1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 519672 inlägg · 4122 ämnen

Sitt vackert! (#1, 2006-07)

Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Det är väl lika bra att tisdagsmatchen får en adekvat benämnd tråd på en gång också.

Bad doggie, get down from there!

1 Timrå IK 9 7 1 1 26 : 13 23

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Salle-lalle-la-la-la-la-la. Han var bra, som vanligt i GBG. Men bäst var Rönnmark.

Hawerchuk: Instämmer, bra domarinsats med få missar och god fingertoppskänsla. En helgjuten insats idag tycker jag, härligt härligt! Också vann man 360 spänn på att man fick in Luleåseger + Modoseger. Skål!

Alfred Awful: Försnacket inför MoDo-Timrå har börjat, härligt!

Dream Team: Tack för att du styrde in tråden på rätt spår igen, duktig vovve! :-)

Alfred Awful: Äh, det är ju vi som vet vår plats redan nu! ;-)

Timrå IK 9  7  1  1  26 : 13  23

Dream Team: Ja håll mä du ja. Det var så tjusiga siffror så jag ctrl c:ar - ctrl v:ar in dom igen precis som den gamle Nike89 skulle ha gjort. Förfaen, grabben blir eller är ju 17 år i år. Själv så har jag slutat att fylla mig.

Timrå IK 9 7 1 1 26 : 13 23

mike66: Som av en händelse har jag hörlurar på mig just nu och lyssnar på en halvt olaglig mp3:a.

Texten?

"Where-were-you-in-ninety-two?"

Jag var i Husum i alla fall och såg på schack-rutig håkky.

Alfred Awful: Tiken Lars Nylin skrev en bra text i söndags om killen som landslagsdebuterade i Kempehallen och självklart väljer han att porträttera honom i hundkostym också.

Men var han verkligen bäst i världen? År 1988?

Nåja, bra gläfst i alla fall.

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,903005,00.html

Sex dagar kvar!

Alfred Awful: Rätta mig om jag har fel men visst valde Pekka mellan Timrå och MODO då han flyttade från gruvan? Hur annorlunda hade MODOs 80-tals historia sett ut om han valt oss?

Alfred Awful: VMs bästa målvakt 1981 och 1986.

Sedan om NHL-målvakter som Pelle Lindbergh, Ron Hextall, Grant Fuhr, Billy Smith, Tom Barrasso med flera var bättre målvakter än honom vet man väl inte.

miiiike66: www.hockeysnack.com/medlem/Alfred+Awful/filarkiv.php?showfile=st94.jpg

Ugly.

Fem dagar kvar!

Imorgon: Bulla är (och var) en tjåkkis!

Alfred Awful: Hehe - Kolla in tabellen dårå. Lillasyster får nog träna ett tag till innan hon är ikapp.

Bulla - The Hurtbulle Of Håkky!

ZzZzZzZzZäta ZzZzZzZzZäta ZzZzZzZzZäta...........

mike66: Hörrödu, en sån där "hörtbullä" äre de som ni äter för att trösta er när ni förlorat? Eller är det sånt som Dynamo Nolby festar med när de lemlästat spelare?

miiiiike66: Tjåkk-Bulla, caught in the act, 1972.

www.hockeysnack.com/medlem/Alfred+Awful/filarkiv.php?showfile=bulla72.jpg

Fyra dagar kvar!

Imorgon: Alf cashar in!

Ok Affe: Jag snabbkontrar in en uppercut så att ni får se Ö-vik uppifrån.

Glas-floppa!

www.hockeysnack.com/storage/medlemsfoto/1562887779c2d8cb2fd1bf560b148e77.jpg

mike66: Härligt att ni hyllar Öviks-bor med tvåpinnsflaggor.

Wellwell: Ha en trevlig helg, herr knöl!

Alfred Awful: Jovarsdårå, man har väl samlat på sig en och annan MoDo-trofé genom åren.

Den här är en av mina absoluta favvisar. Frisco, NuMo, Paddan osv, orkar inte rabbla upp er alla som fastnade på fotot.

web.telia.com/~u60515279/images/hockeyfrillor_modofans.jpg

Den här är också en gammal favvo i repris. Jag måste nog säga att även Tomten som är röd och vit hör bön - halleluja på er och lycka till i den nya innomhusishallen.

web.telia.com/~u60515279/images/lilleputthallen.jpg

Trevlig helg tillbaka!

mike66:

Hehe, den där första är ju från hyndornas egen julfest ;-)

*ASG*

Gidde: Joråsörrdu, det finns fula Timråiter också men inte på det där fotot. Hittade förrseten en ny favvo i repris:

web.telia.com/~u60515279/images/gathockey.jpg

mike66: Typiskt tikar att hålla varandra om ryggen.

www.hamillgallery.com/DRUMS/Horns/TikarHorn02ds.JPG

Sorry, Bragd Birgers nuna var visst med på fotocollaget.

