1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506490 inlägg · 4103 ämnen
Det finns ingen användare som heter nummer41

Slaget om Västernorrland, del II, 20070308

851826 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland, del II, 20070308
orion: och alltid retar man nån, det är ju det som är så fint med Internet...
Kommentera

shinzawai: Flashiga halsdukar har ju ett enda syfte: att få betraktaren att låta bli att se ansiktet ovanför! En MoDo-halsduk skulle jag vilja köpa!
Kommentera

MODOJohan: Snarare "Tack för midsommarnatten Johan". ;)

73Sjöbba: Jo, jag bor ju inte i Sveriges skithål, så jag har gott om pengar att strö omkring mig till skillnad från snattarna från Timrå. Dessutom har Modo en del schysst merch som är svår att låta bli att köpa.
Kommentera

Lumber Jack: Det där slår jag nog inte. Shysst bild! Wow
Kommentera

Hawerchuk:

NäHä..
Kommentera

shinzawai: Så länge jag har Timmys matchtröja från lockout-säsongen med autograf och hälsningen: "Tack för midsommarfesten Johan" så får du äga hur många halsdukar du vill ;)
Kommentera

shinzawai: wow, du måste spenderat hela veckopengen på souvenirer.
Kommentera

Hawerchuk:

Aha..Jag snäll..DU dum...En snäll ställd fråga..

Fast Putte är väldigt trevlig jävel fast han håller på ditt pisslag...

Tyvärr så är han inte Ordförande för Modo syd längre så nu är det bara folk som du i den föreningen man inte kan sammarbete längre i olika sammanhang..
Kommentera

shinzawai: Äh, jag har i min ägo ett MoDo AIK bordsstandar från tidigt 60-tal, fast det har jag iofs inte med mig på matcherna.
Kommentera

gud: Nej. Däremot är det något du kommer att vara på onsdag.
Kommentera

Wayne Gresky: Guldhalsduken jag har från 1979 krossar allt.
Kommentera

shinzawai: Jag har min vintagehalsduk från 85? I vacker röd färg med vita och gröna ränder, det gamla klubbmärket i varje ända och ett stort och fint MoDo. Jag tycker inte att det har kommit någon som varit i närheten efter det.
Kommentera

Hawerchuk:

Är det du som är Putte??
Kommentera

Hawerchuk: Nej, det är fan i mig sant det. Men den svarta hoodien med det diskreta trycket blir min på måndag om storlekar finns kvar!
Kommentera

Hawerchuk: Vilket jag Susser gott på.
Kommentera

shinzawai: Men något örngott det äger du inte!
Kommentera

MODOJohan: "Min" Modohalsduk?! Jag har köpt två olika. I ÅR! HUR TROR DU ATT VI HADE RÅD MED KUUSELA?!?!utropsteckenfrågetecken

Jag tror att jag äger runt 10 halsdukar, 2 matchtröjor, 3 tees, en hoodie, en mössa, ett par vantar, en mugg, ett armband.. Ska jag sluta? ;)
Kommentera

MODOJohan: Här bärs det halsduk hela jävla slutspelet. Och med tanke på hur snygga vi Modosupportrar är blir det nästa overkill med Sveriges vackraste attiralj runt halsen.
Kommentera

Frisco: Du var inte i Karlstad runt slutet av oktober? Tjuv?
I vårt s.k. arbetsrum så hänger det fyra Modo-tröjor. Nej man kanske skulle införskaffa sig en ny Modo-halsduk istället för att bära omkring på en annan och bara få blickar på sig.
Kommentera

MODOJohan: Jag har två Modohalsdukar i min ägo. De andra har jag gett bort. En är Kung Högardh och den andra är en gåva så de får vara kvar. Däremot har jag matchtröja varje match. Oftast en röd, ibland (som igår) en annan röd och nån enstaka gång en vit.
Kommentera

Frisco: Klart det är, absolut. Själv så får det duga med en halsduk. Dock har jag tappat bort min Modo-halsduk i Karlstad.
Kommentera

MODOJohan: Jag tycker det är trevligt när folk går på hockey "hockeyklädda".
Kommentera

Paddan: Säger du det.. Det såg jag aldrig. Men det förvånar mig heller inte att saikarna överväger att byta lag nu när dom ändå ska harva i allsvenskan nästa säsong. Så Mia får nog bredda sitt område vad det gäller tillresande supportrar.
Kommentera

MODOJohan: För att inte tala om ett par rader på en sektion på etage 4 med personer iklädda Skellefteå AÌK-tröjor
Kommentera

Igår på plats i banken så såg jag inte bara Modoiter och hyndor. Det var Luleå-tröjor, Hv-tröjor, en Brynäs-keps och en kille hade en Frölunda-tröja. Märkligt.
Kommentera

hellge: "Av jublet att döma var det mest MoDoiter där tätt följt av Lulingar. Bryäsare och HV:are var det väldigt få av."

