1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506975 inlägg · 4104 ämnen

Sillysäsongsnacktråd

« · 565150 · » Till forumet

Sv: Sillysäsongsnacktråd
scim: Ja, en reaktion på det man skriver är kanske det man oftast önskar. Mission accomplished, för min del..
Kommentera

Mano: Med den Värvarinställningen så kommer det inte hamna några stora stora nyförvärv i MODO. Dom anser sig ju inte ha råd att värva bra...man får hoppas att Leska misslyckas i SSK då så vi inte gick miste om nått..
Kommentera

Dream Team: Eller så ville du kanske bara att någon skulle reagera på det du skrev.
Kommentera

scim: Det var nog inte heller meningen. Mer ett konstaterande att föregående skribent kanske har rätt. Någon verkade dock reagera på det jag skrev, vilket väl också lite var tanken..
Kommentera

Dream Team:

Gusse frågade: Har ssk så mycket bättre ekonomi än MODO ?

Ditt svar: Eller så har SSK mycket bättre ekonomi än den på senare år vad gäller just ekonomi, kantrande skutan MoDo.

Informativt...
Kommentera

Dream Team: Tja, tydligen har Luleå också förhandlat med Leska, fast jag antar att det var lite för långt att flytta till Norrbotten. Eller så fick han ett bra jobb på löpande bandet på Scania.
Kommentera

Gusse: Eller så har SSK mycket bättre ekonomi än den på senare år vad gäller just ekonomi, kantrande skutan MoDo.
Kommentera

Gusse: De kanske ansåg att han var värd pengarna, vilket uppenbarligen inte Modo gjorde.
Kommentera

SSk har gjort klart med Leska..han anseddes vara för dyr för MODO...Har ssk så mycket bättre ekonomi än MODO ?
Kommentera

Artikel från Tidningen Ångermanland om de två senaste ryktena på spelare som Hedin försökt kontraktera, Petr Leska och Tommi Santala.

Kommentera

Frisco: Jepp, Columbus har startat kryssningsresor. Hrdina kommer att bära Dinner Jacket i ett drygt år. Hoppas han får tvätta den emellanåt. 
Kommentera

Paddan: Så Hrdina ska över pölen med Columbus. Den resan har gått för länge sen.
Kommentera

Modoante: Tja, man kan nog ha förhandlat med Hrdina, men i och med att han skrivit kontrakt med Columbus så är han följaktligen inte längre aktuell.
Kommentera

Enligt svenska fans så förhandlar modo med Jan Hrdina.Fågan är hur mycket sanning det ligger bakom det ryktet.
Kommentera

Frisco: Här har vi klubban i närbild samt lite teknisk info om den, klicka på klubban för en större bild. Tjusig grön kulör. ;)
Kommentera

Frisco: Äh, nu när de inte har någon Mika så får de väl ta in Conny på konsultbasis för att få någon snits på det.
Kommentera

Paddan: Snyggaste klubban. Tur att Morten inte heter Pink i efternamn.

www.frisco.se/hs/green.jpg
Kommentera

Paddan: Kanske redan vid första lagfesten?
Kommentera

berghult: De kan tydligen i varje fall få illgröna Eastonklubbor.
Kommentera

Paddan: Jag hade ju helst sett 2 centrar, tycker inte att Morten Green är stabil nog i centerrollen. Men Modo har väl inget kungarike att erbjuda för en center...
Kommentera

berghult: Det hade ju inte suttit helt fel med en stabil center. Fast vi lär väl få vänta till några dagar innan den 27 september eller ännu längre, innan vi har full trupp.
Kommentera

Paddan:

Ja, men står det där så är det ju sant.

Kommentera

Paddan: det är väl roligt om man faktiskt försöker förhandla med någon och inte bara minska en redan liten trupp.
Kommentera

Poffa: Tänk att man måste läsa LHFs forum på Svenska Fans för att få en idé om spelare som MoDo förhandlat med.

