1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

509063 inlägg · 4107 ämnen

Slut på förnedringen del IV

« · 1007645 · » Till forumet

Sv: Slut på förnedringen del IV
Bad_Brett: Sen är det även som så att är det någon gång man kan ta en förlust så är det året efter att man vunnit guld. Det gäller nog tyvärr för både spelare och supportrar.
Kommentera

Frisco: Brev och bubblor undanbedes då vi är fler som vill höra svaret.
Kommentera

73Sjöbba: Detta är alltså en stängd, personlig men svarsmässigt öppen debatt? Vilket larv.
Kommentera

Dream Team: Är man inavlad så kanske man kan tycka att lillasyster är dryg. Speciellt de med dåliga höftleder.
Kommentera

Frisco: DT har aldrig sagt att ingen annan får blanda sig i debatten. Han är ju själv inblandad.
Kommentera

NuMo: Jag tycker mig skönja en spricka i blasséfasaden.
Kommentera

T T: På vilket sätt då? Jag föredrar om Knaskamilla svarar på den frågan.

Väntar....
Kommentera

Vi har en klick idioter i vår supporterskara som är fina.

www.modohockey.se/forum_visatrad.cfm?trad=131280&katstart=1
Kommentera

shinzawai: Jag brukar inte hålla med dig i speciellt mycket du skriver men du har helt rätt i ditt inlägg. Själv sa jag till ett par i Timråklacken som visade fingret. Det hör absolut inte hemma i klacken enligt mig. Så stå på dig!
Kommentera

Tycho: Timråklacken visade upp sin bästa sida igår. Jag kände mig aldrig hånad eller så, trots att jag stod i gränslandet mellan Timråfansen och Modoiterna. Jo, det var en snubbe som brast i ödmjukheten, men han försvann. Heder!
Kommentera

shinzawai: Det är väl alltid lätt när man är så överlägsen...
Annars tyckte jag de nidramsor som vi sjöng var rätt fyndiga... Gillade den på Timander när han spelade ut pucken i Timråbåset. "Han är tillbaka!"
Nu var juh inte tanken att vara spydig, linjen är juh som sagt tunn ibland...
Men nog känns det som om modo har lite mer oborstade personer i sin klack just nu än Timrå, om man bortser från historien med trummpinnarna från ifjol... =)
Kommentera

Tycho: Jag vill ogärna jämföra, men inte känns det kul att förknippas med de där dårarna. Det är förvisso en liten klick som får stort utrymme på nätet och så, men fy fan säger jag bara.

Jag vill minnas en gång när Timrå nyss gått upp (en av de första matcherna i Kempis) där klackarna samarbetade med "andra sidan är ni klara". Sån sportslighet gör mig rörd. Synd att det är ett minne blott.
Kommentera

shinzawai: vilka tar mycket utrymme?
Kommentera

willysson: En handfull ynglingar i Modoklacken som leker huliganer. De är väl en 5 personer kanske, som drar med sig kanske 15 till, men tar utrymme för 100. De är överbelastadade med hormoner och dåligt omdöme, och har uppenbarligen aggressioner de behöver få ut.
Kommentera

Är det verkligen Krizan som står imorgon också?
Kommentera

nectis: Det utgår jag ifrån.
Kommentera

Tycho: Vara fyndig är ju en sak, är ju bara kul lite glimten i ögat.
Hata ramsorna är bara lågvatten, låt fotbollen ha dom..
Kommentera

shinzawai: Åkte buss ner igår med just dom där.. Typ 15-16 år med en påse folköl..
Kommentera

Jaha den här tiden i morgon vet vi om det är slut på säsongen eller om det blir minst 1 dag till för våran del.
Kommentera

renen: Tragiskt att se. Åtminstonde tre av dem vet jag vilka det är, det borde t.ex. Martin Palm också veta och göra något åt det. Vår supporterklubb har tagits över av ett gäng 17-åringar med obefintligt omdöme och annat viktigt.
Kommentera

shinzawai: Vad är det för bild eller vad det är ni disskuterar om?
Kommentera

shinzawai: Man kunde inte undvika att höra ett å annat, mycket omoget snack relaterade hur häftiga storstadsklubbarnas så kallade fans är å så vidare..

Men jag hörde oxå att tre stycken är avstängda för några incidenter i första matchen.
Gott så
Kommentera

shinzawai: Ser bara massa info om eran resa jag? Eller missar jag något?
Kommentera

nectis: Men skumma igenom tråden istället för att förvänta dig att vi ska ge dig en sammanfattning, latfis.
Kommentera

shinzawai: Okej, förstår vilka ni menar o.s.v. Hade 2 stycken kompisar som stod i modo-klacken och hörde bakom sig en 15-16 årig grabb säga "Aboe, kolla han där i timråklacken vi tar han i pausen. Vi spöar honom" Dom hade också beskrivit personen och den personen var alltså jag.
Kommentera

nectis: Blir bara värre och värre.

Jag fick en knuff i ryggen när jag stod i kioskkön i SBA av en Timråfan i grundserien. Kan vi inte tussa de nötterna mot varandra? Självsanering!
Kommentera

Morgon dagens

Domare: Marcus Vimmelborg
Tomas Källin, Leo Takula
Kommentera

Cyklob: Herregud, då får man gott om anledningar att gnälla ikväll då.

