1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 522700 inlägg · 4121 ämnen

Södertälje SK - MoDo Hockey 090110

1109960 · » Till forumet

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 090110
Långben: Du kände bara ditt långben börja röra på sig...

Långben: GOSH!

Aha, nu har SSK-supportrarna också tagit till sig såna där Firman Boys fasoner.

www.hockeyexpressen.se/elitserien/1.1427959/ssk-skyddades-av-polis-efter-fiaskot

Lumber Jack:Håller fullständigt med dig!Samma kände jag när Timrå körde över Modo,känns bara som det ska vara!:)

shinzawai: Klart du hörde på första ropet. Inga mesiga viskningar från min sida, inte. :-)

Lumber Jack: Tre poäng är tre poäng :)

MoDo slår ett skitlag de behöver slå. Det känns bra.

shinzawai: Gott. Det var väl att ni syndes extra mycket i tv idag..

renen: Jag tycker inte att den var större än de tidigare 3-4 gångerna jag varit i AXA. Det är alltid bra med Modoiter på plats, och det brukar alltid höras bra. Det var sjukt kul idag iaf, vi satt på sittplats i närheten och det var bra drag där också.

shinzawai: Som tv-tittare så ägde ni axa. KUNG.
Måste vart bland de största klackarna i tälje på länge..

Poffa: Tack detsamma Poffo. Hörde jag dig på första ropet förresten? Lät myndigt, använd de där stämbanden under ståplatsinvasionen! ;)

Själv kan jag knappt prata nu, 7 mål och diverse ramsor från sittplats will do that to you.

Paddan: Hahhaha, något sänär! Fy fan den har jag aldrig hört förut! Tack Paddan för kvällens kvidande gapskratt!

Paddan: Bevisar att han verkligen behöver en som Sundström för att lyckas. Tråkigt då Z lär ta den platsen när han kommer tillbaka.

Paddan: Apropå Jannar.. Är inte Janne Krantz förjävla rolig? Om någon känner till honom och hans utgåva av Janne Krantz med bas... ni vet vad jag talar om.. Ni som inte vet vem jag pratar om eller som inte hört honom... Shame on you´ll! Fy fan vilken galet rolig gubbe det är. Ni som jag som minns honom från Iggesundsgänget.. Bättre än E. Törnkvist.

Wayne Gresky: Förresten så är jag inte förvånad över Jarl Strömbäcks insändare i ÖA igår där han i princip uttrycker sitt starka ogillande över hur mycket inflytande MoDo, och hockeyn, har i Övik.

Paddan: Hehe. Fördomsfullt? :)

NordaBoy: Nej den statistiken är fel, Sundström ska ha andraassisten på Yetmans mål.

Jag kanske är fördomsfull, men jag tror inte att Janne har kunskaperna för att komma ut på internet.

källan: Hoppas inte det..

Är Modos speaker också medlem på Hockeysnack?

NordaBoy: Påsen äger..

källan: Skröder gjorde 4 poäng

pratarn: Modo kommer leda redan vid första nedsläpp i den matchen! Frågan är om Berglund kommer överleva !!!

pratarn: Vi får väl ha ett speakerutbyte:)

Grattis igen kära MoDoiter!!! Det var ord och inga visor i AXA eftermiddags och i och med det börjar man resultatmässigt känna igen er.
Det kommer att bli en MYCKET intressant Måndagskväll uppe i Swedbank Arena där vi ju vill få till 2-2 i länsderbymatcher men detta... ...detta blir svårt anar jag. Herre jösses vad jag skulle ha velat vara där.

Paddan: Ja Mo är ju bra på skridskorna!!!Frliläge.

renen: Mike Morrison på assist från Jens Westin

Paddan: Vem gör Modos mål?

Wayne Gresky: Hoppas att målskyttet utvecklas likadant som i de två senaste matcherna, då borde det väl bli... få se... 9-2 på måndag. Fast så bra som jag är på att tippa så förlorar vi väl med 1-119

Paddan: Vi får hoppas att det krävs en timråsupporter för att kunna räkna hans poängskörd, på de tre senaste efter matchen på måndag, på fingrarna.

knaskamilla: Sen så måste väl Yetman vara nöjd med poängskörden i de två senaste matcherna. 3 mål och 6 assists, om jag inte räknat fel på fingrarna.

Bra domare idag, förresten.

Jaha, "hemkommen" från Sör'tälje så känns det inte som man gjorde fel val. Enkel vinst och bra utdelning, trots ett inte helt igenom lysande spel. Nu kan man gå ner och ta sig en whiskey, en GT och god mat som avslutning på dagen. I morgon är det tillbaka till verkligheten.

Noterbart:
- Alltid roligt att träffa någon man känner. Träffade Shinzawai efter matchen.

- Vi tackar Pelle Hållberg för att han fixade biljetter.

- Båda jumbotronerna var på svenska, så där sprack vår teori, Frisco.

Paddan:

Hur mycket jag än hade vunnit så hade jag nog förlorat på det sammanlagt ändå.

knaskamilla: Hur mycket vann du? För du spelade väl på det resultatet?

Frisco:

Nä, det har jag nog aldrig tippat att MoDo ska förlora med.

knaskamilla: Eller 2-7?

7-2, där kom det!

Gusse: Kul åxå att se Södertälje spela som Modo gjort i många omgångar.
Det är tydligen så här det känns att vara på det segrande laget då.

Paddan: Det var på tiden att vi fick ett självmål med oss åxå.
Det var nästan snyggaste målet.Salles passning till Svarten kan ha
varit snyggare.Har inte bestämt mig än

berghult: Det är klart, han är ju släkt med mig så då måste han ju va... äh, jaha där sprack det beviset också...

Paddan: Annars kan man fråga sig varför allt verkar så mycket bättre så fort Viktor Hedman återvände från JVM? Kan verkligen en nybliven 18 åring vara hela nyckeln?

berghult: Åfan, så allt är Bilbolagets fel? Det var väl där Mia Karlsson hamnade också.

Paddan: Den där farten på skridskorna var nog något "Werner" lånade inför första uppehållet men glömde att lämna tillbaka när han lade av...

Paddan:Lutar åt ingemansland till slut. Kvalserien blir det för SSK och DIF.

NuMo: Hoppas att vi får en så här trevlig "eländesmatch" mot Timrå också. Den där farten på skridskorna som hela laget hade i första perioden, var sjutton har de gömt den? Hemma hos Svarten?

Wayne Gresky: Är det Morrison effekten vi ser !

NuMo: Man ser att något är allvarligt fel i defensiven när Yetman hamnar framför eget mål ensam mot två välväxta SSK-spelare som vid första reduceringen. Timander låg uppe vid blå och jagade någon miniforward som inte ens hade pucken.

två grymma kedjor ....

1109960 · »