Bad_Brett: Problemet i sig är ju att marknadsavdelningen inte håller måttet. Tyvärr tror jag inte den nuvarande staben/ledningen klarar av att hålla igång tre högklassiga maträtter, utan möjligtvis kan man få till en skaplig dagens, men taskig sallad och kranvatten.
Jag lovar er, skulle ett antal härifrån sätta sig ner och snacka i ett par timmar över några öl så skulle vi i utan några som helst problem ha en bättre arbetsplan för hur marknadsavdelningen ska arbeta, än vad som finns nu.
Nikki Nine: Det skulle inte förvåna mig om Nyström på Expressen kommer med någon raffig krönika i kväll, där han kommer påstå hur stora problem Modo kommer få den här säsongen.
Han har ju redan hasplat ur sig vilket enormt jobb Tuffe-Uffe har framför sig och så något obegripligt om att det är unga spelare som måste in i Modo för att laget ska bli bättre.
Vilket stolpskott.
InVinoVeritas: Fast att mönstra hela J20 med några enstaka förstärkningar tycker inte jag gör de juniorer som står närmast A-laget, någon rättvisa. Forsberg i målet, med 3 juniorer och de backar som är 5-7:a av seniorerna, lär t ex inte kunna visa upp sin bästa sida.
Samma gäller t ex för Anton Byström och John Westin, som knappast kommer spela den typen av spel de kommer att få göra när det är mer seniorer med.
Jag säger inget om man matchar in några juniorer, men 11-12 st, känns i mesta laget.
Redigerad kommentar
Nu var ju inte mitt inlägg riktat som någon kritik mot dig, Martin eller någon annan. Jag konstaterade bara att mina farhågar har besannats. Problemet är att det satsas alldeles för lite på denna front för att kunna upprätthålla en hög kvalitet.
Att den officiella hemsidan har 2-3 fristående matchrapporteringar som säger olika saker är enligt mig helt oförlåtligt. Ifall det inte finns resurser att uppdatera den som finns på hemsidan, är det naturliga att man plockar bort den helt.
Det är orimligt att begära att du och Martin skall kunna sköta allt detta, samtidigt som ni har andra jobb vid sidan av. Givetvis skulle MoDo göra en rejäl satsning på att få till ett fungerande helautomatiskt system, som gör att ni kan fokusera på att själva skrivandet, istället för att sitta och sitta och kopiera inläggen manuellt till 2-3 olika platser.
Om det inte finns resurser att utveckla ett sådant system (vilket kan tyckas vara orimligt, eftersom det knappast lär krävas mer än 1-2 veckors utveckling av en rutinerad programmera), så är det enda rimliga att banta bort alla de funktioner som ni inte har tid att hålla uppdaterade. Om ni sedan väljer att fokusera på twitter, facebook eller en blogg spelar ingen roll. Huvudsaken är att det skall vara uppenbart för 97-åriga Agda hur hon kommer åt den relevanta informationen.
Så, kontentan är att ni gör ett jättebra jobb med matchrapporteringar och intervjuer, men att ni inte har några vettiga verktyg att arbeta med. Antingen får MoDo anställa någon som kan få lite struktur på det hela, eller göra om era tjänster till heltidstjänster. Hur det fungerar i dagsläget kanske gick bra 1995, men inte 2011.