1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

503365 inlägg · 4098 ämnen

SV: Luleå-Modo 2008-11-13 Kl:19:00

1087566 · » Till forumet

Sv: SV: Luleå-Modo 2008-11-13 Kl:19:00
shinzawai: Hm, fyra veckors frånvaro för Zuccarello skulle i sådana fall betyda att han skulle återkomma till matchen mot HV den 14:e december eller i Luleå den 26:e december.

Nåväl, lite fler juniorer som får chansen att testa elitseriehockey.
Kommentera

Wayne Gresky: Fet jävla skandal att Expressen vet saker modohockey.se inte vet. Vi håller fan i mig på Sveriges informationsfattigaste klubb.

JERRY! För två säsongskort till min mor och lite merchendise så håller jag modohockey.se levande resten av säsongen! muttermutter.
Kommentera

Wayne Gresky: Ärligt talat hoppas jag verkligen att "den lille" kommer tillbaka snart. Han är helt underbar att skåda och verkar vara en trevlig jordnära kille.
Kommentera

knaskamilla: man kan ju hoppas på att det bara är stukning ? Hur klarade sig Tim Weber. och den andrar backen kommer inte ihår vad han heter?
Kommentera

bisterfinnen:

Fotledsbrott?! Nä, nu tycker jag att vi hoppas på något mer snabbläkt... Fast: "- Det ser inte alls bra ut för någon av dem. Hedman har skadat axeln och Zuccarello har skadat vänster fotled. Mats kunde inte stöjda på benet när han skulle ta sig till bussen. Vi får avvakta undersökningarna i morgon fredag och hålla tummarna."
Kommentera

Å nyckelbenet på Victor?!
Kommentera

Kolla in Mats skada på hockeyligan.se.

Jag får samma vibbar som när jag såg foppas handledsbrott. Skridskospetsen fastnar mot sargen när knät och benet vrids runt.

Fotledsbrott a´la Tomas Brolin?
Kommentera

Modano:

Jo, i nickes fall så var det nog mera ålderskrämpor, men hoppkyssen i ryggen på lill-vickevire var mer knackelibrankensprackig.

Så, kryp tillbaka till korgen nu.
Kommentera

bisterfinnen: Ja men har är ju en liten och klen når knappt upp till sargen då kan det gå illa ! Som det gjorde för farmor sussi i förgående match
Kommentera

bisterfinnen: De va Anders burström som skadade Aasen tror jag!
Kommentera

Lavemanger hoppar in i ryggen på Hedman.

Vem är idioten som kör in klubban mellan benen på mza? Kolla in reprisen när han trycker till lite extra innan han åker därifrån. Det är då det knakar till ordentligt skulle jag tro... Väntar spänt på några fint zoomade YT-klipp i HQ.

Fattar inte att inte någon MoDo-it åker in och vevar ner idioterna som skadar våra stjärnor. Ingen är ens intresserad av att tackla. Hockey är en kontaktsport förihelvitte...
Kommentera

Poffa:

Ledband. Förstod att kennelklubben skulle vara inblandade. Här ligger en hund begraven...
Kommentera

Gusse: Nä de tror inte jag heller... surt
Kommentera

Berka: Aasen?Spelar knappast på Lördag
Kommentera

Zemturis: Ja jag tycker junisarna borde få dra ett större lass på lördag, kanske Warg som center i först,: Skröder,warg,Aasen/Enström- Salle,yetman,svarten- steen,weber,forsberg kanske?!
Kommentera

Poffa: Skador hör till... tyvär. Vi har varit lycklig lottad de senaste åren, men nu är det bara att bita i å jobba på. Händer alla lag. In med Juniorena!!
Kommentera

Gusse: In med lite morötter i MODO så ska allt gå...
Kommentera

knaskamilla: Det som sas i radion var att det var tveksamt att någon av de två kunde spela på lördag. Förmodligen kan ingen av de andra på skadelistan spela då heller.
Kommentera

Berka: Varken eller.... Framtiden ligger islutspelet. Modo gör dock en halv bra borta match där man krigar in in i det sista. Borta mot FBK måste an dock vinna för att ha lite borta heder kvar. Synd att inte Harri matchar Juniorenara mera i denna match. 4:e kedjan för in mycket energi i första men i de 2 senare e det inte mycket till tempo utan mer "gnugga kedjor"...Vem ffunkar med vem....
Kommentera

Poffa: Då blir det väl den vanliga väntan på specialskydd, åtminstone i fallet Hedman.

Lite synd att man aldrig fick se en repris på Lavemangers tackling av Hedman, men visst hoppar han in i Victor?
Kommentera

Gusse: Trötta var ordet
Kommentera

Poffa:

Vad innebär det?
Kommentera

Bragd-Birger: Till skillnad mot Timrå så har Modo ett bra lag ..dom är bara lite trötta och omotiverade just nu ,,,,
Kommentera

Enligt Radion är det ett ledband i foten på MZA och ett ledband i axeln på Hedman.
Kommentera

knaskamilla: Sveriges mest osmakliga publik, då Mza hjälptes ut med ett hängande ben så buade och hånade publiken hen istället för att som brukligt applådera.
Kommentera

Bragd-Birger: Det är nog inte värre då än vad det varit i tio omgångar hos er. Grattis, förresten. Ni är tillbaka.
Kommentera

Bragd-Birger: Du vet inte hur det är.
Kommentera

Jag vet inte vad som är festligast: att läsa gnället här inne eller de lite överlägsna referenserna till gnället i timråboken. Om det låter så här när serietrean torskar sin andra raka skulle man ju vilja ha en inbunden utskrift med tongångarna när ni tagit en trea på fjorton matcher och huserar sist i tabellen. Haha, eller nåt.
Kommentera

