1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506797 inlägg · 4104 ämnen

Sillysäsongsnacktråd

« · 567909 · » Till forumet

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Dream Team: Bilden är direkttillverkad. Den visar medlutet på väg mot Lahtis motlut om man tar något till vänster där nere i rondellen och sedan in mot stan för att åka över gammbron upp tillbaks på andra sidan för att sedan ta till höger mot kusten en knapp tiotalmil bort där Finlandsbåtarna ligger och väntar.
Kommentera

Kvällen är fri. Eller fri och fri, jag kan sitta på hotellet och jobba undan lite papper och mail som samlats på hög då man varit borta. Det härliga var att eftersom de inte hade Internet att erbjuda på hotellrummet så fick jag låna en konferenslokalmed WLAN, bara jag frågade snällt. Och det gjorde jag ju så klart.

Skönt att kunna läsa ikapp lite av allt som hänt de senaste dagarna.

Kommentera

Poffa: Helt ok med upprepningar om det stått här förut.

Annars då? Fikarast?
Kommentera

Paddan: Haha. Kanske det kanske.
Kommentera

Ja, nu vet jag ju inte om någon skrivit det här i MODO:s GB förut i veckan, men tydligen har Påhlsson skrivit på för Ankorna, allt enligt DN:s pappersupplaga. Men det är väl gamla nyheter här på HS.
Kommentera

Frisco: Är det där kvalserie- eller slutspelsstRÄCKEt?
Kommentera

Frisco: Där ser man.. little did you know.  Eller jag, då. ;)
Kommentera

Dream Team: Ska bli kul att se vad NuMo svarar på det. Det är nämligen jag som tillverkat bilden.
Kommentera

NuMo: Bannerbilden ovan, är den tagen från den senaste versionen av Colin McRae (2005), femte sträckan, i det Kataloniska VM-rallyt? ;)
Kommentera

Paddan: Det är uselt snabbväxande virke i dagens rotposter. Annat var det förr när ett årsringarna satt tätt som ögonen på Borg.
Kommentera

JanT:

Från modohockey.se
"Nyförvärvet Vladimir Sicak har ådragit sig en spricka i underarmen. Det var på gårdagens spänst-träning som Sicak föll olyckligt och skadade sig.

- "Sigge" är med och kör som vanligt med den skillnaden att han inte använder klubba.
Vi räknar med att han är helt "fit-for-fight" efter 3-4 veckor, säger fystränaren Magnus Håkansson."

Kommentera

Paddan: Är Sicak skadad? Jag har hört rykten om detta. Apropå ingenting så tog Anders Huuskos karriär slut idag. Knäskadan stoppar vidare spel.
Kommentera

Paddan:

Skaffa ett pressleg till nästa gång, så kan du vifta med det framför Harald om han ser undrande ut då också.
Kommentera

Frisco: Tror förresten att jag såg Jansson idag i Kempis, om det nu var han så var han iklädd t-shirt och jeans och vid tillfället på väg in till kansliet.

Jag fick en liten undrande blick av Harald när jag satt och antecknade de olika formationerna. Minnesanteckningar är alltid bra att ha, har jag upptäckt.
Kommentera

Petey21:

Sa han det? Fan vet om jag någonsn sett Hasse ens göra en ansats till en tackling...
Kommentera

Petey21: Hehe, jo han kommenterade deras insatser några gånger idag också och tyckte att det var för mycket duttande och för litet bestämdhet i passningar mm.

Ingen av forwards klarade av att ta sig förbi Hasse på träningen, när de övade snabba spelvändningar. Ja, förutom Foppa då som med en liten kroppsfint och snabb tempoväxling "klev runt" Hasse.

Salle och Timmy stod och brottades vid ena målet, lite väl häftigt kanske då Timmy efteråt tvingades att kyla ner nacken med ispåse.
Kommentera

Paddan: Det står då så bland träningstiderna. Vore tråkigt om det inte var träning i eftermiddag nu när jag har nya batterin i kameran och tomt minneskort.

