1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506002 inlägg · 4103 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008 match II

1005666 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match II
Wayne Gresky: Ofan det var ju rikigt bra av han. Trodde jag då inte för fem öre, men man måste ju få ha fel i bland med :).
Kommentera

Cyklob: Trams, Adam hade +4 och var bara inne på tre baklängesmål.
Kommentera

Frisco: Jo det skulle vi faktiskt, men men vi får hoppas på att det vänder i morgon. Känns som att det är dags att plocka fram lite energi nu.
Kommentera

Cyklob: Säga vad man vill om Adam men vi hade behövt honom nu.
Kommentera

Wayne Gresky: Det måste ju nästan vara sämre statistik änn vad Adam hade under slutspelet i fjol ?.
Kommentera

Poffa: Låt mig påminna om att Tribuncovs hade sämst +/- av samtliga spelare i Färjestad under slutspelet ifjol och var inne på 12 av 19 mål med lika man på banan.
Kommentera

Gidde: Ja absolut kommer vi ha nytta av detta framöver. Menar blir man bänkad för misstag hela tiden så kommer man inte våga spela heller väl när man får chansen. Nä dom gör helt rätt i att spela Westin och Viktor. Tycker personligen att Viktor varit den bästa backen hittils under kvartsfinal serien han kämpar och sliter hela tiden.
Kommentera

Gidde: Pucken går mitt mellan (give or take några decimeter) backarna. Jens ser Atvars rörelse mot pucken och glider därför ner efter sargen för att kunna vinna pucken djupt i zonen. När då Atvars stannar upp sin rörelse så är det för sent.

Det är till 110% Atvars fel, i det läget.
Kommentera

Poffa: Atvars begår ju dessutom ett misstag till vid 2-0 när han i det uppkomna 2-1-läget väljer att jaga mot puckföraren istället för att markera passaningsalternativet. Krizan har ett ganska bra mentalt övertag på motståndarna i frilägessituationer och hade säkert haft en god chans att ta timråspelarens avslut. Nu fick en spelare istället öppet mål.
Kommentera

Cyklob:

Håller helt och fullt med!
Bra att de unga backarna får förtroende och inte blir bänkade vid första bästa misstag.

Det kommer vi att tjäna på, om inte i år, så nästa säsong.
Kommentera

Poffa:

Jag tycker nästan Atvars är lite för lugn. Tror alltid att det ska lösa sig och att han kan dutta med pucken bäst han vill.
Kommentera

Poffa: Håller med fult ut om Atvars, just nu är han den Modo back som ställer till mest oreda i hela laget. Den där säkerheten och lugnet han visade upp under stora delar av aerien är helt bortblåst nu. Sedan gör det ju inte saken bättre att han inte är världens snabbaste på ett par rör heller.
Kommentera

Gidde: Man får nästan räkna med sådana misstag när det gäller en sådan ung back. Sedan att det blir ödestiget är ju givetvis riktigt surt, men om det är några man har förståelse för att göra sådana misstag är det väll Westin och Viktor.
Kommentera

Poffa:

Om Jens klivit fram så hade kontringen aldrig inträffat, eftersom han då varit först på pucken.

Om Atvars tar ett skär mot eller ej ska inte spela någon roll, eftersom pucken var på Jens' sida.

Men jag är helt överens med dig, Atvars har sett seg, långsam, loj eller bara kanske nonchalant ut i de här två slutspelsmatcherna.

Inte bra alls...

En till som haft det tungt är Pierre, och ändå tycker jag att han efter jul spelat upp sig rejält. Men i slutspelet har det inte varit bra. Igår kanske han är förlåten om det nu var sjukdom som gjorde honom seg, men det har varit många slarviga pass och uppspel ändå...
Kommentera

Gidde: Vid 0-2 kliver Jens just fram, pga att Atvars tar ett skär mot pucken. När sedan Atvars stannar sin rörelse så är det för sent för Jens att göra något.

Klev fram gjorde för övrigt Atvars vid 0-1. Utan någon som helst koll på om han hade täckning bakåt.

