1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511346 inlägg · 4110 ämnen

Sv: MoDo Hockey - Frölunda 2007-10-29

934942 · » Till forumet

Sv: Sv: MoDo Hockey - Frölunda 2007-10-29
Gidde: hahaha
Kommentera

Paddan: Får hela tiden en känsla av att Jante håller på Luleå och har mycket svårt att dölja det ..Har åxå en känsla av att han inte gillar Modo speciellt mycke ....
Kommentera

Och Jante hinner få med både Yetman och Conny i ett och samma blogginlägg.
Kommentera

Musikvalet för gårdagens match blev en trippel:

Klaxons - Not over yet
www.youtube.com/watch?v=AHG-Ye0uwhU

Tony Bennett - The best is yet to come
www.youtube.com/watch?v=yeeX_HX0hwI

Caravans - I´m not tired yet
www.youtube.com/watch?v=cdiyNRJ0odM
Kommentera

Härlig artikel om Yetman och den rådande Yetmanin. Tänkte för mig själv, "vilken jävla trevlig artikel" och sen ser jag att det är Jimmie Näslund som skrivit. :)
Kommentera

Gusse:

Du hade med andra ord rätt, och Hasse hur fel som helst! ;-)
Kommentera

Paddan: Hasse Andersson sa att sista matchen mellan Modo -Frölunda förra året slutade 5-2 till Modo ...men slutade inte den matchen 7-4 ? ..eller minns jag galet?
Kommentera

Wayne Gresky: Hade först tänkt fråga vem av de båda som är bäst på hockey...
Kommentera

Paddan: Du skulle frågat vem av dem som har flest SM-guld istället!
Kommentera

Min fråga till Werner löd: Vem tror du är bäst på att tacklas, du eller Pontus Wernbloom?
Kommentera

spud:

Om du stavar Wargh Wargh och Warg Warg så slipper du förklara dig.
Kommentera

bisterfinnen: Nu finns möjligheter att ställa frågor till Wernblom.
www.expressen.se/sport/1.905839/vem-ar-i-egentligen-kung-i-o-vik
Kommentera

Gidde:

Och den ena såg ut som Herman Hedning när han tvingades dra åt hakremmen :-D
Kommentera

NordaBoy:

Inget att be om ursäkt för :)

Ett tips till är att dom har olika nummer och namn på tröjan också.
Du ser vad vi äldre kan lära er tonåringar ;-)
Kommentera

Gidde: OJ ja juste sorry
Kommentera

Salle: Haha det håller jag med om
Kommentera

NordaBoy:

Nja, det var Yetman i det läget som jag tänker på i alla fall.
När han missade pucken efter dragningen och VFs målis redan var på läktaren.

Tips: Dom har olika klubbfattning ;-)
Kommentera

MorganaLefaey: Jag tyckte att det var skröder som kom fri
Kommentera

spud: Warg d.y. menade jag
Kommentera

Salle: Hur fan kunde timmy få det priset förresten? Warg eller yetman var mina kandidater.

Men det är klart, det kanske är en hint om att det får plats mer bullar i en lastbil.
Kommentera

På tal om... Var det ngn som lade märke till Hasses bravader i matchprogrammet? Förutom att han lyckades använda ordet ointetsägande fick han till en mening som var något i stil med: "Hur som helst är det hur kul som helst...". Snacka om att ta det till nya höjder!
Kommentera

Bad_Brett: Visst har Timmy en son? Han lär ju bli glad över pappas pris om Kung Timmy inte behåller den för eget bruk.

[url=www.modohockey.se/bildspel/071030]Näst sista bilden i svepet[/url] 
Kommentera

Paddan:

Klassiker!
Kommentera

Salle: Man såg några glimtar av Justin i tredje. Annars var han anonym, men det är ju ändå bara första matchen för honom. Men han kommer nog vara mindre nyttig för FHC i en tredjekedja än han var för oss förra säsongen i första.
Kommentera

Bad_Brett: Och det firar vi givetvis tillsammans med Staffan Schmidt

www.svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/player.jsp?d=57013&a=741153
Kommentera

Paddan:

Jag tycker att Salle gjorde en av sina bättre matcher på länge (även det förstås inte säger så mycket).
Kommentera

Wayne Gresky: Just Justin var otroligt osynlig. Det var väl nästan bara när han försöker filma till sig en utvisning på Susse som han märktes under match. Sen stod han och debatterade med Svarten ett tag efter matchen och det såg betydligt hetare ut än gamla minnen....

Sen såg han mycket mindre ut i VF än vad han gjorde för oss.
Kommentera

Paddan: Det var nog iaf ingen modoit som efter dagens drabbning skulle vilja byta ut Yetman mot Morrison?
Kommentera

Salle: Och jag som tyckte att Peter Öberg såg ut att trampa vatten stora delar av matchen, Salle såg ut att längta till Thailand och Pierre Hedin... tja, han såg ut att längta efter att få jobba åt sin far så fram med sopskyffeln! Fredrik Warg tycker jag också ser lite vilsen ut, men det kanske bara är jag som tycker så.

