Det behövdes 1½ dygn för att jag skulle få se matchen, men nu så.
För det första. Jeff Ulmer, tack o tack o tack. Förklara nu för övriga i laget också att det är helt okej att skjuta. Ha skotträning med backarna och få ledningen att utlova 100 kronor extra i lön för varje skott på mål. Det lönar sig att skjuta, goddämnit.
För det andra. Vi har en hel del tur under första halvan av matchen och SkAIK kunde mycket väl ha vunnit matchen där. Vi får tacka gudarna och Krizan för att vi har möjligheten att vända matchen till vår fördel.
Kan vi hoppas på vinst borta mot Brynäs på torsdag? Tveksamt, undertecknad ska se matchen på plats och med tanke på mitt fantastiska bortafacit så talar allt för förlust. Senaste gången jag, på plats, såg MODO vinna på bortaplan var väl i mitten av 90-talet, typ.
Lumber Jack:
Håller med sådana spelare som Hasse som vi har för lite av, måste ha backar som kan flytta på motståndare framför eget mål.
Hawerchuk:
Så du tror om vi värvar 1 ny back så är det löst med försvaret ?. Det tror jag knappast vi behöver i alla fall 2 backar så vi kan få 2 backpar som klarar av att spela.
Och ja jag vet det kommer knappast hända, men tror nog många andra sportchefer hade gjort betydligt större ändringar.
Lumber Jack:
Träffade Micke P, förra helgen då sa han att Hasse troligen inte spelar innan Jul i alla fall. Tom med han tyckte att det var dåligt att man inte förstärkt laget.
MorganaLefaey:
Hedin,Westin,Kurvinen,Wargh håller inte för spel i elitserien så enkelt är det bara. Och det gäller över alla matcher hittils, vi måste ha in nya backar och det räcker inte med 1 back utan minst 2 helst 3. Skicka iväg lite spelare och plocka in nya, handlar inte bara om värva men man måste ju givetvis göra sig av med dessa spelare för frigöra pengar till nya värvningar.
Wayne Gresky: Skulle tro att han bänkades. Men har ingen info alls. Hur som helst så är det en mycket bättre insats än vad man sett under november-december so far. Man försöker göra det enkelt, men ibland skiter det sig.
Att man tappar 4-3 är nog till 50% looooser känslan som smugit in i laget. Hade man haft flyt ett antal matcher så hade pucken garanterat studsat annorlunda. :)
Man ska va glad för 2p, men tyvärr så behöver vi mer än 2p för tillfället.
De andra lagen runt omkring oss fick med sig 3 så i alal fall viktigt att inte tappa för mycket.
Med någon stark defensiv back som stärker upp försvaret så kan det här gå väl.
Skön seger som fan och viktig med. Men jag hoppas fortfarande att Ecke plockar in minst 2 nya backar, det ser verkligen inte bra ut bakåt allså. Sedan om Krizan vill lämna laget så behövs ju givetvis en målvakt med.
Kan dom inte ens träffa ett mål nu, när dom dessutom blir straffade med att hämta pucken i djupsnön vid miss, då lär vi om 10 år se en ny generation hårtskjutande backar a'la Kenneth Kennholt ;-)
Jag har två töser, så dom tror jag inte vi kommer att få se i någon större utsträckning, men någon av grannpojkarna kanske..