1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505994 inlägg · 4103 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008 match III av...

1007704 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match III av...
Per HApps: Bästa namnet på en Stockholmsrestaurang i den genren är "En grek till på Söder". Många grekiska restauranger finns det i den stadsdelen.

Nu - åter till match III
Kommentera

En liten favorit under min tid i fjollträsk blev Greken på hörnet
Kommentera

El Maco:
Då får man nog åka tidigt på morgonen om man skall hinna :)
Kommentera

Per HApps: Här är ett grymt matställe även om man gärna vill låta någon annan betala. Topp tre steakhouse jag varit på. Lite långt från hallen kanske men nästan värt omvägen.
Kommentera

Per HApps:

Vill ni se gamla hockeytröjor när ni äter god dyr pizza eller ännu dyrare köttbit?
Restaurang Mammamia
Storgatan 6
891 33 ÖRNSKÖLDSVIK
Telefon 0660-147 00

Vill ni äta billig pizza/kebab/taco med stora portioner på Salles stamställe? Åk till Gullänget
Restaurang Målet
Björnavägen 72
891 42 ÖRNSKÖLDSVIK
Telefon 0660-555 60

Vill ni äta godaste pizzan?
Pizzeria Il Padrino
Läroverksgatan 14
891 33 ÖRNSKÖLDSVIK
Telefon 0660-21 12 93
Kommentera

Tycho:
det har jag gjort några gånger, tänkte förnya mig denna gång.
Kommentera

Per HApps: Eller så tar du bara max ;) nemen, china tower är gott
Kommentera

MODOJohan: Då är det bättre han tar och köper tradartuttar på Sibylla i Ärlandsbro och äter på vagen... ;P
Kommentera

Icing-Ove:
I like it, a lot.
Kommentera

Frisco:
Du glömde att de har speciell musikunderhållning på Mumbai imorgon:
Kommentera

Per HApps: Jag tycker att Matkompaniet är den bästa lunchrestaurangen åtminstone. En Modolidbiff med tattarsås och enögda skogshuggare är aldrig fel. :)
Kommentera

Per HApps:
Var, en bra restaurang alltså
Kommentera

Om man vill käka innan match i morgon vad rekomenderar ni?
Kommentera

Wayne Gresky: Hahaha, ytterligare en som är avundsjuk på att Styfen valde rätt lag.

Styfen är jättestyf i dagsläget.
Kommentera

Tycho: Wernblom reagerer ju bara på en ful eftersläng av timråspelaren. Må vara att han överreagerar å det grövsta. Men det var inget oprovocerat påhopp. Hade Sundström fått in en ordentlig träff så hade det varit solklart matchstraff. Huruvida Styf hade för avsikt att skada Svartvadet låter jag vara osagt, men det är få hockeyspelare som har så lite respekt för motståndarna som Styf. han spelar ytterst opolerat på ett sätt som ger mycket skador. Faktiskt på samma sätt som ett annat modomisslyckande, P-A Lundström. Måste ha varit något fel i utbildningssystemet på den tiden.

Personligen hoppas jag att det blir riktigt hett på måndag, men att vi blir förskonade från idiotgrejer. Några handskar i ansiktet skulle bara vara uppiggande.
Kommentera

Paddan: Hahaha, försök int lura mä gosse, ja kan nog dina knep...
Kommentera

Johnny Hazard: Hej, ja het Morgan, hörrö gubbtjyv vill du tjöpa en majblemma?
Kommentera

Kerstin_k: Så du tycker det är roligt när det går finemang för modoliderna? Sluta upp med att vara så inihelvete präktig, det är SM-slutspel och då ger och tar man, kasta pajer på modoliderna så att dom spyr galla, ge dom vad dom tål. Älska Styfen, älska Sanny, det är såna spelare som modofansen är avundsjuka på och därför älskar att spy galla över.

Det är bäst av sju matcher som gäller, varför ska man då helt plötsligt känna medlidande för ett gäng grin-ollar? När matchserien är avgjord, då ska jag ta alla modoliderna i högerhanden, men just för tillfället så äre hockeykrig in i minsta detalj.

