Redigerad kommentar
Sawchuk:
Haha, Forsberg och Madsen lirar Powerplay, ser ut som då grabbarna på Volvo lirar morgonhockey.
Monno:
Marcel Muller har det sämsta direktskottet i Elitserien genom alla tider från blå. Hur fan kan han få stå som skytt??????? Han har fått felträff på 5 av 5 :O
Modo har efter fem år av samma fel inte fattat att man måste dra hem tredje man mot lag som Skellefteå.
Modo har som det ser ut och som en del av oss befarat inte tillräckligt med naturliga målskyttar.
Vem ska stå i mål?
Nåja, första matchen.
Redigerad kommentar
Monno:
Han får inte släppa in skott från den där vinkeln, även om Möller får en bra träff.
Men jag vet ärligt talat inte vad jag tycker om Uffe som tränare. Jag menar, nu när Ritola är borta, varför testar han inte Hari i en producerande kedja? Vad har han tänkt att Nagy ska uträtta med Kempe och Marcinko?
Och backparen är ju så idiotiska att det inte ens är värt att diskutera.
Patrik Källstr: Yourselves...
Annars känns det jobbigt att ha två målvakter som inte börjat bra.
Paddan: Underdog. Det lär illa.
Nu närmar jag mig mina pengar i alla fall.
Berka: Själv hittar jag ingte Skelelfteåflytet. Inget mål de gjort behöver de be om ursäkt för, tvärtom. Modo har ju haft flyt att inte Alsenfelt släppt ytterliggare mål.
Våra stenstoder i egen zon är en stor del av förklaringen. Har de testat att ta ett skridskoskär än?
J F K:
Det påminner mig om Hardy Nilssons experiment med offensiva och defensiva backpar. Men tränaren vet ju alltid bäst...
McFire: Inte spelmässigt. Målmässigt, absolut, men nu är det 55 omgångar och då tycker jag att spelet är viktigare. Skulle man förlora mot ett - återigen - extremt turligt SAIK på bortaplan är det inte hela världen.
Sedan undrar jag om den som kom på att Lehtivuori och Cumiskey ska spela ihop är riktigt nykter. De har varit katastrofala ihop varenda sekund de spelat i egen zon under hela försäsongen. Trots det tycker någon att de ska spela ihop. Jag finner helt enkelt inte ord för att beskriva det.
J F K:
Alsenfelt står hittills för en av de sämsta insatser jag har någonsin har sett av en elitseriemålvakt. Mike Morrison gjorde ingen period som var i närheten av detta.
Sedan kan man förstås diskutera vad i helvete utespelarna håller på med, men det bisarra är att Alsenfelt var nära att släppa in ytterliggare puckar.
Han såg ju bra ut under försäsongen så vi får väl hoppas att det är premiärnerver eller något. Men målvaktsbyte nu är en självklarhet.
73Sjöbba:
Roligare att ligga under än att bara spela 0-0, trök!
Paddan:
Kung att starta med en bortaseger!
5-2 till Modo!
Absolut största problemet i matchen var det oerhört dåliga passningarna.
Lite jobbigt att Oscar fick sån skit start och Regehr imponerar inte.
Man bara första matchen, vist var vi väl totalt värdelös första matchen ifjol va?