1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506490 inlägg · 4103 ämnen

Squadra Toro HVseosso VS The Cardiac Arrests, 30/12-08

1105317 · » Till forumet

Sv: Squadra Toro HVseosso VS The Cardiac Arrests, 30/12-08
knaskamilla:

Har Westerlind varit i Gävle nyligt? han har tändare! :)
Kommentera

arnio: Ja hur kan ni Brynäsare vara så korkade att ni bränner en bock varje jul? Vad får ni ut av det?
Kommentera

Icing-Ove:

Ja, fy fan. Om jag hatade Brynäs innan så hatar jag dem ännu mer efter att de började elda julbockar.
Kommentera

arnio:
Sluta tända på julbockar i Gävle bara, era jäkla galningar!!
Kommentera

renen: Ok, förlåt! Blir bara så less på huliganer.
Kommentera

Poffa: Ja du fatta att jag var ironisk :)
Kommentera

renen: Möjligtvis intelligent.
Kommentera

arnio: Årets första och 'bästa' inlägg :) Inteligent var namnet.
Kommentera

arnio: Firat hårt i nyår?
Kommentera

arnio:

Ja, att vi inte tänkte på det. Förlåt oss.
Kommentera

Inte så smart att ge er på er egen hemmarena, vad har ni hoppats få ut av detta? Rena rama black armyfasonerna, om jag hatade Modo innan detta så späddes det på efter nyårsattentatet. Trisst
Kommentera

MICKE P
Såg hemvändarmatchen på juldagen här i härnösand,

Jag vet inte vad jag ska skriva men en sak säger jag, hur F_N kunde modo
göra sig av med han??!

Ta ner micke från kontoret å låt han lira igen!
Kommentera

Berka:

Hörde det från en som påstår sig ha kontakter i Modo. Ska tydligen pågå förhandlingar med tänkta efterträdare. Vilket jag tror är mycket troligt. Vad jag hörde så behöver det inte bli någon "gammal" tränare utan att någon underifrån i organisationen blir befordrad.

Men jag kan inte säga att jag har belägg för vad jag säger nu. Jag har hört det av en person som säger sig ha personlig kontakt med någon/några inom Modo.

Så ta det för vad det är...

Gott Nytt År på er iaf.
Kommentera

FreddanVF: Jaså har du känningar i modo? Ja jag betvivlar inte ditt uttalande alls, tycker snarare att det är bra!
Kommentera

Fick höra att det är inofficiellt klart att Harri Rindell får sparken. Så det lär väl bli officiellt snart.
Kommentera

hellge: Jepp, en riktigt trevlig bekantskap som också gjorde riktigt bra med poäng under de säsonger han spelade i MoDo. Om jag inte minns fel bör han väl snittat närmare en poäng per match.
Kommentera

Paddan:

Då gillade jag Anders Wikberg bättre, om vi nu ska prata tikar...

Också en MVP i MODO-cupen, liksom Niklas Norgren
Kommentera

hellge: 8 poäng på 27 matcher säsongen 1980-81, nä Matti Pauna gjorde inte direkt något större avtryck i MoDotröjan.
Kommentera

Poffa:

Det satt en farsa bakom oss som grät av stolthet. Han påstod det.

Kanske överdrev han en del. De spelade en fin hockey, utan att direkt glänsa och vara överlägsna. Sen var de ruggigt nära att åka ur i kvarten mot Danderyd.
Kommentera

hellge: Vaksala är Upplands utvecklingslag, så jag tror nog att det finns lite mer bakom det hela än ett kompisgäng.
Kommentera

Paddan:

Fast Matti Pauna blev väl aldrig någon hit i MODO.

Annars är det kul att läsa all star team genom åren från MODO-cupen. Matti Pauna fick MVP ett år såg jag. I övrigt är det nästan bara riktiga stjärnor som varit med i all star team. Såg föresten att Kim Martin fick bäste målvakt ett år.

Vaksala vann, lite otippat för mig. Ett kompisgäng som alla går i samma klass i Uppsala, om jag förstått det rätt.

12:an i Skellefteå fick MVP.