Vilken hockeymatch.... Skratta eller gråta?
Kommentera

knaskamilla: Äh, jag menar ingenting. Jag hade en tvåa i matte.
Kommentera

Paddan:

Va, menar du att räkneexemplet inte var perfekt?!
Kommentera

knaskamilla: Men den räkneoperationen som ÖA hade gjort förutsatte väl att alla andra lag hade exakt samma laguppställningar som tidigare medan man i MoDo ersatte förstafemman med luft. Men där hade man väl bara räknat bort det som skapades framåt, man borde kunna ha räknat bort en massa mål i baken också som förstafemman varit inne på.
Kommentera

shinzawai: Jag tycker att modo iaf. kom igen ju längre matchen led och de ska tilläggas att luleå faktiskt inte skapade något av värde sista 20 trots PP.
Luleå vinner rättvist men hade de varit en period till hade de kunnat sluta precis tvärtom. Nu måste vi/dom komma ladda om och försöka ta poäng på lördag.
Kommentera

Wayne Gresky:

Kan bara instämma när ska Snellman få gå karln är ju totalt värdelös, sedan att han är en import spelare med och tar upp platsen för våra yngre grabbar är ju bara bedrövligt. Gillar inte Kurvinen heller för den delen tycker inte han utmärker sig heller som en import spelare ska göra, värvar man importspelare så är dom här för att höra till toppen av laget och det gör ingen av dessa 2.

Vi får verkligen hoppas att det gick bra med Zuccarello och Hedman såg dock inte så positivt ut med den första. Men nu måste väll endå styrelsen öppna plånboken och se till att inte fjolåret upprepar sig igen, nu är man ute i tid i alla fall.

Kommentera

shinzawai: Den kedja jag är mest besviken på det är salle svarten och yetman, idag såg de mest ut som om någon tvingat in dem på isen. Fan de var vår namnkunnigt bästa formation menlyckas fan itne få till ett långt anfall. Det bästa de gjorde skedde i 59e minuten. De får fan värma upp en timma extra nästa gång.
Kommentera

Paddan: ja, som det stod i öa för någon dag sen. OM modo inte skulle haft sin första line så skulel de legat sist.
Kommentera

Paddan:

ÖA hade väl räknat på det häromdagen? Jag tycker vi ska värva han den där...vadheterhan...Forsberg någonting.
Kommentera

spud: Det var gammal hederlig Lullig ryggsäckshockey idag. Fy fan vad de fick köra sina interference och hakningar utan påföljd.. Men vi hade torskat ändå så det var mest bara ytterligare en irritationsfaktor.
Kommentera

Paddan: Ja hur många juniorer har vi, och hur ska vi nu kunna göra oss av med Snellman? Han lockar ju inte direkt intressenter genom att vara på isen...

Warg och Wargh tycker jag ändå hörde till ljuspunkterna idag.
Kommentera

knaskamilla: Dom skrek åt allt som va till luleås nackdel och jublade å skanderade "stå upp" och "jävla kärringar" när modos spelare låg ner skadade ( Hedman å Aasen) Så fort modo fick en regelrätt utvisning med sig så skanderade klacken "Hata modo och Dommar skandal"
Kommentera

knaskamilla: Ja det var mycke hån och dåligt beteende, de skador vi fick var filmare hela bunten. Och "stå upp som en riktig man" rullade runt för jämnan.

Sen att det gamla hårda tuffa Luleå är borta är härmed skrivit i sten, hakande fasthållande spelförstörare är nog den mer rättvisa bedömningen, sen att de gör det snyggt och bara sålite att det inte blir utvisning men samtidigt sänker tempot med 30% ska de ha en eloge för.
Luleå vann trots allt rättvist, modo lyckades återigen inte ta sig in på motståndarkassen, det gjorde däremot motståndarna återigen.
Kommentera

shinzawai: Det är väl också nu vi får lida av det som jag tog upp någon gång tidigare. Vad händer när man plockar bort den enhet som gjort ungefär hälften av alla poäng i MoDo (om inte mer). Svaret är... mycket bakåt och inte mycket framåt.
Kommentera

knaskamilla: De sjöng mest om hur de hatade Modo, hur Skröder skulle bäras ut på bår och annat gulligt.

Sundström, Zuccarello, Hedman, Jonsson, Hållberg, Tuokko skadade, Wernblom slutat. Det kommer bli svårt att vinna några matcher den närmaste tiden, ska det bli en repris på fjolåret nu eller? Fan vad bitter jag är.
Kommentera

shinzawai:

Jag har inte sett matchen, men av kommentarerna här att döma får jag en bild av den "klack" som var ner hit fast lite större. Kan det vara så illa?
Kommentera

oscaaaar: Luleklacken har något djävligt fel i huvudet. Konstigt att de får däck sönderskruna, jävla muppar.

Hoppas Zuccarello och Hedman inte blir borta för länge och att de inte hämmas för mycket när de kommer tillbaka. Såg inte bra ut när Z leddes av.
Kommentera

oscaaaar: Att vi förlorar e jobbigt, att klacken beter sig som obildade fårskallar e oxå trist att se men de suraste e nog skadan på aasen.
Kommentera

Fan vad skönt att vi gick in och gav de en rejäl match.

Med Aasen såg det då fan inte bra ut, så jävlaotur att sånt här och hedman händer direkt efter ett uppehåll.
Kommentera

knaskamilla: Jo, nu är det väl SM-guld igen.
Kommentera

1087566 · »