1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507050 inlägg · 4104 ämnen

Sjätte utespelaren? Modo's vision om att....

1595051 · » Till forumet

Sv: Sjätte utespelaren? Modo's vision om att....
zigge: Vänta nu, är att stå i klacken ett val man gör från match till match menar du? I min värld är det ett naturligt val. Eller det är inget val ens en gång utan helt enkelt en självklarhet.
Kommentera

Sv: Sjätte utespelaren? Modo's vision om att....

T?rna: Jag står i klacken nu på lördag, men annars ytterst sällan. Visserligen KAN det ibland bli grymt tryck o härlig känsla där, MEN man ser ju klart sämre där! Nu o då viftas det med 2-pins, flaggor osv, klart bättre sebarhet på en sittplats i mittensektionerna.

Nä, för det mesta sitter jag, skriker, hejjar o lever om, så sittisarna vänder sig om o undrar. En gång fick jag kommentaren, när jag hejjade ljudligt "Vad gör du här, varför är du inte på ståplats?" Är det FÖRBJUDET att leva med på sittplats? Tycker INTE jag.

Biljettbarometer inför Lördag: 5756 .  Visst blir vi väl fler än 6500?

Kommentera

Sjätte utespelaren? Modo's vision om att....

...bidra till hockeykulturen

På ett eller annat sätt har jag alltid haft MODO nära hjärtat. Det spända skinnet i Kempehallen, som dånade högt i tak. När vi i kurvan kallades oss för The Reds. Kompressorhornen som levde om vid varje mål. Visst minns ni? Barna-minnen som att en gång få stå där, bland dom tuffa grabbarna som skrev sig hes match efter match? 

Eller minns ni "Kurva-nord" som också hade sin period i Kempehallen? H-höger som nu , sitter på övervåningen i Fjällräven Center. 

Jag var en av dom som var med i beslutet att lägga ner MODO Support och även en av dom som startade upp dagens Lumberjacks. Vi hade visioner, vi hade ambitioner att skapa något stort, något bra och mäktigt i dåvarande Swedbank Arena! 
Jag var på matchen igår och har även varit på många matcher i år. Efter ett längre avbrott pga arbete. Många ansikten som kändes igen, många nya också. Klacken gör ett grovjobb med Anton i spetsen. Men likt förut så är medelåldern lite för låg, hur skall den höjas som? 

H-höger bidrog med det dom kunde, som vanligt. Jag är rätt säker på att alla på sittplats tycker det är roligt med ett j*vla drag på läktaren och full fart på klacken? 

Orsaken till varför jag sitter här och skriver av mig just nu är; 

* Är det pinsamt att stå i klacken?
* Vad är det som gör att du inte vill stå där att skrika? 

På något sätt måste klacken i samarbete med sittplats återfå stämpeln "MODO's palats, arbetsplats och det är jobbigt att MÖTA MODO Hockey"

Skulle Lumberjacks kanske kunna kalla till ett öppet möte, kanske prata med H-höger och resten av dom gamla i gemet? Kan vi på något sätt göra ett ärligt försök, att vara med i toppen att kämpa om Sveriges bäst klack?

*Hur många har stått i klacken?
*Hur många vill testa på att stå i klacken, om nej, varför vill du inte stå i klacken?
*Hur bedömmer ni att klacken är i dagsläget och dina åsikter om att förändra, förbättra och förnya den?
Slutligen vill jag understryka att jag tycker klacken har varit riktigt bra i år, på så väl hemma som borta-plan. Jag skulle kunna tänka mig att säga att klacken har aldrig haft en sådan fin start på en säsong som i år. 

På lördag är det också dags för Invasion Ståplats, därför tycker jag den här texten passar rätt så bra i tiden. Lule-fans kommer säkert med 2-3 bussar för att hälsa på oss. Skall vi låta dom höras mest? NEJ, det tycker jag verkligen inte. 

Kämpa på - Vi ses på ståplats!

Mvh Törna..

Micke Ericson – Viljans vackra namn

Kommentera

1595051 · »