1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

494398 inlägg · 4086 ämnen

Södertälje - MoDo 110314

1362704 · » Till forumet


Sv: Södertälje - MoDo 110314
Noterat från Axa SC igår: Trollsås satt nära MODO:s klack, men bar inga MODO-färger. Han kanske ingår i casualmaffian?
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Jahapp, så nu är man framme i Toronto och så får man se att vi förlora på straffar. De var då fan... men en poäng är bättre än ingen.
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Atjoo91: Känslan som infinner sig ögonblicket efter att man insett varför man inte hittar modomatchklippet på hockeyligan. Fy Fabian.
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Hetaste matchen idag dock verkar varit den mellan Örebro - Rögle, 6-7 efter sudden och Daniel Glimmenvall stor matchhjälte med 2+2
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Poffa: Ville bara ge dig lite historia. Staden är grundad vid sjön där vägarna möttes.
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Sawchuk: Jag vill gärna tro att det inte är Växjö som kommer att vara de vi ska oroa oss för. Tror det är perfekt att möta dem när det blivit lite "serielunk" i omgång fyra. Men jag kan villigt erkänna att det är ganska mycket önsketänkande över det tipset!
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314

Frisco: Behöver vi amfibie-bil, för det?

Eller är det bara om vi ska köra över dem?

Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Poffa: Jag tror att vi inte kommer att ha speciellt svårt för Vägsjö. Vi åker ifrån dem.
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
bj21:

Växjö blir livsfarliga. Dom har ett väldigt skridsko och tempostarkt lag.

Steve Saviano, Åhsberg och Johansson är riktigt bra.
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Vi spelade som vanligt hur stressigt som helst i egen zon och det är en gåta hur bland annat Eriksson kan vara något annat än besviken efter matchen. Men nog ska det väl ändå mycket till om något av de andra lagen ska lugga SSK eller MODO på en elitserieplats?
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Poffa:

Haha, lite frustrerad och bråttom med tangenterna där :)
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Poffa:

Det största problemet är väl att vi har ett gäng gamla spelare som tycker att de är för bra för Kvalserien, vi har ett gäng legoknektar som inte bryr sig särskilt mycket och vi har en tränare som tror att han är Guds gåva till världen. Jag ser inte att vi kommer att bli sådär löjligt desperata som kommer att krävas.

OBS: Mina ovanstående påståenden gäller inte alla spelare i de nämnda grupperna. Är väl säkrast att påpeka det...
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Sawchuk: Vi kommer aldrig torska mot Växsjö. Växjö däremot, det blir ingen lätt uppgift.
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Gustavsson

Och jag trodde du skulle sitta kvar med huvudet i sanden.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Sawchuk: det som verkligen är oroande är att vi som så ofta är de bättre laget men förlorar ändå. Oxå oroande är att man är värdelösa straffskyttar. Oroande är att våra backar är seriens sämsta. Oroande är att straffskyttarna inte visar känslor. Oroande är att Eriksson hellre tuggar tugummi och verkar nöjd när det i själva verket var en defensiv som var fullständigt värdelös. Den enda som riktigt visade hjärta var AJ som skällde som en hund på spelarna i båset, synd att Timander inte lyssnade. oroande är att halva laget inte snabbar sig till båset. Nu är 1 poäng skapligt, men nöjd kan man inte vara.
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Sawchuk: Det är väl klart att det rent objektivt inte är bra att tappa poäng mot SSK, det som åtminstone jag känner är bara att det i den sist som vi nu sitter i kunde ha varit värre.

Åh fan, trodde att du hoppades på att vi ska åka ur så att du kan sitta här och orera om hur du har vetat att det här skulle hända i flera år.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Långa stunder var dom det.

Men ok, snart är det väl ok att torska borta mot Växsjö för dom är faktiskt rätt bra också.

Tror att sista omgången blir helt avgörande. Det lag som vinner av Modo och SSK följer Växsjö till Elitserien.

Hoppas dock att jag har väldigt fel och att Modo klarar kvalserien galant så att vi får njuta av en sista omgång där Modo redan är klar för Elitserien.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Sawchuk: SSK var inte elitseriens sämsta lag.
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Det känns också oroande att folk är nöjda med en poäng mot Södertälje, även om det var bortamatch.

Har det varit Elitserielunken har alla suckat att vi förlorat mot Seriens sämsta lag. Men nu då det blir kvalserie är det OK för att då är SSK plötsligt så jäkla bra.

Jag LOVAR att Modo kommer att möta hårdare motstånd i den här kvalserien än det SSK bjöd på idag. Då jävlar vill det till att vi är på tårna och plockar upp huvudet ur sanden!
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Å puckot Challe vässar ego och outar att AJ har dreambox. Snille.
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Två förluster till har vi max råd med om vi inte vill vara med om en helveteskväll i sista omgången.

Bättre med en poäng än noll men det känns som vi väldigt onödigt släppte in SSK i matchen efter en bra start.

Modo kommer att måsta höja sig rejält för att man inte ska ge slumpen en chans att spela en roll. Slumpen och Modo fungerar inte så bra ihop känns det som.
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Hmm, Anders Eriksson tycker att allt är toppen bortsett från att skärpa till avsluten. Tja, nog har väl spelet i försvarszon en hel del att önska också!
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
NuMo: Slovakisk girlpower
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Poffa: Mhm, det är inte någon större fara på taket än men tappar vi poäng även på Torsdag så börjar det bli rejält besvärligt.
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Har vi inga moderatorer kvar?
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Oavgjort. Grattis till första poängen av många.
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Äh ta de inte så allvarligt , ni kunde ju ha varit timråiter
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Salle: En poäng borta mot tuffaste konkurrenten. Okej, men inte mer.
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Ojojoj!

Tredje straffen blev inte ens ett avslut. Sätt spelaren på transferbänken direkt. Så jäkla uselt.
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
NuMo:

Straffar är ju bara på skoj ändå, eller hur är Challes attityd till det?

Börjar med att tappa poäng direkt, och nu ska superoffensiva Örebro komma och spela mot vårat superförsvar.
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Vad förvånad man blir
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Hahaha det är så kul detta
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
SATAN vad kasst av Nagy och Bartecko.
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Modoante:

Nagy skulle ju inte lägga fler straffar. Men det var kanske i ES.
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
NuMo: Modo vinner 30% av straffläggningarna
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Bra Tarkki!
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Bra Madsen!
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
NuMo: och Rögle gör 6-6 mot Örebro med 9 sekunder kvar
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
6-6 Rögle med 9 sek kvar
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Nieminen:

Slutspelskr.... Förlåt. Kvalspelskramp!
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Kul, vi är inte sist iallafall.
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Måste ändå säga att kommentaren om att Timander inte är strykrädd var småkul!
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
1 poäng är ju inte en katastrof åtminstone.
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Bittesehr: Detta var ju en kompensation för Byrons 2:a.
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Frågan är varför Modo tar det lugnt i sista pp? Eriksson och Timander 2 av banans sämsta spelare för kvällen får speltid i pp? Mycket märkligt
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Bittesehr: Det var ju en sån vi just fick.
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Modoante: Nu kommer det en klassisk kompensationsutvisning istället, skulle inte förvåna mig det minsta.
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Modoante: Ta en 3:e OT-seger emot SSK nu gubbar. Viktig extrapoäng emot huvudrivalen.
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Bittesehr: Kommer inte att hända det kan jag sätta hur mycket som helst på.
Kommentera

Sv: Södertälje - MoDo 110314
Patrik Källstr: Nu har vi läge att avgöra! Skulle vara grymt skönt att nypa 3 poäng!
Kommentera

1362704 · »