkvist vid rodret. Det behöver inte betyda att just Ingman väljer MoDo utan jag menar mer allmänt .
Låst ämne

Gäsp:
Ingman har en historik av att välja speltid, så inte skall vi ge upp än👊
Låst ämne

Tarasov: Nej det har du rätt i men nog hoppades man på Ingman men det känns rätt kört nu tyvärr!
Låst ämne

modomille:
Skulle han plocka spelare från Modo som har kontrakt tycker jag det vore dålig stil, att han däremot hugger på andra spelare som Modo ev är intresserade är väl inget man kan anklaga honom för, särskilt om andra SHL-klubbar oxå hugger.
Låst ämne

Gäsp: Not cool Sundlöv...
Låst ämne

Jaha
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019 Låst ämne

Dundee: Kan ju vara så att någon förlängning redan är klar med juniorerna, med tanke på att dem spelar SM slutspel med J18 & J20 kan det ju hända att dem väljer att presenterat då det spelats klart.
Låst ämne

bisterfinnen: Tror nog dom har lagt krutet på hitta en ny sportchef. Men verkar gå segt där med ju fortare ju bättre så den får en chans att bygga laget. Men känns som nån kontrakts förlängning borde man väl kunna skaka fram.
Låst ämne

hompa90: Samma visa varje år. Konstigt att Brynäs presenterar nyförvärv på löpande band?

Vi är för passiva och inte tillräckligt attraktiva tyvärr.
Låst ämne

Tro ni inte att dem första värvningarna presenteras till veckan eventuellt? Många har ju kontrakt som löper ut med sina klubbar 31/3? Tänkte att vore fult att dra innan man hunnit få sista lönen lixom :)
Låst ämne

Rytter: Minns Gunnarsson väl ,liten och rätt smart gjorde sällan om nästan aldrig ett misstag.
Låst ämne

Rytter: Detta är silly tråden alla!
Låst ämne

Heyerdal:

Det är första perioden av många, Timrå kommer att växa och iko går på rus.

Vem fan var bagdad-bob dom intervjuade i paus i Timrå? Enligt honom körde dom över iko och dom gick på knäna. Tycker det var en jämn period med + för iko som var konstruktiva och skapade chanser på egen hand, Timrå chanserna kom mycket efter pucktapp efter kortapassningar i egen zon (som vi försöker med). Dessutom har ju Timrå haft 2 pp och iko 0.

Rolig match att titta på med svängdörrar åt bägge håll.
Låst ämne

TimraStockholm: Känns som Svedberg darrar
Låst ämne

TimraStockholm: tror ända ni tar det ganska enkelt, spelet kommer nog mer o mer , lite mer noga med passningar o puck för de är vassa i omställningarna
Låst ämne

Heyerdal: Vi ses nästa säsongs känns det som... Timrå-lirarna måste steppa upp om de vill vara kvar.
Låst ämne

Heyerdal: IkO spelar riktigt bra skapat flera fina målchanser hittills mot Tik
Låst ämne

hanzon: bara en tanke då han varit borta hi princip hela säsongen så borde Malmö låna ut Molin iaf fram till jul
Låst ämne

Gäsp:
Smart/ser banan rätt bra/rörlig/fint passningsspel. Sen är det alltid en fråga om han kan översätta sin spets i allsvenskan.
Låst ämne

Domsjö: Håller med om att Marklund är lite vassare, iallafall i offensiven. Om vi nu värvar Marklund så tror jag inte att han och Hagelin paras ihop. Tror att man vill sprida ut dom.

Ser gärna att man sätter Häggström och Sylwander i en mindre roll, eller till och med gör sig av med dom.
Låst ämne

Gäsp:

Kommer inte ihåg så väl. Men är väl en rätt liten center. Har för mig att han var rätt allround och hysad på tekningar. Stack inte ut så speciellt och tog det defensiva jobbet. Kollar man stats nu verkar han ju producera poäng också. Kanske någon som sett övik matcher och kan uppdatera hur han är just nu.
Låst ämne

Heyerdal: Förklara det med Molin
Låst ämne

Tarasov: Jag börjar bli gammal och senil men vad är Gunnarsson för spelartyp?
Låst ämne

Domsjö: Vart faktiskt lite sur när han lämnade för AIK. Precis en sån spelare modo har saknat imellan wernbloms egentligen. Nu har vi förvisso Lukas i laget (förmodligen) men tycker ändå att han skulle passa in bra då han ju förutom att vara lagomt grisig och driver på lagkamtater även är ganska bra över hela banan. Tummen upp om detta har substans!
Låst ämne

modomille: Tkr Marklund är vassare än Hagelin. Dessutom är han rätt spelskicklig. Varför inte Hagelin och Marklund i samma kedja med en smart center?
Låst ämne

Amitiel: ja då får vi hoppas Molin går samma väg...;)
Låst ämne

Han kanske har kontrakt men går man efter AIK´s ekonomi och att dom missade gå upp så är jag rätt säker på att dom är redo släppa spelare.
Låst ämne

Gavelo: vart hen hittat det sistnämnda är dock oklart
Låst ämne

« · 1961956 · »