1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506490 inlägg · 4103 ämnen

Skellefteå - MODO Hockey 2010-09-23

1281312 · » Till forumet

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2010-09-23
Berka: åsså e jag först med att tala om för mig själv att det stavas skjuta!
Kommentera

shinzawai: Just nu spelar modo ett dumpapuck spel som man är usel på, backarna släpper offensiv blå hela tiden och alla puckar läggs enkelt ut i mittzon, en viktor hedman hade varit guld värd i dagsläget.
Rosen och blomqvist ska spela i bättre omgivning, dessa grabbar har näsa för produktion och måste få komma in i es-tempot.
trygg är en meningslös värvning,en utlänning som inte har något att tillföra, sondre olden är våran egen framtid och har way more potential och i dagsläget skulle han inte göra det sämre än trygg.
Forsberg skall inte spela så högt upp i kjedjesystemet, han är mycket bättre än i fjol, och spelat övertgande hittils vad det gäller att kämpa, men killen skulle inte klara göra mål på straff om så målvakten saknade benskydd och klubba.
Vi har för många backar som spelar FÖR omständigt i offensiv zon, hållberg har inte uder 3 års tid medvetet skutit mot mål utan spelar 10ggr av 10 i sidled, hasse skuter heller aldrig på mål utan söker alltid sargreturen. i matchen mot luleå fick vi se ett slagskott från backplats , resten var dragskott, vad hellvete finns det ingen som kan kliva fram å ladda på slagskott från blå?
Kommentera

Nikki Nine: Själv stör jag mig på att de inte vårdar pucken bättre. Pang i rundeln, dump vid varje byte och en massa chanspuckar längs sargerna.. Det ser ut som om spelidén är att ge bort pucken med flit med förhoppning om att vinna den och kontra. Att bygga något konstruktivt har jag inte sett på de första fyra matcherna alls.. Ingen som tar fart och Pikkarainar den genom mittzon, inga kombinationer, nuttin.
Kommentera

Gusse: Ja Timmy och Josefsson har varit minst dåliga, Tollefsen och Cook känns just nu som flopp.
Kommentera

Gusse: Timmy bästa back? Han må vara bäst, men han är inte bra (än).
Kommentera

Gusse: Ja Hållberg är verkligen ett praktfiasko denna säsong. Det ser ut som om han simmar ute på isen.
Kommentera

Nikki Nine: Westin spelar med mindre marginaler än förut.Hållberg har inte sett speciellt bra ut heller.Timmy är bästa back hittils
Kommentera

Berka: Imorgon vill jag att Challe byter plats på Dimitrakos och Danielsson. Madsen och Ritchie är inte bra nog för att kunna ha en loj spelare som tredjelänk, har dom Danielsson istället kan det nog bli bättre. Dessutom kan Dimitrakos skjuta på allt som rör sig i förstakedjan som skapar några chanser i alla fall.

Sen hoppas jag att Hasse är tillbaka, Westin har inte sett stabil ut alls. Nu är inte Hasse någon superback heller men jag tar hellre honom i dagsläget. Och så kan Pumba få stå. Inte för att det är något fel på Tarkki, men har vi en andremålvakt med hög högstanivå så kan han gott få stå någon match också.
Kommentera

Jag kan inte fatta hur ett lag kan bli så igenomuselt? Saik spelade heller inte bra men ändå var modo chanslösa, va fan om man nu inte klarar av att slå en passning med rätt adress så kan man väl för i hellvete börja ta i och jobba hårdare, frustrationen över känslan av att känna sig kass på isen borde väl väcka en inre ilska och en omedelbar revanchlusta och man borde börja jobba hårdare på rören och åka,åka,åka, ...... men nä, de flesta såg ut som mot luleå i 3:e att ha gett upp.

Förbannat märkligt hur ett gäng sk. proffs kan aggera så tamt, ingen tog fighten, ingen tog skitgörat.

