1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507061 inlägg · 4104 ämnen

Skellefteå - MODO Hockey 2009-10-24,

1192022 · » Till forumet

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-10-24,
Bergius: Ja just, jag fick för mig att man kryssade mot Modo och Brynäs och sedan vann en match mot Modo. Men även då hade jag ju fel då utdelningen borde blivit 5-7 ;)
Kommentera

Bad_Brett: Omvandlat till dagens poängfördelning hade det iofs blivit 5-6 poäng.
Kommentera

Poffa: ja men dåså =) grattis till oss
Kommentera

Berka:

"Efter 22 omgångar hade Väsby IK 3 poäng, efter oavgjort i säsongspremiärmatchen borta mot Brynäs IF i Gavlerinken i Gävle och en hemmaseger mot MODO Hockey då MODO Hockey ledde serien. "
Kommentera

Berka: Vi har redan tagit mer poäng än Vilda Väsby gjorde på hela säsongen.
Kommentera

Salle: Finns det något lag som börjat en es säsong sämre än modo i år?
Modo brukar ju prenumerera på rekorddåliga saker, sämst pp,sämst box, minst gjorda, mest insläppta osv osv.
Kommentera

qwertas: I dagens MoDo är jag inte så kräsen.
Har man puck i anfallszon och under kontroll så producerar man...
Dom andra konsumerar bara våran tid och pengar. :-)
Kommentera

[url=www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/elitserien/skelleftea/article6011478.ab]– Fast för mig spelar det ingen roll vilket lag jag gör mål mot[/url]

Varför kunde du inte väntat en match till då rå... ;-)
Kommentera

Salle: Vadå få fler producerande enheter? Vi har ju inte EN enhet som producerar något för närvarande. Tillstymmelse till tryck i anfallszon visst, men producerande, inte alls.

Se för fan till att få någon enhet att göra mål först. Är böjd att hålla med tidigare skribenter, få bort de som bjuder på mål i varje match så löser sig detta i slutändan om vi samtidigt bara får någon enhet som gör ett par mål.

K. Forsberg och Tuokko är de enda från tredje och fjärde som skall få vara kvar enligt mig. De är ju i alla fall bra på att tacklas och sköta defensiven. Resten kan söka nya jobb i allsvenskan.
Kommentera

Paddan: Måste säga att jag blir mer och mer irriterad på Skröder. Han är seg och konstant på fel ställe. När han skjuter så är han antingen längs med mållinjen eller strax innanför blå.

Ska han vara såhär beroende av Susse är det nog dags att ta sig en allvarlig funderare på ifall han ska vara kvar nästa år. Som tur är är det långt kvar till nästa år och han har en hel del tid på sig att ta sig samman men det är väldigt allvarligt att en av våra få offensiva krafter är helt under isen. Det är i de här lägena vi behöver honom som mest.
Kommentera

Salle: En av mina kompisar påtalade hur tydligt det var i matchen mot Färjestad att det var först när Skröder fick spela med Susse som han började ta i ordentligt. De delar av matchen där Skröder och Svarten spelade tillsammans då åkte Skröder mest och gömde sig och försökte göra så lite som möjligt medan när han spelade med Susse så gjorde han sig omedelbart tillgänglig för pass, han tacklade som aldrig tidigare och flög fram på skridskorna.
Kommentera

Idag så syns det att vi inte har självförtoende och det flyt som då finns.
Istället studsar det mesta åt det andra hållet.

För idag så spelade vi hyffsat fram tills att Susse inte kunde vara med längre.

Sen att det bara är 1 lina, 2 medans Susse var kvar, som har nån slags möjlighet att producera är ju beklagligt.

Steen har mycket puck men det händer inte mycket runt honom oavsett sällskap. Molinder och Enström, och då även MoDo, skulle må bra av ett klubbbyte för här gör dom ingen lycklig.

Häggström, och framför allt Tuokko får oförtjänt mycket ris. Den första var bra tillsammans med #21 och får numer/därför för mycket förtroende. Tvärtom är det för Tuokko som oavsett hur han spelar får han galet lite speltid.