Vad har hänt med Modos hemsida?
Kommentera

shinzawai:

Den har tagit semester. Omen inför kvällen?
Kommentera

Simmalugnt: De kanske mörkar laguppställningen?
Kommentera

shinzawai:

Du menar Hållberg eller inte Hållberg?
Kommentera

shinzawai: Vi får se om de lyckats få igång officiella till kvällen. Det här är ju inte direkt platsen man vill posta en säsongsutvärdering på om en sådan skulle bli aktuell.

Jag har inte läst allt här. Har vi haft en genomgång av +/- efter senaste matchen? Annars så är backparet O Hedman (+2) och Jonsson (+1) de enda i MoDo på plus. Westin (-5) och Tribuncovs (-4) återfinns i botten...oväntat!
Kommentera

shinzawai: Slut på förnedringen menar man då att nu blir det inga fler matcher eller att man skall börja vinna?
Kommentera

MorganaLefaey: Funderade på samma sak... =)
Kommentera

MorganaLefaey: Välj själv.
Kommentera

Poffa, Frisco m.fl:

Jag gör det

Om du ser eller hör att någon har det svårt, eller behöver hjälp
Räck ut en hand.
Hjälp denna.

Det finns många människor som har det svårt på ett eller annat sätt i Örnsköldsvik.
Om vi hjälps åt alla genom att räcka ut en hand så kanske vi kan
göra en människa lyckligare.

Jag har varit ond, jag har hackat på Hasse Jonsson, jag har pikat och varit elak mot mina Ö-viksvänner, men nu räcker jag ut en hand.

Jag gör det.

Förlåt mej.
Kommentera

Dream Team:

Till att börja med måste jag be om ursäkt för att jag har ett liv även utanför HS. Jag hoppas att du ändå har lyckats äta, sova och gå på toaletten medan du väntat.

För det andra, vad är det du vill att jag ska berätta hur drygt det känns?
Kommentera

The Fat Bastard:

En partikel i Unilever, vilken konstig metafor?

Kan det vara så att du är skalbaggen i Werners välling?

Vems hand är det du tänker ge bort?
Kommentera

bisterfinnen:

Tänk om det är Guds hand. Den kanske kan hjälpa oss ikväll.
Kommentera

knaskamilla:

Jag menar att Timrå IK sträcker ut en hand och gör slut på lidandet för alla Modofans,
likt en jägare skulle göra om han såg en skadad räv efter E4-an.
Vi räcker ut en hand och låter Modo Hockey gå till säsongsvila och tar själv på oss den börda som det är att leva i ovisshet i en semifinalserie.

Jag gör det, jag räcker ut en hand.
Kommentera

Så här ser MODO Hockeys definitiva lag ut i kvartsfinal fyra:
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Michal Zajkowski).

Backpar:
7 Per Hållberg,
8 Oscar Hedman

5 Hans Jonsson,
3 Mattias Timander

35 Pierre Hedin,
23 Atvars Tribuncovs.

Kedjor:
15 Andreas Salomonsson,
39 Per Svartvadet,
22 Patrick Yetman

10 Per-Åge Skröder,
24 Niklas Sundström,
29 Andreas Molinder

19 Jari Tolsa,
20 Oscar Steen,
79 Fredrik Warg

18 Peter Öberg,
13 Marcus Jonasén,
16 Tobias Forsberg.

Extraspelare:
2 Jens Westin,
41 Victor Hedman.
Kommentera

Den back som var minst dålig sätts längst ut på bänken enligt gammal praxis.
Kommentera

spud:

Helt ärligt måste ju både Westin och Victor gå före Atvars som han spelat.
Kommentera

The Fat Bastard: Man lider inte när man är i slutspel. Antingen vinner man guld eller så gör man det inte. Lider gör man i kvalserier, allsvenskor, div 1 norra vår etc, det vet ni minst lika väl som vi. Lite omotiverade spelare i ett slutspel är ett lyxproblem. Skiter det sig ikväll må det vara hänt. Jag har ändå svårt att det här spelet ska räcka till ett andra raka SM-tecken.
Kommentera

Nikki: Absolut borde Victor göra det iaf. Fast vi vet iofs inte riktigt hur hans fysiska status ser ut efter återkomsten från skadan. Han verkade duktigt trött i slutet av lördagens match.
Kommentera

Wayne Gresky: Kan även tycka att hav verkade lite skakad av publiken då han fick reaktioner efter utvisningen på Pärssinen... Men det kanske var trötthet också...
Kommentera

Tycho: Du får nog utveckla det där.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag tyckte han såg tagen ut av publiken och deras reaktioner. Han vart plötsligt rädd i hela sitt spel efter den utvisningen. Som om han helt plötsligt hade nått att förlora... Förstår du?
Kommentera

Tycho: I underläge 2-5 med ett par minuter kvar så förstår jag inte. Vad skulle han ha att förlora? Han såg trött ut. Utvisningen i sig var ett tecken på trötthet, felpassningar och tappade skär likaså. Publiken uppförde väl sig inte särskilt illa i slutet? Möjligen var det förvåningen över att få se vågen för första gången sen 1988 som kan ha konfunderat honom en aning, men han borde väl veta att folket i Timrå är lite efter?
Kommentera

« · 1007645 · »