1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506974 inlägg · 4104 ämnen

Sillysäsongsnacktråd

« · 567909 · » Till forumet

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Dream Team: Bilden är direkttillverkad. Den visar medlutet på väg mot Lahtis motlut om man tar något till vänster där nere i rondellen och sedan in mot stan för att åka över gammbron upp tillbaks på andra sidan för att sedan ta till höger mot kusten en knapp tiotalmil bort där Finlandsbåtarna ligger och väntar.
Kommentera

NuMo: Jaså det är den bron... Det borde ju vem som helst (in)sett egentligen.
Kommentera

Salle: Jag bor ju bara hundra meter ifrån så jag borde ju veta i alla fall.
Kommentera

NuMo:

En sak jag börjar undra över: kan man ta Inlandsbanan dit, med typ Erik Beckman som resesällskap? Det låter som ett väldigt Beckmaneskt landskap du målar upp åtminstone.
Kommentera

Lite uppdatering på skadeläget, från Allehanda:

"I Svartvadets fall handlar det bara om ett ryggskott och han blir inte borta från spel under mer än en vecka, säger Håkansson.

– Då det gäller ”Sigge” (Sicak) så har han en spricka i underarmsbenet och kommer inte att kunna köra ispass med laget de närmaste tre veckorna."

Kommentera

Paddan: Ojdå, det innebär alltså att Sicak missar värdefull isträning samt träningsmatcher.Sånt är ju aldrig bra, speciellt inte då man är ny i laget.
Kommentera

Portello: Tydligen finns det en hel del att förbättra för honom vad gäller styrka och kondition, så det är väl sånt han får inrikta sig på de närmaste veckorna.
Kommentera

Senaste ryktet på åffisjella: Dick Tärnström.
Kommentera

Salle: Hoppla, hoppla, nu har man skrivit in Johan Nilsson bland forwards i laguppställningen.

Då är det väl snart dags att #43 får Molinder som innehavare istället för Lars Jansson, för allvarligt talat så kan de väl fortfarande inte tro att Jansson är ett namn för truppen. Särskilt som han inte verkat deltagit i fler isträningar än den första för säsongen.
Kommentera

Paddan: Går Nilsson in före Molinder??? Efter Molinders match igår så är väl det lite förvånade. Spelade Nilsson nånting överhuvudtaget igår?
Kommentera

Salle: Jomenvisst, han gjorde ett antal fina byten i första perioden åtminstone.
Kommentera

Paddan: Hade för mig det men det var så många nya nummer och namn så man fick ju titta nästan lika mycket på fusklappen (matchprogrammet) i knät som på spelet.
Kommentera

Salle: Åfan, hade ni fusklappar. Där har man för att man inte kom till hallen förrän i sista stund. Så fick jag också sitta och fundera matchen igenom vilka #43 och #33 var och dessutom varför Green spelar i #13. Fast med tanke på att han var ovanligt ostabil på skridskorna igår så tror jag att jag vet svaret
Kommentera

Paddan: Varför Green spelade i nummer 13? Mig veterligt hade han det numret 2002-2004 men jag kan ha som Poffa brukar ha, fel alltså.
Kommentera

Frisco: Jag har för mig att han haft #29 under samma tidsperiod, fast jag brukar få för mig en massa saker som visar sig vara felaktiga så det finns nog någon form av osäkerhetsfaktor inblandat i det hela.
Kommentera

Paddan: Du har nog rätt. Stalle hade ju 29 första säsongen i Modo sen tog han väl 19 och Morten fick 29 och har haft det till nu. Du har rätt som vanligt.
Kommentera

Frisco: Hehe, det där ...som vanligt... var väl en liten överdrift.

Du infinner sig genast frågan, vem är det som ska ha #29 eftersom Green bytt till #13?
Eller så kanske Green alltid velat ha #13 men tränarna har inte velat ge honom det numret.
Kommentera

Paddan: Green har alltid haft 13 i sina lag förutom då i MODO, detta är anledningen till att han har bytt.
Kommentera

Martin S: Ok, på så sätt. Då var den frågan utredd och jag måste väl tyvärr sätta mig och fortsätta skrivandet av planen för examensarbetet.
Kommentera

Paddan: Green har haft 29 i Danska landslaget trots att 13 varit ledigt.

www.roglebk.nu/A/match/041022halmstad.jpg

I Leksand hade Morten 16. 13 ägdes då av Jens Nielsen.