1:a linan med Svarten, Green och Madsen funkade, och kämpade föredömligt, men det känns som om vi måste sprida den viljan och kunskapen för att få fler producerande enheter.
Speciellt när vi nu kommer att sakna Susse ett tag till.
Apropå #24 så är det (o)lustigt att se skillnaden på Skröder medans Susse spelade.

Kommentera

Det här var ett stort fall framåt jämfört med många matcher vi spelat i år. Framför allt i andra perioden så gör vi det riktigt bra, tyvärr förlorar vi perioden med 1-0. Sånt kan knäcka vilket lag som helst.

Svedberg är given förstemålis, i mina ögon. Han spelar mycket säkrare och enklare än Malek och han känns som att han är mindre "fladdrig".

Madsen, Svartvadet och Green känns som en lovande kombination. Tyvärr måste man döma ut alla andra kombinationer. Häggström är kass, Enström likaså. Molinder är så dålig att man kan få migrän för mindre.

Skröder och Aasen behöver en lekkamrat. Jag tror faktiskt att det är viktigare att hitta en ersättare till Sundström än att hitta en målskytt. Gör vi det har vi förhoppningsvis två fungerande kedjor, som kan bli 2½ när Sundström återkommer.

Kommentera

Plus:

+ Svartvadet & Madsen
Bäst på plan i Modo.

+ Andraperioden
Ska vi vinna.

+ Kämpainsatsen
Visar att de minsann bryr sig, bortsett vad vissa kan tro på gatorna och i hemmen.

Minus:

- Inga mål
Kan vi inte börja göra mål så lär vi inte vinna. Skröder måste komma in i matchen.

- Onödiga insläppta
Både första och andra känns ruskigt onödiga. På första måste pucken bort från slottet (även om det är oturligt att den stannar på flera olika ställen) och på andra går Häggström bort sig och Svedberg lämnar en rätt stor lucka.

- Power Play
Zzzz...

Överlag en mycket bättre insats än mot FBK men det är en lång bit kvar att vandra.
Kommentera

Grattis till oss, nu hoppas jag foppa väljer nhl, att mza bryter benet och svarten med flera lägger av.
Sen säljer vi arenan och super upp pengarna ;)
Kommentera

Jävla KUK helvete. Vi har ingen flyt öht. Vi är det hårdast kämpande laget denna match.

De flesta matcher har vi torskat för att vi inte brytt oss. Idag brydde vi oss, men det hjälpte inte.
Kommentera

Längesedan jag sett skröder så ruggigt dålig
Kommentera

spud: Friskt vågat ,hälften vunnit.
Jag håller med broder
Kommentera

shinzawai: TO och ut med målisen, detta är sista chansen.
Kommentera

fan vad skellefteåäcklen har klubbor på handskarna hela jävla tiden... suck.
Kommentera

Nikki Nine: De enda som kan göra detta lag till ett medel lag som minst är att värva spelare, de finns ingen annan utväg modo måste värva spelare.

Modo har en för dålig trupp och de hjälper inte att bänka eller skälla ut dom, talangen hos vissa saknas, så de är bara att krypa till korset, inse att man värvat dåligt och de är bara att värva nytt.

De kostar, men de är frukten av dålig scouting
Kommentera

Nikki Nine: Men grejen är ju att det saknas intensitet på träningarna.

Jens Westin blev ju helt fövånad över vilken fart det var på Lövens träningar ifjol. Och någon större skillnad till iår ser jag inte varför Svarten o grabbarna skulle skruvat upp.
Kommentera

Wayne Gresky: Jo, det var det jag tänkte också. De har ju enligt egen utsago dock tränat smartare än någonsin så man tycker att de borde orka en period eller två på tre kedjor...
Kommentera

Wayne Gresky: Nu verkar dessutom susse klivit av
Kommentera

Nikki Nine: Vi måste spela på fyra kedjor. MZA snittar nästan 23 minuter per match och är enda forward på topp 30 (12) i istid i serien tillsammans med Skröder (30). Det syns att de varit rätt tröttkörda på slutet.
Kommentera

KOM IGEN NU SÅ VÄNDER VI!
Kommentera

qwertas: Kan väl inte bara gnälla på den stackaren, han kom från kb65 och borde naturligtvis spela 4:e och lära sig. Enström har varit en besvikelse,molinder har haft 400 chanser att hävda sig,tuokko likaså,forsberg är inte ens es-mässig och en handfull till med spelare har knappt talang att spela i en 3:e formation.
80 % av dagens trupp är 3:e och 4:e formations spelare och några inte ens es-mässiga.

