1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506526 inlägg · 4103 ämnen

Silly Season säsongen 07/08

970802 · » Till forumet

Sv: Silly Season säsongen 07/08
Lumber Jack: Jaja, vi ser det POSITIVA idag/kväll:
FOPPA gick på is idag, såg oförskämt pigg ut enl Harald, o han dementerade inte nåt MoDo-kontrakt!!
Vi HOPPAS!!!
Kommentera

Mikael Uhlin: stämmer det att Peter Öberg är skadad?
Kommentera

källan: Zajkowski är född i Polen, har polska föräldrar (eller åtminstone polsk mamma) men han har vuxit upp i Själevad och är svensk medborgare.
Kommentera

källan: Polskt.
Kommentera

Modoante: Är Zajkowski Polsk?
Kommentera

Berka: Han har ju fått sina chanser men han har inte varit bra när han har fått chansen.
Kommentera

Frisco: vrf kan han inte gå till Skövde IK?
Kommentera

Lumber Jack: Han kommer ju aldrig ha en chans om han heller aldrig får spela! När han spelade i superallsvenskan va han dominant bland målvakterna så vist har han potential... Men för varje år han bara får stå vid båsdörren så minskar ju hans chanser..
Kommentera

Lumber Jack: ....eller Piteå.
Kommentera

Paddan: Zacke har nog insett att han aldrig blir en ordinarie ES-målvakt och har därmed funnit sig i sin lott. Bra träning och bra lön, sedan blir det Boden igen.
Kommentera

Sedan så undrar jag hur man gör för att värva någon form av grundspel. Följer det med om man exempelvis kontrakterar Johan Tornberg? Jag förmodar att grundspelet var något som kom bort i flytten när Lückner lämnade Mora.
Kommentera

Gidde: Fast, det är klart, med den tur vi har med spelare som lämnar oss så blir han väl näste svenske supermålvakt. Konstigt nog klarade jag av att skriva det där utan att börja gapskratta.
Kommentera

Paddan:

Exactemente!!
Vi diskuterade faktiskt precis det där under lunchen.
Han har alltså fått spela ÄNNU mindre denna säsong, vilket man nästan inte trodde kunde vara möjligt..

Nä, han finns knappast kvar nästa säsong.
Kommentera

Gidde: Det är väl en tolkningsfråga...

Men, okej då. En sak jag undrar är hur länge Zacke kommer att vara nöjd att vara med som båsdörrsöppnare i ett elitserielag. Något säger mig att han inte kommer att finnas med i planerna inför nästa säsong utan att man hellre försöker att kontraktera Svedberg som andremålvakt.
Kommentera

Paddan:

Jamen, vem var inte fan av (deras videos) ?? :-P

Hmm, snacka om att vara en aning utanför trådens ämne...
Kommentera

Gidde: Apropå frisyrer, tro om Lars Jansson var hårdrockare eller syntare? Nä, han var säkert ett stort fan av Samantha Fox och Sabrina och andra musikmjölkkossor.
Kommentera

Paddan:

Snackar vi bara pudelfrissor här?
Eller nja, Bolton har ju inte så mycket till frissa numera, men i tidernas begynnelse så...
Kommentera

Lumber Jack: Få se nu... näää... inte kan det väl... tja varför inte... Det är alltså så att du äger minst en Michael Bolton-skiva, erkänn nu!
Kommentera

Det kan nog hända grejer dom sista dagarna innan deadline...
Kommentera

Salle: Framförallt första Europe är riktigt bra faktiskt, en låt av Eddie Meduza finns med. Bara en sån sak. Fast dom är ju från Upplands Väsby och ordet Väsby är som bekant ingen vacker MoDo-historia. Men förhoppningsvis skriver Peter "Hela Foten" Forsberg på, och då slipper vi tänka tillbaks på sånna fadäser och kan bara se framåt. (Åsså slipper jag skriva krystade trådräddningar...)
Kommentera

Lumber Jack: Vadå har du nån Europe-platta eller två? :-)
Kommentera

Gidde: Du tänker på att jag äger ett par popskivor, antar jag...
Kommentera

Lumber Jack:

Och jag tror och hoppas som ni!
Ni brukar ju alltid ha rätt, förutom när det gäller viss musik då kanske ;-)
Kommentera

NuMo: Jag tror som du.
Kommentera

MorganaLefaey: Jag tror att de öppnar för förstärkning.

Man måste lämna plats innan fönstret stänger, för alla eventualliteter. Nu kan man faktiskt på ett naturligt dynamiskt sätt förstärka laget. Självklart hoppas man på Foppa. det tror jag i alla fall.

Petrovicky var en av de bästa spelarna de senaste matcherna. Hans omtalade tuffhet skulle ha varit ett bra vapen mot Ledin och Jämtin när den dagen kommer, ändå så skeppar man honom.

Jag tror att vi går in i ett slutspel med ett nytt namn i truppen.
Kommentera

MorganaLefaey: Nu brukar ju Harald inte vara den som låter dessa killar i 4:e linan lira speciellt mycket när det väl drar ihop sig så det drar jag inga laster på.

Samtidigt så tog man ju in Blatny ifjol och han var ju rätt lik Petro i stil så...

