1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506490 inlägg · 4103 ämnen

Södertälje SK - MODO Hockey 17/2-2005

507986 · » Till forumet

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 17/2-2005
Poffa: Du måste vara den segaste personen norr om ekvatorn, Firefox hade sin releas redan så tidigt som 1982.
Kommentera

Lumber Jack:

Mina uttalanden har inget med firefox att göra. För övrigt bytte jagtill firefox så sent som i veckan, har liksom gått och väntat på denförsta riktiga releasen, istället för att använda betaversioner.
Kommentera

Poffa: Firefox... det förklarar en del, då systemet är uppbyggt så att man måste tänka på ryska. Det förklarar alltså mycket av dina märkliga uttalanden.
Kommentera

Poffa: Kastmed litenpuck är en far lig hobby.

Ur Allehandan:
– Det är ledbandet i mitt högra knä som fått sig en smäll. Jag tappade klubban och greppade tag i pucken, när jag slängde iväg den vred jag till knäet. Vi får se hur det känns i morgon.
(Modobacken Mattias Timander vilade i tredje perioden och det är tveksamt om han kan spela hemma mot Djurgården i morgon)
Kommentera

Poffa:
Tyckerändå att detkänns mer politisktkorrekt attprata om enmanifestation motsär skrivning, änatt bråka omFirefox - alternativet.
Kommentera

Poffa:

He, det är mellanslaget innan som försvinner. Märkligt på min ära.
Kommentera

Poffa:

Allting utom c istället för v är buggar. Det verkar vara då man byterrad inom textrutan som det blir så här.denna gång var radbrytningenmellan rad och inom och mellan mellan och rad.
Kommentera

Metal Guru:

Nä, joysticken fungerar som den skall. Så den är det inte fel på. Nu ärjag på jobbet och skriver, där jag också använder firefox, vi får välse cad som händer med detta meddelande.
Kommentera

Äh, Poffa:
Jag ser dittinlägg som enkraftfull markeringmot sär skrivning.
Kommentera

Poffa:
Ingen bugg bakom spakarna?
Kommentera

Poffa:

Och så var det då konstaterat. Jag hade mellanslag på alla ställen i textrutan, undra om det är någon bugg med firefox och HS+?
Kommentera

NuMo:

Där andra gör lika många misstag? Jag som trodde att du bara var utanljud, nu inser jag att du såg skiten utan bild också och att det endadu egentligen såg var säsongskortets grafik med resultatservice ochklockan i vänster hörn.
Kommentera

kärran:

Jodå, men eftersom jag jobbade så kunde jag inte se matchen. Jag lämnade helt sonika över inspelningsförfarandet till kvinnan i huset. Inte vet jag hur hon burit sig åt, men något ljud fanns inte till bandet.Dessutom så började hon spela in någonstans i mitten av andra perioden och eftersom jag inte kom hem innan efterhandssändningen började, utan en period in i den, så blev det till att vänta tills matchen var slut för andra gången.

Vad gör man under tiden man väntar så. Varför inte slå på datorn och surfa lite HS? Nä visst ja, då får jag ju veta resultatet. Kanske småbläddra på teven? Nix, samma där, risken för att resultatet plötsligt poppar upp är för stort. Alltså, en kopp te, eller tre och en god bok i ett par timmar. Någon gång då och då till teven för att se om matchen är slut, naturligtvis med ljudet avstängt och med händerna för ögonen så att man inte råkar se något av betydelse.
Äntligen slut. Nu gäller det bara att komma på hur långt tillbaks man skall spola. Spolar jag för kort så kommer jag in mitt i matchen och kan råka se resultatet vilket är stor risk, för resultatet står ju bredvid periodanvisningen, någonstans.
Naturligtvis råkade jag spola för långt, vilket inte var bättre, jag kom nu in i match nummer ett av samma match, fast på ett annat ställe. Snabbspolning i en kvart med händerna för ögonen för att inte se, men ändå lite, plötsligt visar sig en text där det står "Sudden death". Typiskt, nu var det avslöjat. Jag befinner mig alltså i slutet av sändning nummer ett. Elementärt, men fördj...Nu vet jag alltså att det blir oavgjort - minst. Fördelen är att därifrån inte är så långt att snabbspola till början av sänding två.
Jag sätter mig nu för att njuta lite av matchen som jag vet att den gått till sudden. Typiskt! Inget ljud! (Som jag nämnde tidigare.) Skit! Men skam den som ger sig, men har ju gjort allt för att undvika resultatet i flera timmar under kvällen och eftersom klockan börjar närma sig ett på natten så skall jag inte ha kämpat förgäves.

