1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506673 inlägg · 4103 ämnen

Sm-slutspelet 2015

1682712 · » Till forumet

Sv: Sm-slutspelet 2015

Tippade Växjö som vinnare inför säsongen så då fick man rätt. Nog för att dom har en stor budget att jobba med men dom har verkligen byggt ett helt fantastiskt lag. Sjukt vad dom lyckats med egentligen, från att laget grundades 1997 har dom gått från div. 4 till att vinna SHL i sin fjärde säsong i SHL. Välförtjänt också. Klart bättre än SAIK i finalen.

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K:

Rättvist!

Kommentera

J F K:

Ja ser man till hur balanserat lagen spelar har Växjö bättre spel. SAIK har sin offensiv och klickar denna är det fördel Växjö. Nu har SAIK chansen till kvittering, nytt PP. 

Som sagt växjö jobbar hårdare och spelar smartare, tycker dom haft 3 matcher av de fyra spelade. Tror att vinnaren av denna match tar hem allt.

Kommentera

J F K: den femtonde trippingen blir utvisning. Verkligen inte fel, men varför släppa alla tidigare??? Speciellt när jag tycker Skellefteå haft mest tur med domsluten såhär långt.
Kommentera

Rytter: Växjö är återigen lite bättre än Skellefteå. Jag tycker att man har mer variation i sitt spel där man inte alltid vill hålla pucken inom laget och man varierar mellan att forechecka och backa hem. Skellefteås vapen är det oerhörda tempot och att alla vet vad man ska göra.
Kommentera

J F K:

Ja av 4 matcher spelade så hade 3-1 i matcher till Växjö speglat matcherna bättre. Nu kommer det troligen stå 2-2 i matcher efter detta och det är SAIK som ska vara mest nöjd med det.

Kommentera

Rytter: Växjö är ruggigt bra. Hade man bytt målvakter tror jag att de vunnit i fyra raka matcher, men svensson är saiks bästa spelare.
Kommentera

J F K:

Ja sedan har vi han som undrade ifall domaren glömt pipan ;-)

Skillnaden idag är att Växjö spelar slutspelshockey, SAIK spelar sin grundspelshockey idag.

SAIK har mest puck, men Växjö gör en jävligt bra match och minimerar sina misstag. Otroligt starka frmaför bägge målen.

Kommentera

Rytter: Skellefteå har ju haft väldigt mycket tur med domsluten. Den lundh åkte på har skett ett par gånger åt bägge håll, men bara ett lag har blivit utvisade. 5-0 i utvisningar trots rätt jämnt.
Kommentera

J F K:

Vilket inslag? Finns det på webben? Kan du länka?

Kommentera

Rytter: Ser det där inslaget om domarna. Vem var brynäskillen som nästan grät? Jag hade väntat mig arga människor, men nästa gråtfärdig?
Kommentera

Welch är en riktig jävla chef. Hoppas ryktet om honom stämmer.
Kommentera

Bra start på finalen. Växjö står upp riktigt bra än så länge. Kan kanske blir en spännande final detta.
Kommentera

jämtland: Att dom måste plocka in jihde nu i finalspelet. Jobbigare typ får man leta efter.
Kommentera

jämtland: som man tränar spelar man...
Kommentera

jämtland: Märkligt att se hur tambellini spelar aggressivt och frenetiskt.  När han var i modo var han allt annat än puckvinnare. Hade en släng av modosjukan kanske.

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K: Pang pang säger det om man tappar koncentrationen mot saik. Disciplin samt effektivitet om man ska ha nån chans mot saik.
Kommentera

J F K: sedan två tveksamma utvisningar så man får fem mot tre. Nog för att saik är riktigt bra, men det blir väldigt ojämnt om man dessutom har väldigt tur Med domslutet.
Kommentera

J F K: Riktigt klar offside på andra målet. Jag såg det inte först, men på reprisen syns det att det är en jättetavla av linjedomaren.
Kommentera

jämtland: På tok för billiga mål för saik. Ska lhc ha en chans måste målvakten vara en av deras bästa spelare. Nu en ganska billig retur och ändå sämre agerande på det andra målet.

Redigerad kommentar

Kommentera

jämtland: Ja modo har en lång väg att vandra. Vilken match såhär långt.
Kommentera

Gusse: Blir intressant att se semifinalerna, tror på saik samt fhc.
Kommentera

modomille:Det som talar för Leksand är att Malmö också brukar hitta vägar att ställa till det för sig när det gäller. Det är inte bara att knyta åt säcken.
Kommentera

J F K:håller med tyckte vi var bra vissa dippar ibland som gjorde att hästen fick några halv chanser men inget mer tycker jag.Tittar på Malmö-Leksand 2-0 till Malmö tror faktiskt att Malmö tar hem det.
Kommentera

J F K: 2-0 till Malmö och Leksand imponerar inte direkt även om de spelet upp sig lite i andra..
Kommentera

ULTIMAVICI: Ser man den matchen så får man lite perspektiv i alla fall. Malmö skapar mer chanser på en period än vad Hästen lyckades under hela matchen mot oss. Visst, Malmö är ett bättre lag än Hästen och kanske är Leksand sämre än oss, men kanske ska man inte vara alldeles för kritisk till Modos insats senast. Man släppte inte till särskilt mycket...
Kommentera

J F K: Malmö leder med 1-0 och återigen är det Himmelfarb som sätter den, Leksand har även hunnit få ett matchstraff för Checking to the head.
Kommentera

Randy Marsh: Liv på läktarna i Gävle. Först åker Rödin på en korrekt diving och sedan ramlar Zachrisson. I det senare fallet ser det billigt ut, men jag tycker inte att det är filmnig. Inte alls i närheten av hur Rödin ramlar, men jag kan förstå gnäller från läktarna.
Kommentera

McFire:

Tänkte nästan döma ut dig om du trodde att Flanagan hade över 300 k i månaden innan jag läste Påhlsson och Flanagan tillsammans.. ja så är det väl tyvärr. Pålle lär nog hova in lite deg helt klart. 

Man börjar bli lite nervös nu faktiskt. Imorgon är det våran tur och jag hoppas vi kör över dom direkt. Sitt ner och håll käften hästjävlar!

Kommentera

McFire: Ja hv har vänt på skutan. Tror ändå på lhc de är alltid giftiga även när de spelar dåligt. Saik, Växjö och frölunda tycker man ska gå vidare.
Kommentera

J F K: Christensen visar vilken klass han håller mot LCH, bästa centern i ligan va?

Tro vad han lyfter i lön, 300 - 350 000 i månaden? 

Kostar antagligen inte mer än Påhlsson och Flanagan. Tragiskt nog är han ensam dubbelt så bra som dom är, tillsammans.

Kommentera

jämtland: Kul att det är så jämt i alla fall. Tror att Växjö och Skellefteå tar sig ganska lätt vidare och rimligen vinner även Frölunda i längden. HV - linköping ser dock oerhört öppet ut.
Kommentera

Sm-slutspelet 2015
Måste säga att bif ryckt upp sig oerhört. Där ser man vad ett lyckat tränarbyte kan göra.
Kommentera

1682712 · »