shinzawai: Kamma dig! ;-)
I mina ögon har Tuokko åkt mer skridskor och tacklar mycket mer än vad Jonasén gjorde. Till dess Yetman är tillbaka kanske vi ska sätta Tuokko med Salle och Svarten. En powerforward tillsammans med en smart center och en målskytt. Den perfekta uppställningen.
NordaBoy: Jag vill att vi skriver treårskontrakt med Malkin, Crosby och Påhlsson. Och så tar vi in Henke Lundqvist som andremålis. Lidström är given på backen och så J-M Liles.
Doh!shinzawai: Sämre än Jonasén... Jaja.
Varför ersätta Kurvinen? Han har inte gjort fler misstag än nån annan back, Timmy borträknad.
Sen att vi försöker hitta på ursäkter för Hasses (barnet) och Hållbergs spel (ljumskarna) då vi vet att dom ju kan bättre är ju ett fans uppgift.
Men trots att Pierre började säsongen klart bättre än förra så är han sämre än Kurvinen i min bok. Och där finns/hjälper inga ursäkter.
Bisterfinnen: Tar tillbaka till rätt tråd.
Visst har du rätt att vara förbannad på Toukko som agerar "superstjärna" men då borde du vara lika förbannad på Werna. För han är inte ett dugg bättre.
Tuokko och Werner är i mina ögon sk energispelare. Dom skall vara obekväma för motståndare över hela banan och dessutom tycka om att stå framför mål och bufflas.
Toukko har i de hemmamatcher jag sett (alla utom en) tacklat motståndarbackar i så gått varje byte. Ibland har vi tyckt att han borde kanske vänt hemåt istället men backarna han tacklade har senare under matchen spelat ifrån sig sämre och sämre pga hans fysiska spel.
Nu spelar han bara några byten per period och det brukar såna spelare sällan må bra av.
Men Werna får spela, för, mycket men han tacklas inte, bråkar knappt (iofs kanske bra) och när han får chans att buffla framför mål, speciellt i pp, så verkar han inte vilja stå där. Och han hinner varken fram till back för att tacklas eller hem för att täcka utan hamnar i ingensmanland hela tiden.
Snellman verkar vilja anpassa sig till "vårt" spelsystem men det går långsamt, för långsamt. Jag tycker att vi skall försöka bli av med honom. Speciellt då vi har fått "hem" Yetman och sett att Aasen klarar av ES. Enström, Forsberg och Mattson har visat att dom kan så låt dom slåss inbördes om hans plats istället.
Efter F1 flippade jag in på C+ Sport 2 och får se sista perioden från igår. Alldeles nyss fick jag återigen höra en av de roligare kommentarerna som sas under matchen.
Hållberg flippar pucken mot mål och kommentatorn säger:
"Skott från Hållberg, men det är plockmat för Sjögren."
Plockmat? Fallfrukt har man ju hört. Men plockmat...
I väntan på MotoGP och F1 så sitter jag och funderar igenom lite saker kring MODO och vårt spel.
Det har trots allt gått ungefär en 1/4 av grundspelet och det är dags att göra en första summering. MODO har spelat ett förvånansvärt tråkigt spel, vi har oerhört svårt att föra matcher (som vanligt) och man blir otroligt irriterad på hur det ser ut på banan.
Men vi tar poäng, märkligt nog.
Spelarmässigt, då? Förstakedjan med Hedman och Timander bakom sig är stabilaste femman så här långt. Bakom dessa gör Krizan, Svarten och Tuokko bra insatser. Salle, den gamle gamen, har sett hyfsat pigg ut i de två matcher han gjort efter återkomsten från skadan.
Pierre Hedin blandar och ger lite, men i mina ögon har han tagit ett steg framåt sedan förra säsongen. Hållberg måste vara hämmad av sin skada, för jag förstår inte varför han inte är så där bra som han har potential att vara. Hasse J har dock varit bedrövlig. Kan det bero på att han ska bli/precis blivit pappa igen?
Kurvinen har varit intetsägande. Inte bra, inte jättedålig men tyvärr ligger han under godkänd. Direkt dålig har Jensa Westin varit.
Framåt förväntar jag mig att Yetman tar plats bredvid Salle och Svarten och skapar en bra andrakedja, så vi har två poducerande kedjor. Tuokko och Warg i tredje, med Tobias Forsberg kan bli en riktigt tung kedja att möta. Jag förväntar mig dock mycket mer av Warg än det vi sett förut.
I fjärde har vi då Molinder, som inte tagit ett steg framåt i utvecklingen, Steen (som tagit ett stort steg bakåt) och så Enström, eller varför inte Mattsson? Snellman skickar vi hem till Finland igen och Werner kan bli bilförsäljare på heltid.
Synd på Mr MODO, men han är helt enkelt för dålig i varje moment, numer. Han saknar fart, vilja, aggresivitet och elakhet. Inte ens hans snedställda skridskor då han går runt kassen funkar.
Wayne Gresky: Det är sant. Dock måste jag säga att Krizan ibland gör riktigt grova misstag. Som SSK:s andra mål i eftermiddag. Krizan måste inte stå på knä varenda gång motståndarna trampar runt bakom kassen.
Men som sagt, han varvar den insatsen med plocken han gjorde från en halvmeters håll.