Vi Brynäsare jublar inte när Brynäs gör mål, vi gnäller däremot när de inte gör mål.
Kommentera

Frisco: Nej, han var längst fram med näsan smetad mot skärmen, jublandes över att MoDo vann.
Kommentera

hellge: ...i hjärtat av Hammmmarbyland. Ha så kul. Förresten. Då kanske du träffade Westerlind igår på Olearys? Han var där och följde Brynäs ljudlöst på en 18-tummare (TV).
Kommentera

Jag såg matchen på O’Learys på Götgatan. Det var ett tag sen sist jag var där. Det är fan vad TV-apparater de har. Förutom alla skärmar som sitter på väggarna hade en liten plattTV till varje bord. Det var ett jävla jublande eftersom alla matcher sändes samtidigt. Av jublet att döma var det mest MoDoiter där tätt följt av Lulingar. Bryäsare och HV:are var det väldigt få av.

Det var en jävligt bra match enligt mig. Det finns mycket att berömma men MoDos bäste tycker att Tobias Enström var. Han blir ruggigt svårt att ersätta.

Sen tycker jag att Timrå spelade mycket bra. Tur för oss att de har sån duktiga idioter i laget.

Alla 5 målen gjordes av MoDospelare. Hur var det Timrås OH-flagga löd? ”Se och lär, detta är kultur”

Äh, va fan, nu ska jag på melodifestivalfinal.

Vi syns i Timrå imorn.

Hellge, direkt från Hotell Malmen på Götgatan på Söööder…
Kommentera

Wayne Gresky: Ja, dags för Döme!
Kommentera

knaskamilla: Steen borde spela ytter med Svartvadet och Kuusela. Han är för dålig i defensiven för att lira center, hamnar på fel plats hela tiden.
Kommentera

Jag undrar om jag inte missade något i första perioden ändå. Jag tyckte att MoDo var kul att se i andra, det kändes som att de verkligen ansträngde sig och gav mycket mer än vad de gjort under (i alla fall slutet av) grundserien, men nu säger ni att de blev dåliga i andra. Hm. Det var roligt att se Steen, tycker jag, han kämpade verkligen.

Vad gäller domaren så kanske vi är eniga om att han höll en väldigt ojämn nivå och tog lite konstiga beslut, men trots allt förlorar Timrå på en helt korrekt dömd 2+2-utvisning. Eller...förlorar och förlorar, men där försvann ju i alla fall deras chans att kvittera. Grattis, Magnus Nilsson!

Ska bli intressant att se vad som händer imorgon.
Kommentera

Lumber Jack: Det som var löjligt var väl att han inte dömde för de andra 5-10 slashingarna som också var utvisning. Åt bägge håll givetvis
Kommentera

Tycho: Nu kommer 2-2 till i ett PP på en riktig pajasutvisning av Kuusela, så på något sätt jämnar det ut sig. Men det är frustrerande med alla dessa slumpgeneratorsutvisningar. En tvåa här, em tia där åsså klämmer vi i med ett halvdussin matchstraff.
Kommentera

MorganaLefaey: Nu är det här absolut inte någonting nytt att vi är dåliga i andraperioder, det har vi varit hela säsongen. Vi är tredje bästa lag i första, tionde i andra och tredje i tredje. Den här matchserien följer ju helt det mönstret.

1:a 1 1 0 2-1
2:a 0 0 2 0-3
3:e 2 0 0 2-0

Vad beror det på?
Psykologi?
Kommentera

Gidde: Modo klantade sig som Timrå gjorde denna gång.
Jag blir bara så trött att han får fortsätt döma. Han har förstört matcher mer än en gång. Jag förstår att det rinner över hos spelarna. Det finns ingen nivå att gå efter.

Tråkigt att tre klara domarmissar skapar 3-2. Bättre om ni spelat ut oss och vunnit. Det hade jag hellre tagit. Men det är väl för spänningens skull kanske... :)
Kommentera

MorganaLefaey: Ja tekningarna var inte bra i 1:a delen. Men sen tog det sig. Till slut tog det sig tom över huvudet, så vi torskade! :)
Kommentera

Gidde: Ha ha DET är nåt jag aldrig tar åt mig för. Men jag skriker nog ganska mycket. Har skrämt ungarna många ggr:)
Kommentera

Hahl Bundy: Måste hålla med om att Timrå gjorde ganska bra ifrån sig, de sista 34 minutrarna. Modo var bättre i början men någonstans i början på andra började spelet väga över till er fördel. Att vi dessutom hade svarten som spelat på X gjorde inte saken bättre då han fimlade en 4-5 gånger och satte modo i press i egen zon eller bjöd på ett farligt läge gjorde inte saken bättre.
Ni kanske bjöd upp till mer spel borta än modo gjorde men dock så skillde det bara 1 mål i båda matcherna och då hade modo ändå knappt ett lag för anfall nere i Timrå. Skall helt klart bli intressant att se hur nästa match blir då Timrå nu är det lag som har pressen på sig och måste leverera. Än så länge är det en ruskigt intressant serie och skall bli skoj som sjutton att följa den.

