1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 526439 inlägg · 4121 ämnen

The Reds håller möte

Sv: The Reds håller möte
YaQoP:

Det borde väl finnas i någon dator någonstans, men den vi fick se var i laminerat pappersformat. Det är i alla fall MoDos logga, men med vita stjärnor och under MODO stod "NORD" i stället för "HOCKEY", och det som sagt med en stil som närmast liknade Comic Sans... Dessa bokstäver var vita med gröna skuggor.

knaskamilla:

Finns inget smakprov på loggan som presenterades än eller?

Salle:

Det är nog snarare så att vi har en ganska stor omsättning på folk, tror jag... Eller stor nyrekrytering?

Nåväl. Nu är REDS-mötet avklarat. MODO Support verkade gå hem hos alla, förutom Nicke som såg bister ut. Loggan MoDo hade tagit fram var fasligt ful, med ett typsnitt som liknade Comic Sans. Kul är i alla fall att supporterföreningen kommer att få använda klubbens logga i sin logga. Förhoppningsvis blir det bra till slut.

I övrigt berättade Nicke att man sålt så många säsongskort att om alla som hade sittplatskort föregående säsong löser ut sina finns det bara 40 sittplatser kvar sen. 40! Vidare har man redan sålt 40 ståplatskort (till folk från Uppsala och Sthlm, bl.a.). Att folk köper ståplatskort så här tidigt har tydligen aldrig hänt förr.

Själv är jag nog inte populär hos ovan nämnda MoDoanställd för tillfället. Förståelsen för att det kanske är dumt att låta folk komma åt andras personuppgifter via forumet verkar fortfarande vara icke existerande, både från Proventeks och MoDos sida. Hur svårt kan det vara...?

knaskamilla: Är det för att ni aldrig kommer ihåg era möten och kongresser. Så var det i vissa studentföreningar på Chalmers har jag hört.

Frisco:

Annars kan man ju tänka sig att man har en liten genomgång av mötesregler innan man öppnar mötet. Så har vi på våra årsmöten och kongresser. Funkar finfint.

Frisco:

Okej, du menade så. Ja, det skulle definitivt vara nödvändigt. Åtminstonde med tanke på hur det förra mötet jag var på sköttes.

Frisco: Ja till nejet, s.a.s.

Frisco: Mellan som och vet ska ett inte in.

>>>Säkert är det många som inte vet att man aldrig säger nej utan bara ja vid omröstningsfrågor.

Poffa: Att det kanske borde delas ut/skickas ut en beskrivning hur ett möte går till. Mötesteknik i allmänhet. Kan vara bra att veta för såna som inte vet. Tex. hur en omröstning går till. Säkert är det många som vet att man aldrig säger nej utan bara ja vid omröstningsfrågor.

Frisco:

Hur menar du nu?

Poffa:

Man kanske ska lägga en i år? Så jobbigt kan det ju inte vara att skriva ihop en motion till årsmötet för den där föreningen... Handskrivet på en servett, kanske? ;)

Poffa: Kanske det skulle behövas en motion med en skrivelse om mötesordning för deltagarna också?

knaskamilla:

Vilket var synd, för det hade verkligen behövts.

Paddan:

Jag tror att det berodde på att folket som satt i styrelsen egentligen inte hade ngn koll på hur styrelsearbete ska fungera. Var på väg att lägga en motion om att de som väljs till styrelsen måste genomgå en styrelseutbildning, men det blev aldrig av. Jag orkade nog inte skriva någon, helt enkelt...

Poffa: Tja, någon form av miss i någon form av kommunikation verkar ju ha skett inom den där styrelsen. Eller kanske inte bara inom styrelsen.

Paddan:

Jo, men endera så visste de inte det eller så gav de helt enkelt faan i det. Något som fick en ärrad styrelsemedlem som mig att gå i taket. Men det är iofs mycket i The REDS som fått mig att gå i taket.

Poffa: Riktigt lysande kommunikation mellan styrelsemedlemmarna, med andra ord.
Det brukar väl vanligtvis krävas att minst fyra av styrelsemedlemmarna är närvarande för att kunna ta ett styrelsebeslut.

Paddan:

Som exempel kan man ju ta att de tog ett styrelsebeslut på två personer. I en styrelse som bestod av sju. Och att fyra av de fem frånvarande inte ens visste om att de hade möte.

Starkt jobbat, PG.

Poffa: Intressant, den där styrelsen verkar ha varit bra på att leka envåldshärskare.
Själv är jag alldeles för snäll och timid för att använda mig av en sån teknik i styrelsearbetet.

Björn VII:

Två rätt av tre, Björn. Det sista är inget jag håller på med. Sådana former av missriktad ilska lämnar jag åt andra, mindre begåvade personer.

Poffa: ¨

Ok, jag förstår - det är bara att ge upp allt hopp, montera in sig på sittplats och fila på ballistiken för matchprogrammen alltså :-)

Poffa:

Personligen tycker jag att loggan är snygg. Däremot ogillar jag namnet.

Björn VII:

Om du åsyftar The REDS Eagelshields som namn så finns det en alldeles logisk (???) förklaring.

Väl på årsmötet hade styrelsen redan tryckt en massa logotyper och dekaler och man föreslog namnbyte, trots att det inte lämnats in någon motion. När jag då kraftigt ifrågasatte hur de kunde byta namn utan att det lämnats in någon motion så fick jag svaret "Ääh, vi har gjort en massa saker utan motioner".

