1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508451 inlägg · 4106 ämnen

Silly season - 2019

« · 1962530 · » Till forumet

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Intressant det du säger. Det är bara en känsla jag har när jag hör han i intervjuer, han säger rätt säker precis som våran Björn. Men som sagt tidigare tror Björn ska få säga sitt innan dom väljer.
Låst ämne

Idbyn:
Sen är det bara mina frågetecken, han kan mkt väl vara precis rätt idag. Men det har väldigt lite med var han kommer ifrån att göra.
Låst ämne

Tarasov:

Vet inte vad jag tycker riktigt om freddan, men är väl ingen sc som ger mig ståfräs direkt.

Jag vill ha någon ung hungrig hockeynörd som vill jobba arselet av sig.
Låst ämne

Rytter:
Ja ungefär så😂
Låst ämne

Tarasov: Frågetecken, det blir ju mycket sånt när man spekulerar......Har inga Krav på att SC måste komma från området, men det känns väldigt viktigt nästa steg dom tar just nu att det blir rätt.
Låst ämne

Tobias Åhström sprutar in poäng nu. Ser väldigt gärna han som center istället för Viktor Öhman nästa säsong. Hittar vi dessutom en första center så ser det riktigt intressant ut.
Låst ämne

Gusse: Åhström spelar vinge, men hans radarpartner Müller spelar center. Så varför inte testa dom två ihop i A laget.
Låst ämne

modomille: ser också gärna det men om vi ska ha som mål att gå hela vägen så hoppas jag vi låter juniorerna alternera , vi har OP, LP, AK, LW kan isf bli två kedjor med juniorer förutsatt att de stannar förstås och får kontrakt , ser gärna Jelvert kvar, borde väl vara klart innan fysen startar till veckan
Låst ämne

modomille: Hellkvist sa även i tidigare intervjun som jag refererade att Modo inte kommer plocka upp lika många juniorer nästa säsong
Låst ämne

Gavelo:
Tolkade fö den artikeln som att man kommer försöka förläng med Karlström och Oskar Pettersson.
Låst ämne

modomille: Vi har diskuterat Müller många gånger här på forumet, men det är någonting om att han vill spela colleague-hockey eller något på andra sidan så han får inte spela i allsvenskan, typish.
Låst ämne

J F K: siktar han på college så drar han väl redan efter säsongen och blir inte aktuell nästa säsong, tror han är klar med skolan här nu
Låst ämne

J F K: Jaha okej, då får vi nog räkna bort honom. Synd då han var riktigt bra i JVM.
Låst ämne

Vad tror ni Modo iter skall vi lämma Tikarna för en stund och koncentrerar oss på dom intressanta nyhets uppdateringar som skall komma nu framöver ?!

Har ni några gissningar/heta källor på vad som kommer att presenteras ?

Själv är jag grymt nyfiken och lite uppspelt på vad dessa sändningar kommer att erbjuda !!!
Låst ämne

Tarasov: För mej är han målvakt=ej aktuell, fast han är ändå en MoDo-ikon!!

Sedan tycker jag det är kul att Timrå leder och förhoppningsvis vinner tillbaka sin plats i SHL. De som tycker att man inte är MoDoit , för att man önskar Timrå väl vill kanske se en serie med bara lag från Stockholm o neråt. Ni kan dra åt helvete, haha
Låst ämne

Gäsp: Hoppas det är ett rykte som inte blir sant
Låst ämne

Smurfen: kan vara intressant, tror även det är om damlaget, kansken några kontraktsförlängningar för herrarna, ny sportchef senare i veckan då, idag är det 1:a april så dagens nyheter får man granska ordentligt....;)
Låst ämne

Heyerdal: Nu står det förvisso om att Nyhets uppdateringar (förutom den idag kl 16.00) gäller herrlaget och dess trupp.

Spännande !!
Låst ämne

Smurfen: Skulle tro att det handlar om någon heller flera kontraktsförlängningar.
Kanske Ingman som presenteras annars. Spännande hur som helst.
Låst ämne

Smurfen: Var kan man läsa det du säger?
Låst ämne

hanzon: Står på Modo channels hemsida och under livekalender.

Dom har även notis om det på Modos huvud sida.

Idag har dom lagt ut på Twitter om dagens sändning som går kl 16.00 , där skall Widebro gå igenom säsongen som har varit och lite om framtiden för både Dam och Herrlagen.

Sen kommer han även prata om hur det ligger till ang ekonomiskt i föreningen.
Låst ämne

Smurfen: enligt vissa källor kommer Per Ledin presenteras, en rutinerad förstärkning för ungdomarna, ska visst sponsras av IOGT så lönekostnaden blir liten för Modo hockey
Låst ämne

Heyerdal: Per fucking Ledin? Ja varför inte...
Låst ämne

modomille: April April!
Låst ämne

Heyerdal: Nä nu är snart råttet mågat!
Låst ämne

SKiLMY: Tack gode gud för det
Låst ämne

modomille: Blir nog inte Modo, förstår faktiskt inte varför.
Låst ämne

modomille: Mindre press i Västerås kanske samt en bättre chans till en större roll?
Låst ämne

modomille: Om han väljer en annan allsvensk klubb istället för sin moderklubb så kanske det inte är så mycket att ha
Låst ämne

modomille:
Han träffade dem bara, bara för Modo att möta med en stor roll åt honom.
Låst ämne

hockey_21:
Tycker inte vi skall vara så hårda där, det beror på vilken roll vi kan erbjuda åt honom.
Låst ämne