I första perioden tror jag inte Timrå vann någon tekning men sedan blev det nog tvärt om. Andersson var en jäkel på att teka.
Kommentera

Hahl Bundy:

Jag tog väl inte åt mig, det var väl du som gjorde det? ;-)
Jag håller med dig, alla hemmasupporters är cykloper, och så ska det väl vara också?
Kommentera

Tycho:

Läs det mikenomad och jag skrivit i er bok, det stämmer till 100%

Vimmelborg är en hemmadomare, och då blir det så här.
Det var tydligt i match 1, och även denna gång.
Kommentera

Gidde: Det där är ju bara snack. Om att ni är mer enögda än andra. Jag har aldrig haft en enögd Modo kompis annat än när jag sprutade grus med Fyrhjulingen på svärgubben o sa att han liknade Bäckman. Jag tror inte att jag är välkommen än :)

Alla hemma supportrar busvisslar o försöker påverka på nåt sätt, konstigt vore väl annars.
Det som är roligt är ju att ni fortfarande tar åt er av det som hände en gång i tiden, därför fortsätter ju snacket.
Kommentera

MorganaLefaey: Visst missades Timråutvisningar av Vimmelborg, men det som blir avgörande är att han missar förstaläget och tar för andraläget.
Timråspelarna är otroligt klantiga men domslutet blir ändå löjligväckande. Vi håller inte kylan helt enkelt...
Vill inte skylla förlusten på domaren men han blir en påverkande faktor i en jämn match.

Slutsats: Klantigt Timrå, dåligt domaren. :)
Kommentera

Äh jag måste få komma med en matchanalys, mina fingrar kliar.

Modo gör en riktigt OK förstaperiod där de låter pucken jobba bra, hyffsat passningsspel och bra fart på skridskorna. Timrå ser mest ut att hålla sig i sargkanten och hoppas innerligt att Backlund håller tätt.

I andra och tredje tycker jag att Modo slappnar av för mycket, vinner inga närkamper, släpper Timrå alldeles för lätt genom mittzon och har alldeles för långt mellan lagdelarna. Timrå checkar som galningar som i match 1 och Modo har påtagliga problem längs sargerna i egen zon där Timråspelare oftast snappar upp pucken. Trots detta kommer Timrå till få riktiga farligheter och när de gör det är det ofta bjudningar från Modos håll.

Vimmelborg lyckades även locka fram cykloperna inom Modopubliken som varit latenta hela säsongen, och de var påtagligt förbannade på domaren redan innan matchstart och lät honom inte göra det minsta felet utan att få höra det.

Min sammantagna känsla är att Timrå spelar på 100% medans Modo har betydligt mer att ge. Jag tror INTE att Timrå har en växel till medans Modo hade många trötta ben och huvuden igår. Jag tycker även att det är klasskillnad på spelet MED puck i offensiv zon mellan lagen, Modos puckbehandling är betydligt bättre. Att vinna utan att vinna en enda närkamp under de sista två perioderna måste ses som starkt. :)
Kommentera

MorganaLefaey: Domaren var inte felet. Det var individuellt dåliga beslut el. brist på beslut.
Hursomhelst tycker jag att vi gjorde en godkänd match o jag är faktiskt inte såå jättebesviken bortsett från att vi inte fick chansen att forcera matchtiden ut.
Imorgon Kör VI för KUNG o FOSTERLAND. Som det ser ut just nu tycker jag att vi är närmare att ta en match borta än er.
Men vinner ni i morgon så är det goodbye för oss.
Kommentera

Gidde: 20% är det officiella från swehockey, jag litar på det.

Dessutom anser jag att 5 mot 4 sett mycket bättre ut i de två slutspelsmatcherna, än det gjort i övrigt under säsongen. Pucken flyttas betydligt mer och fortare, vi skapar mer chanser och vi tar avslut från backplats. Fortsätter de spela 5 mot 4 så här så tänker i alla fall inte jag klaga.

Dock är spelet i 5 mot 3 fortfarande taffligt.
Kommentera

MorganaLefaey:

Japp, men cykloperna i söder har ju ingen självrannsakan och inser hur dom själva uppför sig..

*visslar*
Kommentera

shinzawai: Kan hålla med om att domaren var dålig, och att jontes utvisning var tragisk. Men om man bortser från den så var han ganska jämndålig åt båda hållen. Att sitta som vissa och anklaga domaren för förlusten är bara fånigt. Skulle vilja veta om de som säger att modopubliken visslar på allt hörde hur det lät i Eon matchen innan. Är ganska rejält där också och då skall man ändå se att modo tappade 4 toppspelare i den matchen.
Kommentera

851826 · »