Sen om nu skröder är skadad igen så bör man omedelbart skaffa en ersättare, för jag minns skröder förra säsongen då han spelade med ryggsmärtor, min farmor var bättre, men vänta hon är ju död.. ah spelar ingen roll ändå
Kommentera

arnio: Nej, men däremot har företag köpt rätten att sända reklam och göra jippon på plats i arenorna då det är powerbreak.
Kommentera

arnio: Själv tycker jag att det är suveränt att använda isskrapa när det behövs.
Kommentera

Petey21: angående powerbreak, ingen reklamfinansierad kanal sänder väl, eller?
Kommentera

mikenomad: Visst, men då tar vi väl unisont ton och gratulerar till slutspelsplatsen redan nu!
Kommentera

Paddan: "Det ser så oerhört ängsligt ut och det verkar som att varenda spelare spelar med gummiklubba. Finns inte mycket klipp i passningar och skott"
Hmmm..trodde för ett ögonblick att jag fått upp TIK-boken förra säsongen men så kände jag inte igen namnen...
Kommentera

Salle: Vad gäller powerbreak som du undrade om tidigare i kväll, vad jag har förstått är det första avblåsningen efter 13 minuter som gäller. Som vanligt går Hockeyligan sin egen väg och hittar på något konstigt mellanting istället för att följa gängse standard som väl är första avbrottet efter 10 minuter i övriga ligor.
Kommentera

shinzawai: Dessutom så hade man två backpar som inte alls fungerade. Cook - Westin och Tollefsen - Josefsson hade inte många siffror rätt idag. Tollefsen höll ju till exempel på att stå för tre baklängesmål på sina första tre puckkontakter, men nu blev det väl bara ett.

Det ser så oerhört ängsligt ut och det verkar som att varenda spelare spelar med gummiklubba. Finns inte mycket klipp i passningar och skott, snarare ser det mesta ut som något jag själv skulle ha producerat och då är det riktigt illa.

Dags att sätta in Dahlberg i nästa match, förmodar jag, för att försöka vända en ond trend. Och varför inte prova Eddie Larsson och Sondre Olden. Sämre kan det ju inte direkt bli.

Kommentera

Cyklob: Det såg ut som om Modo spelade med 4 st nykomponerade 4:e-kedjor utan kemi. Såg inte kvalité på något håll..
Kommentera

Vill absolut inte döma ut laget på något sett efter så få matcher. Men man märker helt klart att det räcker att en spelare som Danielsson är borta så har vi inte ens nästan 1 bra kedja tyvärr. Sedan spelare ju Skröder skadad med så känns som att även om det är tidigt bör man kanske redan nu börja kika på 1-2 forwards av bra kapacitet. Chalie Cook verkar tyvärr bli årets flopp så det sjunger om det med. Men som sagt det är tidigt men bättre agera i tid en att vänta ut och hamna efter.

Bara ladda om och ta nya tag mot Linköping på lördag.
Kommentera

Nikki Nine:

Jag hade inte förväntat mig att han skulle få Pavel Brendl att framstå som en arbetsmyra, nej.
Kommentera

MorganaLefaey: Nu kom jag precis hem och ska väl inte säga något alls om dagens match, men är det så att de var genomusla så ger jag dem åtminstone chansen att skärpa till sig i de duktigt svåra matcherna mot LHC och Timrå.

50% segrar är över förväntan, jag nöjer mig med det än så länge.
Kommentera

MorganaLefaey: Nej vi ska väl inte måla fan på väggen riktigt än, även om det inte var mycket som stämde i dagens match. Fast kanske gick det lite för bra och enkelt i de inledande matcherna trots allt, får hoppas att Challe och Andreas kan få laget att tända till inför nästa match.
Kommentera

Bad_Brett: Du låter förvånad över att han är loj.
Kommentera

Berka:

Jag undrar om inte Challe bänkade Dimitrakos ett tag. Helt rätt i sådana fall, lojare spelare har jag sällan skådat.
Kommentera

Berka: Inte ska man skrika ut i frustration redan. Laget har tagit mer poäng än jag trodde innan. Och några sämre matcher måste man få göra. Tycker dessutom att Modo var bättre än Luleå i 2 perioder men Luleå gjorde mål på varenda chans. Men visst finns risken att vi har för uddlöst lag.
Kommentera

MorganaLefaey: detta låter ju fantastiskt.

Nu har försäsongen och de inledande matcherna bevisat att vi har ett dåligt lag.
hoppas det inte dröjer tills omgång 34 innan det kommer in några klasspelare
Kommentera

Salle: Ska prova om Kanalbyte hjälper.
Kommentera

Salle: Varför spelar inte ritchie,madsen och demitrakos..nej vänta där var dom ju.
Är det om som skall vara en producerande femma så ligger vi illa till..
Hur många målchanser har dom skapat dom här två matcherna?
Kommentera

shinzawai: Det är patetiskt att se.

