Salle:
Domarna är inte mer än människor dom också men oftast har dom en förmåga att hamna i blickfånget då dom enligt spelarna är kassa och döma. Vänd på det. " inga domare , inga matcher " Vem skall döma då? Publiken :-)
Redigerad kommentar
spud:
Faktum är ju att när ett lag förlorar, Modo , Leksand eller vilka det nu må vara så är det domaren som får skit oavsett om han varit bra eller inte. Varför är det så? Det snackas aldrig om att laget varit dåligt vid en förlust utan bara om hur dålig domaren varit..
Wayne Gresky:
Jag fullkomligen avgudar Peter Fprsberg och har alltid gjort och om jag får säga vad jag anser om hans beteende igår så förstår jag honom men samtidigt borde han hålla igen för spelare vet att skäller man eller svär eller gnäller åt domarna så har man 10 minuter på en gång. Igår förstår jag honom till 100 % även om det som sagt är lönlöst att säga vad man tycker till domarna. 2 minuter skulle det absolut vara för bentackling och hade den där träffat ännu mer än vad den gjorde så hade förmodligen säsongen varit över för Peter men green klarade sig också från en solklar 2;a i ett moment precis i samma veva så man kan säga 1 - 1 i felaktiga domslut. Att foppa är grinig och slashar beror ju oftast på att han på nåt sätt blivit provocerad, dock förekommer det även att han gör idiot grejer själv också vilket man sett i NHL många gånger men då får man som sagt räkna med stryk.
MagnusS:
"Jag kan hållmed dig att Kuben inte är så bra men ni måste sluta att skylla förluster på domarna eller andra fuktionärer utan inse att även MODO kan förlora matcher.
När ni mötte VF i Scandinavium sist så vann ni ju tack vare domaren men så är det för alla lag i bland får man dom med sig i bland e mot sig.
Heja Indianerna"
Det där var ju ganska komiskt skrivet.
Redigerad kommentar
SKÄRPNING! Det har varit alldeles för mycket personangrepp och patetiska inlägg från Timråiter och Modoiter här inne. För att inte personangreppen skall eskalera har en hel del inlägg tagits bort.
Personangrepp från och med nu raderas och är föremål för varning. Har ni några åsikter om den moderering som skett så kan ni kontakta mig via bubbla eller mail här på HS. Kommentarer om modereringen är INTE tillåten i gästböckerna.
Upprepade övertramp kommer föranleda i avstängning.
Självklart är det nu inte bara denna senaste match som får en reagera.
Nån som vet hur snacket går i NHL? KHL? I NHL är det väl inte alls samma snackande med domarna som i Sverige? Vad tycker fansen där?
En diskussion som lär fortsätta, allas mål borde ju vara en rejäl kvalitetshöjning över hela linjen.
(Hupps!! Hamnade kanske i fel tråd! Bör byta tråd...)
Redigerad kommentar