Atvars är inte lugn och cool, han är långsam och tempofattig. Timrås tempostarka spel nu ger inte Atvars den tid han fick i grundserien. Så om vi får tillbaka Timmy och Hållan, då ska Atvars vara den första som får stiga åt sidan.
Kommentera

Cyklob:

Just klivit fram skulle Jens gjort igår och inte backat, vid 2-0 målet alltså...
Kommentera

mikenomad: Hehe man kan inte bara skylla på skadorna i sig hela tiden heller, men visst kunde det sett ljusare ut på den fronten för modos del om man tänker på försvarsspelet i alla fall. Men som sagt har man inte fullt lag så får dom andra kliva fram och ta chansen i stället svårare änn så är det inte.
Kommentera

Nä det är bara ladda om batterierna inför morgon dagens match, det som krävs är att dom rutinerade herrarna verkligen kliver fram i Modo nu om man ska kunna rubba ett mycket bra Timrå. Tragiskt med Krizan men kan han inte spela i morgon så får vi hoppas på att Zacke kan göra en bra match.
Kommentera

The Fat Bastard: Har vi matchtipstråd inför morgondagen? Trevligt!
Kommentera

4-2 eller 4-3? Svaret är fel

Rätta svaret är ju 0-4
Kommentera

Berka: "Får vi igång de gamla modo utan några skador då slår vi timrå 4 av 5 ggr." Nu börjar ni låta som vi låtit de senaste två säsongerna...;-)
Kommentera

knaskamilla: Små marginaler ja... Atvars som går bort sig åsså en kontring 3 mot 1 sen vestin å atvars som missar på offensiv blå å kontring 2mot 1 sen timo´s pp mål som han tröck in i mål med målvakt å allt sen va matchen godnatt! Hade skröder satt sin i början hade kanske matchen fått en helt annan utgång! Små marginaler alltså! Nu va timrå klart bättre än modo igår men jag hävdar att matchen avgjordes vid ställningen 0-3 va pga. små marginaler
Kommentera

Berka:

Små marginaler? Ja, igår var det verkligen små marginaler - ett piggt Timrå mot ett MoDo som stod stenstilla. Fast det är klart, utan Tribbe på isen kanske de inte hade gjort de två första målen.
Kommentera

knaskamilla: Jag hade definitivt dragit på smilbandena men varit överlycklig..Knappast! Sen e jag inte speciellt förvånad att modo spelar dåligt då man redan 5-6 matcher innan slutspelet började spelade värdelöst. Man skulle kunna säga att modo toppat formsvackan lagom till slutspelet! Får vi igång de gamla modo utan några skador då slår vi timrå 4 av 5 ggr. Men nu ser de tungt ut, dock tror jag vi kan ta en seger nu pålördag! De känns som att de alltid handlar om små marginaler när dessa lag möts
Kommentera

Berka:

Fast jag vet inte. Jag tror inte att jag hade hetsat upp mig så himla mycket om vi hade vunnit matchen i tisdags eller igår heller. Det är för tidigt.
Kommentera

knaskamilla: Då får du nog inte njuta något under detta slutspel din stackare. Men hoppas att vi möts igen nästa vår.
Kommentera

knaskamilla: Hur kan man njuta när man förlorar??! Skulle inte njuta en sekund om modo förlorade i en final! Njuta hit å njuta dit, Njuter gör man när man vinner vare sig de är i serielunken eller i en final!
Kommentera

Jag tänkte på en sak. Om alla rykten om skador och sjukdomar stämmer är det inte så konstigt att vi var kassa igår. Det fungerade i finalen att spela med halva laget skadat, men kanske inte i en kvartsfinal.

Det var förresten någon som skrev igår att vi ska passa på att njuta av kvartsfinalen eftersom vi kanske inte kommer att spela mer än kvartsfinal i år. Är det bara jag som har problem med att njuta av enbart det faktum att vi spelar kvartsfinal? Det gör vi ju liksom varje år, typ.
Kommentera

Knutte: Bevisat är det när domen har trätt i laga kraft.
Kommentera

Knutte:

Tråddisciplin är en dygd. Det där hände väl ändå inte igår?
Kommentera

Knutte:

Det knaskamilla menar är att detta ju skedde i FÖRSTA matchen, därför fel matchtråd.

Och jag kan nog tala för alla HS-are i alla fall att vi så klart tar avstånd från sådana där fasoner.

Det är ju faktiskt i klass med att kasta trumpinnar på folk!
Kommentera

Icing-Ove:

Det var nervöst. Glädjen var stor när vi vann. Synd bara att Luleå vann hemma hos oss sen. Jag har bestämt för mig att det var i den matchen Werner och Renberg hade en duell där Werna såg ut som att han tänkte peta ut ögonen på den sistnämnde, undrar om det kan stämma. Finns det också med i statistiken? ;)
Kommentera

knaskamilla: Fel matchtråd? Jag kanske skulle lagt in den under silly seasons? Har ni redan diskuterat och tagit avstånd är det bra, bara handlingen som saknas då. Det ryktades om att det var en Modoit som slängt pucken, men det var bara ett rykte, nu ÄR det bevisat.

