Berka: Sist i EON var vi riktigt dåliga och det kan ha varit den sämsta matchen sedan inledningen av serien. Även om Timrå säkert är riktigt bra så kommer vi inte att vara lika usla som sist.
Jag tror på en seger jag:)
Jag vet att detta är fel tråd, men jag väntar tills nån av våra fantastiska trådskapare skapar den.
Såg sista perran mellan timrå och frölund, där frölunda kommer undan med blotta förskräckelsen, timrå låg på med bra fart och spelet var liknande de man visade senast dom körde över oss i Eon, man blir ju lite orolig faktiskty att dom tar fram det i morgon igen och har vi samma skade bekymmer som igår så är jag uppriktigt sagt orolig att vi åker på säsongens 3:e raka derby torsk.
I dagsläget ser jag oss som favoriter pga av hemmaplansfördelen, men de favoritskapet är minimalt
J F K: Hari tycker jag inte tillförde något speciellt igår, men i många matcher tidigare så har han tillfört mycket. Dock är han lite valpig än, skulle behöva lägga på sig en 7-8 kg, men han har ett ruskigt fint spelsinne och en bra klubbteknik, även bra fart på rören, några kilo upp och lite mer rutin så kommer han vara en mycket habil ES spelare i många många år.
Petey21: Nja, fysik är bra, men det är främst mot SAIK som man behöver spela så tufft. De flesta lagen hanterar fysiskt spel rätt ok och av topplagen är det bara SAIK i mina ögon som helt kan tappa fokus om man smäller på spelare som Jocke, Jimmie och Bud.
Annars tycker jag att Modo var rätt bra. Givetvis ska man inte ha en chans mot ett topplag som SAIK med de spelare man hade borta. Hade vi tappat någon back till eller ett par ytterforward, men centrarna är så viktiga.
Hari är en oerhört besvikelse. Med tanke på de juniorer som stormar fram ser jag ingen som helst poäng i att behålla honom.
Nu har jag inte ens sett den här matchen, men rent allmänt så behövs det mer fysik i laget, och det har jag sagt sedan Tolle och Hedman försvann. I dagens lag finns ingen fysisk spelare, och de som finns i truppen som har potential att spela fysiskt är alla skadade.
Man har Påhlsson (som ju är långtidsskadad) och Steen (som är både skadad och "utlånad" och kan lika gärna försvinna vilken dag som helst), och på backsidan Torp. Stehlik var väl tänkt som fysisk sheriff men det har man ju inte sett mycket av förutom ett par gurgel. Men överlag spelar man för vekt och även om man sparar några utvisningar på detta så sätter man ju ingen fysisk press på motståndarna som får göra lite som de vill.
Dessutom gillar jag inte att man inte markerar mot motståndare som är på målvakten, det har ju varit några situationer när målvakten blivit pååkt och alla spelare bara åkt därifrån som om inget har hänt, lite som när Niedermeyer körde över Foppa i VM för ett antal år sedan. Sänder helt fel signaler tycker jag, så lite tuffare bevakning av motståndarna skulle vara välkommet.Redigerad kommentar
Bad_Brett:
"Regehr platsar inte i ditt lag?"
Nope, han får blanda saft...
Närå, glömde totalt bort honom i mina ivriga framtidsplaner. Tror han får ta Lethivuoris plats.
NuMo: Settt till spelet så vinner saik rättvist, men det fråntar ju inte modo att dom skapade flest farliga målchanser. Kan modo sätta sina lägen eller iaf fler av dom då vinner man en sån här match.
Hur skulle matchbilden blivit om modo gått iväg till 2-0 i först?, det hade ju tvingat fram saik mycket mer i banan och säkert skapat ännuflera frilägen och kontringar än vad vi bjöds på idag.
Jag menar bara att saik är bra ikväll och vinner rättvist, men modo skapar många bra lägen i början och slutet av matchen och med en bättre öppning så hade vi kunnat vinna
På tal om det. Lulio kan fan inte göra mål. Jäkla snållag.
NuMo: Modo hade ju set till hela matchen många fler farliga lägen. det var väl igentligen bara vesce´s puck på målinjen som vara riktigt nära för saik, medans skröder som han säger borde satt minst 2 och kempe ska ju naturligtvis hänga in den i början no doubt.
Men jag glädjs otroligt åt junisarna ikväll, possler jobbar på bra men saknar lite styrka, hedberg är ju es-mässig, stark, smart och jobbar otroligt hårt. Ullmark håller nollan. Hägg kommer bli en toppback på sikt och gunnarsson har visat att han kan leverera i ES tidigare.
