1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506988 inlägg · 4104 ämnen

Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004

« · 433176 · » Till forumet

Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
Kent Forsberg: Negativa trender ska brytas

Målvakten Tommy Salo som besväras av nackspärr och inte spelade senast mot Brynäs hemma (seger 4-1) tränade inte på måndagen. Mycket pekar därför på att Mikael Zajkowski som debuterade mot Brynäs vaktar MODO Hockeys mål igen.
- Vi får avgöra matchdagen, säger Kent Forsberg. Antingen står Salo eller också ser han matchen från läktaren.

MODO genomförde en riktigt pigg träning innan veckans road trip söderut. Först handlar det om Södertälje borta tisdag, sedan Mora på torsdag.
- Två tuffa matcher, inte minst den i Scaniarinken mot Södertälje, säger Forsberg. Där brukar MODO av hävd ha svårt, men negativ trender och traditioner är till för att brytas.

MODO- tränaren var hyfsat nöjd med insatsen mot Brynäs.
- Vi var egentligen aldrig riktigt hotade, säger han. Detta trots att vi ändå inte är uppe i den kapacitet vi borde ha. Vi tog ändå en säker trepoängare, men borde avgjort tidigare.
- Nu gäller det att vi fortsätter vässa på försvarsspelet. Mot Södertälje gäller det att inte släppa till för mycket. Men det är klart, kan vi fortsätta släppa in bara ett mål i snitt per match ligger vi bra till.

MODO Hockey flyger ner i dag (tisdag) till Stockholm/Arlanda. Där hämtar Tage Persson, Bredbyns Åkeri med sin buss och sedan blir det buss till Mora på onsdag.
Noterbart om laget

Lars Jansson knäskadad, i övrigt skadefritt.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
www.sodertaljesk.se

Timo inför Modo

--------------------------------------------------------------------------------

Hallå Timo, hur ser det ut på skadefronten?

Jocke spelar, han tränade idag så det är inga problem. Poppe var med på isen idag men det är läkarna som får avgöra när han kan spela.

SSK har klart sämst skottprocent. 6,34 % av alla skott går i mål. Frölunda leder på 11,5 %. Fundering varför?

Nå ifjol gjorde vi mycket mål framåt men vi släppte in en jäkla massa mål bakåt. Nu är det tvärtom så det går i vågor. Jag tror att vi har många målgörare men just nu har det blivit sådan här situation att vi inte får ens in pucken på öppna chanser. Vi har haft i alla matcher senaste tiden många chanser med i stort sett öppet mål men har inte fått in den. Det är mycket psykologi men vi har stabiliserat spelet och jag tror att det är viktigare. Jag tror att målskyttet kommer att lossna snart. Det är bara en tidsfråga innan målen börjar ramla in.

Tror du spelarna har det svårt att anamma den hårdare bedömningen av domarna de senaste omgångarna?

Det är en process som pågår nu och det är bara för spelarna att gilla läget och acceptera situationen att domarna är stentuffa på de spelförstörande momenten.

Är du generellt positiv till den hårdare bedömningen på spelförstörande momenten?

Jag tycker att det är positivt men det får vara någon måtta på det. Nu känns det som de bara letar efter fel. Det måste bli en dialog mellan spelare, ledare och domare och hitta den rätta nivån.

Det blir fullsatt i Scaniarinken morgon! Vad betyder en fullspikad hemmarink?

Ja, det var länge sedan, det är härligt. Det är så man vill att det ska vara, att det ska bli lite liv i Scaniarinken igen. Det är det bästa för hockeyspelaren att känna att det är inte några tomma stolar och en härlig stämning runt omkring.

Dina tankar inför Modo matchen?

Det blir en härlig utmaning. De har sex nhl proffs, det blir en riktig utmaning för spelarna inför en fullsatt Scaniarink. Det kan inte bli bättre!

Tack och lycka till!

Tack!

Nedknappat av /Björn Carrö
Kommentera

Frisco: Tilläggas kan att Rastislav Stana leder korvligan på 13 korvar (poäng?).
Kommentera

Frisco:

"Det blir fullsatt i Scaniarinken morgon!..."

Måste varit 1900-kallt senast...
Kommentera

Frisco:

Varför har laget från kringelstaden korvar som poäng? Eller hänvisar korvar till hur ofta han varit på läktaren? Jag förstår inte detta.

Målvakter:
1 Robert Öhman,
30 Mikael Zajkowski,
35 Tommy Salo.

Backar:
3 Mattias Timander,
5 Hans Jonsson,
6 Tobias Enström,
7 Jesper Damgaard,
8 Oscar Hedman,
32 Tobias Viklund,
33 Pierre Hedin.