Salle: Vi ska nog inte räkna bort att Brynäs var riktigt usla mot oss och att vi gick på energi från publiken mot Djurgården. Sen blev det nog övermod hos fler än bara fansen.

Redigerad kommentar

Kommentera

shinzawai: Var det offensiva spelet från DIF-matchen så j-a lättläst. Eller är Modos tempo så mycket lägre. För forecheckingen från den och viss del BIF-matchen funkar ju inte alls. Och det ger ju jätteytor att spela upp på hela tiden för SAIK som bjuds på 2mot1 och 3mot2 lägen i plentitud.

Att SAIK sedan har en viss Pers(s)on på sin sida hjälper ju inte heller.

Kommentera

shinzawai: Man kan ju undra om dom där nötterna i modotröja vill vinna matchen? Maken till felbeslut och nonchalant spel får man leta efter!
Jag skrattade när Frölunda torskade mot AIK härom dagen men jag undrar om dessa vilje och orkeslösa spelare gjort ett dugg bättre. Fy fan!

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka: Känns som om vi är ungefär dubbelt så värdelösa som ifjol. Vi tacklar, och verkar bara fundera på det också. Tappar puck hela tiden, har inte sett 3 pass inom laget på offensiv planhalva, Tarkki släpper in dragskott från blå oskymd, vi står stilla, förlorar alla närkamper och utnyttjar inte de gratislägen SAIK ger oss.

Så här värdelösa trodde jag inte att vi kunde vara... Vi blir ifrånåkta i varje byte och vårdar inte puck för fem öre.
Kommentera

Nikki Nine: blir det en förlust igen?

HUr ser det ut, spelar modo lika vackert som senast?
Kommentera

MorganaLefaey: Slarviga uppspel, dåligt försvarsspel, konstanta burskydd med en stor inbjudan att komma och sätta press på osäkra backar, korkade utvisningar (även om domarna hjälper till en del) och massor av slarv i anfallszon. Fantastiskt.
Kommentera

bisterfinnen: Hade kunnat stå 3-3 om Modo tagit vara på alla gratislägen. Skit va irriterad man blir.
Kommentera

bisterfinnen:

Hållberg...... Suck...
Kommentera

Sawchuk:

Har Jimmie Erixon gått scenskolan i sommar?
Kommentera

Sawchuk:

Haha, ingen utvisning för tackling i ryggen för att sedan ta en för en liten hakning. Sveriges domarkår fortsätter att imponera...

Som vanligt stirrar alla Modospelare på puckföraren i egen zon

Redigerad kommentar

Kommentera

Fan va vi är kassa med pucken...
Kommentera

Sawchuk: Precis vad vi inte behövde...
Kommentera

Suck, undrar om vi har samma problem som förra året. Förra matchen var inte heller särskilt övertygande av Tarkki.
Kommentera

Fick vi ett mål gratis då. Otroligt najs
Kommentera

Gustafsson: Niko Dee    Snyggt Schabbel av Schtaan
Kommentera

Härligt!

Precis det där jag menade, man blir som förvånad att det blir mål helt plötsligt trots att vi spelar ganska ok.
Kommentera

Härligt Dimman!
Kommentera

MorganaLefaey: Ytterst märkligt, jag tyckte väl att det lät udda att LHC redan hade petat in 5 mål mot HV71 men det var väl helt enkelt någon joppe som bara hade ritat resultaten i c+ sändning på måfå.
Kommentera

Olle: Näh det är skotten på mål. :P
Nej vet inte varför tavlan visade det resultatet. 1-0 är resultatet i skellefteå - Modo.
Kommentera

MorganaLefaey: Står det 1-2 i eran match? Tavlan i sändning sa det och 0-5 till FHC mot FBK men swehockey säger något helt annat.
Kommentera

Salle: Har funderat på det också.
Kommentera

Hedman är en bra tacklare, tyvärr skulle han inte ens åka ifrån en pensionerad Per Djoos.
Kommentera

Gustafsson: Powerbreak efter 17.10???    Vad är det som gäller ang dessa egentligen? Dom var "sena" även i tisdags när jag tänker efter.

Skall dom inte vara i 1:a avbrottet efter 10min som i alla andra ligor?

Kommentera

1281312 · »