Varför skulle ngn argumentera emot mig? När ryktet uppstod trodde jag aldrig att det kunde vara sant utan enbart en svartmålning av en Modo supporter.

Väl mött imorgon!
Kommentera

Icing-Ove:
Fel länk blev det.

Overtime Period
74.08 1 - 2 EQ MODO 5. ALAVAARA, Jan-axel
(19. PETTERSSON, Mikael)
66.49 2 Min MODO 29. MAJIC, Xavier HO-ST
Kommentera

Knutte:

Fel matchtråd och redan avhandlat. Patetiskt agerande också, naturligtvis, men du förstod väl redan innan du klistrade in artikeln att ingen skulle argumentera emot dig.
Kommentera

Icing-Ove:

Justja. Undrar om det var då man stod uppe i Luleå och var nervös som fan inför en förlängning som Alavaara avgjorde?
Kommentera

Modo låg under mot Luleå med 0-3 i kvartsfinalen 2001 och tog ikapp till 3-3, för att sedan förlora avgörande hemma.

Modolaget bestod av centerstjärnor som Majic, Hagström, Wahlberg...

Kanske finns hopp ändå ;-)
Kommentera

Nog är det väl fruktansvärt att man kan bete sig på detta vis. Först attackeras domaren, sen går samme idiot lös på utrustning. Hoppas att Modo gör något åt denne hjärndöde Modo supporter.

Modo-supporter kastade puck på 11-åring
Pojke till sjukhus med skada i tinningen

TIMRÅ (ST) 2008-03-14 10:42

En 11-årig Härnösandspojke fick en puck i huvudet under tisdagens slutspelsbatalj mellan Timrå IK och Modo.
Pojken skadades så illa att han fördes till sjukhus, och en publikvärd har pekat ut en Modo-supporter för att ha kastat pucken.

Timrå IK:s publikvärd har gjort en misshandelsanmälan mot den man i Modo-klacken som anses ha kastat pucken. Kriminalpolisen ska nu utreda fallet eftersom brottet drabbade ett barn.
För 11-åringen blev inte hockeyfesten ett speciellt vackert minne.
Han stod ganska långt ner i bortaklacken. Den kastade pucken ska ha träffat honom i tinningen, och publikvärden säger sig ha sett vem som kastade den.
Enligt polisen fördes han till sjukhuset, men ST har inte fått några uppgifter om hur allvarligt skadad han blev. Polisen tror att den utpekade mannen rest till matchen med Modos supporterbussar.

Peter Jonsson
060-197155
[email protected]
Kommentera

nixXz: Jag tror han syftade på att de hade kniven mot strupen förrut. Tror frågan lydde ungefär "nu ligger ni under och är piskade att vinna på bortaplan hur ska ni göra för att vända trenden..?"
Kommentera

shinzawai: Nu blir det här alldeles extra mycket OT, men det kan inte hjälpas. Jag läser och skriver i de "gästböcker" (forum/fora?) jag finner intressanta, tack så mycket. Sen är det fint att DU verkar ha missat Bror Rexed, men jag har inte gjort det.

Ska bara se till att inte skriva med så mycket feber i fortsättningen.

Nu: Ipren.
Kommentera

Tant-Gert: Är ni vilse? Byt gästbok.
Kommentera

Tycho: jag inser så smått att detta verkligen inte är min dag. :) "fel" forum, fel fakta, fel allt. ;)

får skylla på influensan.
Kommentera

Tant-Gert: sv.wikipedia.org =)
Kommentera

shinzawai: Du ser, man behöver inte bara hitta dit, man måste förstå svenska också.Inte så lätt som man kan tro.

Avdelningen pinsamt. :)

Då vet jag inte heller vad Harald pratar om.
Kommentera

Tant-Gert: Vi ledde med 2-0 mot HV efter 2 matcher.
Kommentera

nixXz: Mot HV i förra årets semi om jag inte missminner mig helt. Wikipedia.se har en hel del matnyttig hockeystatistik.
Kommentera

Hallå!

Såg Lückners uttalnade om att ni varit i detta läge förut, Att ligga under med 2-0 i matcer i ett slutspel.

När var det?
Kommentera

EfordeM: Jag tror jag följer ditt spår och skiter i att läsa kvällstidningarna, förhoppningvis så kanske det kan hjälpa till :).

Sedan kan man ju undra vad herr Edström gör i dessa tider, nu skulle det verkligen behövas att han slår på en tvätt och tvättar som aldrig förr :).
Kommentera

spud: Nej. Jag menar bara att Timrå underskattade Modos hunger då de själva kanske trodde att de skulle avgöra på hemma plan.
Kommentera

1005666 · »