1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 522557 inlägg · 4121 ämnen

The Final Battle, part V

Sv: The Final Battle, part V
Lumber Jack: Det var mkt bra skrivet faktiskt! Jag är helt inne på hans linje. Synd dock att han skriver fel angående målet (3-2 istället för 2-1).

Bra att han poängterar hur snyggt Skröders mål var. Det borde man skicka till killen på Corren som hävdar att det inte var vackert samtidigt som han klagar på modopublikens subjektivitet. Motsägelsefullt? Kanske lite ;)

Jag har faktiskt mailat killen. Ska bli intressant och se om han svarar (Bjurman på AB brukar göra det).

Lumber Jack:
Det primära är ju inte för en murvel att vara objektiv utan att birdra till sin egen försörgning genom att sälja lösnummer!
Var inte för hård då du kan ju bli en prostituerad själv om du inte tänker dig för!

Majlard med en riktigt bra artikel! Sug i er Aftonh*ran.

www.svd.se/dynamiskt/sport/did_15083750.asp

Martin S: Ni hörde väl vad Petter sa i studion igår (eller det gjorde ni nog inte)? Men iaf, han förklarade att Krizan har en personlig guru hemma i Slovakien som har förbjudit honom att ställa upp på intervjuer under slutspelet.

Martin S: Han skulle med andra ord bli en stor mediafavorit i NHL och den som klubben låter sköta alla presskonferenser.

Gidde: –
"När en journalist försökte ställa frågor reste sig Krizan och sa:
– I go home, thank you."

Intervjuerna med Krizan är ganska långa, denna varade väl i alla fall fem sekunder.

Wayne Gresky: Tycker om dej jag oxå!

Ann: Det är nog bäst för grabben om han bli modoit, det närmaste Timrå kommer att komma ett guld inom överskådlig framtid är 15 mil...

Ann: Glömde ett o.....lämnar ett som ni får placera där det hör hemma...

Mats Edström: Prata för dej själv du..pojken ser alles förskräckt ut då jag säger det o vågar ju inte ens viska MoDo då...*S*

Att jag växer upp är lika sannolikt som att Sundsvall kommer vinna Sm guld någon gång i framtiden...dvs riskfritt:)
O klart jag kommer att gratulera...är ju världens bästaste X-granne..

Ann: Varken jag eller din son ser det som ett hot utan mer som ett löfte! ;-)

Snälla ex-granne, väx aldrig upp. HS kommer aldrig mer bli sig själv om det sker.

Klart du kommer att gratulera (om det nu sker det som vi vill att det ska ske), jag grattade ju er när ni gick upp i elitserien så det är ju inte mer än rätt...

Ann: Skicka pojken till Mats du, Ann. Han kommer att få den bästa av uppfostran! ;-)

Jag hatar då MoDo vinner.Jag njuter då Linköping gör mål.Jag blir skadeglad då Linköping vinner över MoDo.Jag blir barnsligt förtjust då Krizan gör en tabbe.Jag hånflinar då MoDo får någon felaktig utvisning,eller utvisning över huvudtaget.
Jag blir skitsur på min 8 åriga son som säger han håller på MoDo i finalen,så sur att jag hotat pojkstackarn med att få flytta till Mats Edström.
Absolut!! Jag erkänner!
MEN!
Bästa lag kommer att stå där i slutändan med den åtråvärda guldbucklan.
Timrå var inte det bästa laget.
Färjestad var inte det bästa laget.
Brynäs var inte det bästa laget.
HV var inte det bästa laget.
Luleå var inte det bästa laget.
Mora var inte det bästa laget.
Kvar återstår 2 lag, MoDo och Linköping.
Ett av lagen kommer att vinna och därmed vara Svenska Mästare.
I detta nu lutar det åt MoDo..Jag tror faktiskt det.
När/Om(just nu lutar det åt när)MoDo tar sitt Guld så måste jag och kommer jag att ur mitt barnsliga dagisbeteende plocka fram den vuxna gestalten.
Den som måste erkänna att i år var MoDo det bästa laget.
Kommer att vara den som sväljer stoltheten och går in här och säger Grattis till SM-guldet!
Det är bara så!
För övrigt är det är ju bara en lek...eller hur Mats?!?! :)
Så lycka till i kommande final(er) på er jakt på guldet!

Wayne Gresky:

En gör så gott en kan!! ;-)

Paddan: Jag håller med honom. Det är dom här trevliga killarna från Linköping som är en publik som man unnar en seger. Ja, en seger för åklagarmyndigheten alltså.

Wayne Gresky: Om jag minns rätt så är väl Rooney Jerrevång inte ens populär bland LHC-supportrarna. Någonting om värsta sortens kappvändare.

Äh, jag tror att han har laddat upp med väldigt mycket sånt som syns i länken.

Gidde: ...och så undrar folk om vi kan ha råd med Weinhandl nästa säsong! Det är såna som du som gör det möjligt! :)

Mats Edström:

Jag har lite ont under håret idag, eftersom vi följde traditionen med en öl & jäger innan match, samt i varje paus!