Då jag då skakade på huvudet och tyckte det lät konstigt så fick jag veta att jag var besvärlig.

Säger så här, de senaste åren har det mesta missköts i den där föreningen.

knaskamilla:

Nä, och det är väl det som är problemet med det mesta på internet, folk pratar med de som de känner väl och inte med de som tagit beslutet. Nåväl - en lösning för de som tycker att det inte är någon hit till namn (inklusive jag) är väl att man säger/skriver MoDo Support Syd, ungefär som att man skriver MoDo istället för MODO vanligtvis. :-)

Björn VII:

Det tror jag inte. Såvitt jag vet har Syd aldrig hetat The REDS Eagleshields Syd. Eller? Nåväl. Ikväll blir intressant, då lär man väl få någon sorts förklaring. Kanske.

knaskamilla: Kan det inte ha varit en analfabet som skrev fel bara?

Man vrickar ju tungan när man säger Modo syd support.

knaskamilla:

Well...själv visste jag varken om förslaget eller årsmötet, så skjut inte budbäraren. Men jag tycker ändå isf att personerna som inte dök upp på årsmötet för att stoppa örnskölderiet har en viss skuld i den här affären, då lusten att komma bort från det namnet kanske gjorde att man tog första bästa förslag som dök upp nu? Både från MoDos sida och de som var på det här årsmötet?

knaskamilla:

Jag svarar med en länk...

Björn VII:

Kan det verkligen stämma? Fanns det ingen på deras årsmöte som förstod att MODO Support Syd lät bättre? =\

Kan väl bara tillägga till den här diskussionen att av vad jag har förstått så har den södra grenen redan haft sitt årsmöte och beslutat om byte till "MODO Syd - Support". Så eventuellt namnbyte på hemmaplan rör hemmaplan och hemmaplan only.

Själv är jag en stor hockeyexpert på glid mot sittplats och bryr mig självklart inte alls om något sådant här, det enda är att jag får frossbrytningar av tokroligheter som "igeltjilds". Det låter som en sådan där stencil man fick på högstadieengelskan med svenska ortsnamn. Livelongtime, Smallpants, Pennybridge m.m.

Tokroligt, sa Bull.

Poffa: Jag vet inte riktigt, men jag har på känn att ganska många från övriga elitserieklubbar gärna skulle se att supporterklubben hette något i stil med MoDo Cyklopers...

Frisco: Ja, vi håller på traditionen att byta namn då och då. Dock inte på supporterklubben... :-)

Per HApps: Håller med dig. Man ska hålla på traditioner: Wifstavarvs IK, Wifsta/Östrands IF, Wifsta/Östrand-Fagerviks IF, Timrå IK, IF Sundsvall/Timrå Hockey, ST Hockey och Timrå IK

knaskamilla:
Varför skall man byta namn i tid och otid.
Timrå IK Supporterklubb bildades i februari 1962 och har hetat Timrå IK Supporterklubb sedan dess. Man skall hålla på traditionerna :))

Poffa: Här är ett loggaförslag:
[bild]www.frisco.se/hs/hhog.jpg[/bild]

Poffa:

1. MODO Support & MODO Support Syd
2. MoDo Lumberjacks, (Carparkingpower Squad)
3. Modoratorerna & Modioterna

AM: Den är fin... Osså MoDo Sydstötters då också.

Poffa:

Haha. Så vänligt av dig! ;) Kanske NuMo kan hitta på några förslag och slänga upp en omröstning? Han är bra på omröstningar, har jag hört.

knaskamilla:

Jag ger dem chansen att komma med sina förslag i alla fall.

Frisco:

Det förstår jag. Min gissning är att inget annat förslag till namn än redan liggande (det med 1. framför) kommer att komma fram före imorgon heller.

knaskamilla: Fast jag har inga förslag.

Poffa:

Hur stavar herrn ikväll egentligen? Chansen att ngn kommer med ett förslag på ny logga innan imorgon kväll är nog ganska liten, för övrigt. Möjligtvis att Frisco skulle kirra det.

Poffa:
Det enda rätta:

MoDo Lumberjacks, (med underavdelningen Carparkingpower Squad från Solle!).

AM:

Moahahaha....

Frisco:

Alldeles rätt. Om det finns förslag på nya loggor för supporterklubbarna så kan jag (om jag får dem i tid, innan 17:00 i morgon tisdag) skriva ut dem och ta med dem på mötet.

Poffa: Man kanske ska ersätta MoDo support till lite mer svenskt så då borde det bli typ MoDo stötters.

Vi kan väl göra en lista så blir det enkelt:

1. MODO Support & MODO Support Syd

Poffa: Även förslag till en eventuell ny logga kan man kanske skicka till dig?

[f]Tillägg:[/f]

Namnet måste mest troligt innehåla ordet MODO så att det tydligt märks att klubben supporterar MODO. Åtminstonde är det det som MODO Hockey meddelat.

[f]ALLA:[/f]

Till alla er som inte kan fara på mötet i morgon, om ni har någon bra idé på vad namnet på supporterklubbarna skall vara så föreslår jag att ni skriver ner dem här så att vi kan ta med dem på mötet i morgon och där presentera förslagen.

Skriv det gärna här i gästboken eller skickat ett mail till mig så kommer jag att framföra de inkommna förslagen på mötet.

« · 394557 · »