1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 522710 inlägg · 4121 ämnen

Slaget om Västernorrland, del III, 20070310

Sv: Slaget om Västernorrland, del III, 20070310
knaskamilla: Ja han var grym idag.

Han är ju bra om han vill =)

hellge: Ja, "agenten" han såg jag också i förbifarten och registrerade det. Däremot så hann jag inte registrera dig, men jag såg dig, helt säkert om du var i närheten av Björn 7.

Deas:

Men ändå...tjock-Döme, juh!

hellge: Dömes acceleration var imponerande. Men det var inte överstegsåkning och han rundade inte backen. Han åkte snarare ifrån honom bara =)

Jihad!

En fantastisk hockeymatch. Jag tvivlar på att det spelats en bättre hockeymatch mellan MoDo och Timrå någonsin. Bättre än så blir det knappast.

Jag hade som bekant köpt biljett åt Bisterfinnen och träffade honom och hans brorsa utanför Eon ungefär en halvtimme innan matchen. När vi skulle in på bortastå var det så jävla fullt att det påminde om ståplats på Kempis innan de byggde om, typ på den tiden Kempis tog in 6.400.

Det var mitt första besök i Eon. Jag gillar de branta läktarna, hallen blir en kittel. Vi MoDoiter brukar ju som bekant raljera över att det bara är gips och plywood, att det är ett fuskbygge. Man kan säga att vi faktiskt har rätt. Dock tycker jag hallen är mysig. Man ser fantastiskt bra på de flesta platserna. Det som man kan ha invändningar mot är utrymmena bakom läkarna, eller snarare bristen på utrymme.

Oj vilken fantastisk känsla det var att se alla MoDoiter som var på plats. Det är svårt att uppskatta hur många människor det var i klacken. Någon gissade på 400, jag tror inte det går få in så många på bortastå trots att det var länge sedan jag stod så trångt.

Om klacken överröstade Timrås? Ja och nej, det blev som någon slags växelverkan. Det är klart, när hela hallen är med så är det svårt att överrösta Timråpubliken. Men rent klackmässigt tror jag att vi vann – i sudden.

Tobias Enström! JAG SA TOBIAS ENSTRÖM. Han är så jävla bra att jag tvivlar på att MoDo haft den bättre och mer komplett back. Kanske Tomas Johnsson 1979, kanske pappa Horava. Fy fan va bra han är alltså. Vilken jävla skridskoåkning, ja karn är t o m numera dominant i försvarsspelet. Jag är så glad att MoDo har denne gigant. Förra året och året innan dömde vi ut Tobias. Tänk vad skönt det är att få ändra sig. Jag säger att han just nu är elitseriens bästa back och MoDos bästa spelare.

TOBIAS ENSTRÖM!

Men matchens behållning tror jag ändå var tjock-Dömes tramp. När han trampade runt Timråbacken. Vilken oerhörd överstegsåkning, det bara fräste i överstegen ända upp till bortastå och sen bara smaskade han in puckjäveln.

Bäst som jag stod där på läktaren så stod en 200 cm-typ intill. Jag kollar ner för att se om han står på en pall. Är du så där lång på riktigt? Frågade jag. Han tittade på mig och sa at han kände igen mig. Han presenterade sig som Alfred Awful. Vad ska man säga. Hur coolt som helst. Det är stort att få stå brevid HS-legend, mycket stort.

Nu ska jag kolla på målen igen.

En fantastisk kväll på en underbar helg. Tack alla som gjorde det möjligt.

Mats Edström:
Nästan rätt: "Sollefteå stinker" ska det vara. Fascinerande ställe det där, alla är långhåriga och luktar illa, det är bara Janne och Tummen som är kontaktbara. De tycker jag om. Robban är charmig, men kanske inte riktigt lika begåvad.

westerlind: Har man "Modo-är-bäst" som lösenord får man nog räkna med att det är lättstulet. Grattis till dubbelsegern!!

Paddan: En hedersknyffel!

Lumber Jack: Så får jag tacka TIKbiff för lånandet av sittplats. Det var de varmaste, mjukaste och härligaste 17 sekunderna hittills.

Mats Edström: Nej. NuMo har stulit mitt lösenord.

Mats Edström: Han firar MoDo tillsammans med kickan.

westerlind: Satan, var du vaken fortfarande???

Mats Edström:
Jag tycker det är bra att MoDo och Timrå möts, då försvinner i varje fall ett skitlag.

Precis hemkrupen från O'learys, Sundsvall...där man var ensam om att lyfta taket när världens vackraste Nordingrå-pojk avgjorde! Jädras, vad folktomt det blev där helt plötsligt???
Värmde upp före match med en burgare och pilsner. Inför tredje blev jag tvingad att dopa mej med Jäger och ännu mera öl.
Segern firades med en 6:a Ardbeg och en liten skvätt vatten.

Oh gud, så underbart!!!

NorrlandsGuld: Absolut måste man kunna tåla ironi, dock kanske man inte ska skämta allt för mycket om skador. Nu vet vi ju inte hur illa det är med Warg heller.

Hawerchuk: Givetvis hoppas jag det gick bra med Warg men lite ironi måste ju vi alla tåla . Jag tycker holmgren komenterade klockrent , och så allvarligt var det inte ! Modo - tik 4 - 1 i matcher

mattias - 74: HAHA :D. Ja håller med helt om att Oscar alltid varit det bättre jag med. Får han bara vara skadefri osv nu så har han goda chanser på att bli en slutspels joker :)

Cyklob:

Calle över säkert dykning i Karlskoga Simhall nu.