Forwards:
4 Jan Öberg,
12 Daniel Sedin,
13 Mattias Weinhandl,
15 Andreas Salomonsson,
17 Fredrik Warg,
18 Peter Öberg,
20 Henrik Sedin,
21 Peter Forsberg,
22 Joakim Lindström,
23 Magnus Hedlund,
26 Mattias Wennerberg,
27 Alexander Steen,
39 Per Svartvadet,
40 Magnus Gästrin.

Hela truppen åker med på veckans två bortamatcher som synes. Även Jocke Lindström, som inte varit ombytt de två senaste matcherna.
- Än så länge har vi inte besvärats av några skador och jag försöker hålla igång hela laget, säger Kent Forsberg.

Kommentar
Kent Forsberg: Negativa trender ska brytas

Målvakten Tommy Salo som besväras av nackspärr och inte spelade senast mot Brynäs hemma (seger 4-1) tränade inte på måndagen. Mycket pekar därför på att Mikael Zajkowski som debuterade mot Brynäs vaktar MODO Hockeys mål igen.
- Vi får avgöra matchdagen, säger Kent Forsberg. Antingen står Salo eller också ser han matchen från läktaren.

MODO genomförde en riktigt pigg träning innan veckans road trip söderut. Först handlar det om Södertälje borta tisdag, sedan Mora på torsdag.
- Två tuffa matcher, inte minst den i Scaniarinken mot Södertälje, säger Forsberg. Där brukar MODO av hävd ha svårt, men negativ trender och traditioner är till för att brytas.

MODO- tränaren var hyfsat nöjd med insatsen mot Brynäs.
- Vi var egentligen aldrig riktigt hotade, säger han. Detta trots att vi ändå inte är uppe i den kapacitet vi borde ha. Vi tog ändå en säker trepoängare, men borde avgjort tidigare.
- Nu gäller det att vi fortsätter vässa på försvarsspelet. Mot Södertälje gäller det att inte släppa till för mycket. Men det är klart, kan vi fortsätta släppa in bara ett mål i snitt per match ligger vi bra till.

MODO Hockey flyger ner i dag (tisdag) till Stockholm/Arlanda. Där hämtar Tage Persson, Bredbyns Åkeri med sin buss och sedan blir det buss till Mora på onsdag.

Noterbart om laget
Lars Jansson knäskadad, i övrigt skadefritt.
Kommentera

Enligt hockeyligan.se så är tydligen flera spelare i MODO förkylda.

"MODO tar med sig samtliga spelare utom knäskadade Lars Jansson till Södertälje men kan ännu inte nominera något lag eftersom många är förkylda."
Kommentera

Poffa: Kanske Apoteket i Sund kan sponsra laget med Echinagard (fungerar rätt bra om jag får säga det själv), och få den vackra apoteksloggan nånstans på tröjan i gott sällskap med andra vackra loggor?
Kommentera

Petey21: fler sponsorer på tröjjorna! Hellre det än div 1
Kommentera

Södertälje Sport (som Tellemar skulle sagt) ställer upp med följande lag:

--------------------------------------------------------------------------------

Goalkeepers
22. STANA, Rastislav
31. LINDQUIST, Magnus

1st Line 15. HÄVELID, Niclas 20. TÄRNSTRÖM, Dick
13. DÖME, Robert 10. ERIKSSON, Joakim 17. ANDERSSON, Jonas

2nd Line 44. PETTERSSON, Timmy 55. HUOKKO, Jan
24. BEMSTRÖM, Jörgen 21. NORBÄCK, Erik 9. BURSTRÖM, Anders

3rd Line 8. GROSSMAN, Nicklas 37. LIIMATAINEN, Petri
5. ROBERTSSON, Bert 51. FERRARO, Chris 42. FERRARO, Peter

4th Line 84. UMICEVIC, Dragan 16. BERGFORS, Nicklas
19. RIIHIJÄRVI, Teemu 23. KARLSSON, Gabriel 14. CARLSSON, Robert
Kommentera

Frisco: Och så Modos lag. Nedifrån och upp:

18. ÖBERG, Peter 40. GÄSTRIN, Magnus 26. WENNERBERG, Mattias
4th Line 17. WARG, Fredrik 32. VIKLUND, Tobias

27. STEEN, Alexander 4. ÖBERG, Jan 23. HEDLUND, Magnus
3rd Line 8. HEDMAN, Oscar 5. JONSSON, Hans

12. SEDIN, Daniel 20. SEDIN, Henrik 13. WEINHANDL, Mattias
2nd Line 3. TIMANDER, Mattias 33. HEDIN, Pierre

15. SALOMONSSON, Andreas 39. SVARTVADET, Per 21. FORSBERG, Peter
1st Line 7. DAMGAARD, Jesper 6. ENSTRÖM, Tobias

1. ÖHMAN, Robert
30. ZAJKOWSKI, Mikael
Goalkeepers

MODO Hockey
Kommentera

Frisco:

Den där domaren ser ut lite som en actionstjärna, fast det är ju ganska oviktigt. Blir intressant att se (eller möjligtvis höra) hur han sköter sig ikväll.
Kommentera

knaskamilla: Hur skötte han sig igår?
Kommentera

Frisco:

Borde jag veta det? Eller är det en kuggfråga?
Kommentera

Frisco:

Han var inte lika hård mot spelförstörande saker som Lärking (tror jag) var i matchen mellan DIF - FBK, som jag tycker att han borde ha varit. Ingen höjdarinsats från hans sida, om du frågar mig.
Kommentera

Frisco:
Så här skötte han sig enligt Aftonbladet: [bild]www.aftonbladet.se/vinj/bas/1plus.gif[/bild]
Kommentera

Någon mer än jag som har dåligt ljud på webradion ikväll?
Kommentera

Då är webradion igång...
Kommentera

knaskamilla: Det låter ung som i Lule-matchen tycker jag. Men maila dom och klaga. Dom sa ju att man skulle det.
Kommentera

Salle:

Redan gjort! =) Fast jag fick fila lite på formuleringen, för att kunna ge en så bra förklaring som möjligt av hur det låter.
Kommentera

knaskamilla: Jag har fått ett "durr" i bakgrunden efter att du påpekade ditt dåliga ljud. Det är nog ditt fel tror jag.
Kommentera

knaskamilla: Vadå dåligt ljud, Man hör ju vad dom säger utan problem. Tror att de sitter i en stor colaburk o pratar.
Kommentera

Salle:

Men ursäkta så jävla mycket då! Det var inte meningen. Förlåt. Jag tror att han som pratar mest pratar för nära micken, jag.
Kommentera

Salle: Det är Zakkes kartong som kommit i någon form av självsvängning efter uppvärmningen.
Kommentera

AM: Scaniarinken. ;)
Kommentera

knaskamilla: UMICEVIC vs. SNYGGJANNE, eller hur var det?
Kommentera

Lumber Jack:

Hmm. Var det DÄR en kuggfråga, då?
Kommentera

Lumber Jack: Hmm, är det Farbror Bosse och scoutkören som sjunger nationalsången?
Kommentera

Inte nog med att kommentatorerna har obehagliga röster, nu har dom nån liten tjej som är med på nationalsången (om det inte är barnet i mig som vill släppa loss...)
Kommentera

Nikki: Haha, det var visst en kille.
Kommentera

Nikki:

Barnet i dig? Du är väl ett barn? ;)

Gräslig sång. Det är aldrig charmigt när barn sjunger. De kan ju inte.
Kommentera

knaskamilla: Det är ju det som är charmen...
Kommentera

AM:

Kan du inte läsa, människa? Det ÄR ju inte charmigt. Bara jobbigt.

Jobbigt är det också att de inte kan uttala Zakkes namn. Tjajkovski?
Kommentera

knaskamilla: Dragan, lätt. Det måste du väl hålla med om?
Kommentera

knaskamilla: Du som kan Polska, hur uttalas det rätt då?
Kommentera

AM: Håller (lite) med dig. Är man 4 år och vågar sjunga inför 6000(?) pers så är urcoolt. Stor cred till den killen.
Kommentera

Kickan: Tja, enligt säkra källor var Dragan söt i Timråtröjan, eller det kanske var någon annan Dragan du tänkte på...
Kommentera

Stabilt med tre-mot-fem....
Kommentera

Kickan:

Dragan who?

Men gud, kan de låta bli att ta utvisningar? Det är väl inte särskilt smart att hålla på så?

Oj. Nu sa han Zajkowski.
Kommentera

Paddan:

Attans, 5 mot 3 i en dryg minut för SSK nu
Kommentera

Tycker inte om zebran i nuläget.

Och ännu mindre nu efter målet.
Kommentera

Paddan: Jag tänkte nog mer på Kringel-Dragan. Lite ung kanske, men va fan.
Kommentera

scim:

Jag hann inte ens trycka på "Skicka meddelande" förrän SSK utnyttjade den situationen.
Kommentera

Nikki:

Inte särskilt smart att ta utvisningar, alltså. Jag borde bli hockeycoach.
Kommentera

knaskamilla: För dig kanske, men förväntar man sig klockren sång av en fyraåring så är det jobbigt.
Kommentera

Tyvärr fprtsätter ju Sedin att vistas mer i utvisningsbåset än på planen. Är det här en utveckling efter något år i NHL. SSK verkar inte tycka att det är problematiskt att spela med två man mer heller. Fan.
Kommentera

AM:

Det gör jag inte. Jag vill bara inte höra dem sjunga, eftersom de alltid sjunger falskt.

NuMo:

Jag borde ligga sämre till i Poängjakten än vad jag gör, som den där ränner till utvisningsbåset hela tiden...
Kommentera

NuMo:

Heja Zakke, gjorde tydligen en giftig räddning alldeles precis.
Kommentera

scim:

Och Snyggjanne spelade bra försvarsspel.
Kommentera

« · 433176 · »