Jag förespråkar 3 formationer med etablerade es-spelare och en formation med junisar.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag förstår inte varför de envisas med att rulla på fyra kedjor. Måste ju vara bättre att spela på tre och bänka de som inte spelar tillräckligt bra. Idag t.ex Molinder, Häggström. Sätt Tuokko och Enström med Steen och rulla på tre, till exempel. Och så till nästa match kan Mattsson eller Eriksson ta Enströms plats.
Kommentera

Wayne Gresky: Ja, jag håller med. Häggström är alltså -8 INNAN denna match. Kan inte förstå hur man tänker eftersom han får spela.

Det spelar ingen roll hur bra värden man har eller hur bra man kämpar på försäsongen, presterar man så grymt dåligt på isen så han man inte något i Elitserien att göra.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag håller med, med detta spelet vinner vi 65 av 100 perioder. Det räcker långt.
Kommentera

Jag måste dock säga att viljan verkligen finns där i andra perioden. Spelar vi så hela tiden och ger fan i att spela spelare som ger bort ett par mål i varje match så kommer vi att plocka poäng i framtiden.
Kommentera

arnio: Klart att det inte kommer att räcka med 15 poäng för att slippa kvalserien.
Kommentera

Nikki Nine: HAHAHA ja detta va helt väntat ;)
Vi är sämst i es så vad kan man begära? Nu får vi väl stryk hemma mot timrå på tisdag oxå så kan man gå och bada med brödrosten sen
Kommentera

Wayne Gresky: och de andra resultaten går emot också...
Kommentera

Nikki Nine: => KB NU! Inte ett byte till den här säsongen.
Kommentera

Nikki Nine: Tack Häggström
Kommentera

Sjukt väntat att 2-0 skulle komma efter att vi bott i offensiv zon hela perioden.
Kommentera

spud: Men nu tar vi skott iaf. mer på kassen så ramlar de kanske in en.
Kommentera

spud: Vi är aggresiva, det är klart positivt. Vi är tyvärr aggresiva i sarghörnorna. Vi kommer inte in på kassen, det gör dock SkAIK.
Kommentera

Mojje till direktskottskolan.
Kommentera

qwertas: Tror du inte att de platsar i Sundsvall? De skulle iaf må väldigt bra av att komma bort ett tag. Molinder är helt värdelös och har dessutom tappat allt självförtroende.

Mattsson och Eriksson åker iaf mycket. Kasta in den duon säger jag.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag tycker inte att man varit sämre än senast. Men jag skulle hemskt gärna se att man skickar Häggström tillbaka till KB65 och Molinder någon annanstans. Dom är ju bedrövliga i egen zon.

Låt Adam Eriksson eller Simon Hermansson få dessa platser istället. Dom har ju i alla fall fart under rören. Det kan omöjligen bli sämre.
Kommentera

Poffa: Jag tyckte vi var så usla senast så jag hade nästan känslan att vi inte kunde bli sämre. Jag hade fel...

Maken till domare att stå i vägen hela tiden.
Kommentera

Varför står våra backar kvar på röd när vi har pucken nere i anfallzon?
Är de en spelidé ?
Kommentera

spud: Saik spelar lika dåligt PP som modo men sätter den.. typiskt.

Killen la trissan på mål å den letade sig igenom..
Så måste modo spela, och sluta försöka passa in pucken i mål
Kommentera

Poffa: 2 ex MODOiter i samspel.
1-0 till RBK
Mathias Månsson (Peter Högardh)
Kommentera

Poffa: Äh skulle hasse röra på sig lite så skulle han kunna lägga dom på kassen, målvakterna läser ju alla sargstudspuckar och bryter dessa med stickan
Kommentera

Berka: Han sköt medvetet dit för att få pucken att studsa in framför mål. Anledningen att det inte var fritt skottfält mot mål.

Kom in i matchen!

Kommentera

Hahaha hasse börjar med att skuta pucken i sargen vid första backskottläget haha kan ingen säga åt han att skuta dom på mål ist?
Kommentera

1192022 · »