Redigerad kommentar
Sawchuk:
Regehr platsar inte i ditt lag?
Jag tycker MoDo gör en rätt bra match sett till förutsättningarna. Hägg ser väldigt valplig ut och behöver nog matchas in i lugnare matcher för att det ska bli riktigt bra. Riktigt kul att Byström visar att han kan spela på den här nivån dock.
Plus till Edvin som jobbade stenhårt hela matchen. Madsen ser ruskigt het ut. Får vi tillbaka Steen och Sundström tror jag att det kan bli riktigt bra.
Sawchuk: Enda chansen vi har att slå ut SAIK är om Sedinarna och Enström kommer. Vilket i och för sig kanske inte är alldeles för långsökt så som det ser ut nu.
NuMo: Vi är för svaga över hela banan, eller det handlar inte om svaghet, det handlar om att man inte prioriterar eller fullföljer tacklingarna, fan vi vinner ju 85% av all fysisk aktivitet i 3:e så nog fan finns det där men varför tar man inte fram det i de 2 första?
Anmärkningsvärt::
-Ullmark håller nollan
-Hedberg och byström är kung
-Saik har mer tur än man förtjänar (igen)
-komentatorn har vissa problem att dölja sin saik-eufori
Någon som förresten vet varför Gnaget varken spelar idag eller på Torsdag? De spelade väl heller inte i lördags?
Fan va blind jag är, de spelade ju i Söndags.
Synd att de inte vann, då hade de gått förbi Sundsvalls bollbklubb i tabellen.
"Denna kommentar är redigerad"
Redigerad kommentar
Patrik Källstr:
Vi är på tok för svaga framför deras mål. Egentligen handlade hela matchen om fysik. Skellefteå är helt överlägsna, å då må man skylla ifrån sig om regelvidrigheter hur mycket man vill. Reglerna i hockey är vad domarna tillåter, inte vad reglerna säger. Modo klarade inte av att anpassa sig utan spelade tjejhockey som knappast vunnit mark mot något annat lag i ES heller. Det är sanningen.
Patrik Källstr tråkigt att domaren inte tar ut saik mer då jag tycker dom vinner otroligt mycket på detta regelvidriga spel.
Saik slarvar mer än modo och med lite mer kyla och tur så hade vi tagit poäng hur klart som helst.
Patrik Källstr:
Tycker det här är ett fall framåt ändå. Modo utmanar Skellefteå i offensiv hockey i deras hemmaborg. Detta med b.l.a de tre bästa centrarna borta.
Förutom svackan i andra perioden så tycker jag matchen är rätt jämn.
Med fullt lag i ett slutspel tror jag Modo vinner.
Sawchuk: Inte kört än att ta poäng!
Kolla bara Västervik-Hästen för ca tre veckor sen.
Hästen ligger under med 3-1. Tar ut målvakten och reducerar 19:56. Vinner sedan en tekning och hinner snabbt in i anfallszon och gör 3-3 19:59
Redigerad kommentar
Sawchuk: Äntlligen har modo börjat smälla på och vinna sargdueller.
och där sköt påsen i undersida ribban.... uuuuuh
Sawchuk:
Med lite flyt hade vi tagit den här matchen. Tycker Skellefteå gör mer tabbar än vi, vi är dock jävligt dåliga på att utnyttja lägena.
Patrik Källstr:
Fungerade såpass bra att vi rejält skakade ett lag som var betydligt starkare på papperet.
J F K:
Såhär kanske...
Enström - Ahnelöv
Spina - Sedin - Sedin
Cummy - Byström
Nagy - Steen - Ritola
Lethivuori - Torp
Skröder - Sundström - Kempe
Öberg - Påhlsson - Madsen
Berka:
Byström topp tre backar nu, Enström skulle göra sig bra i den här truppen.
Skröder går in och vinner en närkamp där han går in fysiskt och vipps blir spina fri.
för övrigt har väl spina varit i måltorka bra länge så det var väl skönt att han fick utdelning!
Monno:
Torp har spelat rätt bra på slutet och Ahnelöv har ju potential att vara en fysisk back. Men jag håller med dig, det hade verkligen inte skadat med en riktig tuffing där bak:
www.youtube.com/watch?v=mci9lSC0UoEMonno: du glömmer steen, en riktig hårding, fast han är skadad så. Nämen som hockeyspelare måste man väl kunna smälla på lite, tveka inte, 100% rätt in i en närkamp, bit ihop och låt det göra ont, det är väl något som alla hockeyspelare borde kunna köra med?!