En rätt kul grej från läktaren på finalmatchen var när domaren dömde en felaktig icing och ändrade den till felaktigt domslut. Varpå speakern säger:
- Domaren är inte mer än människa heller.

När någon i publiken ropar:

- Ja, eller hur Sundström!
Kommentera

Paddan: Fan, det är som att man sitter och läser Modos strategi år 2020.
Kommentera

hellge: Här är ett utdrag från "Min mening" i MoDo-iten nr1 1980

"Tillbaka till toppen
I flera veckor nu har många starka män jobbat med ett enda mål för ögonen - säsongen 1980-81, säsongen då MoDo ska tillbaka i den absoluta hockeytoppen.
*I ett tidigt skede gjorde man klart med tränarduon Tommy Sandlin/Karl-Sören Hedlund, vilket var rena bomben i ishockey-Sverige. Att MoDo som enskild klubb skulle kunna matcha Svenska Ishockeyförbundet var det nog inte många som trott.
*Vidare bestämde man sig i ett tidigt skede att satsa på ungdomssidan som aldrig förr. Verner Persson, den ryske experten och mannen bakom Timrås så berömda hockeyskola för tiotalet år sedan, ska bli boss för den delen är det meningen. Ett succédrag även det.

Alertare än tidigare
Spelarsidan då? Ja, även här har man varit alertare än tidigare säsonger. En talangscoutgrupp jobbar intensivt och har kartlagt snart sagt allt vad intressanta spelare som finns och Timrås Matti Pauna har redan tränat med MoDo, dess målvakt Peter Lindmark har också varit klubbens gäst.
Det är så här det måste gå till numera. Det går inte bara att sitta med armarna i kors och tro att allt ska ordna sig till det bästa - det gäller att handla!"
Kommentera

Paddan:

fast det är ingen som märker om du hållit käft om det ;-)
Kommentera

hellge: Jepp, fast jag råkade lägga till ett stavfel som han själv inte rådde för.
Kommentera

Paddan:

Skrev du av Hasses krönika?

Fan, är det han som ensamt har fått sköta MODO:s information de senaste 30 åren?

Men helt klart finns det likheter efter de båda gulden. Det var Uhlin som på officiella gjorde oss uppmärksam på likheterna.
Kommentera

Gusse: Och jag säger: Slutra tramsa, och inse allvaret helt enkelt.
Kommentera

Gusse: När hjälpte en timeout Modo?
Kommentera

Gusse: Åter igen tycker jag att man tog Time outen för sent .Man hadde läge med två minter kvar och tekning i Hv zoon men man väntade tills det var En minut kvar.
Kommentera

När fan vänder det? Eller gör det!
Kommentera

MODOJohan: Du låter som en framtida sportchef i Modo
Kommentera

MODOJohan:

Ta det lugnt. Vi är motgångssupportrar. Inte medgångssupportrar.

Sparka Hedin, och Hedin och Harri och Kekkonen eller vad finnarna heter.
Kommentera

Nedrans pessimister... fortsätt tro på vårt älskade Modo för bövelen!! Ni ger då alltid upp i motgång. Våga vara supporter!! FORZA MODO! MOT SLUTSPEL, så klart! Detta är en ful trend som vi kommer bryta!
Kommentera

Lumber Jack: Tyvärr så verkar ju bäst före datum på våra spelare plötsligt ha gått ut. Det är som hårdplast som stått för länge i solen. Plöstsligt blir det så skört att man knappt kan nudda på det utan att det faller sönder.
Kommentera

hellge: "FESTEN är över nu!
Det är länge sedan det känst så riktigt - och viktigt - att önska en GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR till alla rättrogna MoDoiter.

Det kan behövas.
SM-festen är över nu. Mästarglansen är på väg att flagna och nu krävs det helt plötsligt krafttag för att överhuvud taget ta sig till slutspel för MoDo AIK, idrotts-Ångermanlands stolthet.
Nog ska det väl ändå gå vägen?
Tycker man - och säger man.
Men det räcker inte med det. Man måste ta i också och det har verkligen varit lite si och så med det på rinken i de 21 matcherna som hittills spelats.

