1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508428 inlägg · 4106 ämnen

Silly season - 2019

« · 1962530 · » Till forumet

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Intressant det du säger. Det är bara en känsla jag har när jag hör han i intervjuer, han säger rätt säker precis som våran Björn. Men som sagt tidigare tror Björn ska få säga sitt innan dom väljer.
Låst ämne

modomille: j20 i sillytråden??
Låst ämne

Ska det vara så svårt att hålla sig till rätt ämne?
Låst ämne

Heyerdal: Fortfarande silly tråden.
Låst ämne

Rytter: Så är det. Ganska sjukt, egentligen.
Låst ämne

Hälge:

Tyvärr gör inte resten av laget det ikväll. Att ligga under med 0-1 är ändå bra läge för er som perioden sett ut.

Ett höstlöv från blå så har ni sudden.
Låst ämne

Heyerdal: Ja, nu gör han det han har betalt för.
Låst ämne

Gusse: vinner tik ikväll får de tacka Svedberg han som gjort att de fortfarande är med i matchen
Låst ämne

puffe:
Min tveksamhet mot Freddan är grundad på hur han hanterade den förra perioden som SC. Han tog över ett lag som slutade 3 i serien lämnade ett lag som med nöd och näppe överlevde en kvalserie. Säsongen efter att lämna var slutade laget topp 8. Vad har han gjort sen dess? Som tränare tog han upp Timrå, samtidigt så hade han Dahlén/Hållander/Olofsson vilka var talanger i världsklass. Och årets säsong är svårbedömd för man kan varken säga att Tik misslyckats eller lyckats utifrån förutsättningarna, kanske är Svedberg en sämre målvakt än man tänkt sig på förhand men ja....

Så frågan vad har Freddan gjort de senaste åren som hör art vi tror att han skulle kunna bli en lyckad SC, mer än att han är från Övik. Hade alla hoppats på honom om han kommit från Umeå?
Låst ämne

Rytter:

Timrå har problem, tydligt bottenlag i shl. Nu förstår man varför dom hamnade sist.

Prioriterar dom offensiven blir det kaos i försvaret, när man ska täta defensiven slutar offensiven att fungera. Precis samma symptom som när vi låg i botten.

Iko ser ut att ha ett tryggare spel och viker inte ifrån det en tum, dom litar på det och går det så går det. Här ser man skillnaden på ett lag fullpumpat med självförtroende som vunnit och legat i topp hela säsongen och ett lag som förlorat och inte har någon trygghet. Timrå skulle ju blåsa iko av banan på pappret, men nu är det jämnt.
Låst ämne

Rytter: Tycker Oskarshamn är ett klart bättre lag. Men detta kan gå till sju matcher.
Låst ämne

J F K:

Svårt att avgöra efter första mellan iko och Timrå vilket lag som kommer från shl.

Iko fortsätter att övertyga, äger puck och vågar bygga egna anfall. Känns som Timrå mest håller puckarna efter sargen och lyfter in djupt.
Låst ämne

puffe: Har också mina fördomar ibland men när det gäller Freddan så känns det som han hunnit få lite erfarenhet. Men känns som att Björn måste få säga sitt, kemin och sättet att tänka hockey måste synkat.
Låst ämne

Smurfen: Efter årets säsong så han sett väldigt sliten ut är det inte omöjligt att de kommit fram till att bryta hans kontrakt.
Låst ämne

Gäsp: Om man kollar in hans elitprospect sida som head coach så har han kontrakt med Timrå till 20/21 men kontrakt är väl tydligen till för att brytas.
Låst ämne

puffe: Ligger det någon substans i ryktet att Freddan blir sportchef eller är det mest vad vissa här inne tror?
Låst ämne

pean: Tror han kan bli viktig i ett grinigt kval
Låst ämne

Eller: Ja, där har dom sin roll i livet. Tror det finns en gen hos målvakter som gör dom olämpliga i andra sammanhang. O tänk på att min fördom kanske sann, är det en fördom då?