Nu har jag sett matchen klart. Utan ljud. Det är inte så roligt men man upptäcker andra saker. T.ex. att hunden i lägenheten ovanför kliar sig så att hela taket mitt bonkar.

Första perioden var tyst och tråkig. Ett rättvist resultat hade väl varit 1-0 till Södertälje, men då räknar jag ju mål som egentligen borde ha gått in eftersom skottet tog i stolpen, enligt Färjestadsätt att räkna. I andra blev det fartigt värre. Lagen turades om att byta chanser och hade vi satt förstaanfallen hela tiden så hade vi vunnit den perioden med 5-0 - minst. Eller så hade Södertälje vunnit med 5-0 om man satt sina kontringsattacker på våra långa anfall eftersom de allt som oftast blev mot trötta modoanfallsspelare som missat sina chanser strax innan i flera minuter. Tredje är inget att säga om. Hade Weinhandl gjort mål så hade vi kanske vunnit, men å andra sidan, hade han gjort självmål så hade vi förlorat några minuter tidigare än vi gjorde nu. - Klart slut.

Förresten. Hur man kan sitta och irritera sig på Timander en match där mycket i backspelet inte fungerar och där andra gör lika många misstag är för mig en gåta. Blockering.
Kommentera

Nalle Sjuh: TIK-rundan... är det sånt som visas i den där arenan som snart kommer att byta namn till ett namn som tydligen kom till när någon frågade Torbjörn Fälldin hur man startar datorn.
Eeh...On?
Kommentera

Antikrundan, det överlägset bästa TV-programmet med Öviksanknytning under denna kväll. Säg nu inte att det fanns suckers som såg på något som i tablån hette något i stil med "Södertälje SK - MODO Hockey"?

Äsch, fingerspitzgefühl föds man med. Zäta på er, nu när Miiike är tillbaka och allt.
Kommentera

Poffa: Som jag sagt tidigare så är det märkligt att det är de matcherna som man får betala extra för som har de överlägset sämsta produktionerna och kommentatorerna.

Calle Johansson blev uppriktigt sagt jävligt förbannad på Stefan Danielsson idag då Danielsson plockade ut Holmström och Jämtin då de petade lite på varandra vid en tekning. Calle sade då något i stil med "Inte undra på att det går så jäkla dåligt för oss i internationella turneringar när vi är vana med domare som dömer utvisningar när två spelare bara petar på varandra."
Kommentera

Paddan:

Zoomar ut? Jag som trodde att det berott på att de får handveva kamerandå de skall snurra den, ungefär som LV-kanonerna i andra världskriget.
Kommentera

Poffa: Va, bara 8000 inlägg... amatör...

Förresten, använder man PPV-sändningarna som någon form av praktik för kameramän? Uppenbarligen har de i varje fall aldrig lyckats lära sig hur man zoomar ut
Kommentera

Poffa:

Va fasen, mitt tangentbord tycker tydligen inte om att man använder sigav mellanslag. Jag bergriper tamejfaan inte nånting. Undra om detäntligen är dags att byta batterier i det här tangentbordet, de har juklarat av att användas i snart ett år.

Btw, 8000 inlägg med det här. Nädå, jag är inte beroende av HS. Inte alls.
Kommentera

Paddan:

Inget positivt med den här matchen, eller får man säga att Timandersfrånvaro från spelet i tredje var positivt? Karln hade inte många rätt,idag heller. Frågan är om det inte är dags att bänka honom redan innanmatch och låta Oscar spela från start. Oscar gjorde inte bort sig, tillskillnad från Timander.