Sen var ju Forsberg bäst när det gällde i JVM så varför inte nu. :-)

Kommentera

Låter på Ecke som om de inte skall värva någon ersättare till Petrovicky, men mörkar han bara? Harald har under säsongen så gott som mer eller mindre bevisat att han tycker att Forsberg och Jonasén inte är tillräckligt bra. Skall man då vid upptakten till slutspelet skicka iväg en spelare som även om han inte varit bra bevisligen fungerat i alla fall. Nu har man en plats kvar som Jonasén och Forsberg kan dela på och med tanke på hur det brukar se ut i slutspel så kommer nog båda få spela (då någon alltid är skadad) om man nu ska spela på 4 formationer.

Visst är det lite roligt att man låter forsberg få chansen, men ska man sikta på guld, så känns det inte rätt att minska bredden på laget. Mörkar ecke eller har Harald fått för sig att dessa 2 killar med lite självförtroende kommer klara av ett slutspel lika bra som lite mer namnkunniga killar.

Den som lever får se. Men nog tror jag man behöver lite mer folk för att klara en final igen.  

Kommentera

att jag ställde den frågan var för att se hur ni skulle reagera :P Det dröjde inte länge!
Kommentera

Poffa: Jag trodde dom hade klack...men tydligen inte :(
Kommentera

Salle: Jag tror faktiskt inte det, men jag kan inte säga säkert. Jag misstänker starkt att Kudroc och V.Hedman har någon form av iläggssulor då de höjer sig en bra bit över de andra spelarna.
Kommentera

källan: Om du nu vet att spelarna inte har klack på grillorna, varför frågade du?
Kommentera

Salle: Inte spelarna.
Kommentera

Paddan: Men har dom klack på grillorna?

Jag har ingen klack på mina...
Kommentera

Paddan: Jag har ingen alls på mina skor.
Kommentera

källan: Tror att de hade skridskor, men jag är inte säker.
Kommentera

Hade Modo lika dålig klack mot Södertälje som dom haft alla andra matcher denna säsong?
Kommentera

Martin S: Det tog inte många timmar innan Petro hittade en ny klubbadress, han ska spela för schweiziska EV Zug framöver.
Kommentera

Paddan:

Jag håller inte riktigt med. Nog gjorde han ingen stormatch och visst tappade han pucken några gånger, men han utrstålar ändå en pondus av sällan skådat slag. På något sätt tycker jag att det utmärker de stora spelanra - De levererar även när de inte spelar på topp.
Kommentera

Salle: En som kändes ordentligt vilse idag var väl ändå Salle, han tog ständigt fel beslut både i defensiv som i offensiv zon och såg väldigt loj ut. Obegripligt nog fick han ju ändå med sig två poäng i form av ett mål och ett assist.
Kommentera

Nu går vi mot 10 raka :D
Kommentera

Paddan: Ja lärking var ingen fullträff idag, annars tyckerjag att domarna hållit hög nivå detta år, sjöberg och winnerborg är de som varit mest positiv enligt mig.
Kommentera

Paddan: En annan intressant angående coachningen sak var ju att man när man går ner på 3 formationer bänkar Molinder, Öberg och Jonasén som öppnade matchen klart bra.
OK att ingen av dessa skulle ha petat Steen som gör en riktig bra match men alla 3? Särskilt Jonasén som var på tacklingshumör några gånger borde ju förtjänat en plats, istället för Tolsa kanske?

Ja Lärking var lite konstigt ute hela matchen. En massa fjantutvisningar med kulmen i Timmys fasthållning i 3:e. Fast han hittade ju rätt när Carlsson fick 2+2 i kurret med Werner.

Elakast idag var nog ända en kommentar från två stolar till höger om mig.
När Hallin får pucken på sig och behöver hjälp av banan så hörs det spridda
"Ha-Ha-HaHa-Hallin" men därifrån så kommer det istället en "Ha-Ha-Haltar du din j-l..."
Kommentera

Salle: Tycker själv att det mest intressanta i matchen var att se hur petig Lärking blev mot MoDospelarna efter att Kollar i tredje perioden åkt fram och skrikit honom rakt i ansiktet och gestikulerat med armarna.
Kommentera

Paddan: Var det i så fall Ray Charles i andra båset...

17.47 i 3:e perioden tar SSK Time Out. Dom har tekning i anfallzon till höger om Krizan. 5 SSK:are ställer upp för tek men när en 6:e börjar åka dit så viftas han tillbaka av Strömberg och Bjurling får ta sin plats i buren igen.

MoDo vinner teken och slår en icingpuck.

17.50 och det blir tekning på samma ställe som sist. DÅ tar Strömberg ut Bjurling och använder en 6:e man.

Det är humor det.
Kommentera

Sedan så vill jag se att man, snarast möjligt, ser till att kontraktera Oscar Steen för åtminstone kommande säsong.
Kommentera

Wayne Gresky: Man kan väl säga som så att i intervjun där Hasse Andersson intervjuade Krizan så var det inte Karol som hade mest problem att göra sig förstådd.

Annars så tycker jag det är fantastiskt att vi kunnat vinna sju raka matcher med tanke på hur kantigt, stelt och totalt utan uppstyrning vårt spel känns större delen av matcherna. Man skulle nästan kunna tro att det är Stevie Wonder som är realtidsansvarig för matchtaktiken.
Kommentera

zigge: Pierre Hedin gör en fin match idag.

Kommentatorn sa något om en fotledsskada på Hasse.
Kommentera

spud: Nåt nytt om Hasse Jonssons skada?
Kommentera

970802 · »