1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 520047 inlägg · 4122 ämnen

Skellefteå - MODO Hockey 2010-11-30

Skellefteå - MODO Hockey 2010-11-30

Kommentar

Challe: Vi står inför en oerhört tuff uppgift

Derbyveckan hemma i Fjällräven Center mot Skellefteå AIK och Timrå IK gav två gånger 1-5 i baken för MODO Hockey. I helgen var laget spelledigt, men halkade ned till tolfte och sista plats i serien.
- Det är ju så att poäng delas ut i alla matcher och summering och annat gör vi efter 55 omgångar, säger coachen Charles Berglund. Det är ju också så att något lag spelat två matcher flera än oss, andra en match fler.

Nu väntar en ny derbymatch för MODO. Det handlar om Skellefteå på bortaplan.
- Jag håller västerbottningarna som seriens i särklass bästa lag. De är oerhört spelskickliga och konsekventa i allt de gör. Helt klart är det en oerhört svår uppgift som väntar oss.

I de två mötena hittills i höst med Skellefteå har det blivit 1-4 (borta) och 1-5 i baken.
- Borta gjorde vi höstens kanske sämsta insats, något vi ska försöka bättra på nu. Lita på att vi ska ge järnet och sälja oss dyrt.

MODO tränade fredag och lördag efter mötet med Timrå. Sedan tränade man måndag eftermiddag.
Några nya spelare har inte tillkommit, sedan Charlie Cook och Niko Dimitrakos entledigades.
- Vi tar in ytterligare en junior i truppen, nämligen forwarden Andreas Forsström.
MODO Hockey beslutar efter matchträningen på tisdagen hur laget mot Skellefteå kommer att se ut.

Noterbart om laget

Noterbart är
a t t truppen är fortfarande helt skadefri
a t t avstängde Anton Hedman är spelklar mot Södertälje hemma på torsdag

Här är truppen:
Målvakter: 30 Nicklas Dahlberg, 32 Tuomas Tarkki.
Backar: 2 Jens Westin, 3 Mattias Timander, 5 Hans Jonsson, 12 Daniel Josefsson, 18 Per Hållberg, 40 Ludvig Byström, 47 Alexander Bonsaksen, 55 Ole-Kristian Tollefsen.
Forwards: 6 Magnus Häggström, 10 Per-Åge Skröder, 17 Morten Madsen, 22 Sondre Olden, 24 Niklas Sundström, 26 Kristian Forsberg, 28 Jacob Blomqvist, 39 Per Svartvadet, 44 Nicklas Danielsson, 49 Anton Byström, 87 Robert Rosén, 93 Byron Ritchie, Andreas Forsström.

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2010-11-30
Salle: Challe låter mer och mer som Hasse Andersson för varje dag i Modo.

19:00     Skellefteå AIK - MODO Hockey     

ANDERSSON, Thomas
NORD, Mikael    

YLETYINEN, Emil    
SANDSTRÖM, Jan

Frisco: Då var den kvällen förstörd.

Wayne Gresky: Det enda som talar för oss ikväll är just att allting talar emot oss.

Heja Modo!

22. FORSSTRÖM, Andreas 87. ROSÉN, Robert 6. HÄGGSTRÖM, Magnus  
  4th Line
47. BONSAKSEN, Alexander  

49. BYSTRÖM, Anton 39. SVARTVADET, Per 28. BLOMQVIST, Jacob  
  3rd Line 12. JOSEFSSON, Daniel 2. WESTIN, Jens  

17. MADSEN, Morten 24. SUNDSTRÖM, Niklas 44. DANIELSSON, Nicklas  
  2nd Line 5. JONSSON, Hans 18. HÅLLBERG, Per  

10. SKRÖDER, Per-åge 93. RITCHIE, Byron 26. FORSBERG, Kristian  
  1st Line 55. TOLLEFSEN, Ole kristian 3. TIMANDER, Mattias  

Goalkeepers 32. TARKKI, Tuomas  
  30. DAHLBERG, Nicklas  

MODO Hockey

Wayne Gresky: Men i den här boken är ni väl aldrig negativa till domarna på något endaste vis? :)

Frisco: Det har alltså vaskats om en del. Jag förstår dock inte varför KFop får spela med Ritchie och Skröder. In med Hägga, istället. Han åker mer skridskor, river och sliter mer och skulle kunna skapa yta och tid för Skröder och Ritchie.

Poffa: Håller med. Men väldigt intressant ändå!

Wayne Gresky: Vi har vunnit 75% av matcherna som Kuben dömt samtidigt som vi vunnit 43% av matcherna överlag. Att kuben ska vara negativt för oss går inte direkt att styrkas av statistiken.

Gustafsson: Huuva va svag tredje å fjärde femman är.På pappret dom svagaste på många många år?

Poffa: Kan inte annat än att hålla med. Sedan vet man ju att Hägga faktiskt har ett bra skott. Kfop har väl inte direkt visat något sådant.

Men ack va svaga 3e och 4e formationerna ser ut. Blir nog spela säker två på den här matchen på både bomben och powerplay. Går det in lär man ju va ensammen om att vinna något. :)

spud: Vilken uppryckning från förra säsongens 14%. Då kanske det finns ett visst hopp.

MorganaLefaey: Eller spelar du en säker 1:a om du är säker på att Skaik vinner.

MODOJohan: Nejdå. Du vet väl att det inte är att vinna som är det viktiga. Det är att vinna stort när man väl vinner. :)

Blir endera fina julklappspengar i fickan, eller en jätteskräll av Modo. Båda känns spännande även om det tyvärr lutar åt det första alternativet.