Timander måste ha några trådar som ligger felanslutna, för när hanskall dumpa pucken hårt blir det inte mer än någon meter och när hanskall slå en tvåmeterspassning, då blir det icing.
Kommentera

Salle: Inte kan man då tro av dagens match att man specialtränat försvarsspelet. Tycker snarare att man uppträdde virrigare än vanligt i egen zon. När dessutom Aucoin uppträdde väldigt grinigt (fick han förresten en 10:a ikväll, eller?) så blir försvarsspelet än mer lidande.

Sedinarna och Salle är lite för fantasilösa också i sitt spel. En jäkla massa snurrande i höger sarghörn gång på gång på gång och absolut ingenting händer mer än att tiden går.
Kommentera

Usch och fy sicken match...
Inget Go, inget jävlar anamma (inte ens Hinote), för lite skott, för lite skridskoåkning, för mycket slarv och för mycket onödiga utvisningar.

Vart var revanschlustan som Kent pratar om (det gör han iofs alltid) och den slutspelständning Svarten pratade om inför matchen.

Nog f-n borde MoDo kunna bjuda upp till dans även mot ett "kylskåp" till partner.

Idag så var det iofs jämnt skägg över lag men Sedinarna förtjänar inte sin 2:a kedjestatus om dom spelar som idag. Hade 3:e (& 4:e) kedjan fått igång sitt normala fysiska spel så skulle jag kunnat tänka mig att bänka dom 2 och låta Salle gå in nån annanstans.
Dags att prova nån annan 3:e länk med Sedinarna då Salle börjat falla in i hörnspelet han också. Hinote?
Kommentera

Metal Guru:
Jo jag fattade inte heller nått av det, tänkte det att kanske var nån av er som kunde bringa lite ljus i frågan. Är som sagt saxat från länken som är med där...
Kommentera

Unknown: 1-1 nu Calder
Kommentera

Unknown:
Taskig meningsbyggnad.

"Frölunda är enda laget i elitseriehistorien som två gånger uppnått 100 eller fler poäng på en säsong."
Kommentera

Nån som kan förklara det här:
Frölunda är enda laget i elitseriehistorien som uppnått 100 eller fler poäng två gånger under en säsong.

Saxat ur von Konows:
www.hockeyligan.se/statistik/vonkonow/index.phtml?nid=5694
Kommentera

Målsnålt...

Vad har hänt med MoDos hemsida och updateringen av matcherna? Tycker det är lite hipp som happ om den funkar eller inte.
Kommentera

yaqop: Modo tar ledningen med 1-0 Svartvadet!!!
Kommentera

Modoante:

Varav en då pucken hoppade till
Kommentera

kärran: Enligt radiosporten så har Wenis missat öppet mål vid två tillfällen
Kommentera

SSK:s Jonte Eriksson är sjuk, han leder deras poängliga i laget, vilket kan innebära att den killen skulle SSK bra gärna vilja ha på isen mot MODO i kväll.

Hoppas vårt lag kan sätta gasen i botten och göra några mål i början, så man inte behöver vara så nervös.
Kommentera

NuMo
MODO matchen sänds på säsongskortet.
Så även Timrå- Frölunda.
Kommentera

PoMo: ...isen ligger blank och fin för den har spolats av en ismaskin......
Kommentera

Poffa: Ikväll kan man inte ens följa matchen å webben. Hoppas att sportradion koncentrerar sig på den mest intressanta matchen då kanske man kan snika in en diskret hörsnäcka i örat på sig själv. Nu vet man ju hur dålig täckning de har av Modos matcher men med Södertälje som motståndare så ökar ju chanserna för direktreferat då och då betydligt. Nu skulle jag nästan vilja länka till Sven Savage lilla tokroliga krönika i ämnet, men jag orkar inte leta igenom hela luleforumet för det. Den som orkar har lite rolig läsning i alla fall. Och sant. Nästan.
Kommentera

NuMo:

Kvällens pipblåsare är:

Södertälje SK - MODO Hockey
HD Patrik Sjöberg, Gävle
LM Per Svensson, Mjölby
LM Mikael Ljungqvist, Bagarmossen
Kommentera