Hmm, tur det inte var Vancouver-matchen i alla fall!!

Wayne Gresky: Jag har träningsvärk i håret idag...det lilla som återstår efter gastkramningen i går! Fast det kan ju vara värt att bli flintis bara det går hela vägen...

Wayne Gresky: Om Krizan får en fyra i betyg så undrar man vad som krävs för att få fem?

kärran: Himla roligt! Jag älskar dåliga förlorare. Det ger segern extra sötma. Mer sånt!

kärran:

Hehe, den där mannen har ju sällan en siffra rätt i det han skriver, men det där slog nog rekordet!

kärran: (Sanningen är att Modopubliken inte är värda ett SM-guld. Sveriges sämsta publik, gnälligast och den mest okunniga är inte värdiga en guldfest)

Dålig förlorare? Jaaa, liiite:)

Vad menar han?
Dålig förlorare, en förlust som svider kan jag förstå.

Linköpingsklacken visade inte direkt på bra uppträdande.

Poffa:

Skönt att se att Krizan lärt sig lite svenska i alla fall:

"– Jävla skit, svarade Krizan på klockren svenska"

Hehe!!

Döme är helt underbar, eller vad sägs om kommentaren:

"One fucking more to go"

JimmyH: Du måste ju i vilket fall ha tagit ut förlusten bra långt i förskott när du var "lite ifrån dig."

Fråga de som var lite ifrån dig.

zigge:

Jag funderade på att prata lite med pappa Döme förra matchen, men jag lät bli. Jag tror det var lika bra det. Jag kan inte slovakiska.

knaskamilla: Jag har från halva 3:e. Satte timern lite generöst för CSI Miami... Typ en timme före och 2 timmar efter. :-)

knaskamilla: Hmmm,...vad heter 'hacka pung' på slovakiska? :-)
Jag träffade på KK's far i souvenirshopen härförleden, han kunde VERKLIGEN inget annat än slovakiska!Jag skakade hand med honom iaf, DET förstod han!

Lumber Jack: Människor kan också vara lite ifrån sig då de nyligen har förlorat i sudden death på Swedbank Arenas bortastå.

Jag tyckte att det var jäkligt jobbigt i alla fall. Men våld är ändå alltid onödigt och oförsvarbart såklart.

Salle:

Men...sitter du och har matchen inspelad?

Intervju med Skröder ligger snart ute på MTV, vi väntar bara på att tuben ska lägga ut inslaget.

Frågan är om inte Krizan spelade till sig ett nhl-kontrakt idag. Hur som helst så blir det trevligt på lördagnatt.

NorrlandsGuld: Har nu sett sudden igen och målet är så inåt h-e j-a grannt.

Sen jubelbilderna där bland annat Döme vänder sig om och omfamnar harald som står på avbytarbänken. Och en Hasse som vill ut på isen och famlar efter båsdörrspaken flera gånger i sin iver. Allt ackompanjerat av
<7500 som skriker MoDo...

Fan vad gott!!!

scim:

Jag tror att det till viss del kan bero på språkbekymmer. Han förstår inte domarna, domarna förstår inte honom.

Någon som lagt ut detta om Timander, i så fall kommer det här en repris.

expressen.se/sport/ishockey/1.635753

zigge:

Krizan är ju lätt en av världens bästa målvakter, det är jävligt trist att han ska bete sig så jävla osympatiskt emellanåt.

zigge:

Det är härligt hur han betonar PUngen också.

Bad_Brett: 'Nu har han hackat han minst 5 ggr i pungen!' Oooooosch!
KK var het!!

Lumber Jack: Kan bara hålla med , nedtagningen var ju hur grym som helst !

Förresten. Fan vad snygg Snygghasses passning är, och hur fruktansvärt snygg mottagningen och leveransen från Chefsskröder är.

Nu ska man sova. Med ett leende på läpparna.

Man kommer vakna lyckig, lycklig...

Bad_Brett:

Jag måste nog kolla på filmen igen. Den var kul. (Fast han som försökte sova i sovrummet förstod inte att jag inte skulle höra vad de sa om jag sänkte volymen. Hoppas han har somnat nu.)

Hellge: det blir ingen tabell men håll till godo...

[bild]www.hockeysnack.com/medlem/Salle/filarkiv.php?showfile=gabba.jpg[/bild]

knaskamilla:

Jag tycker också att den var rolig.

"Svartvadet, nu kommer du hit! Nu ger jag den här killen en chans till, annars åker han på en tia!!!"
"Ja... Ja... Hej... Hej... Hej..."

Bäst av allt är nästan Sundströms kommentar om Timander:

"Han är för stark för att falla!"

Låter som en Ultimathule-låt eller något.

westerlind: Kör hit en pall Saxon, eller tig.

Lumber Jack: Tyvärr, jag har inte tid med dig. Gå och lägg dig gubbj-vel.

Salle: Manöver på dig!

Lumber Jack: 2-0 till polisen igår då... :-)

« · 871270 · »