Fast troligen är jag fördomsfull o får stå med lång näsa när Freddan som sportchef , summerar nästa säsong o vi precis blivit SHL-lag igen. Det kan jag ta, haha
Låst ämne

modomille: Han har väl lite problem med nya systemet kontra det förra då han mer kunde spela sarg ut. Men lär han sig att spela lite smartare så är han ju en kanonbra defensiv back på HA nivå. Kanske är jag som har en övertro på honom men ifjol var han ju grym som sagt!
Låst ämne

J F K: Helt rätt, konkurrens är viktigt.
Låst ämne

J F K: Vad tycker ni om Hedman? Själv så hade jag inte brytt mig om dom gjorde sig av med honom men som sagt så kommer det aldrig hända. Jag tycker att han var stabil i SHL och förra säsongen men dålig iår. Men han spelade ändå tredje flest bland backarna, what gives?
Låst ämne

J F K:
Om spelarna inte har optionsår eller liknade så skall man på klubbens intiativ vara mkt restriktivt med att bryta kontrakt. Det handlar i min värld om att ta ansvar för att man en gång skrev på ett avtal, och leva upp till det. I en sund klubb tar man ansvar för det. Däremot innebär ett kontakt inte att man har garanterad plats.
Låst ämne

modomille: I så fall ska en sådan bedömning göras när det är dags för match. Vi har väl Hedman på kontrakt och lär knappast bryta det. Då ser jag verkligen ingen anledning till att kategoriskt bänka honom, utan snarare låta honom konkurrera på samma vilkor.
Låst ämne

modomille: Väntar med att dom säger upp kontraktet med Tobias Ericsson, han har inte gjort många matcher denna säsong.
Låst ämne

Från Hörnefors: Isåfall ska Hedman sitta på bänken.
Låst ämne

Tarasov: Skulle tro att det blir på bekostnad av någon som inte har kontrakt.
Låst ämne

Tarasov: Bara bra! Walfridsson har stor potential och Hedman ja...han klarar vi oss bättre utan.
Låst ämne

Gavelo:
Tolkar det som att Walfridsson får en startplats nästa säsong, lite mellan raderna. Gissar att det blir på Hedmans bekostnad.
Låst ämne

Gavelo: Bra sammanfattning👍

Han har i tidigare intervjuer också nämnt att Modo som klubb måste sluta tycka synd om sig själv, och istället uppskatta resan som ska ta oss från HA till SHL.
Försöka se lite mer positivt på saker och ting helt enkelt.
Låst ämne

Gavelo: Det låter ju förhoppningsfullt, då kan vi ju se framåt med tillförsikt.
Tack Gavelo för sammanfattningen.
Låst ämne

Gavelo: Han borde bli föreläsare karln.
Låst ämne

Eller: Självbilen och självförtroendet var paj på merparten av spelarna och i föreningen. Han talade bland annat om för spelarna att dom inte var i Modo för att dom spelade i allsvenskan utan att dom var i Modo för att spela sig upp i shl.

Han pratade även om att man lagt grunden denna säsong och att man kommer vara mycket bättre nästa säsong, att spelarna man ska plocka in kommer vara taket över grunden.

Han pratade även om att man denna säsong byggt upp en fysisk grund enligt plan och att man till nästa säsong kommer börja träna efter den planen man lagt under säsongen 18/19, dvs att man inte kunna spela och träna efter det fulländade sätt som är tänkt eftersom inga spelare var där fysiskt eller psykiskt men att man nu är redo att ta det där steget i träningen till säsongen 19/20.

Han säger också att han inte är nöjd med att tvingats låna ut Tim och att walfridsson inte fick den speltid han behövde, även att Elvenäs inte blev det man hoppats på och att man kommer värva in bättre spelare nästa säsong (taket)

Övrigt säger han mellan raderna att Modo inom 2 år kommer vara en stark kandidat att nå shl, jobbet är gjort, grunden är lagd, nästa säsong påbörjas den träningsplan man lagt att sjösättas på allvar.
Låst ämne

Nucky: Jag har inte tillgång till artikeln. Var det något speciellt problem han tryckte på?
Låst ämne

Nucky: Jag bryr mig inte att han är tränare, om han tar oss till SHL så ska en tröja med hans namn upp!
Låst ämne