Njut när det annars så kaxiga modoliderna nu äntligen får känna på sin egna medicin. Stora starka kaxiga MoDo är nere i brygga, och det rejält. Jag har inget medlidande alls, jag njuter verkligen áv stunden utan att skämmas det minsta, allra minst för modosupportrarna.

Dock ny match i morgon och än är det inte klart på långa vägar, men med 3 - 0 i matchserien gör att man känna sig skapligt avslappnad i alla fall.
Kommentera

Cyklob: Skillnaden mellan grejerna som Styf och Svensson gör mot det Wernblom gör är att Wernbloms grej sker helt utanför spelet efter avblåsning med mening att "skada"(missförstå mig rätt). Styf och Svenssons grejer är i matchsituationer som det blir fel. Precis som en situation där Sundström armbågstacklar Kokko i huvudet. Det var lika mycket matchstraff som det Styf gjorde enligt mig. För det Styf gjorde var helt klart matchstraff, inget snack om saken. Men att han gjorde det för att skada Svartvadet? Det tror jag inte ett ögonblick på.
Svensson tycket jag fick det straff han förtjänade, hade inte tyckt nått annat om det hade varit åt andra hållet heller.

Men men... hoppas bara att det inte går överstyr på måndag. Skulle gissa att det hade blivit hetare om Wernblom hade spelat. Från bägge lagen...
Kommentera

Wayne Gresky: Alltid något.
Kommentera

John K: I jämförelse med kvaliteten på timrås matchvärdar så skulle jag vilja säga att det är världsklass här inne. Är utförd lobotomi ett måstekrav vid anställning?
Kommentera

John K: Om du tycker det har varit låg nivå i den här gästboken under dessa kvartsfinaler så betyder det att du med andra ord aldrig tidigare läst i varken den här gästboken eller Timrås gästbok under någon av de tidigare mötena under åren mellan Timrå och MoDo.

Fast, det är klart, älskar man inlägg om homosexualitet, inavel, stränginstrument och alkoholskador så får jag väl hålla med om att det varit en låg frekvens på sånt.
Kommentera

John K:

Jag förstår inte vad du syftar till, det var ju det alternativet JAG valde.
Kommentera

scim: Jag förstår att du menar alternativ 3, vilket ytterligare visar den låga nivån på era inlägg. Jag sätter nu, för min del, punkt för denna konversation annars riskerar jag att hemfalla åt eran pajkastning, vilket jag väljer att avstå.
Kommentera

John K:

Underskattning hit eller dit, som Modo spelar nu hade man åkt ut mot vilket lag man än valt. Det finns absolut ingenting som talar för att läget sett annorlunda ut om man valt ett annat lag.

Apråpå omröstningen så finns just det alternativ du eftersöker.
Kommentera

Icing-Ove:

Borås skulle vara trevlig.
Kommentera

Wayne Gresky: Väldigt låg nivå på HS hos Modo. Dock kan jag förstå Modofansens besvikelse och frustration inför det som håller på att hända.

Jag är ingen vän av skadeglädje och tycker därför uppriktigt synd om supportrar med ett så ofokuserat gäng lirare som Modofansen har. Det är troligen underskattning som gjorde att man valde Timrå i kvarten och nu får smaka på hur det kan gå när ödmjukheten och respekten saknas. Detta gäller både Modo's spelare och supporters som både under grundserien och inledningen av slutspelet har varit allt för kaxiga. Dock finns ett undantag och det är signaturen Cyklob som uppträder både sportsligt och sansat i sina inlägg. All heder till dig för det!

En sak till, den omröstning ni har för närvarande är ett bevis som styrker mina åsikter, för också där saknas det sportsliga alternativet. Nämligen att Timrå faktiskt kan spela Modo ur slutspelet.