Tarasov: Det är kanske just det man inte kan lova honom.
Tråkigt om han inte kommer hem, men ingen katastrof ändå. Tycker vi har det rätt bra ställt på backsidan med många unga lovande backar
Låst ämne

Nucky:
Om inte Tobbe E är klar, så tycker jag nog man kan det. Om saker sedan ändras under säsong så må det vara hänt, med det som har på kontrakt idag så skall han definitivt gå in på topp-2.
Låst ämne

Tarasov: Nja, jag hoppas man försöker göra sig av med Ericsson;)
Tror Toby är klar. I intervjun med Widebro får man intrycket att man kommit väldigt långt i lagbygget.
Hörde nog fel, men säger han vid ett tillfälle att det ska in 2st till?
Fick stressa mig igenom sändningen, så osäker på vad som sas
Låst ämne

Nucky:
Om Ingman väljer SHL så är det bara att acceptera, men om Ingman väljer en annan allsvensk klubb för att vi skall ha plats åt Tommy Enström/Oscar Hedman, så är det en miss. Ingman kommer nästa säsong troligen vara en av allsvenskans bästa backar, och har dessutom uttryckt en önskan om att spela i Modo hoppas verkligen vi inte går bet på den.
Låst ämne

Otto1: Jo troligtvis så är det lite mindre press men det är alltid press på en när man spelar för en anrik förening som vill uppåt. Modo borde kunna erbjuda Ingman en plats i första backpar.
Låst ämne

Tarasov: Tror definitivt man är där och hugger, men han kanske blir mer uttalad 1:a i Västerås?
Tråkigt som fan om han inte kommer, oavsett.
Låst ämne

modomille: Känns väl som att Enström/Norlinder är ett rätt givet första backpar. Om Enström spelar vidare då såklart, såg att han sitter på ett utgående kontrakt. Nån som har koll på om han har planer på att spela vidare?
Låst ämne

Nucky: Ingman säger i intervjun att Vik inte är det enda alternativet så antar att inget beslut är taget ännu, viktigt att det finns personer i Modo , nu när ingen sportchef är klar, som förstår hur avgörande det är att personligen träffa de man vill ha, helst att Hellkvist är med i samtalen , räcker inte med att prata med agenter o visa intresse, men det förutsätter jag att Modo har full koll på
Låst ämne

Otto1: Han har inte bestämt sig ännu, men det är som du säger Modo's givna val som 1:a backpar.
Jag tror han fortsätter 1 säsong till.
Låst ämne

Otto1:
Låt Ingman-Norlinder gå 1, flytta ner Enström till andra med Berglund/Hedberg. Finns gott om speltid att dela på.
Låst ämne

Tarasov: Det är rätt uppenbart att Enström kommer att få mest speltid nästa år också. Det skulle inte förvåna mig om Norlinder får det lite jobbigare. Det är lätt att komma in utan press och bara ja skoj i princip, men nu förväntas mycket mer av honom.

Toby är vår bäste back även nästa säsong..
Låst ämne

J F K:
Alldeles oavsett skall det finnas plats för Ingman som vi mkt väl skulle kunna ha nytta av i många säsonger om vi skulle avancera.
Låst ämne

Nucky: Oavsett, vi ska vara topp 2 nästa säsong, så vi behöver spets överallt. vi kan leva utan Ingman, vi ska vara topp 2!!! allt enligt vår VD
Låst ämne

Tarasov: Men om han så gärna önskar att spela i MoDo så borde valet inte vara så svårt(förutom pengar i SHL) Väljer han annan allsvensk klubb så var han väl inte så förtjust i oss då?
Låst ämne

puffe:
Det är hans jobb att välja en klubb som är bra för hans karriär, om en annan klubb kan erbjuda en bättre roll i laget än Modo kan jag förstå att han tar den. Vi kan heller inte kräva att han skall ge oss en rabatt särskilt då han inte fått chansen hos oss tidigare.

Gäller resonemanget omvänt också om han väljer oss nu, skall vi fortsätta erbjuda kontrakt senare om han inte platsar för att han har hjärta för klubben?
Låst ämne

Tarasov: Jodå, men det är väl agenter som tänker åt spelare idag?

sedan tycker jag inte man kan kräva en roll, den får man visa att man ska ha.

Fast han borde få chans att visa att han bör ha en stor roll hos oss, så bra är han.

Men nej, hjärta för klubben är aldrig en garanti för en plats, men om man pratar om hjärta för en klubb så är det märkligt om man väljer en konkurrent
Låst ämne

puffe:
Nja inte tror jag agenterna tänker åt spelare, vi som fans vill gärna få agenter att framstå som giriga och onda. Tror det är en rätt överdriven bild, i många fall kan de nog vara bra bollplank åt spelarna.

Över till silly verkar som en konkurrent gjort klart med en målis, gissar löven. Känns som en Kentäävärvning
Låst ämne

Ingman verkar gilla Västerås, som han säger här...
– Det jag kan säga om dagen med Västerås är att jag fick bekräftat den bilden jag har av klubben innan mötet. Oerhört seriösa och professionella, säger Josef Ingman.
Låst ämne

Tarasov: Det blir BIK Karlskoga
Låst ämne

« · 1962530 · »