1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

509121 inlägg · 4107 ämnen

Svartvadet då!

« · 1779453 Till forumet

Sv: Svartvadet då!
Modo40: Men nu måste någonting HÄNDA!
Modo måste nu få stopp på det fria fallet och nya spelare måste in.
Det går inte, som Conny Strömberg sade, att spela med 10 juniorer varje match.
Kommentera

Robin Ztorken L: Håller helt med dig
Juniorer skall växa in i laget allt eftersom
Dom kan inte bli de som allt hänger på i så tidig ålder, speciellt nu när det går tungt
Man kan inte lägga det tunga ansvaret på Juniorerna, då kväver man kreativiteten och lusten att spela....och det leder till att allt färre juniorer stannar kvar i MoDo
Ansvaret man tar i ett lag är något som sakta växer fram när man fått erfarenhet
dom unga kommer att ta ansvar, men inte in den ålder dom nu befinner sig
Kommentera

Robin Ztorken L: Ledningen verkar tro att dom bästa juniorerna från j18/20 kommer vara ledande spelare i allsvenskan, så jävla dålig är inte ligan under högsta serien att man som 17-18 åring kan komma in å leverera 40 poäng på en säsong och vara nyckelspelare.

Med något litet undantag här å där såklart.

Det är jättekul att så många får chansen men man måste ju samtidigt vinna matcher, det är ju de allt handlar om och just nu ligger vi näst sist och spelet är mediokert stora delar av varje match
Kommentera

Gavelo: Jo, så van SSK idag också, så snart är vi sist i tabellen.
Bra jobbat Modo, nu har vi fyra matcher framför oss där vi inte kommer ta en enda pinne.
Mörkret lägrar sig...
Kommentera

Robin Ztorken L:
Riktig mysstämning på forumet ;)
Kommentera

Tarasov: Tänd ett gravljus :-)
Kommentera

Robin Ztorken L: Tänd ett ljus och låt det brinna, mardrömmen har just börjat
byt ut AJ mot Pelle Mårtz, ska vara en som kan hockey som ska rädda MoDo nu
Är färdig lekt nu, hoppas dom inser allvaret i vad som är på väg att hända
Kommentera

Modo40: Håller med dig! Varför träter klassiska lag som Modo och Timrå?? Jag är ny här på forumet, bor i Göteborg sedan >20 år, från Övik och ALLTID hållit på Modo. Sett live alla förluster i Scandinavium ... Läst mycket matnyttigt och kompetenta inlägg i detta forum. Lär mig mycket!! Vad jag inte förstår är varför Norrlandslagen träter så förb... Håll ihop istället! Bygg en slag styrka istället mot storlag som Frölunda och Färjestad.
Kommentera

Mange82: Tror ej att det är lagen som träter, det är deras supportrar som gör det ?
Vet ej om du läst mina senaste inlägg ?
Norrland kommer att var utan hockeylag i högsta serien om detta fortsätter
Vissa förstår ej att man behöver varandra
Har själv aldrig varit glad över att Timrå åkte ur SHL, de behöver varandra
Finns säkert MoDo iter som hatar Timrå också, jag fick nyss ett inlägg om att jag var bitter och växt upp med silversked i mun...ler...
Har under alla år bara funnits ett lag i mitt hjärta, blir dock illa berörd när MoDo sköts så dåligt av ledning, tränare...tror ej dom förstår hur illa det är
Laget är dåligt skött ända sedan SM guldet togs
Har starka åsikter om hur MoDo sköts, men tyvärr är inte kritik alltid välkommet.
Vissa tror man är emot laget, vill inget hellre än att det ska gå bra igen
Tycker dock man börjar i fel ända, och har under åren gjort för mycket av impuls köp och illa genomtänkta inköp av spelare....
Tack för att du höll med mig, och att vi båda håller på MoDo....
Kommentera

Modo40: Jag tror alltid att kritik är välkommen om den är konstruktiv. I allafall, jag gillar fakta och kunskap oavsett känslighet. Och JA Modo har problem i ledning och röd tråd. Många här på forumet tror jag är rätt ute i just det faktumet, HUR Modo ska ledas från styrelse, VD, Sportchef (er), tränare, fystränare,etc. Jag tror att får Modo EN eldsjäl i ledande befattning blir det bra.😀
Kommentera

Mange82: Håller med, saknar legenden Tore Erken för han hade ett hjärta för denna klubb
För han handlade det om stolthet att få representera sitt MoDo
Är övertygad om att han gjorde många timmar gratis, just pga den eldsjäl han är
Någon liknande får vi tyvärr inte fram igen
Tror vidare att man ska gilla hockey, men behöver nödvändigtvis inte ha spelat hockey
Finns många som aldrig blev bra spelare, men utmärkta som ledare och stor kunskap om spelet
Glädje sprider glädje, får man fram eldsjälen som dras alla andra med, och resultatet blir lyckat
Vill fortfarande hävda att orken och viljan inte är den rätta idag
Kommentera

Mange82: Lite så är det förstås att det är bra med en stark man (eller kvinna) längst upp.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Du har rätt, man eller kvinna som är stark. Jag hoppas att mer kvinnor lägger sig i, se på fotboll Pia Sundhage. Vissa ser ju henne som en ledare för herrlandslaget. Hur har vi det här på hockeysidan??
Kommentera

Modo40: Du trycker just på poängen tror jag. En man eller kvinna som Tore E, som var både företagsledare av stora mått och eldsjäl, med brett kontaktnät över företagande och idrott med massa gratistimmar behövs!!!
Kommentera

« · 1779453