Må bästa lag gå vidare till semi!
Kommentera

scim:
Självklart, vilka tror du Modo får möta i semi?
Kommentera

Icing-Ove: För tillfället, bör nämnas ;)
Kommentera

General_Moisio:
Jodå, Timrå är bättre än Modo.
Kommentera

När MoDo åkt kommer alla skylla på att Krizan hade en ryggskada. För ni kan inte inse att Timrå är bättre.
Kommentera

Bragd-Birger:
I distriktsmästerskap så får ju det sämsta laget ett handikapp på 3-0, Modo vänder det här om de bara snyter sig och tar i lite.
Kommentera

Wayne Gresky: 'Och Gud sakade på huvudet åt de ojämna styrkeförhållandena och delade nya lag' ?
Kommentera

Wayne Gresky: Nänä, försök inte. 10:34 stod det ju. Kom inte här och kom och försök att framstå som riktig morgonmänniska.
Kommentera

Kerstin_k: skönt att se att någon annan timråsupporter har verklighetshatten på sig. Sen ska väl modosupportrarna ha en eloge för att de kastar mindre och färre pajer i den här, lite pubertala, forum-battlet.
Kommentera

The Fat Bastard: Visst är det lustigt hur man med dumstrut på kan försvara en slashing. Grattis på dig.
Kommentera

Kerstin_k:

Jag kastar och tar skit var jag än står. :-), man kan göra det med eller utan hjärta, med eller utan hjärna. :-)
Kommentera

The Fat Bastard: Nej, det gör jag inte. Tog du åt dig av mitt inlägg kanske jag måste omvärdera min hypotes. Vad vet jag? Jag tycker bara att det är småsinnt att kasta skit när man står med vind i seglen. Oavsett vilket lag man håller på.
Kommentera

Kerstin_k:

Menar du +40?
Kommentera

Utan att överdriva tror jag mig kunna ana en viss gemensam nämnare för de inlägg som sjunker ner på pajjkastningsnivå. Skulle kunna tänka mig att åldern är den nämnaren.

Tack för en bra match. Lyssna inte allt för mycket på skitsnacket här. Många Timråsupportrar som vill vältra sig i er olycka, tråkigt i sig. Det _är_ en ny match på måndag och först efter det får vi se vad som händer.

Det Wernblom gjorde var absolut inte okej (för att påriktigt knyta an till diskussionen). Styfs tackling eller Svensson huggning var inte heller snyggt. Styf och Svensson fick sitt straff. Gott så. Wernblom likaså.

Nya tag på måndag. Sov gott.
Kommentera

NuMo:

Gå och lägg er nu grabbar, i morrn kan ni börja putsa på klubborna, golfsässen startar.

Vi stackars Timråfans får vänta ett tag till. :-)
Kommentera

The Fat Bastard: Endast en lårskada mot en hjärnskada menar du alltså? Vi gjorde ett bättre byte.
Kommentera

jZo: Jo, jag såg att han var mån om Svarten efteråt, men du behöver inte lägga några åsikter i min mun. Jag har min åsikt om Styf baserat på bättre argument än vad du kommer att kunna åstadkomma ikväll.
Kommentera

NuMo, Frisco m.fl:

Ge er nu, en krosschecking i skallen är väl värre än en halvmissad bentackling, sopan som blev skadad fick ju bara en lättare lårskada.

Hasse Jonsson är bäst. :-)
Kommentera

NuMo: Men åt vilket håll gick han när han fick sin matchstraff, såg du det?

Även en situation att Wernblom slår sönder klubban och skyller ifrån sig, utvisning minst 10 min, men självklart, du håller väl INTE med?
Kommentera

jZo: Jag vet inte om det är någon övervägande del av oss här som tycker att Styfs bentackling var något mer än en bentackling. Sen är det en annan sak att vi inte blir förvånade att det var Styf.
Kommentera

NuMo: Jag ser inte att Styf gör ett överfall, snarare ett sneskär, jag tror absolut inte att man är ute efter att skad spelare, kollade på sändingen på Kanal 9 och som det såg ut så gick Styf mot Modos bås för att be om ursäkt, däremot Werners handling är för att döda, nä skämtåsido, han blir förbannad men det rinner över..
Kommentera

jZo: Styfs fadäs idag ligger över huvud taget inte till grund för våran uppfattning om honom.

Det är väl bara att konstatera att vi tycker olika om varandras spelare, det verkar som att många är förvånade över det.
Kommentera

1007704 · »