Quaker: Jo, det är det jag säger. Salo har i alla fall en ursäkt, det har inte de andra.
Kommentera

NuMo: tycker inte att koffeintabletterna verkar ta så bra på Salo.
När jag tänker efter så har han väl alltid sett trött ut i alla intervjuer o dyl., du vet: lite halvdåsigt öppna ögonlock med kudden kvar i håret, eller?
Kommentera

Quaker: Salos problem var ju att han höll på att somna i mathen där våra största stjärnspelare någonsin vägrade göra mål. Hade han inte tagit koffeintabletter i periodpauserna så hade han definitivt somnat helt där han stod och då hade han räddat med skallen.
Kommentera

NuMo: är du säker på att träningen med de stora puckarna inte är för Salos skull ? *hmm*
Kommentera

Inför slutspurten, inför slutspelet, har man infört lite nya träningsmetoder i laget. Träning med större puckar än normalt har inneburit att vi numera kommer att med lättja kommer att kunna träda in puckarna in i nätet mycket lättare än tidigare inför slutspel. Jaha, då har man uttryckt sig klart inför den här matchen då.

www.modohockey.se/bilder/nyheter/Salo.jpg
Kommentera

Målvakt:
35 Tommy Salo
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
24 Adrian Aucoin,
3 Mattias Timander

73 Frantisek Kaberle,
7 Jesper Damgaard

6 Tobias Enström,
5 Hans Jonsson.

Forwards:
19 Markus Näslund,
39 Per Svartvadet,
15 Andreas Salomonsson

12 Daniel Sedin,
20 Henrik Sedin,
13 Mattias Weinhandl

27 Alexander Steen,
40 Magnus Gästrin,
58 Dan Hinote

26 Mattias Wennerberg,
4 Jan Öberg,
18 Peter Öberg.
Kommentera

Södertälje SK - MODO Hockey 17/2-2005
Kent Forsberg: SSK-trend ska ändras

Bortamatch i Scaniarinken mot Södertälje SK brukar som regel innebära förlust för MODO Hockey. Det är också med just en sådan match på menyn som Elitserien nystartar för MODO efter uppehållet för Sweden Hockey Games.
- Men nu ska vi ändra på förlusttrenden i Södertälje, säger Kent Forsberg, coachen.

1-2 blev det i Södertälje i höstas. Sedan 2-1 och 4-2 till MODO i Kempehallen.
- Vi har tränat mycket bra under uppehållet, säger Forsberg. Inte minst gäller det den här veckan. Förhoppningsvis kan vi komma taggade till nystarten och hela tiden vässa spelet och formen inför det alla väntar på, nämligen slutspelet.

Skadesidan?
- Ser väl ganska bra ut, säger Kent. Bara Pierre Hedin (bruten arm) och Peter Forsberg (bruten handled) ur spel. Långtidsskadade Lars Jansson (knä) har vi räknat bort sedan tidigare. Hedin har börjat så smått på is, men fullt ut först om två veckor, Peter har börjat rehabiliteringen med att sitta på testcykeln.

Mötena med Södertälje brukar inte handla om någon vidare underhållning?
- Nej, definitivt inte. Någon champagnehockey blir det säkert inte nu heller, men vi ska försöka vända på den negativa trenden borta mot laget i alla fall.

Målsättningen inför de sex sista omgångarna?
- Att vinna så många matcher som möjligt. Sedan får vi se var vi hamnar eftersom vi inte kan påverka hur de andra spelar.

Mycket oro i truppen beroende på NHL- lockouten och senaste dagarnas kovändning från spelarsidan?
- Egentligen inte, men klart det snackas en del. Hur som helst ska alla vara beredda åka till Södertälje och vara med i nystarten. Träningen i dag onsdag var f ö den bästa och tempostarkaste vi haft på mycket länge.
Noterbart om laget

NOTERBART 1:
Skadade spelare: Pierre Hedin (bruten arm) och Peter Forsberg (bruten handled) ur spel.

NOTERBART 2:
Världsbackarna Adrian Aucoin och Frantisek Kaberle har i dagarna fått hit sina familjer.
Kommentera

507986 · »