NuMo: Du beblandar ihop TIK och Teak, det är två skilllda träslag.

mike66:

Hehe, gathockeyn var bra! :)

mike66: Fan, du har blåst mitt cover. Flera års infiltration/informationssamlande förgäves.

NuMo: Men titta, är det inte Mike66 och Håckla ute på en av sina berycktade "motionsslingor". Fantastiskt vilken snickarglädje!

Bragd-Birger: Alright, jag blåser mitt undercover jag med. Jag och frugan efter en stenhård kväll på Skule Visfestival...

www.hardrock.se/mingle/27.jpg

mike66: Helt osökt så skulle jag vilja säga att det surrats en del om Jonathan Hedström på sistone, och från Schtads-håll har man haft vissa synpunkter på att huvudpersonen i härvan inte uttalat sig om det hela i god tid, utan försökt slingra sig.

Det här är ju nu inte hela sanningen, rykten gör gällande att Jonathan själv ville ta tag i det hela, och vinna mer förståelse och sympati för sitt val i ett tidigt skede.

Tyvärr stoppades han av en beige medie-anlytiker innan han hann sätta sin plan i verket.

www.hockeysnack.com/medlem/Alfred+Awful/filarkiv.php?showfile=alfteve.jpg

Alfred Awful:

Glömde det: Tre dagar kvar!

Imorgon: "Mitt i Norden!"

Alfred Awful: Hahaha - vet inte om jag är upplagd att kriga vidare ikväll. Kommer in en annan dag och leker med er. Är det något ni undrar över så är det bara att fråga:

web.telia.com/~u60515279/images/fraga_miiike.jpg

Alfred Awful: Jag ser att Miiike redan gjort sig fin inför matchen på tisdag.

Paddan: Det där är nog en lämplig utrustning om man ska stå snett under sektion 401.

Själv tänkte jag inte vara så elak idag, utan bara posta ett vykort. För visst är det så, att oavsett om man går på Strøget i Oslo, Karl Johann i Oslo eller står på parkeringen framför Sweddan att det är Timrå Centrums legendariska slogan "Mitt i Norden" som börjar blinka som ett stroboskop i bakhuvudet. En känsla av att man missar viktiga saker, helt enkelt.

www.hockeysnack.com/medlem/Alfred+Awful/filarkiv.php?showfile=timra.jpg

2 dagar kvar!

Imorgon: Motorsågsmassaker!

Alfred Awful: Ströget i Oslo? Hmmmm...

Alfred Awful: Strøget i Oslo, den var en nyhet. Jaja, se bara till att hoppa av i Nyhavn, från en Flyvebåd så hittar du den nog snart.

6700 biljetter sålda till tisdagens drabbning mellan MODO och Lillasyster. Det kommer nog bli fullsatt och jag förstår det. Alla vill väl se när MODO vinner...

Poffa: Det är ju tre poäng som jag redan räknat med, för då dyker en fd kurskompis upp som ännu inte sett MoDo förlora... vare sig i Kempis eller Swedbank Arena

Paddan: Bara att inse att ni kommer torska.

Paddan: Personen ifråga har allså aldrig sett MoDO?

General_Moisio: Nänä, däremot har Gävlefisk sagt att det behövs kölapp för att ni ska kunna hämta ut er torsk.

Paddan: Alltid lika självsäker på vinst =)

Swordster: Jodå, flera gånger varje säsong, nu senast i hemmamatchen mot Skellefteå. Iofs har han en Hlinka-matchtröja, men ibland måste även den bäste få göra ett felval.

Poffa: Måste jag gå med i MTS om mitt Tifoförslag till MIF-matchen skulle gå att genomföra? Om inte annat så lär Bengt ha fullt upp den matchen

Paddan: Area 401 har resurserna för att genomföra dina idéer.

Poffa: Tänkte på en sak. Figurerna Itchy &  Scratchy borde också kunna få plats i det tifot

Poffa: Alla 6700 biljetter är inte sålda till såna som vill se Modo vinna, en hel del är också sålda till Timråiter som vill något helt annat. Låt oss spela om saken!

John K: Nej, ta hit poängen nu och sitt inte där och tjura!

John K: Timrå förlora?

Spelar Döme?

shinzawai: Ingen inför matchen ute än. Men man trodde ju att han kunde vara fit for fight till morgondagens match.

shinzawai:

Som Poffa säger, detta skrivs i ÖA inför HV-matchen:

"SKADELÄGET:
Tommy Wargh, back, är långtidsskadad (opereras nästa onsdag) och forwarden Robert Döme som var borta mot Frölunda är ur spel nu också, på grund av sin krånglande rygg. Modoledningen hoppas att Döme ska vara spelklar till derbyt mot Timrå på tisdag."

Gidde: GE MIG DÄME!

Fan i mig, jag är långt ifrån lika peppad inför att åka ner imorgon jämfört med vad jag brukar vara. HV-matchen var riktigt riktigt hemsk.

« · 765040