Publiken har ställt upp...
Det är i motgångens stund som vännerna prövas, brukar det heta.
Och i det fallet tycker jag MoDo-gänget ska vara mer än nöjt! Hemmapubliken har nämligen ställt upp alldeles enormt, tycker jag, trots att det är länge sedan det varit så motigt på hemmarinken som just den här säsongen.

...dags för spelarna nu?!
Elva hemmamatcher och bara fem segrar hittills är ett facit, som är skrämmande dåligt. Nu om någonsin är det dags för spelarna att ställa upp för supportrarna igen. Annars kan det här ta en ända med förskräckelse.
Man kan förstå om supportrarna börjar deppa ihop alldeles, men samtidigt ska man också ha i åtanke att det krävs så otroligt lite för att det helt plötsligt ska stämma igen.
Men en sak har i alla fall SM-framgången fört med sig beträffande MoDo, nämligen det här:
Det går inte att slå sig till ro och tro att allting ska ordna sig till det bästa ändå!
Mikko Leinonen, Malte Steen och Janne Nyman lämnade guldlaget utan att ersättas i den grad man kan kräva.
Framför allt har man försummat att se över det här med försvarsspelare, där man till slut till och med tvingades övertala Ulf Ingvarsson.
Och när laget väl nått den framgång man så länge varit på jakt efter verkade det också på många av spelarna, som att den oerhörda satsning man tvingat sig till ett par år nu var över. Målet var nått, nu skulle det mesta ordna sig ändå.
Ungefär så gick tongångarna, men det är något som aldrig håller.

Hårt arbete, inga genvägar
Krafttag och åter krafttag är det enda som gäller just nu. Hårt arbete, inga genvägar, det kan också användas i sammanhanget.
Det är en stilla önskan att också alla spelare i representationslaget nu inser detta.
Då kan det trots allt bli riktigt roligt efter nyår.
För nog ska det väl ändå bli SM-slutspel igen?
I min ledare i MODO-ITEN innan säsongen kastade jag fram en brasklapp om att många av spalarna, däribland Per Lundqvist, knappast orkar tända om efter SM-guldet.
Jag ska väl inte få rätt till slut, Pelle & Co?!"

/Hasse Andersson, MoDo-iten nr 4 1979
Kommentera

Lumber Jack: Jag har extremt svårt att hålla med dig. HV hade många fler chanser än MODO. Många fler kvalificerade chanser också. 41-24 i skott talar i det här fallet sitt tydliga språk.
Kommentera

Zemturis: Han drämde in i målburen med röven först.
Kommentera

Zemturis: Han ramla på rumpa.
Kommentera

En som missa första, Fredrik Warg varför spela inte han??
Kommentera

Poffa: Visst är vi det. Vi har minst lika många (få) chanser som HV även om HV har mer puck.
Kommentera

NuMo: Ledningen i modo tror på denna trupp och spelarna och ledarna har fullt förtroende. så låter de nog i morrn .
Kommentera

AM:

Alltså inte may? Är det Januari? Då har vi alltså lite tid kvar ändå.

Btw, det stämde rätt bra ändå det där med att Hasse och Aasen skulle var borta till efter jul. Det var väl bara Susse som blev helad något innan.
Kommentera

hellge: Det är lugnt. Harri skall visst ta i med hårdhandskarna nu när det gäller försvarsspelet. Det är livsviktigt att spelarna förstår att man spelar för sin ära nu.

www.youtube.com/watch?v=piWCBOsJr-w&feature=related
Kommentera

hellge: På lördag är det january day, january day..
Kommentera

Paddan: Jag hoppas verkligen det
Kommentera

Vi är sist

Oj, oj, oj, huvva, huvva, huvva

Det här måste vara något slags rekord i fritt fall.

Är det någon som har någon idé vad vi ska hitta på.

Det påminner mycket om raset efter 79 års guld.

May day, may day
Kommentera

Lumber Jack: EH? Vi var utspelade i tre perioder. HV var klasser bättre på allt!
Kommentera

Lumber Jack: De kommer.... vi vinner sm-guld vi har ju vestin,hedin,espeland,hållberg som är de 4 bästa backarna just nu.
Kommentera

1105317 · »