"När det Jan Hrdina t.ex så förhandlade Modo med honom till så sent som för några dagar sedan."
Kommentera

65selander: Jomenvisst, dagens elever är alldeles för företagsamma. Ringer till Skolverket för att ställa frågor om lärares rätt att vägra elever att bära keps i klassrummet mm.
Kommentera

Paddan: Det var bättre förr helt enkelt.
Kommentera

Poffa: Funderade på strypkoppel eller elstötar genom stolarna, men sånt var tydligen inte godkänt beteende.
Kommentera

Paddan:

En lätt smäll på nosen kan få de flesta att förstå.

Kommentera

Poffa: Åfan, så sånt funkar? Det verkar då inte alls funka på mina försökskaniner, eller så har jag använt för lite rotting helt enkelt.
Kommentera

Paddan:

Nä, du ska veta att jag skällde på honom för att inte ha lyssnat på mig då jag sa åt honom att engagera sig mer för studierna.

Kommentera

Poffa: Tja, vissa verkar oändliga dressyrkurser inte bita på. De kan ändå inte lära sig att sitta vackert.
Kommentera

Paddan:

När jag var ute och gick i förrgår så var det gott om folk med hundar. En av de jag träffade var en gammal studentkompis. Han berättade då att han gått om ett år, bara för att bättra på kunskaperna sina.

Kommentera

Paddan: Så kan man nog beskriva saken, med bevisat resultat..
Kommentera

Danne_l: Äh, odågor har vi gått om. En del har vi kvar, andra skeppar vi iväg till Timrå på någon form av uppfostringsanstalt.
Kommentera

Paddan:

Fasen, den lätte gick inte alltså. Oduya kanske?
Kommentera

Danne_l: Sami Salo, men har är väl på andra sidan atlanten?
Kommentera

Paddan:

Ni kan få låna Salo, om ni vill?
Kommentera

Är det inte dags att värva snart, eller ???????????
Det är ju bara någon dag kvar tills elitserien drar igång och de andra lagen ser ju skitstarka ut medan vi får vara glada om vi ens hamnar på tolfte plats när serien är färdigspelad.
Nä, sparka Hedin!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentera

Så har Snygg-Janne tydligen målat för de där fågelfäna från Danskt territorium.

Kommentera

Paddan:
BIF tar nog SM-guldet - det är så gott som klart.
Har hört på omvägar att Boorken kallat in 83 Liljegren som sin högra hand inför ormmarchen till veckan.

"Hovmästarn! Det smakar snok om soppan"
Kommentera

Sannes:

Säkerligen men jag brukar mest koncentrera mig på det som händer på isen. Vad som händer där uppe i hörnet brukar kunna passera ganska så obemärkt. Enda jag har i minnet är nån flagga med Steen - hjärta - Foppa. Den du tänker på?
Kommentera

Sannes: Jag gissar på "Alexander, e ru go, eller?"

alternativt "Hörrö Alexander, nu har det gått grus i maskineriet, höhö!"
Kommentera

Danne_l:

Hallå eller, du satt ju ännu närmare och dessutom är du väldigt mycket yngre och borde då ha bra syn, eller hur? :))
Kommentera

Sannes:

Men. Vad stod det då???:)
Kommentera

mok:

Jag skulle tro att Knaskamilla tänker på det plakatet som Projekt K hade när Alxander Steen kom tillbaka till Scandinavium.
Personligen tycker jag att detta var ett lågvattenmärke, det känns inget vidare när man ser sådant.

Även om du sitter på andra sidan så borde du ha sett detta, eller börjar åldern och synen komma ikapp dig? :))
Kommentera

knaskamilla:

Ja det måsta vara så. Hittar ingen annan förklaring.
Kommentera

Danne_l:

Kan klubben ha glömt att läsa på HS, tro?
Kommentera

Paddan:

Kolla i de gamla trådarna i vår gb så hittar kan du se att jag redan gjort detta! Fick dock inget samtal från klubben...
Kommentera

Danne_l: Det hade blivit mycket enklare om du helt enkelt hade erbjudit dig frivilligt att ta över målvaktssysslan i Frölunda. Då hade det nog bara blivit rosenröda banderoller med blommor och muntra texter i rosa av typen "Heja grabbar, friskt humör!"
Kommentera

Paddan:

Va?! Menar du att det finns frölundaiter som någon gång har snackat skit om Salo? Kan jag aaaaaldrig tro.
Kommentera

« · 565150 · »