Nu fattas det bara lite bättre ljus i Kempis.
Kommentera

Paddan:
Kul att Foppa är med, då får man försöka pallra sig dit senare. Han var inte med igår eftermiddag dock. Men en kul sak på den träningen var utskällningen laget fick av Harald under en genomgång, han tyckte de spelade för mesigt. Det lät ungefär så här, med en ganska hög och upprörd värmländsk stämma:

"Hockey är en kampsport, ni måste smälla på! Damlaget kör ju f*n hårdare! Det är ju bara Hasse som fick in nån tackling, ni måste spela tuffare även på träningarna!"
Kommentera

Frisco: Hehe, jag får skylla på datorn på Genebiblioteket som framtvingade femton svordomar och minst lika många svarta blickar för varje nedtryckning på tangentbordet.

Eftersom du själv meddelat att dagens träning på eftermiddagens isträning skulle hållas från och med kl 16.30 så antar jag att det är rätt uppgifter du förmedlat, eller sitter du här och ljuger?
Kommentera

Paddan: "Dagens formationer på förmiddagens isträning"

Man skulle nästan kunna tro att du var lärare. Jag unbdrar bara om inte eftermiddag också skulle varit med i meningen?

På tal om eftermiddag. Klockan 16.30 är det visst dagens träning på eftermiddagens isträning.

Kan du bekräfta detta eller ska man chansa och ta Renaulten ut till Hörnett?
Kommentera

Paddan: Dagens formationer på förmiddagens isträning:

Blå: Timander, Foppa, Green, Enström, Enström
Svart: Tuominen, Hellström, Wargh, Hasse, Salle
Gul: Gästrin, Damgaard, Micke P, Viklund, Milo
Röd: Påhlsson, Sedin, Sedin, Susse, Hedman och någon junisback som jag inte kände igen.

Måste säga att Harald verkar ha mycket intressantare och intensivare isträningar än vad Kent hade förra säsongen.
Kommentera

Det här låter oroväckande:

"Modos landslagsforward Per Svartvadet är skadad.
Enligt uppgifter till TÅ-sporten har Per tvingats tacka nej till Tre Kronor och Ceska Pojnistrovna Cup nästa veckoslut.

Modoforwarden skadade ryggen i en av matcherna i Mästarcupen den gångna helgen. Först trodde man att det "bara" handlade om en sträckning i ryggen, men nu befaras det att en av diskarna i ryggen är skadad.
Är det så illa riskerar han att bli borta från spel i flera veckor - inte alls bra för Modo som redan nu har svårt att fylla forwardsplatserna med etablerade spelare."

Kommentera

Janne Öberg kommer knappast att få spela med Lilja, ser ut som att han väljer bort Malmö.
Kommentera

Lumber Jack: Ska man tippa att Santala är en utav dom som Modo försöker knyta till sig?
Kommentera

Bud är lagda, väntas tider.
Kommentera

Nalle Sjuh: Ojdå, de där tyskarna är till och med värre än MoDo vad gäller att förändra tröjornas utseende. Verkar som att de har svårt att ha samma utseende två säsonger på raken, utan man ska istället i möjligaste mån förändra färgval och utseende från ena säsongen till nästa.
Kommentera

Nalle Sjuh: Besynnerlig form på arenan, ser nästan ut som om man plattat till Allianz Arena och monterat upp den på toppen av en container av storformat.

Från Alfredshemska örnar till Mannheimska örnar, tja nu får väl pappa Hedin en orsak att göra "studieresor" till Tyskland med jämna mellanrum.
Kommentera

knaskamilla:

Hade han stannat skulle det väl ha varit för att ha ett lämpligt omskolningsprojekt till forward, som back hade han känts som...tja, kanske en typisk finsk industri-investering - "vi har inga pengar och lägger dem på saker som vi inte behöver".

