1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508460 inlägg · 4106 ämnen

Status

« · 54823 Till forumet

Sv: Status
NuM:

Kan du?
Kommentera

Som sagt. Makt är något förunnat de som inte tillgriper den i onödan.
Kommentera

Jag skulle alltså inte klara av att ha makt... ;)
Kommentera

Vad är status?

ÄR det att sitta och dricka Brynäs supporteröl med Westerlind som jag gjorde i förrgår?

Jag vet inte. Lite status borde det vara att vinna Speedway-GP-tävling på Stockholms Stadion i alla fall.

Eller vad är status?

Ja, jag vet inte.....
Kommentera

Frisco: Kul att den här statustråden kom upp igen. Jag har saknat liknande trivselspörsmål på sista tiden. Det var faktiskt ocskå överaskande roligt att läsa tråden, det är märkligt hur fort man glömmer. De båda fenomen som du nämner som potentiella statusförmerare stämmer nog ganska bra. I alla fall i mina ögon. En öl i goda forumvänners lag måste tillhöra en av toppstatushöjarna. Det är få förunnat att lära känna alla tokar på det sätt som du verkar göra.
Kommentera

NuMountain: Nygatan verkar vara ett attraktivt område i Övik. Alla vill verkligen komma hit. Tilläggas kan också att Brynäsölen är god. Dock är den halvmörk och inte ljus som det står i Systembolagets lista. Slottskällan i Uppsala som gör ölet kan verkligen göra kvalitetsöl.

LJUS LAGER : Beställningsvara
Brynäs Supporteröl (nr 71324)
Ursprung Sverige
Producent Slottskällans Bryggeri AB
• Flaska 500 ml 16.70 kr
Alkoholhalt 5 volymprocent

Som Bengt Frithiofsson skulle sagt:
Threeee solaj.
Kommentera

Frisco: Är den halvmörk kanske det är något för mig trots allt. För mig ska det vara öl av pilsnertyp eller mörkt öl ända ut till stout-typ av öl. Om inte det finns så duger de flesta ölsorter som du vet. Man ska inte vara så kräsen om syftet är gott. Just nu tar jag mig faktiskt ett par av bolaget absolut billigaste ölsorter med stor njutning. Njutningsprocenten är betydligt högre än alkoholprocenten och ändå är alkoholprocenten högre i förhållande till priset än de flesta ölsorter jag sett. Isbjörnar också! Sitter jag inte och skriver ickehockeyrelaterade hockeyämnen så MoDorator jag är!!
Kommentera

NuMountain: ickehockeyrelaterat och ickehockeyrelaterat?? Jag började ju att snacka om Brynäs supporteröl. Tycker nog att det är hockeyralaterat om nåt.
Kommentera

Frisco: Ja, du ja. Men jag då? Jag frågar mig vad Brynäs supportrar har med hockey att göra. Öl vet jag ju har med hockey att göra, men mina alkoholvanor är ju min ensak och borde så förbli, så varför surrar jag hela tiden om det? Nu Tycker jag att våra "riktiga" vänner knas, LJ, scum, agent, poffa (Okey, Westerlind också (Kredit ska han ha som står ut med våran hoper.)) mfl. ska ta sig samman och besöka det här ställer med lite seriositet igen. Precis som förr.
Kommentera

NuMountain: Det blir nog bättre redan om en dryg vecka när det röd/vit/gröna elle var det röd/vita eller röd/svarta? laget går på is. Dags att sova på Nygatan.... eller som man säger... Z zz osv.
Kommentera

Frisco: Som vanligt har du rätt. Det är bara en vecka kvar. Jag måste lära att bärga mig. Z ZZZzzzzzzzzzzZZ (Ähh! lite ovan.)
Kommentera

NuMountain:

För mig är det så här: Enbart elakheter från egenbetalt ip-nummer, dessutom är det väl alltid tråkigt att prestera enbart på uppmaning?

Brynäs och dess supportrar skall nog hålla sig till fotboll, om det är lycka de söker i höst. Harmånger stark dark horse dock.

Själv tycker jag nog att det bästa som går att läsa i forumsväg just nu är luleforums Toporowsky-tråd, där förklaringen till björnarnas allt snabbare marsch mot anonymiteten går att utläsa mellan raderna.

Powerforwards och deras förbannelse - inte konstigt att "davidsch" och hans vänner inte längre trivs på hemmaplan. Det är ju Norrbottens hockeyevangelium som besudlas, ju.

Frisco i Green-tråden:

Hette hon inte Camilla Nilsson?
Kommentera

GLMC: Jo hon hette Camilla Nilsson och vann 1 World Cuptävling. Jag anser att det låter lika.
Kommentera

« · 54823