Eller: Vad glad man blir av att läsa intervjuer med Hellkvist. SATAN vad viktig han är för Modo.
Längtar till hösten!
www.allehanda.se/artikel/hockeyallsvenskan/hellkvist-om-framtiden-juniorerna-och-modos-sjalvbild-den-var-paj
Låst ämne

puffe: Oj vad fördomsfullt mot målvakter! Det är ju dom som får försöka städa upp det som utespelarna inte klarar av.😉
Låst ämne

Tarasov: Kluven här, målvakter ska aldrig få en viktig roll i ett lag när dom slutat spela, men lokal förankring är ju en garanti för att man inte bryter kontrakt 'på grund av hemlängtan' O vi har ju grannens pojk som motto(kanske bara gäller juniorer, men jag ser inget fel i att bygdens hjältar hjälper MoDo även efter karriären), men kanske inte en målvakt....

För övrigt är det så mycket skräpinlägg just nu, tjafs mellan MoDoiter o icke-modoiter.
Störande när man vill hitta det intressanta. Alla som uppför sej ok är bra, oavsett klubbtillhörighet. Finns flera bra Timåriter o andra som skriver här. De som bara vill håna bör väl bara ignoreras(då brukar även troll tröttna), sluta tjafsa(inget mot dej såklart Ivandrago) o fokusera på MoDo
Låst ämne

Tarasov: har du hört nåt om vilka personer som är/har varit aktuella i processen?
Låst ämne

Gusse: har exakt samma känsla! Tror att det blir han. skulle absolut tro att Timrå släpper om han vill gå för chansen att vara sportchef. Risken är ju ändå stor att han behöver bli kickad nästa säsong om han är kvar och laget inte presterar bättre (tryck från sponsorer, media, publik).
Låst ämne

Idbyn: ingen riktig koll men de blandar tydligen en del el så dubbelspelar vissa, tvillingarna Wahlgren var med j20 mot Luleå nu spelar de med j18 ikväll, gissar j20 åker till Örebro imorrn så de kan ev åka med, går inte dubblera i helgen då j20 o j 18 spelar samma datum
Låst ämne

Tarasov: Ni som har koll på juniorerna, hur många fick kliva ner till J18 när A-lags killarna klev ner till J20?
Låst ämne

Gäsp: Stämmer till viss del, så här säger Hägglund -"Jag har också fått uppgifter, de är dock inte bekräftade, att även Lukas Wernblom har kritat på med Modo för ytterligare en säsong och det är naturligtvis också väldigt goda nyheter för en klubb som försöker på bygga framgång och en ny framtid på närodlat, men då måste de också få möjlighet att skörda. "
Låst ämne

Axle San:

Wernblom i shl? Då har du nog inte sett många modomatcher i vinter. Vi har andra som bör vara närmare ett kontrakt i shl.
Låst ämne

Tarasov: Och att Hellkvist alltid har sista ordet.
Låst ämne

Gusse:
Borde gå att få nåt bättre, men hänger man upp sig på lokal förankring så är det ok alternativ. Helst vill jag att man isf skriver in i kontraktet att han aldrig någonsin får säga ”jag brinner verkligen för det här”.
Låst ämne

Gusse: Jag har också den känslan. Kanske därför dom har tagit in Tommy Sjödin.
Låst ämne

Tarasov: Känslan att Modo väntar på Fredrik Andersson. Tror han kan vara nästa sportchef om Timrå vill släppa honom.
Låst ämne

Gäsp:
5 nyheter ang herrlaget inlagda i Modo Kanal.
Norlinder/Wernblom/Sportchef antar jag. Skulle gissa att Styf är lvar i föreningen på nåt sätt.
Låst ämne

Heyerdal: Pelle Hägglund nämner i sin nya krönika på allehanda att han fått uppgifter om att även Wernblom kritat nytt kontrakt. Det låter kanon om det stämmer!
Låst ämne

Monno: kul att Nordlinder kör ett år till, synd på skadan hoppas det inte är allvarligt, knät låter det som, surt inte få spela j20- slutspelet
Låst ämne

« · 1962530 · »