Oskar har alltid varit den bätre av bröderna !

mattias - 74: Oscar tycker jag varit bra större delen av säsongen faktiskt :D, viktig kugge i modo :D

NuMo:

Kul och se Oskar Steen, så här bra har han aldrig varit nån match i Leksand, kul med klubbyte för honom. Hans brorsa däremot hmm..

Otroligt att vi lyckas vinna denna match. Psyket hos timrå spelarna lär ju knappast vara det bästa efter att förlora hemma på ett sådant här sett. Hoppas verkligen att det gick bra med Warg, men det är ju en olyckshändelse.

Hawerchuk: Det skall va gött å leva..
Nu lär man sova med ett leende på läpparna

NorrlandsGuld: Äh, ge upp. Hoppas det gick bra för Warg.

Så got damn it sköööönt ! Nu har vi visat vart skåpet skall stå ! Och Jonte Hedström blir mer & mer patetisk ju längre match serien följer . Tyvärr verkar kusin följa efter hans sattyg ! =)

Lumber Jack: Ja, man skulle ha tagit chansen.

fighter: Tackar.

Den som har lever får se. ;-)

Hawerchuk: Grattis till segern.Men jag är helt eller nästan säker på att TIMRÅIK vinner en av matcherna i övik.Vilka som vinner till slut står skrivet i stjärnorna.Just nu fördel modo.

Man undrar ju vad Aftonbladet såg...

"Efter fyra perioder och 17 sekunder så föll avgörandet.
Tobias Enström pangade på från blå och Krizan var chanslös när pucken satt i nättaket.
– Det kan inte bli bättre, sa målskytten till Canal+ efter matchen."

NuMo: Jag som tänkte vara le och skriva något om att det var tur att Hedström överlevde och Roger Johansson-stipendiat. Men Timrå bjuder upp till ytterliggare en härlig holmgång så jag läter bli.

Från Sveriges sämsta slagskott till en monsterslagga! Enström har utvecklats så in i bängen till i är!

Lingo/Blåbär-seglarvattensnapsen satt som en smäck!

Ps. Skyll dig själv, du var bjuden. ;-)

NuMo:

Hon verkar faktiskt tycka att hockey är skittrist.

knaskamilla: Den verkar inte kunna något om hockey. Det är ju det vanligaste bland tikar. Gå ut på balkongen just när det skall bli mål.

Men fan vilken härlig serie. Hoppas det fortsätter på samma spår. Nu behöver jag en dusch, det här var... jävligt svettigt.

NuMo:

En mens-tik, dessutom.

knaskamilla: Är det en tik?

NuMo:

Jag missade också vinstmålet, för jag var upptagen med att släppa ut hunden på balkongen. Men jag såg reprisen sen, och det duger alldeles utmärkt för mig. Det viktiga är ju att vi till slut vann där nere.

Bragd-Birger: Håller med, en härlig match som kunde ha slutat hur som helst. Modo en aning bättre överlag, men man gav Timrå ett antal chanser att avgöra i PP. Pust.

Ursäkta alla göteborgare om jag väckte er i eran schlagerfestivalsyra, men jag kunde inte hålla tillbaka där på slutet. FY FAN VA GÖTT!

Bragd-Birger:

Fan vad nervös hjag var denna match. Hopp och förtvivlan om vartannat. Att vinna mot timrå i eon är stort. Timrå spelade som vanligt frejdigt och offensivt så man vet ju att det knappast går att stå emot. Jag är nöjd med det mesta förutom en sak:

Någon idiot kallade en annan idiot för idiot i gästboken. Modererandet och efterspelet kring det gjorde att jag missade modos vinstmål. man är antagligen en idiot själv som håller på att moderera gästboken mitt i matchen.

Då är det bara för J20 att börja ladda inför matchen. Undra när den börjar förresten. Den skulle ha startat kl 1830 men kommer väl igång tidigast vid 20? Hoppas att MODO fansen väljer att stanna kvar o heja fram Mattson och grabbarna

scim:

Förlåt för mitt beteende här inne tidigare. skall inte upprepas!

Slänger fram ett ärligt grattis. Det svider som fan, men det var så löjligt jämnt där ute att jag - faktiskt - hade känt med er om Timrå avgjort i stället.

Hoppas på en ny gastkramning på måndag. Givetvis med annan utgång.

I övrigt: härlig match.

scim: Mmm.. Hedströms skott gick rakt i ribban det med. Men jag är inte bitter, närå. Fan vilken skön kamp det här var! Underhållning på hög nivå. Seger till "rätt" lag hade varit ren bonus.

Dream Team: så här dåligt har jag aldrig mått under en match..nerverna å hjärtat!!! =) ack sån glädje!!

Dream Team:

Den gick rakt in.

Tack!

scim: Grattis till segern i den här gastkramningen. Ribbträffar i all ära, vad är det emot en sån pärla från blå.

"%#Q¤%!

scim:

Ojojoj...

scim: Ska backparet Enström/Hedman bli våran egen Claude Lemieux?

scim:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

mattias - 74:

Just att du tycker det bevisar att det inte ska vara så.

scim:

jag tycker tackingen skall vara 5 minuter, hur det går för Leksand har ingenting med detta att göra.

mattias - 74:

Tackling i ryggen = 2+10 minuter, det här var en tackling mot höften. Använd din cyklop för att läsa regelboken.

Hur går det för Leksand egentligen? (Kan du kan jag)

« · 852766 · »