Blir intressant att se ifall det blir någon positiv effekt för radarparet Per-Åge-Niklas när de inte får lira i samma kedja ikväll.
Men jag har inga som helst förhoppningar på denna match, möjligtvis att vi ska hålla oss ifrån ev. avstängningar.
SAIK vinner med 5-1, igen.

Bittesehr:

Gillar inte att ha K-Fop i förstakedjan... Men jag antar att man kör som i NHL och låter K-Fop ta det defensiva ansvaret.

Vad är det för jävla tattare som kör grävmaskinen vid nya E4 bygget i Umeå. Han/hon har tydligen lyckats att gräva av 28 kablar så det blir ingen hockey för mig ikväll då det skulle ta minst 12 timmar att fixa detta.

Fast det kanske är lika bra att slippa och se skiten.

Bra Nicky D, fortsätt sådär. Tryck in målvakten i mål också så kanske pucken fortsätter följa med in.

Så jävla skönt! Danielsson

spud:
8-1 till MoDo i skott efter 6:26...

spud:

Så där nu har man köpt matchen. Vad har man missat?

Rytter: En bra start av MODO, SkAIK har stått och tittat på, vi har haft ett par lägen förutom Danielssons mål. Men SKAIK och Antos hade ett giftigt läge just, det kanske du såg?

spud:

Och falskt larm angående målvakt i MoDo :)

spud: Slog över till SSK-Hundklubben, och lägligt nog fick jag se Täljespelare i en glädjehög. Inte dumt alls.

spud:

Jo jag hann precis se det när web-sändningen kom igång.

Redigerad kommentar

spud:

Jo ser stabilt ut än så länge, lite petigt av Svarten i egen Zon som ledde till ett vasst Skellefteå avslut men annars har det varit Modo som fört spelet.

Känns jobbigt om det blir så att man ska behöva lassa in 1000 spänn på motståndarna varje gång för att Modo ska vinna ;)

spud: Äh, jag har gått in i survival mode och hoppas sämst placerat lag förlorar. Sen vet jag inte om jag hållit på tråkssk ändå om man inte brytt sig

Sawchuk: Den där Andreas Forsström har varit inblandad i giftiga lägen varje gång han varit på isen.

Tänkte vaktisen tejpa fast den där biten först eller vafan höll han på med?

Redigerad kommentar

Sawchuk: Äh, kom igen nu! Ta en smäll för laget nu! ;)

(Sa han som satte 20 kr på SAIK...:)

Sawchuk:

Vilka amatörer, det är ju så att man blir mörkrädd. Man undrar om funktionärerna har läst någon hållfasthetslära överhuvudtaget som tror att det är en smart idé att sätta lite isoleringstejp över hålet. En kraftig tackling där och -BANG-.

Bad_Brett:

Nu var det ju faktiskt universalprodukten silvertejp det handlade om!!

Bad_Brett: Tror knappast att det behövs någon hållfasthetslära, lite vanligt sunt bonnförnuft borde räcka.

Hoppas Modo kan hålla kvar sitt fina spel från inledningen.

8 på plan?

bisterfinnen: 16 får jag det till. 2 målvakter, 10 utespelare och 4 funktionärer.

Har Challe snappat upp Mats Lindgrens gamla frisyr?

Hållberg borde enligt lex Dimi få sparken imorn.

bisterfinnen: Ja mythbusters lyckades ju göra en stålram till segelbåt med bara silvertejp. Man kan laga allt och göra allt med silvertejp. Lovar nästan att den innehåller alla delar av kostcikeln om man skulle äta den också

Nikki Nine:

Sedär...

spud:

Skellefteå söker väldigt ofta uppspel från sina backar innåt mitten på banan på forwards som bågar från sarg och in i mitten och detta är rätt ovanligt, normalt spelar man brett på forwards som bågar ut med en speglande center.

Om Modo klarar att läsa detta kan man få extremt farliga spelvändningar.

Hur lång tid tror ni det tar innan kommentatorn fattar att inte Dahlberg står?

Nikki Nine:

Djävulskt onödig utvisning, vilken härdsmälta av Danielsson

Nikki Nine:

Tomma Starköl

Sawchuk: Ja den var riktigt jävla klantig, är det något man vet att Challe sagt inför dagens match så är det att inte bjuda AIK på något jävla PP. Illa.

Var nog länge sen jag såg en så dålig period av SkAIK, inget stämmer för dem, de åker inte skridskor osv..

Vi ska absolut passa oss för att bjuda dem på nåt så de får nåt att bygga vidare på.

Men som Sawchuk så ska vi fortsätta att fiska puckar i mitten, svarten har väl brutit ett par uppspelsförsök.

MorganaLefaey:

Nu antar jag att du snackar cirkulära tvärsnitt som är någonting helt annat. Det ska till bra många lager silvertejp för att uppnå samma böjmotstånd som en plexiglasskiva.

Redigerad kommentar

Bad_Brett: Jo och sen va man en aning dryg också. La ju till det om kostcirkeln för att förtydliga det.

MorganaLefaey:

Jag vet. Men jag kunde inte hålla mig. :)

Ankan berättade just om Salos övergång mellan Timrå och Frölunda.

spud: Otroligt fint pp.

MorganaLefaey: Nu har vi börjat med dump and chase tekningar också.

spud: Kommentatorn låter ju som han smällt i sig fyra valium och sköljt ner dom med en halvflaska brännvin.

« · 1313423