Sedan vårt eget lilla Yetpack, tja vad ska man säga, han är överallt och ingenstans på en och samma gång. Vände ut och in på Frölundaförsvararna, bröt uppspel, levererade läckra passningar, har ett otroligt driv i skridskoåkningen och en sällsynt kyla i avgörande lägen.
Kommentera

Salle: Tolsa har aldrig varit någon målskytt, han har inte nått upp i 10 mål under en enda A-lagssäsong. Han måste spela med någon målskytt för att det ska bli poäng.
Kommentera

Poffa: Grattis till en kanonvärvning i Yetman, vilken kille!!
Kommentera

Poffa: Det verkar vara nåt speciellt i de matcher när du är på turne för återigen så är det en mycket bra match. Skottstatistiken idag är otroligt missvisande om man ser till matchen i övrigt.

Tolsa vill så mycket men det lossnar inte. Öberg håller sin klass i match efter match men det lär ju bli han som hamnar på bänken när dt börjar toppas. Dock får han rätt mycket tid i BP även när man gått ner på folk.

Wargh matchens bästa men lirarpriset till Yetman i en underhållande match.
Kommentera

Poffa: Tycker faktiskt de 3 första formationerna gör en riktigt bra match. Den 4e hamnar lite väl tillbakapressade ett antal gånger men de håller ändå spelarna någorlunda bra ute i hörnen.
Finns två saker som man grämer sig över fastän det blev vinst och det är väl att Yerman inte får sätta sin snygga dragning vid friläget samt då att Krizan inte fick hålla nollan.
Kanske låter knepigt men fastän frölunda hade en del chanser idag så var man knepigt nog aldrig orolig efter det att modo fick 1-0 och det är väl ganska sällan jag kan säga sådant.
En fartfylld match som borde ha underhållit varenda en som såg den även om det kanske blev lite för lite mål för att få 5+.

Nu kan man sova gott i natt i alla fall.

Kommentera

Poffa: Ja det var ju jäkligt synd med 6 Sekunder kvar men jag tyckte att det var steens fel för att han drog på sig en onödig utvisning så det blev 6 mot 3, men vad nära krizanfick göra mål också:P
Kommentera

Hawerchuk: Håller Tolsas insats högre än Öbergs idag. Det enda som egentligen saknas från Tolsas sida är mål. Men det är ju tyvärr något som även Warg, Svarten och Salle lider av.
Kommentera

Poffa: Helt rätt. Formationerna känns klockrena. Jag hoppas verkligen att Harald låter dom gnugga i ett par matcher. Alla växte mer och mer ju längre matchen led och på slutet var t o m fjärdekedjan bra. Salle och Warg känns spännande tillsammans. Den enda som jag inte tycker får godkänt idag var Tolsa. Det stämmer inte riktigt.

Yetman. Vad ska man säga. Direkt från norska ligan och dominerar totalt i anfallszon.
Kommentera

Poffa: Hållberg var helt ok, men han och Hedman spelar med väldigt små marginaler. De står väldigt högt upp i banan och det är hela tiden på väg att bli 2-1-lägen för Frölunda. I det stationära spelet var de dock helt ok.
Kommentera

Och så synd att Krizan inte får hålla nollan.
Kommentera

Hawerchuk: Håller med, Hållberg har varit bra idag. Wargh och Timmy är hur stabila som helst. Pierre och Hasse nästintill lika bra. Något enstaka misstag från de båda, dock. Hedman gör sitt jobb helt okej. Ska Victor få speltid så är det endast på bekostnad av storebror (om det inte blir några skador, vill säga).

Yetman är en guldvärvning. Petrovicky blir som, tidigare skrivits, bättre och bättre. Och just nu känns det som att vi hittat helt rätt i formationerna.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag tycker Hållberg gör en bra match, och jag håller inte med Virus om Susse. Han är grym. Såg ni hans backhandsflip från egen zon till nästan-friläget? Skröder tror jag det var.
Kommentera

Poffa: Yetman bra, Petrovicky bättre och bättre, Salle ser ut att må bra av att slippa Sverten. Hedman och Hållberg är en konstant säkerhetsrisk. Wargh gör en skaplig match så här långt. Krizan in da zone!
Kommentera

Poffa: Ja, det kanske han är.
Kommentera

Hälge: Jo. Ecke är kung.
Kommentera

shinzawai: Ingen aning, men det är väl av samma anledning till att ett liknande syndrom har drabbat Frölundas backar.
Kommentera

Poffa: Yetman ser ut att vara ett lyckat förvärv. Det händer mycket med honom på isen.
Kommentera

shinzawai: Skit i det. Njut av Yetmans pass istället. Wow! :-)
Kommentera

Kan ingen analysera fram varför Modos backar har så svårt att få pucken ur egen zon när motståndarforwards kliver upp längs sargen?
Kommentera

Känns som att det är en av dom där matcherna där laget som får första kan det rinna iväg rejält för. Underhållande är det, och Yetman är skön att beskåda.
Kommentera

934942 · »