Dragan:

Håller inte med dig, "Tyskland är ärans och hjältarnas land", (hur var det nu Frisco/LJ?). :-)

Nä, men nog går det att hitta många anledningar förutom pengarna. 13 600 brölande öltankade tyskar i ett gnistrande rymdskepp (länk) måste väl vara roligare än 4 327 brölande, nyktra öviksbor i en gammal lada? Själv minns jag att jag tyckte att Pierre skulle ha tagit ett år av €-samlande redan under fjolårssäsongen, då han kändes ganska överflödig (rent truppmässigt). Jag tror f.ö. att det här är en väg som allt fler kommer att ta under någon/några säsonger, då de ligger i den där gruppen som det blir allt tveksammare om de kommer att se någon ekonomisk nytta att spela i "nya" NHL. Europa är ju trots allt Europa och man behöver inte korsa något världshav för att ta sig dit.
Kommentera

Dragan 2k: Spelare som kommer hem från Tyskland brukar ju ta nån månad innan dom kommit upp i fart igen. Minns när Carnbäck kom från TYskland hur satans seg han var.
Kommentera

knaskamilla: Hmm. Jag vet inte. Det är inte direkt ett steg i rätt riktning för Pierre. Tyskland spelar man i om man är lite äldre och avdankad. Det är ett ställe där svenska elitseriespelare över 35 kan sticka till ett år eller två i slutet av karriären för att dra in lite extra cash.

Jag tycker i alla fall att det är tragiskt att han går dit.
Kommentera

Eftersom ingen annan nämnt det tänkte jag lite kort kommentera nyheten om att Hedin inte spelar i MoDo i vinter. Min kommentar är: hade någon räknat med att han skulle göra det? (Dock får man väl hålla med om att det var lite oväntat att han skulle hamna i Tyskland.) (Kort bildtext hade de för övrigt inte i länkad artikel.)
Kommentera

modo_foppa: Japp ....från Jokerit från början
Kommentera

Db_04: Är han finsk eller
Kommentera

Nikki: Mora lär väll va me i den fajten...... kanske även Leksand
Kommentera

Luleå tackar nej till Tommi Santala pga för höga lönekrav, vilket borde betyda att Modo antingen har en mindre konkurrent för hans namnteckning eller också tackar nej pga kraven.
Kommentera

Frisco: Själv skulle jag vilja benämna det som gamla Modo. Men jag har ingen koll.
Kommentera

scim: Aha, på så sätt. Själv väntar jag på mina kommande seriematcher i X11 och Hattrick, Wildehjärnorna och Bjästa Ballsparkers förväntar sig ännu en seger.
Kommentera

scim:
jo jag vet. haha. laif spöar kramfors damer också... eller dom vann faktiskt en match var men det var div 4. krf har inget div 3 tråkigt nog.
Kommentera

ria-ra:

I Kramforstrakten råder jämställdhet, damlagen är minst lika dåliga som herrlagen.
Kommentera

scim:
ja undromspöjka kan blixtra till dom!
väja får ta revanch på nästa lag dom möter annars kan du få följa med på damfotboll å se vinstmatcher i stället. ;o)
Kommentera

ria-ra:

Dessvärre, ja. Väja var med fram till 20 sekunder in i andra.
Kommentera

scim:
såg du matchen?
Kommentera

ria-ra:

22,5h sedan Väja fick spö av Undrom.
Kommentera

scim:
44h tills laif spöar anundsjö...
Kommentera

Paddan:

Jag visste faktiskt inte ens om att Modo spelar idag...det är ju faktiskt bara c:a 49h tills matchen Birmingham - Man C börjar.
Kommentera

scim: Verkar inte gå så himla bra med ert försök att frammana någon form av hatstämning. Jobba på, det är fortfarande 1,5 timme kvar till matchen börjar...
Kommentera

Dream Team:

Job well done, we'll inform you of your next assignment.
Kommentera

Dream Team: Jag tror att du gjorde ett dåligt försök att glömma den tänkte SM-guldsäsongen 2004/2005.
Kommentera

« · 567909 · »