I Troja hade dock Den glade Dansken 13.
Kommentera

Frisco:

Fråga: allram du borde raka dig det var bara ett tips från mig bli inte sur nu okej?Dilan
Svar:Jag kan aldrig bli sur. Allram betyder ju "den glade dansken" på danska. Men skägget är en del av ett perfekt yttre och ett stilla inre.

Då ska vi se hur det här tar sig. Blir säkert något knepigt.

Allram Green?
Kommentera

Och här var en fråga till Gästrin

Fråga: Varför är du så hårig?Emma
Svar:Därför att jag är besläktad med Yetin. Ett påbrå som jag drar stor nytta av här i norr med köldgrader långt under tusen grader. 

Kommentera

Salle: Vem är den här Molinder förresten? Jag har inte alls märkt av hans framfart i junisleden.
Kommentera

Hawerchuk: Jag vet lika lite som du så jag bollar vidare frågan till någon som är mer bevandrad i Junior-leden.
Kommentera

Frisco: Jojo att hans intressen är komisar visste jag inte. Tänkte bara att någon visste vilken spelartyp han är osv osv...
Kommentera

Salle: Nilsson blev kanske skadad igår, vilket kan förklara frånvaron. Enligt HockeyCentralen har han tackat nej till J20.
Kommentera

Hawerchuk: Ursäkta då. Om jag kunde radera inlägget så skulle jag göra det.
Kommentera

Hawerchuk: Ursäkta igen

Andreas Molinder is a solid two-way center. He is a good skater with strong defensive skills, but has also an offensive awareness and respectable technical skills. He can be used in most situations and is an important player behind the more well-known players.
Kommentera

Frisco: Du är förlåten?

Ännu en defensivt skicklig center från leden. Känns som den melodin känns igen väldigt väl från de senaste 4-5 åren.
Kommentera

Frisco: Det är nog jag som skrivit den där profilen har jag för mig...

Hur som haver har Andreas Molinder varit given i landslaget sedan u16-tiden och är en liten kopia av Hellström, fast bättre skridskoåkare, men lite tunnare.

Riktigt kul att Johan Nilsson verkar blivit upptagen till a-laget.
Kommentera

Jaha, MODO har nu gjort klart med Rastislav Pavlikovsky. Ett ettårskontrakt och han anländer strax innan seriestart.
Kommentera

Poffa: Har faktiskt ingen koll på Pavlikovsky, han försvann i mängden förra året. Det låter ju bra. Men jag väntar tills mobben på modohockey.se har bestämt sig om Bengt fortfarande ska avgå.
Kommentera

Hawerchuk:

Du menar, om de anser att han bör avgå så är det en bra värvning, men om de anser att han är en bra värvning så bör han genast avgå?

Låter som en vettig taktik, faktiskt.

Kommentera

Poffa: Alldeles för trött för att förstå ditt komplicerade resonemang. Men jag tror vi behöver ett par wilda värvningar till för att stilla hopen.

Varför ansluter han så sent? Artistkontrakt?
Kommentera

Hawerchuk: Opererat en axel i våras. Kanske fortfarande rehabtränar?
Kommentera

Frisco: Äh, vad faan är det här. Det är ju alldeles för tidigt för oss att ha nästan full trupp. Nu får man väl sitta och hoppas på några mysiga långskador så att man ska få känna sig normal igen.
Kommentera

Det är väl lika bra att Orzagh kommer hit också, när vi ändå håller på.
Kommentera

Icing-Ove:

Vafaan, en klonad Vince Neil
Kommentera

Pardavy is an experienced Slovakian winger. He has represented his country in numerous WC-tournaments. If he take a look at his style of playing hockey its about playing good offense. Pardavy has a good scoring touch, but he is also capable of delivering the puck.

En ny Kapusta eller Raitanen?????

:-)
Kommentera

Paddan: Fast ska man lita på Hiertas tidning?
Kommentera

Frisco: Det är klart man kan, för allt som står i tidningen är ju sant.
Kommentera

Nu börjar nog tjatet om Real Modo igen, tröttsamt. Det är lika bra att de ger oss bucklan direkt!
Kommentera

Icing-Ove:
Ja, det hade jag inte tänkt på: Självfallet bör Pardavy och Pavlikovsky utan problem ersätta Forsberg och Näslund.
Kommentera

westerlind: Du menar en går skada halva säsongem och den andra floppar totalt. Endera manteln borde ju tom Ove Porslin kunna ta över utan problem.
Kommentera

westerlind: Ersätta och ersätta. Du kanske inte har märkt att minirinksligan i väster startat igen?
Kommentera

westerlind: Tja, Kent Forsberg och Sture Nääslund tror jag att de skulle kunna ersätta
Kommentera

« · 567909 · »